Vegatopia Forum

Collecteren voor de Dierenbescherming

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #60 Gepost op: 21 februari 2005, 12:25:48 »
Ik vind het soms wel jammer dat er zoveel organisaties zijn en stichtingen die eigenlijk hetzelfde willen bereiken. Ook veel van die kleintjes. Als men gewoon samengaat, kan men al redelijk groot worden.
Niet per sé hoor. Wat als die organisaties heel veel leden gemeen hebben?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #61 Gepost op: 21 februari 2005, 12:26:01 »
Het WWF doet heel goed werk.

En doen dingen die men niet altijd leuk vind.
Tuurlijk kun je daar ook over discussiëren. Maar mijn punt was dat de groten al groot zijn en een bijdrage van 25 euro wegvalt in een gigantische hoeveelheid. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is voor kleine en goede organisaties om het hoofd boven water te houden en hoe gemakkelijk om weer een t.v.spotje te hebben als je toch al groot bent.

Ik vind het soms wel jammer dat er zoveel organisaties zijn en stichtingen die eigenlijk hetzelfde willen bereiken. Ook veel van die kleintjes. Als men gewoon samengaat, kan men al redelijk groot worden.

Je kan natuurlijk ook kijken naar wat men bereikt? Wat kan een klein organisatietje van iets van 100 donateurs en leden nou precies  doen? Alleen maar informatie geven en een bepaald percentage in 1 project ofzo steken.
WNF is natuurlijk groter. Heeft meer geld en leden. En kan veel meer invloed uitoefenen op media en op regeringen. En ook meer projecten beter steunen.


Dat is ook een benadering, maar dat past niet zo bij jouw lidmaatschap van PvdD. Met die stellingname zou ik lid van de PvdA worden, die heeft over dierenwelzijn ook wel het een en ander te melden.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #62 Gepost op: 21 februari 2005, 12:45:30 »
Ik vind het soms wel jammer dat er zoveel organisaties zijn en stichtingen die eigenlijk hetzelfde willen bereiken. Ook veel van die kleintjes. Als men gewoon samengaat, kan men al redelijk groot worden.
Niet per sé hoor. Wat als die organisaties heel veel leden gemeen hebben?
Ok, maar dat betekent wel dubbele kracht. Als die leden dat geld aan 1 organisatie kunnen geven. Is dat efficienter. Minder kosten in totaal. En meer om uit te geven :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #63 Gepost op: 21 februari 2005, 12:46:22 »
Dat is ook een benadering, maar dat past niet zo bij jouw lidmaatschap van PvdD. Met die stellingname zou ik lid van de PvdA worden, die heeft over dierenwelzijn ook wel het een en ander te melden.

Nou persoonlijk kies ik gewoon een andere grote organisatie :) IFAW, Greenpeace e.d.

Dat WNF verkeerde dingen doet is voor mij reden om daar niet aan te geven.
« Laatst bewerkt op: 21 februari 2005, 12:46:50 door Dr@gonfly »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #64 Gepost op: 21 februari 2005, 12:51:12 »
Dat is ook een benadering, maar dat past niet zo bij jouw lidmaatschap van PvdD. Met die stellingname zou ik lid van de PvdA worden, die heeft over dierenwelzijn ook wel het een en ander te melden.


Nou persoonlijk kies ik gewoon een andere grote organisatie :) IFAW, Greenpeace e.d.

Dat WNF verkeerde dingen doet is voor mij reden om daar niet aan te geven.
Maar bij groot en klein kun je ook denken aan politiek. Waalkens van de PvdA heeft een boerenbedrijf voor biologische landbouw. Hij trekt in de kamer veel onderwerpen die met dierenwelzijn te maken heeft. Kortom je kunt zaken met hem doen. Bovendien kan hij veel meer invloed uitoefenen op media en op regeringen zoals je zelf zegt.
« Laatst bewerkt op: 21 februari 2005, 12:51:55 door willemk49 »
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Paula

Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #65 Gepost op: 21 februari 2005, 22:09:28 »
Dat WNF verkeerde dingen doet is voor mij reden om daar niet aan te geven.
Citaat

Mag ik weten wat de verkeerde dingen zijn?

