Vegatopia Forum

Poll

Is jouw partner vegetariër?

Ja
63 (25.6%)
Nee
112 (45.5%)
Ik heb geen partner
71 (28.9%)

Totaal aantal stemmen: 89

Als je vriend of vriendin vlees eet

0 leden en 28 gasten bekijken dit topic.

Petra

Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #60 Gepost op: 15 oktober 2001, 19:12:00 »
Ik heb de ideale oplossing. Ik heb gewoon geen vriend.

Offline Sven

  • *****
  • 3.905
  • Geslacht: Man
Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #61 Gepost op: 15 oktober 2001, 20:07:00 »
Ik heb nog nooit een vegetarisch vriendje gehad en dat heeft nooit problemen opgeleverd. Het was wel zo dat toen het uit was, ze opeens meer vlees begonnen te eten.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sil

  • Godswonder
  • ***
  • 452
  • Geslacht: Man
Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #62 Gepost op: 15 oktober 2001, 20:36:00 »
Quote:

Op 2001-10-15 20:07, schreef Sven:
Ik heb nog nooit een vegetarisch vriendje gehad en dat heeft nooit problemen opgeleverd. Het was wel zo dat toen het uit was, ze opeens meer vlees begonnen te eten.


Sven, dit klopt niet:
"vegetarisch vriendje" Ik dacht dat Sven een jongensnaam was?!? of ben ik nou verkeerd ingelicht.

En je zegt "ZE begon meer..."

Vriendje en ze... Heb je het nou over een jongen of een meisje, Sven?
:koffie: 35, nog steeds veg@

Offline Sven

  • *****
  • 3.905
  • Geslacht: Man
Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #63 Gepost op: 15 oktober 2001, 21:42:00 »
Well, I'm gay...
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #64 Gepost op: 16 oktober 2001, 13:05:00 »
Ik zat ook al te denken! Lijkt me tegenwoordig niet meer iets om voor in de kast te blijven.
Toch??

Offline Sven

  • *****
  • 3.905
  • Geslacht: Man
Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #65 Gepost op: 16 oktober 2001, 13:48:00 »
Mijn naam is echt Sven en ik woon ook echt in Brussel. Eigenlijk had ik niet verwacht dat mijn berichtje zoveel 'opschudding' zou veroorzaken.

Maaruh, dat is voor mij slechts een deel van mijn leven, net zoals het vegetarisme. Het zal dus nooit mijn hele leven gaan bepalen. Het grappige is dat vegetariërs doorgaans minder moeite hebben met mijn homosexualiteit, dan homo's met mijn vegetarisme. Daar zijn vaak nog een hoop vooroordelen.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Margret

Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #66 Gepost op: 18 oktober 2001, 22:13:00 »
Ik woon samen met een echte vlees- en visliefhebber. Voor hem bak ik vlees, dat gaat nog wel, maar ik weiger vis te bakken.  Hij vindt het geen probleem om dat zelf klaar te maken in zijn eigen vispan! Overigens weiger ik ook om lever te bakken, een lapje vlees gaat nog wel, maar zo'n bloederige massa, nou nee.
Ons zoontje mag kiezen of hij vegetarisch eet of niet. Helaas is hij ook een echte carnivoor, groenten en fruit eet hij nauwelijks. Voor vrienden of familie kook ik ook meestal vleesmaaltijden, omdat voor hen en mijn partner een maaltijd zonder vlees geen echte maaltijd is. Omgekeerd koken ze voor mij allemaal vegetarisch als ik bij hen kom eten. Mijn partner kookt ook regelmatig en maakt voor mij dan iets vegetarisch klaar. Dat kan hij uitstekend.

rabbit

Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #67 Gepost op: 19 oktober 2001, 08:28:00 »
Quote:

Op 2001-08-09 22:54, schreef Linda:
Maar hoe voeden jullie je kinderen op? Of hoe willen jullie je kinderen op gaan voeden (als je ze nu nog niet hebt)??? :) Ben erg benieuwd! Lijkt me best lastig als je partner vlees eet :)
.


