Vegatopia Forum

Poll

Hoe oud was je toen je vegetariër werd?

0-10 jaar
61 (15.3%)
11-15 jaar
142 (35.7%)
16-20 jaar
98 (24.6%)
21-25 jaar
58 (14.6%)
26-30 jaar
15 (3.8%)
31-35 jaar
9 (2.3%)
36-40 jaar
4 (1%)
Ouder dan 40 jaar
11 (2.8%)

Totaal aantal stemmen: 126

Hoe oud was je toen je vegetariër werd?

VegoVVDer

Re:Hoe oud was je toen je vegetariër werd?
« Reactie #80 Gepost op: 17 december 2004, 04:35:56 »
Op mijn 8e vond ik harde stukjes in mijn gehaktbal (taaie roze pitjes). Het was echt rundergehakt verzekerde mijn moeder mij...
Ik vond het toen heel erg onfris dat ik stukjes beest terug vond in mijn "vlees" (alsof dat niet een stuk beest was,tja ik was nog een kind). Ik ben toen overgestapt op "draadjesvlees", omdat mijn vader dat al at en ik dacht dat dat homogener/minder diergelijkend zou zijn (waarschijnlijk niet in die bewoordingen). Nou niet dus, binnen no time vond ik weer vreemde stukjes en at ik dat ook niet meer...

Daarna heb ik nog een paar keer vissticks gegeten (de meest abstracte vorm van dierenvlees) tot aan de brugklas, maar toen hield ik daar ook mee op. Gelukkig heb ik een heel lieve moeder die voor mij al die tijd vegetarische alternatieven maakte. Ik ben nu 23 jaar oud, dus al 15 jaar vegetariër. ;D

Ragnar

« Reactie #81 Gepost op: 21 december 2004, 23:46:58 »
Een maand geleden, op mijn 23e dus.

NY152

« Reactie #82 Gepost op: 01 januari 2005, 21:12:59 »
Ik was ongeveer 13 jaar toen ik vegetariër werd. Toen besefte ik hoe de dieren te lijden hadden en wat ik met dieren had.

Offline willem

• 2.430
  • Geslacht: Man
« Reactie #83 Gepost op: 06 januari 2005, 10:30:49 »
Toen ik 20 was en ik ben het intussen 35 jaar.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

jarie

« Reactie #84 Gepost op: 06 januari 2005, 15:06:43 »
22, want ik ging walgend over mijn nek van een stukje kipfilet, eet nog wel af en toe vis, maar twijfel steeds bij elke hap. helaas krijg ik niks anders wanneer ik bij mijn ouders op bezoek ben en voel ik me schuldig als ik het weiger, omdat ze al twee verschillende gerechten maken. hebben jullie dat ook?

suf suf, want voel me nog veel schuldiger over het doden van dieren.

hebben jullie oook een irritant, klein zusje die steeds vlees voor je neus bungeld, al vrolijk roepende "proeve? proeve?..."

ben nu 28! dus eet ik in ieder geval al 6 jaar geen land-vlees meer!

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #85 Gepost op: 06 januari 2005, 15:14:43 »
22, want ik ging walgend over mijn nek van een stukje kipfilet, eet nog wel af en toe vis, maar twijfel steeds bij elke hap. helaas krijg ik niks anders wanneer ik bij mijn ouders op bezoek ben en voel ik me schuldig als ik het weiger, omdat ze al twee verschillende gerechten maken. hebben jullie dat ook?

hebben jullie oook een irritant, klein zusje die steeds vlees voor je neus bungeld, al vrolijk roepende "proeve? proeve?..."

Ik persoonlijk heb beide dingen niet, maar je bent in ieder geval niet de enige, want ik ben beide dingen wel vaak tegengekomen op het forum. Ik kan me herinneren dat er ook wat tips gegeven waren, dus als je die wilt lezen zou ik even zoeken in het forum.

