Vegatopia Forum

Chinese producten

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chinese producten
« Reactie #60 Gepost op: 02 maart 2007, 11:46:43 »
Is het moeilijk daar te komen vanaf het station?

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Chinese producten
« Reactie #61 Gepost op: 02 maart 2007, 11:50:55 »
Nee, tien minuten tot een kwartiertje lopen? Weet je waar de Natuurwinkel is (Gedempte Zuiderdiep)? Als je van het station komt loop je dan naar rechts, de Steentilstraat (die je al van verre kunt ruiken wegens de coffeeshops), brug over en dan aan de rechterkant. Mocht je er heen gaan, dan kan ik wel even een iets.. nuttiger routebeschrijving geven.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chinese producten
« Reactie #62 Gepost op: 02 maart 2007, 12:19:37 »
Ik moet dinsdag naar groningen dus ik wil er wel heen, maar denk dat het me zo wel lukt, met jouw beschrijving. Natuurwinkel ken ik wel, ik woonde er heel even schuin tegenover :).

mjets

Re:Chinese producten
« Reactie #63 Gepost op: 02 maart 2007, 12:46:41 »
Goji Berries of Lycium bessen heb ik toevallig vorige week gehaald bij de chinese supermarkt in Rotterdam. Ik doe iedere dag een handje in mijn blender en maak er een shake van met andere vruchten en sojamelk.

groetjes Miss K

Welke Chinese Super????? Graag adres! (mag ook Haags of Delftse super) Ik wil nmlk ook Gojiberries!!

Mijn vraag is al beantwoord. Ik heb al antwoord gekregen van mijn vriend Martin Chan bij mijn Chinese Super, zo aardig ze mailen altijd&snel terug  :)  Nog beter dat ze een stuk of 7 vestigingen hebben door het hele land  :-*
Goji berries (gouqui schreef hij) is blijkbaar hetzelfde als Boxthorn fruit of ook wolfberry en dat verkoopt hij gewoon  :D
Las ik dat het je lever helpt, je imuumsysteem, vruchtbaarheid, eyesight en ook nog eens goed is voor je bloedsomloop. Een antioxidant (gaat menselijk roesten tegen  :P) En dat met een citroenachtige smaak wat eruit ziet als een rode rozijn...? oe.. klinkt goehoed... ga gelijk eens kijken..
« Laatst bewerkt op: 02 maart 2007, 12:47:52 door mjets »

mjets

Re:Chinese producten
« Reactie #64 Gepost op: 02 maart 2007, 17:11:39 »
En jawel! 113 gram pakjes voor 75 eurocent... Gedroogde boxthorn fruit (gojiberries) ... Smaakt eh... weinig smaak eigenlijk. Nou ja, laten ze dan maar stikgezond zijn :confused:  ;)

mjets

Re:Chinese producten
« Reactie #65 Gepost op: 02 maart 2007, 22:13:59 »
Ze hebben zelfs een eigen Hollandse website...
http://goji-bes.nl

Zojuist een kopje thee van gezet. Die geur.. hmm... kerststollen associaties  :yes:
« Laatst bewerkt op: 02 maart 2007, 22:42:14 door mjets »

mjets

Re:Chinese producten
« Reactie #66 Gepost op: 02 maart 2007, 22:17:19 »
Ik wil nog een keer van de mock duck veggie pekingeend maken (met pannekoekje enzo) maar daar moet ik nog es een beetje op studeren.

Hi Selly, heb je dat nepdukkie ooit nog eens uitgeprobeerd? kStond vandaag met een blikje in mijn hand, maar t toch niet aangedurfd  :-\ eerst maar eens polsen

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Chinese producten
« Reactie #67 Gepost op: 02 maart 2007, 22:33:01 »
Ik wil nog een keer van de mock duck veggie pekingeend maken (met pannekoekje enzo) maar daar moet ik nog es een beetje op studeren.

Hi Selly, heb je dat nepdukkie ooit nog eens uitgeprobeerd? kStond vandaag met een blikje in mijn hand, maar t toch niet aangedurfd  :-\ eerst maar eens polsen

Yep, net, zie hier onderaan. Veel werk maar erg lekker.
,,,,فلافل

mjets

Re:Chinese producten
« Reactie #68 Gepost op: 02 maart 2007, 22:36:08 »
oe ja dat las ik al, dat ben jij dus....... wauw  :chef:  :worshippy:
kga het uitprinten en, echt!, eens op de letter volgen. In iedergeval weer een goede reden om naar de Oriental te fietsen (zo leuk daar!)

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chinese producten
« Reactie #69 Gepost op: 02 maart 2007, 22:48:13 »
Goji Berries of Lycium bessen heb ik toevallig vorige week gehaald bij de chinese supermarkt in Rotterdam. Ik doe iedere dag een handje in mijn blender en maak er een shake van met andere vruchten en sojamelk.

groetjes Miss K

Welke Chinese Super????? Graag adres! (mag ook Haags of Delftse super) Ik wil nmlk ook Gojiberries!!

In Wageningen is sinds kort ook een Chinese Toko... voor wie daar in de buurt woont valt dat misschien ook te proberen (ik ben er zelf nog niet geweest)
Za Zemiata!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chinese producten
« Reactie #70 Gepost op: 08 augustus 2007, 12:37:23 »
Ik ben gisteren bij die vegetarische toko in Den Haag geweest en ik heb flink ingeslagen: Kippenpootjes, kipstukjes, tonijn, vis (echt in de vorm van een vis, met vin eraan), vissticks kipnuggets en twee soorten worstjes!
« Laatst bewerkt op: 08 augustus 2007, 23:25:43 door Marla »

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Chinese producten
« Reactie #71 Gepost op: 08 augustus 2007, 14:27:48 »
wauw. Ben benieuwd hoe het allemaal smaakt en wat je er mee gaat doen, laat je dat nog weten  :)
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chinese producten
« Reactie #72 Gepost op: 08 augustus 2007, 23:27:20 »
wauw. Ben benieuwd hoe het allemaal smaakt en wat je er mee gaat doen, laat je dat nog weten  :)

Zal ik doen, maar de vraag is vooral wat mijn moeder ermee gaat doen :). Zij vind het altijd makkelijk om dat soort dingen in huis te hebben voor als ik daar eet. De kippenpootjes heb ik wel hier liggen, daar ben ik nog het meest benieuwd naar.

PoppyBrite

Re:Chinese producten
« Reactie #73 Gepost op: 09 augustus 2007, 09:40:14 »
ik heb zo'n blik mock duck voor mn verjaardag gehad (origineel kado btw)
ik vond dat het enorm op seitan leek.  seitan met heel veel sojasaus eronder.  ik heb het in kleine stukjes getrokken en heel knapperig gebakken en dan onder een wokschotel gedraaid.  best lekker.

waarom in stukjes trekken denk je ?  omdat er ook van die mock poriën op zitten en dat vond ik net iets teveel van het goede  :-X

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Chinese producten
« Reactie #74 Gepost op: 07 december 2013, 16:58:08 »
In Rotterdam is een nieuwe vestiging van Amazing Oriental geopend vandaag, ze hebben in deze keten altijd ook best wat leuke vegadingen liggen. Hij zit in het centrum van Rotterdam aan de West-Kruiskade 28.
,,,,فلافل