Vegatopia Forum

Assertiviteit

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

willem1940

Re:Assertiviteit
« Reactie #60 Gepost op: 27 juni 2003, 19:36:32 »
Baby Panggang van 3 biggetjes ...

Maar bij vervelende "waarom ..."-vragen (niet per se over vega-gebeuren) kun je toch ook antwoorden:
"ómdat ik daar geen interesse in heb!".

De meeste mensen stoppen dan wel met stom vragen.

Monique

Re:Assertiviteit
« Reactie #61 Gepost op: 19 december 2004, 18:24:19 »
Nou, er is één opmerking waar ik wel wat hulp mee kan gebruiken: "Ben jij niet erg dik voor een vegetariër?"

Tssss  >:(
Die opmerking slaat echt nergens op, wat kunnen mensen toch een domme dingen uitkramen zeg.
Maar onthou alsjeblieft dat deze opmerking meer iets over die persoon zegt, dan over jou hoor!

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Assertiviteit
« Reactie #62 Gepost op: 19 december 2004, 19:25:05 »
Ik heb besloten dat als mijn huisgenoot nog een keer gaat vertellen over zijn werk (bij een vleesverwerkingsbedrijf, op de een of andere manier ben ik altijd degene aan wie hij zijn vlees-verwerkverhalen kwijt wil), ik mijn vingers in mijn oren stop en hard ga schreeuwen dan wel zingen.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Assertiviteit
« Reactie #63 Gepost op: 19 december 2004, 22:11:14 »
Ik heb besloten dat als mijn huisgenoot nog een keer gaat vertellen over zijn werk (bij een vleesverwerkingsbedrijf, op de een of andere manier ben ik altijd degene aan wie hij zijn vlees-verwerkverhalen kwijt wil), ik mijn vingers in mijn oren stop en hard ga schreeuwen dan wel zingen.
Ik ga juist altijd lekker meelullen dan. Dat verwachten ze niet en dat is echt heel leuk :)
Net zoals enthousiast zwaaien naar mensen die je net heel erg hebben afgesneden met de auto. Heerlijk als je mensen helemaal in de war ziet raken van je tegengestelde reaxie  :D
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Assertiviteit
« Reactie #64 Gepost op: 19 december 2004, 22:16:47 »
Heerlijk als je mensen helemaal in de war ziet raken van je tegengestelde reaxie  :D

Jaaaaaaa, net als het minutenlang zieken van bumperklevers (langzamer gaan rijden, rechts laten inhalen en dan net op tijd gat dichtrijden, rempedaal aantikken zonder gas los te laten), en als ze dan briesend en schuimbekkend voorbij komen rijden enthousiast lachen en zwaaien (want de meesten kijken toch wel). Het mooiste is dan om ze een tijdje later weer tegen te komen (omdat de drukte hun gejaag gewoon niet toelaat), en dan gaan toeteren en zwaaien. Niet in de file natuurlijk, want ik heb natuurlijk geen zin in honkbalknuppels en dat soort dingen.  ;D
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Assertiviteit
« Reactie #65 Gepost op: 19 december 2004, 22:19:25 »
Wist je dat het geven van een tegenovergestelde reactie ook vaak gebruikt wordt bij de behandeling van geestelijk gehandicapten, wanneer ze bv. agressief zijn.  :O  ;D
Nou rustig blijven t.o. een agressief iemand is sowieso wel gebruikelijk toch?
Ik deed/doe het iig wel in mijn werk.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Assertiviteit
« Reactie #66 Gepost op: 19 december 2004, 22:22:37 »
Nou rustig blijven t.o. een agressief iemand is sowieso wel gebruikelijk toch?

Ja, vooral bij M.E.-ers en voetbalsupporters. ^-^
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Assertiviteit
« Reactie #67 Gepost op: 19 december 2004, 22:27:10 »
Nou rustig blijven t.o. een agressief iemand is sowieso wel gebruikelijk toch?