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #66 Gepost op: 21 februari 2005, 22:15:04 »
Mag ik weten wat de verkeerde dingen zijn?

Aanstichter (groot voorstander) zijn van een groot chemicalien proefdieronderzoek. Zeehondenjacht 'steunen'. Leden bedriegen (en de mond snoeren). e.d. Hier staat ook nog wel wat: http://www.wickedwildlifefund.com

« Laatst bewerkt op: 21 februari 2005, 22:15:18 door Dr@gonfly »
Stem op de Partij voor de Dieren

Aiko

Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #67 Gepost op: 21 februari 2005, 22:18:39 »
Kun je mij / ons vertellen in een notedop waarom ze dat zouden doen / gedaan hebben?

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #68 Gepost op: 21 februari 2005, 22:27:11 »
Kun je mij / ons vertellen in een notedop waarom ze dat zouden doen / gedaan hebben?

Van de dierproeven? Dat is in de zin gedaan van dat ze willen weten wat stoffen voor effect hebben op dieren.
Toen dat bekend werd werd er eerst voorgelogen door hun dat het niet zo was. En mijn reactie erop werd in een publiek gastenboek gewoon weggehaald, omdat ze niet willen dat hun leden (die er nog niet van op de hoogte waren) het konden lezen. Zelfde met het geval over de zeehondenjacht waar ze geen actie tegen gingen voeren en zelfs onderschreven dat zeehondenjacht nodig was. Pas later toch nog even een berichtje dat ze wel tegen de dodingsmethode waren.

Hier staan nog wat berichten erover:
http://lagulalupis.nl/forum/viewforum.php?f=16&sid=e93e094341fb4b00c41a40a08f5e5b2e
Stem op de Partij voor de Dieren

Paula

Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #69 Gepost op: 21 februari 2005, 22:35:24 »
Mag ik weten wat de verkeerde dingen zijn?

Aanstichter (groot voorstander) zijn van een groot chemicalien proefdieronderzoek. Zeehondenjacht 'steunen'. Leden bedriegen (en de mond snoeren). e.d. Hier staat ook nog wel wat: http://www.wickedwildlifefund.com



Ga jij slechts af op deze website? Het WWF kan je namelijk genoeg dingen laten zien waaruit blijkt dat het niet klopt. WWF betekent trouwens World Wide Fund for Nature, alleen in Canada is het World Wildlife Fund (dus vandaar Wicked Wildlife Fund)

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #70 Gepost op: 21 februari 2005, 23:00:49 »
Ga jij slechts af op deze website? Het WWF kan je namelijk genoeg dingen laten zien waaruit blijkt dat het niet klopt. WWF betekent trouwens World Wide Fund for Nature, alleen in Canada is het World Wildlife Fund (dus vandaar Wicked Wildlife Fund)

Nee ik ga daar niet alleen op af. Over het dierproeven en zeehonden is uitgebreid in het nieuws geweest. Na veel gebel en ge-email hebben ze een tijd een stuk tekst op hun site gezet over waarom dierproeven. Zal eens kijken of het nog er staat.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #71 Gepost op: 21 februari 2005, 23:02:09 »
Stem op de Partij voor de Dieren

Tamara

Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #72 Gepost op: 21 februari 2005, 23:23:15 »
Elke dierenrechtenorganisatie dat zich inzet voor dieren is welkom.

IK vind het eerlijk gezegd gewoon gelul dat de dierenbescherming rijk zal zijn.

Hier heb ik namelijk iets op te zeggen.

Wat betreft het geld om een dier te beschermen kan er nooit genoeg van zijn, dus lul niet over teveel het is eerder te weinig >:(

Wat betreft de vergelijking (financiën) met andere dierenrechten organisaties, ja, dan zou het inderdaad zo kunnen zijn dat de dierenbescherming meer in te komen heeft dan menig ander, maar dat komt dan ook onder andere door het feit dat menig Nederlander een poesje veel aaibaarder vindt dan een varken of kip en daardoor meer geld doneert.
Men vindt dat je een poesje niet mag verwaarloozen en een koe of varken blijkbaar wel.