Ik eet/leef vegetarisch, mijn echtgenoot niet, ons dochtertje (bijna 4) ook niet.  Verschillende keren per week eten we vegetarisch, een aantal keer bereid ik voor hen vis of vlees.  Met volwaardige granen heeft niemand in het gezin een probleem.  Ik respecteer de ideeën van een ander zoals ik graag heb dat mijn idee wordt gerespecteerd.  Wie ben ik om een anders zienswijze te veroordelen?  
Wat mij betreft, kan onze dochter zelf kiezen hoe ze eet.

maijckel

Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #68 Gepost op: 20 oktober 2001, 09:27:00 »
hallo mijn vriendin is ook vega en ik niet maar we kunnen er heel goed mee leven hoor, nu ik bij haar woon denk je er wel anders over na.
in het begin moest ik niks van dat vaga(vlees) hebben maar nu eten we dit meerdere keren per week groetjes

maijckel de bruijn

benzoe

Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #69 Gepost op: 20 oktober 2001, 12:47:00 »
Wat leuk dat ik deze site gevonden  heb. Ik ben vijf jaar vegetarier geweest en de laatste twee jaar eet ik soms biologisch  vlees en vis. Toch geef ik de voorkeur aan vegetarisch. Ik vind vlees wel lekker overigens. Ik heb een zoontje van anderhalf en ik wil niet dat hij vlees (lees: geen biologisch vlees) eet. Ik eet thuis eens in de drie weken ofzo, vlees. Vaker wel vis, daar houd hij erg van. Nu heb ik er een probleem mee dat mijn man die niet vegetarisch is, mijn zoontje worstjes laat aannemen bij de AH. Hij wilde het niet eten maar goed ik voelde me toch...ik kan het niet echt benoemen nog. Ook mijn schoonouders staan niet achter deze levenstijl en geven hem gewoon vlees als hij daar is. Ik vind dat mijn zoontje best vlees mag eten als hij daar uitgesproken voorkeur gaat voor vertonen maar dan wel biologisch. Ik vind dit gewoon een lastige situatie. Reacties????

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #70 Gepost op: 20 oktober 2001, 14:20:00 »
Goed gesprek voeren met je man en schoonouders. Ze moeten je mening wel respecteren. Vooral voor je man geld dat jullie tot, zover mogelijk, tot een gezamelijke mening moeten komen.

Maarre, wat ik mij afvraag: hoe ben je ertoe gekomen om na 5 jaar vegazijnde weer vlees en vis te gaan eten?

benzoe

Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #71 Gepost op: 20 oktober 2001, 21:29:00 »
HallO Annemieke

Ja, je hebt volkomen gelijk dat het voeren van een gesprek nummer een is. Maarja, na mijn wensen meerdere malen duidelijk gemaakt te hebben geloof ik dat ik toch maar moet accepteren dat oma en opa hun kleinzoon graag vlees geven. Helaas...voor mij...stond ik het puur kind blaadje van een antroposofische verzorgingslijn een artikel over dat oma's en opa's best geheimen mogen hebben met hun kleinkinderen. In dit geval zijn beide opa's en oma's het wel eens.
Ze zeggen ook dingen als "nou hij is een echte vleeseter hoor" als hij daar een stukje vlees op had en dat klinkt zo verwijtend!Ik geef mijn kindje pompoen ofzo en wat mag dat dan wel zijn???Zo.
Mijn man ziet het probleem niet zo, alhoewel hij wel achter mij staat als ik het hem vraag.

Waarom ik af en toe weer vlees of vis ging eten? Omdat ik daar een enorme behoefte  aan had. Laatste half jaar weer helemaal niet. Persoonlijk geloof ik dat er in dierlijke producten (ook in ei) een bepaalde kracht zit(en dan bedoel ik niet het ijzer ofzo) die je soms nodig zou kunnen hebben. Voor mij voelt het zo maar ik ben bang dat ik dit op geen enkele wijze wetenschappelijk kan onderbouwen!!Wel kun je het uitgangspunt terugvinden in bepaalde voedingsleren.
Ik heb gewoon even naar mijn lichaam geluisterd. Alhoewel ik het beter vind om helemaal vegetarisch te eten, in eerste instantie voor de dieren. Doe ik het dan toch, dan de meest goede van de kwaden en dat is dan biologisch vlees.
Maar ik zal nooit meer een wekelijkse vleesconsument worden, dat is zeker.