Offline Monique

• 3.427
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #86 Gepost op: 07 januari 2005, 17:49:48 »
18 jaar, m'n toenmalige vriendje was overtuigd vegetariër en wilde me niet zoenen toen ik een satheetje gegeten had..  :-\

edit: ben nu ALWEER 33 jaartjes  :'(
« Laatst bewerkt op: 07 januari 2005, 17:51:32 door modub »

gummibeertje

« Reactie #87 Gepost op: 14 januari 2005, 23:29:34 »
Tot mijn 12e heb ik vlees en vis gegeten. Ik heb van mijn 12e tot mijn 13e alleen nog maar vlees gegeten op de verjaardag van mijn opa en oma en nog een keer of 3 vis. Oma snapte er niets van, wat deed ze toch ineens fout dat ik haar vlees niet meer wilde? Dat vond ik zielig. Daarna had ik zoiets van, wat een onzin. Je moet je eigen keuzes kunnen maken, jij accepteert ook dat zij gewoon vlees blijven eten, dus omgekeerd moet het dan ook maar. Al is het even wennen voor ze.

Vanaf 13,5 heb ik dus geen vlees of vis meer gegeten. Wel
nog gelatine (uit onwetendheid eigenlijk). Dat gebruik ik nu
pas sinds een jaar helemaal niet meer. Ik wist eerst helemaal
niet dat het in zoveel dingen zat! Heel dom  :-\ ik at van te
voren al nooit kaas los of op brood of iets, maar ben toen
wel gestopt met pizza + kaas eten, vanwege het stremsel.

Melk gebruik ik al bijna 4 jaar niet meer, sinds het me afgeraden
is i.v.m. mijn botten (botontkalking). Niet dat dit met
vegetarier zijn te maken heeft, maar goed, voor de compleetheid
van het overzicht...

Crew One

« Reactie #88 Gepost op: 16 januari 2005, 22:12:06 »
21 jaar geleden, toen was ik 8. Ma ging vegetarisch koken.... de eerste paar jaar is natuurlijk goed balen, maar later went dat en nu ben ik zelf ook overtuigd vegetarier.

Monie

« Reactie #89 Gepost op: 17 januari 2005, 12:36:59 »

Als ze dan al twee verschillende gerechten maken dan kunnen ze het tweede gerecht toch geheel vegetarisch maken? Ik zou het er even met ze over hebben.

Ik heb geen klein zusje maar wel een klein neefje die  ook vraagt of ik zijn vlees wil proeven. Dan zeg ik gewoon:"nee, lieverd, tante eet geen vlees, wil jij mijn vegetarische burger proeven?" :) Hij accepteert het volledig. Met mijn nichtjes van 11 en 9 heb ik dan meestal een heel gesprek omdat zij vlees eten eigenlijk zielig vinden. Ze doen het nog wel maar sporadisch. Het zou me niet verbazen als vooral mijn jongste nichtje ook vegetariër wordt.

Offline Ligfietsertje

• 1.633
« Reactie #90 Gepost op: 25 januari 2005, 13:09:36 »
Ik ben nu zo'n jaar of 8 vegetariër, dus vanaf ongeveer mijn 23 ste.  Zolang ik thuis woonde en de rommel die mijn moeder kookte moest eten lukte het me gewoon niet.  Het vlees was namelijk het enige dat een beetje eetbaar was.

Van 'smaak' ben ik eigenlijk nog steeds een vleeseter, ik heb geen natuurlijke afkeer voor vlees en hoewel ik al jaren geen vlees meer eet weet ik wel zeker dat ik het nog lekker zou kunnen vinden.  Dus de stap naar vegetariër vond ik best wel moeilijk om te nemen.

Nu ben ik ook de consumptie van melk, kaas, eieren, ... aan het afbouwen al denk ik niet dat het me ooit gaat lukken om volledig veganistisch te gaan leven.

