Vegatopia Forum

BoBo's in the Bush

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #60 Gepost op: 16 maart 2004, 22:23:44 »
Het sturen van een paar dozen blikvoer zou een leuke publiciteits-actie zijn...

En Hanky Panky moet heel voorzichtig worden geslacht, want zijn huid is beloofd aan een museum.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #61 Gepost op: 17 maart 2004, 01:08:01 »
De bobo's hebben honger, dus ze moesten wel... goh, wat zielig.

Ja hoor, alsof de programmamakers de B-k(n)euzen van bekend Nederland een hongersdood zou laten sterven. Niet dat er veel verloren aan zou gaan, maar dat terzijde. Men had op zijn minst kunnen weigeren het dier zelf te slachten, als ie dan al dood moet voor consumptie, maak er dan zo snel mogelijk aan een eind aan en laat het beest niet ruim 10 minuten creperen. Maar ja, natuurlijk voelden de BNN-ers zich geroepen ook deze survivalopdracht te voldoen, want het was nou eenmaal voor het goede doel.  ::)

Kunnen ze die sukkels volgende keer niet naar Irak of Afghanistan sturen als ze zo nodig willen survivallen?

Nou mental theo, ik weet inmiddels waar je huis woont jongen, misschien moest ik dat maar eens rondmailen in een bepaalde nieuwsgroep.   :hypocrite:

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #62 Gepost op: 17 maart 2004, 18:45:47 »

Naar wie heb je gemaild?

Naar het Ronald Macdonaldhuis. Ik heb ze gevraagd of ze er wel achter kunnen staan dat ze op deze manier aan hun geld komen. Is het werkelijk nodig zieke kindjes te helpen over de rug van een dier?

Citaat
En heb je een reactie gehad?

Uiteraard niet, dat doen ze nooit. Ik had ook net zo goed een niet zo nette mail kunnen sturen met een tekst die recht uit mijn hart komt, maar dus wat minder subtiel is...



Bij Yorin vinden ze de ophef overdreven, want het varkentje zelf wordt uit beeld gehouden. Alsof het dier niet ruim 10 minuten met een houten speer door zijn strot een doodstrijd heeft geleverd, als het je het dier maar buiten beeld houdt.  ::)


Je kunt ook Yorin schrijven, (op de site van de dierenbescherming staat ook een voorbeeldbrief).

Het adres van Yorin:
Yorin
t.a.v. Bobo's in the Bush
p/a Franciscusweg 219
1216 SE Hilversum

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #63 Gepost op: 17 maart 2004, 19:39:52 »
Ronald McDonald en het slachten van beesten, op zich is dat toch niet zo'n gekke combinatie.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #64 Gepost op: 17 maart 2004, 20:20:22 »
Ronald McDonald en het slachten van beesten, op zich is dat toch niet zo'n gekke combinatie.
Ronald McDonald heeft toch niets met McDonalds te maken? Dat is toch zo'n naam die veel voorkomt.
de tuin: dat ben ik

Fabian

Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #65 Gepost op: 17 maart 2004, 20:46:21 »
zeker wel, das van McDonalds om te proberen hun evil karma te voorzien van een fris kleurtje. Kijk maar eens op: http://www.rmhc.org/ En dan op het rechter handje in het logo

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #66 Gepost op: 17 maart 2004, 20:48:24 »
Ze hebben ook die vreselijke clown

Brrrr!!  

*Isa is nooit meer over haar It-trauma heen gekomen
'fish are friends, not food!'

Biologica

Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #67 Gepost op: 18 maart 2004, 12:34:21 »

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #68 Gepost op: 18 maart 2004, 13:30:20 »
http://frontpage.fok.nl/nieuws/39506

Dat mental theo trots is op zijn daad getuigt al van zijn laffe laaghartigheid, maar die reacties op dat FOK-forum. Ze zouden minstens de helft van de mensen die daar posten gedwongen moeten steriliseren. Brrr... ik moet er niet aan denken dat het zich voortplant.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #69 Gepost op: 18 maart 2004, 20:47:18 »
Ik denk dat er hier moeilijk iemand te vinden is die de behoefte heeft en dat je niet goed leest, misschien?
Het enige is: dit is een incident, een gruwelijk incident en je ziet hier alleen maar negatieve reacties, toch? Maar bijv. de bio-industrie is structureel, die is er nu al tenminste 30 jaar,... en al 30 jaar zijn er mensen die zich daar tegen strijden. Het gaat om honderenden miljoenen dieren...

Dan heb je nog de mensen die "gewoon" vlees uit de bio-industrie afnemen en zich wel druk maken om wat in die uitzending gebeurd. Tja, wat moet je daar nu van zeggen. Behoorlijk hypocriet, niet?!
de tuin: dat ben ik

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #70 Gepost op: 19 maart 2004, 17:05:59 »
Kan iemand hier alsjeblieft iets doen aan dat stelletje ONBENULLEN op fok? Ik stel castratie voor, onverdoofd. Allemachtig, niet geloven dat dat hetzelfde stemrecht heeft als mensen die wel kunnen denken.