Offline Iknik

  • *****
  • 1.241
    • Ikniks blog
Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #72 Gepost op: 22 oktober 2001, 13:41:00 »
Benzoe,

Je zoon zal op een gegeven moment toch zelf moeten kiezen voor vegetarisme. Je kunt een kind wel vlees onthouden (en daar is in principe niets mis mee), maar als hij zelf besluit om vegetariër te worden, wat heb je dan liever? Dat hij dat doet omdat hij niet beter weet, of omdat hij een bewuste keus maakt, afgaande op wat hij tijdens zijn opvoeding heeft meegekregen? In het tweede geval zal hij meer afgaan op wat je hem hebt geleerd, en niet op het feit dat hij in z'n jeugd wel eens vlees heeft gehad.
Een wetenschapper die niets van kunst weet is een filistijn, maar het omgekeerde is blijkbaar volkomen acceptabel.
Frank Close

Offline Marcello

  • ***
  • 165
  • Geslacht: Man
    • EVA
Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #73 Gepost op: 22 oktober 2001, 22:23:00 »
Mijn vriend eet sinds 1/2 jaar weer af en toe vis, na bijna 4 jaar vegetarisch te hebben gegeten. Leuk vind ik dit niet, maar iedereen maakt zijn eigen keuzes en afwegingen...

In de praktijk komt het erop neer dat ie ongeveer 1x per maand vis eet, meestal als hij met kollega's uit gaat eten. Thuis kook ik altijd, dus dat betekent dat ook hij vrijwel altijd zuiver plantaardig eet.

karoush

Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #74 Gepost op: 29 oktober 2001, 12:51:00 »
Voor mij is dan bepalend of de persoon in kwestie vlees eten belangrijk vindt, of kan het vlees laten staan. Maar als iemand een overtuigde plezierjager is, werkt het voor mij weerzinwekkend, ook op sexuel gebied.

Sarjenka

Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #75 Gepost op: 02 december 2001, 15:20:00 »
Mijn echtgenoot is geen vegetariër, maar hij eet wel met "de pot mee". Dwz: als ik een vegetarisch gerecht maak (wat dus voor 95% het geval is), eet hij ook vegetarisch. Als ik het "normale" "vlees"-groente-aardappels maak, dan eet ik een veggieburger o.i.d. en maak ik voor hem vlees klaar; bij voorkeur scharrelvlees.

vijfhoogachter

Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #76 Gepost op: 02 december 2001, 18:44:00 »
Hoi,

Ik ben vegetariër en mijn vriend niet. Gelukkig is hij heel meegaand. Bij mij thuis wordt alleen maar vleesloos gekookt, en hij heeft daar geen problemen mee. Als tegenprestatie vind ik het prima dat hij vlees eet als we samen uit eten gaan (ik kies dan gewoon voor een vegetarisch gerecht), of dat hij na het sporten een hamburger eet.

Groetjes,
~ Marieke

Spirit

Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #77 Gepost op: 03 december 2001, 10:04:00 »
Volgens mij is het steeds geven en nemen. Je kan niet van iemand verwachten dat hij/zij direct zijn/haar eetgewoonten aanpast gewoon omdat de jouwe anders zijn. Zo eet mijn vriendin nog steeds vlees maar in veel mindere mate dan voor ze mij kende.

We praten daar geregeld over en ik wil haar niet in de richting van het vegetarisme duwen. Ze moet hiervoor bij zichzelf een voldoende fundering vinden.


catseyes

Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #78 Gepost op: 03 december 2001, 17:52:00 »
Ik woon samen met mijn vriend die een vleesliefhebber is. Ikzelf ben vegetarier, al 7 jaar.
Bij ons is dit geen probleem. Meestal maken we iets zoals aardappeltjes met groenten, twee quornburgers (een voor mij een een voor hem, hij lust het ook heel graag) en dan bakt hij nog voor zichzelf een stukje vlees erbij.
Als hij vlees wil eten dan doet hij dat maar. Iedereen maakt voor zich uit wat kan en niet kan. Ik ben wel blij dat hij alle vegetarische producten die ik meebreng ook wil proberen.

vijfhoogachter

Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #79 Gepost op: 03 december 2001, 19:37:00 »
Inderdaad: iemand moet uit geheel eigen overtuiging vegetariër worden, zoiets kun je niet aan iemand opdringen!

Groetjes,
~ Marieke