Mijn nichtje van 15 is sinds kort ook vegetarisch gaan leven.  Haar vader kan daar niet echt veel begrip voor opbrengen.  Hij kweekt namelijk zelf dieren voor het vlees.  (Gelukkig wel in redelijke diervriendelijke omstandigheden.)  Maar gelukkig maakt hij het leven van zijn dochter ook niet onmogelijk, hij is er wel van overtuigd dat geen vlees eten ongezond is en 'bewijst' dit met de vriend van mijn ander nichtje die er gezonder is gaan uitzien sinds hij, onder zijn invloed, is afgestapt van het vegetarisme.
Maar ik vind het in ieder geval wel leuk dat ik nu, als er voor de zoveelste keer een domme opmerking wordt gegeven, even een begrijpende blik kan wisselen met mijn nichtje.

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #91 Gepost op: 25 januari 2005, 13:13:36 »
Zolang ik thuis woonde en de rommel die mijn moeder kookte moest eten

:o

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #92 Gepost op: 25 januari 2005, 20:50:46 »
Ik was ongeveer 18, woonde nog thuis bij mijn moeder en we kookten steeds minder met vlees omdat ons dat ontzettend tegen ging staan. Toen zijn we er gewoon helemaal mee gestopt.

ona catalan

« Reactie #93 Gepost op: 05 februari 2005, 00:36:11 »
Sohee,

Mijn ouders waren niet zo blij met mijn besluit om toen niets meer van dieren aan te raken of te eten (voor zover ik kon bedenken wat dat allemaal psies inhield), en hielden me toen voor dat 'vlees uit de supermarkt' niet van dieren gemaakt was!
(Ik blij, kon ik toch nog frikandellen eten :) )

naast het sinterklaas verhaal was dat toch wel een enorme leugen zeg!! sohee...

:'(
bah, dat hebben ze nou ook bij mij geflikt... mijn moeder wilde in ieder geval dat ik vlees bleef eten tot mn 12e omdat ze bang was dat ik anders dingen tekort zou komen (dat neem ik 'r niet kwalijk hoor. wist zij veel).. na m'n 12e was het ook acuut afgelopen met de smeerlapperij :)

Miezemiez

« Reactie #94 Gepost op: 06 februari 2005, 20:24:06 »
toen ik 18 was, officieel. Maar ik had haast nooit vlees, behalve mcdonalds eigenlijk met vrienden.
Mn ouders hadden er ook een aversie tegen dus het was vooral 2 of 3 porties groenten bij rijst/macaroni etc.

death threat

« Reactie #95 Gepost op: 13 februari 2005, 14:40:44 »
Ben vega opgevoed :)

yoeska

« Reactie #96 Gepost op: 14 februari 2005, 21:59:13 »
Ongeveer vandaag is het de dag (maar t kan ook een week eerder of later zijn) dat ik de helft van mijn leven geen vlees eet (wel ongeveer 1 keer per week vis, moet ik erbij zeggen). September 1979 was het en ik kwam er toen achter dat ik al 14 dagen geen vlees had gegeten, dus leek me dat ik dat dan wel zo kon laten. Dat bleek idd geen enkel probleem (alleen heb ik nog jaren van salami gedroomd, maar dat is de knoflook). Als kind was ik wel echt een vleeseter. Ik ben er dus zonder enige moeite van af geraakt.

jannet

« Reactie #97 Gepost op: 18 februari 2005, 00:32:03 »
Ik was 11 jaar en logeerde bij mn opa en oma die tegenover een abbatoir woonden. Tja, dan hoor je geluiden van koeien..Ik was toen al dierengek en het idee vond ik zo erg..
In april ben ik 20 jaar vegetarier en dat ga ik vieren. Lekker eten in de Oude Plek in Rotterdam!

Jippia

« Reactie #98 Gepost op: 07 maart 2005, 12:37:49 »
Ik was 22.  ;D

Ernie

« Reactie #99 Gepost op: 15 maart 2005, 16:38:23 »
Nooit vlees of vis gegeten  :)