(excuus voor de hooghartigheid, ik ben zo stom geweest om de link te volgen, weet dat ik dat niet moet doen, is niet goed voor mijn bloeddruk en ik schaam me daar erg voor, dat ik me zo laat opwinden door een paar rotschoffies op internet *stomstomstom* )
:witch2:

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #71 Gepost op: 19 maart 2004, 17:07:22 »
Gekken en dwazen schrijven hun namen op potten en glazen. Nu is daar internet...
de tuin: dat ben ik

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.917
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #72 Gepost op: 19 maart 2004, 17:14:33 »
Het Fok-forum staat bekend om een hoog gehalte mensen met een laag IQ. De buitenlanders hebben het ook steeds gedaan en zo.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #73 Gepost op: 19 maart 2004, 17:21:52 »
Nou ja, IQ... "niveau" lijkt me beter gekozen. In ieder geval het type waarmee discussiëren zinloos is, omdat men niet goed kan/wil luisteren naar tegenargumenten. Het is dan een eenzijdig spuien, waar je machteloos tegen staat.
de tuin: dat ben ik

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #74 Gepost op: 20 maart 2004, 18:17:59 »
Mental Theo was gister bij Raymann te gast om zijn 'pas op met de decibellen'-project ofzoiets te promoten. Uiteraard kwam het varkentje nog ter sprake:

Hij verklaarde dat hij het zo weer zou doen. Het was een belediging voor het stamhoofd als je het niet zou doen. Het varkentje lag al vastgebonden op de grond, iedereen stond er een beetje bij en toen besloot Theo het maar te doen.



Waarom is het nooit een belediging voor de ander als een stamhoofd wil dat je een beest slacht...




Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #75 Gepost op: 20 maart 2004, 19:22:23 »
Hij verklaarde dat hij het zo weer zou doen. Het was een belediging voor het stamhoofd als je het niet zou doen. Het varkentje lag al vastgebonden op de grond, iedereen stond er een beetje bij en toen besloot Theo het maar te doen.

Ik zou het nog bijna snappen als mental theo iemand was die bekend staat om zijn respect voor anderen en dat hij nooit anderen zou beledigen. Maar mental theo kan het woord "respect" nog niet eens spellen.

Waarom hij nu ineens wel zo nodig respect moest hebben...  :-\

Wat ik ook vreemd vind is dat hele volksstammen toeristen de Iban bezoeken in Maleisie en ik geloof nooit dat al die toeristen eigenhandig een varken een speer door de strot moeten steken, ik neem aan dat een stamhoofd dit dan doet. Een beetje sensatiezucht van Yorin zal hier zeker mee te maken hebben.

Toeps

Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #76 Gepost op: 20 maart 2004, 20:59:03 »
Ach ja, die lui op Fok... Vooral op de frontpage zitten hersenlozen, op het forum al minder. Maar je moet maar zo denken, de meesten voelen zich aangesproken, en proberen zich zo in te dekken. "Ja maar in de bio-industrie gebeurt het dagelijks..." is gewoon een slap excuus, zo van, ik weet dat het fout is, maar zij doen het ook, dusse...

Nou vind ik dat buitenlanders-gebash op Fok minder storend, ik vind absoluut niet dat je alle buitenlanders moet gaan knuffelen, maar daarvoor zit ik hier op het verkeerde forum denk ik.  ;D Ik noem mezelf altijd maar groen-rechts. Aparte combi.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.917
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #77 Gepost op: 20 maart 2004, 21:01:11 »
Nou vind ik dat buitenlanders-gebash op Fok minder storend, ik vind absoluut niet dat je alle buitenlanders moet gaan knuffelen, maar daarvoor zit ik hier op het verkeerde forum denk ik.  ;D Ik noem mezelf altijd maar groen-rechts. Aparte combi.

Er is een verschil tussen kritisch zijn op de islam, buitenlanders en het immigratiebeleid, en blind roepen "Ze moeten oprotten", "Zie je wel, weer een buitenlander" etc.

Groen-rechts is niet zo raar trouwens, zie b.v. Jort Kelder.
« Laatst bewerkt op: 20 maart 2004, 21:01:40 door Poek »

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #78 Gepost op: 20 maart 2004, 21:48:37 »

Groen-rechts is niet zo raar trouwens, zie b.v. Jort Kelder.

Wat is er rechts aan Jort Kelder?
Welke ideëen cq uitspraken plaatsen hem in de rechtse hoek?

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.917
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #79 Gepost op: 20 maart 2004, 22:03:51 »
Wat is er rechts aan Jort Kelder?
Welke ideëen cq uitspraken plaatsen hem in de rechtse hoek?

Hij beschrijft zichzelf als anarcho-liberaal, en da's niet per se rechts inderdaad. Met de VVD heeft ie ook niet zoveel op. Maar een groen-rechtse partij zou waarschijnlijk wel zijn sympathie hebben.