Vegatopia Forum

Kookvragen

0 leden en 30 gasten bekijken dit topic.

kee2

Re: Kookvragen
« Reactie #780 Gepost op: 26 februari 2007, 21:58:22 »
Hahaha, ik ga eens een gokje wagen.... maar moet nog even moed verzamelen  ;)....

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Kookvragen
« Reactie #781 Gepost op: 26 februari 2007, 22:33:14 »
rijstepap eet je natuurlijk met veeeeeel bruine suiker

neeee met marmite  :D
,,,,فلافل

Aiko

Re: Kookvragen
« Reactie #782 Gepost op: 26 februari 2007, 22:46:21 »
rijstepap eet je natuurlijk met veeeeeel bruine suiker

neeee met marmite  :D

Zeg dat nu niet. Je staat nu nog bekend om je goede smaak en bijbehorende kookkunsten. Dit soort uitspraken moeten haast wel een bezoedeling zijn van je reputatie. Marmite; dat is alleen tolereerbaar in soep, zoals veel vies dán pas eetbaar is..

Offline moonflower

  • ***
  • 147
  • Geslacht: Man
Re: Kookvragen
« Reactie #783 Gepost op: 27 februari 2007, 05:14:10 »
Zeg dat nu niet. Je staat nu nog bekend om je goede smaak en bijbehorende kookkunsten. Dit soort uitspraken moeten haast wel een bezoedeling zijn van je reputatie. Marmite; dat is alleen tolereerbaar in soep, zoals veel vies dán pas eetbaar is..
Welnee, marmite is heerlijk, ook op brood of op komkommer. Maar je moet er wel zuinig mee zijn, want teveel is idd niet lekker.
You can never solve a problem on the level on which it was created. (Albert Einstein)

Offline moonflower

  • ***
  • 147
  • Geslacht: Man
Re: Kookvragen
« Reactie #784 Gepost op: 27 februari 2007, 05:17:25 »
(Ik heb het ooit trouwens ook een keer zelfgemaakt, met wat zilvervliesrijst die ik overhad. Dat was inderdaad gruwelijk. :heehee: )
Als je van de smaak houdt, probeer het dan nog eens met anijs erdoorheen en eventueel een beetje miso.
You can never solve a problem on the level on which it was created. (Albert Einstein)

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #785 Gepost op: 27 februari 2007, 12:12:13 »
Kun je filodeeg ontdooien in de magnetron? Ik zou het vanochtend uit de vriezer halen, maar dat ben ik helemaal vergeten.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Kookvragen
« Reactie #786 Gepost op: 27 februari 2007, 12:26:26 »
Ik heb mijn pak net uit de vriezer gehaald (goed dat je me eraan herinnert), en daar staat op:

Ontdooien in de magnetron in ontdooistand (in plastic omhulsel):
< 800 watt, 3 minuten, 30 minuten laten staan voor gebruik
>= 800 watt, 2 min. 45 minuten laten staan
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #787 Gepost op: 27 februari 2007, 12:30:01 »
Oh, gelukkig. Dan hoef ik niks anders te verzinnen voor het eten vanavond. Bedankt.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re: Kookvragen
« Reactie #788 Gepost op: 27 februari 2007, 15:06:35 »
Ik vind het alleen altijd heel vervelend omdat het dan gaat scheuren. De enige manier waarop ik met filodeeg kan werken is als het in de koelkast heeft liggen ontdooien.

Maar dat kan ook aan mij of mijn filodeeg liggen.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #789 Gepost op: 27 februari 2007, 16:02:21 »
Ik ga er (gevulde) portobello's mee vullen en bak het daarna af in de oven, dus een scheurtje meer of minder maakt nu niet zoveel uit.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re: Kookvragen
« Reactie #790 Gepost op: 27 februari 2007, 16:10:01 »
Ik ga er (gevulde) portobello's mee vullen  

 ???
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #791 Gepost op: 27 februari 2007, 16:28:25 »
Ik vul portobello's met kaas en daar doe ik het filodeeg omheen. Snappie?

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re: Kookvragen
« Reactie #792 Gepost op: 27 februari 2007, 16:45:26 »
  :yes:
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re: Kookvragen
« Reactie #793 Gepost op: 27 februari 2007, 19:20:07 »
Kun je hier stevia kopen?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Harry

Re: Kookvragen
« Reactie #794 Gepost op: 27 februari 2007, 19:31:33 »
Als je genoeg centjes meeneemt kun je het bij de natuurvoedingswinkel kopen. Het is nogal prijzig, dacht ik.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #795 Gepost op: 27 februari 2007, 19:36:39 »
Kun je hier stevia kopen?

Waar wil je het voor gebruiken?

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re: Kookvragen
« Reactie #796 Gepost op: 27 februari 2007, 19:39:48 »
Als je genoeg centjes meeneemt kun je het bij de natuurvoedingswinkel kopen. Het is nogal prijzig, dacht ik.

Ik heb maar 3/4 theelepel nodig...

Kun je hier stevia kopen?

Waar wil je het voor gebruiken?

Hiervoor.


If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #797 Gepost op: 27 februari 2007, 20:11:52 »
Je kunt stevia als plantje kopen, maar dan heb je HEEL VEEL nodig om te zoeten; ik heb hier een flesje stevia extract staan, ooit gekocht bij Nova Vitea. Ik zie het niet meer in hun assortiment, er was een tijdje discussie of het wel verkocht mocht worden in Nederland, misschien is het weer verboden.

Mijn flesje is houdbaar tot mei 2006, maar ik verwacht niet dat het echt kan bederven want het is zoet en er zit 10% alcohol in. Als het je gaat om suikervrij/honingvrij bakken, dan kan ik je betere alternatieven bieden, nl. rijstmoutstroop of agavesiroop, of ahornsiroop. Stevia is nl. echt wel heel smerig, en omdat je maar zo weinig nodig hebt, vraag ik me af of het echt iets toevoegt aan de smaak van de cake.

Ik wil je het flesje met alle liefde opsturen als je me adres PB't, maar als ik jou was zou ik voor een van bovenstaande alternatieven gaan. Agavesiroop heeft het minste bijsmaak. Alles is te koop bij de biowinkel.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Kookvragen
« Reactie #798 Gepost op: 27 februari 2007, 20:16:20 »
Ik vind het alleen altijd heel vervelend omdat het dan gaat scheuren. De enige manier waarop ik met filodeeg kan werken is als het in de koelkast heeft liggen ontdooien.

Maar dat kan ook aan mij of mijn filodeeg liggen.
Die van mij heeft de hele dag op het aanrecht gelegen en is toch gescheurd. Maargoed, ik maak een baklavataart met veel laagjes, dus als die scheuren niet opelkaar liggen maakt het niet zoveel uit.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re: Kookvragen
« Reactie #799 Gepost op: 27 februari 2007, 20:24:41 »
Mijn flesje is houdbaar tot mei 2006, maar ik verwacht niet dat het echt kan bederven want het is zoet en er zit 10% alcohol in.
Ehm. Het zoete is toch van de stevia?

De stelregel is dat zoete zaken niet bederven omdat er (doorgaans/oorspronkelijk) zoveel suiker in zit dat het hypertoon (een hogere concentratie opgeloste stoffen dan in cellen zit) wordt, en dat het dus water onttrekt aan alles wat het zou kunnen bederven. En 10% alcohol is ook niet per se genoeg.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.