Dus staan de Bio-Industrie dieren min of meer in de kou, simpelweg vanwege hun uiterlijk, en weten jullie wat dat betekend? :angry4::" RASISME :angry4:.

En dat is fout, tsja, een varken is anders dan ons, het staat lager op de evolutie ladder dan ons(bleeh, bleeh) Allemaal gelul! En dat gelul daar ben ik eens een keer zat van, poesjes voortrekken omdat ze aaibaarder zijn en eerder bij je op schoot kruipen maar het varken kan doodvallen in wat voor wereld leven wij nou eigenlijk?, ik schaam me er zolangzaamerhand voor het feit dat ik mens ben!

Mensen zijn egotrippers, ze zien alleen maar het leed van hun dierbaren, de mensjes.
Alles wat er anders uitziet dan hun wordt gediscrimineerd en verwaarloosd, het is een zuivere vorm van rasisme, geloof me nou maar het is zo.

En dat gezijk over rijk zijn is gelul, elk dier wat lijd is er 1 teveel, dus wees blij dat er een organisatie bestaat zoals de dierenbescherming, jullie zouden toch zeker niett willen dat deze terreur door blijft gaan?
Of wel soms? :angry4:



Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #73 Gepost op: 22 februari 2005, 09:55:58 »
Alles goed, verder?  ::)
“it's strange how life makes sense in time...”

Paula

Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #74 Gepost op: 22 februari 2005, 11:52:11 »
Ik vind het inderdaad erg jammer dat zulke misschien gemaakt fouten van dierenwelzijnsorganisaties/natuurorganisaties er toe leiden dat mensen niet meer geven. Terwijl ze toch ontzettend veel doen en bereikt hebben. Het is namelijk ontzettend moeilijk voor zo'n organisatie om zichzelf te verdedigen. Ze hebben zo een slechte naam. Dit komt niemand ten goede.  

Tamara

Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #75 Gepost op: 22 februari 2005, 21:37:12 »

Citaat
Alles goed, verder?  ::)


Toen ik gisteravond las dat de dierenbescherming rijk was, schoot dat in eerste instantie bij mij in het verkeerde keelgat, omdat ik vind dat ze eerder tekortkomen wat geld betreft dan dat ze te veel zouden hebbben, zoals ik al zei:" Wat betreft het helpen van dieren hebben ze eerder te weinig in te komen dan te veel, en dat is in feite gewoon schunnig, vandaar mijn boze/geiriteerde reactie.

Miezemiez

Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #76 Gepost op: 14 april 2005, 12:06:39 »
Ik heb helemaal niets meer met de dierenbescherming. Nu ik weet dat ze zich laten sponsoren door IAMS - Eukanuba en ontkennen dat die op dieren testen.

Schijnheilige organisatie.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #77 Gepost op: 14 april 2005, 12:32:30 »
mijn moeder en ik lopen voor de dierenbescherming.
verder weet ik niks van dat de DB stinkend rijk is

Nou, dan weet je het nu.  ;D

“it's strange how life makes sense in time...”

vegalan

Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #78 Gepost op: 07 juli 2005, 12:47:56 »

Zijn er mensen die collecteren voor de DB? En zijn er mensen die contactpersoon zijn voor een bepaalde wijk binnen hun stad? En zo ja; wat voor dingen doe je om collectanten te vinden? Ik heb 't elk jaar weer moeilijk om genoeg mensen te vinden en wil graag tips!

Zijn dat niet die nette dametjes en heertjes met leren jasjes, tasjes en schoentjes en die met kefferige hondjes rondlopen en met hun mond vol vleeswaar aan je vragen of je nog wat over hebt voor de dieren die zij ook zelf consumeren, maar die eigenlijk alleen maar wat spek willen kopen voor hun eigen troeteldieren.

Vegalan.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #79 Gepost op: 07 juli 2005, 12:55:48 »
En welkom op dit forum!  ;D
“it's strange how life makes sense in time...”