Ja, vooral bij M.E.-ers en voetbalsupporters. ^-^

Nou daar heb ik meestal niet zoveel mee te maken :)
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Assertiviteit
« Reactie #68 Gepost op: 20 december 2004, 09:04:19 »
Ik heb besloten dat als mijn huisgenoot nog een keer gaat vertellen over zijn werk (bij een vleesverwerkingsbedrijf, op de een of andere manier ben ik altijd degene aan wie hij zijn vlees-verwerkverhalen kwijt wil), ik mijn vingers in mijn oren stop en hard ga schreeuwen dan wel zingen.
Ik ga juist altijd lekker meelullen dan. Dat verwachten ze niet en dat is echt heel leuk :) ...KNIP... Heerlijk als je mensen helemaal in de war ziet raken van je tegengestelde reaxie  :D

Heeft in dit specifieke geval geen nut... En daar heb ik ondertussen ook geen zin meer in. Deze persoon is ontzettend negatief over mijn vegetarier-zijn en vindt het nodig daar vaak nadruk op te leggen. En aangezien ik nu bezig ben aan een assertiviteits-aanval in zijn richting ga ik in tegen alles wat hij zegt.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Assertiviteit
« Reactie #69 Gepost op: 20 december 2004, 09:05:00 »
Als iemand kwaad en agressief naar buiten is gestormd kun je bijvoorbeeld vragen of hij zijn jas wil, omdat het buiten koud is.

Hihi, dat klinkt als iets wat ik zou kunnen doen!
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Assertiviteit
« Reactie #70 Gepost op: 20 december 2004, 10:24:59 »
Zou de persoon eerst proberen in te schatten. Degene met wie ik heb samengewoond heeft driftbuien en dan werd ik ijzig kalm en uiterst beminnelijk: alsof hij een patient was...geen goed idee.
Vragen of hij een jas wil is negeren van zijn woede, lijkt me meestal niet verstandig...want emoties/meningen negeren kunnen mensen vaak juist helemaal slecht hebben.
de tuin: dat ben ik

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Assertiviteit
« Reactie #71 Gepost op: 20 december 2004, 10:46:39 »
Daarom juist! Komt veel harder aan dan een welgemikte trap ::)
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Kiwi

Re:Assertiviteit
« Reactie #72 Gepost op: 20 december 2004, 10:57:11 »
Maar je loopt dan wel het risico dat mensen nog aggressiever worden, en dat is niet altijd wat je wilt bereiken.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Assertiviteit
« Reactie #73 Gepost op: 20 december 2004, 11:48:20 »
Ik heb besloten dat als mijn huisgenoot nog een keer gaat vertellen over zijn werk (bij een vleesverwerkingsbedrijf, op de een of andere manier ben ik altijd degene aan wie hij zijn vlees-verwerkverhalen kwijt wil), ik mijn vingers in mijn oren stop en hard ga schreeuwen dan wel zingen.
Ik ga juist altijd lekker meelullen dan. Dat verwachten ze niet en dat is echt heel leuk :) ...KNIP... Heerlijk als je mensen helemaal in de war ziet raken van je tegengestelde reaxie  :D

Heeft in dit specifieke geval geen nut... En daar heb ik ondertussen ook geen zin meer in. Deze persoon is ontzettend negatief over mijn vegetarier-zijn en vindt het nodig daar vaak nadruk op te leggen. En aangezien ik nu bezig ben aan een assertiviteits-aanval in zijn richting ga ik in tegen alles wat hij zegt.
Waarschijnlijk wil hij dat ook alleen maar.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Assertiviteit
« Reactie #74 Gepost op: 20 december 2004, 12:35:09 »
ik kom eigenlijk nooit iemand tegen die zeurt dat ik vegetarier ben.
Als ze iets doen, zijn ze veronschuldigend dat ze zelf wel vlees eten ??? Het is eigenlijk ook niet iets waar ze vaak over vragen.
,,,,فلافل

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Assertiviteit
« Reactie #75 Gepost op: 20 december 2004, 12:48:55 »
Ik heb besloten dat als mijn huisgenoot nog een keer gaat vertellen over zijn werk (bij een vleesverwerkingsbedrijf, op de een of andere manier ben ik altijd degene aan wie hij zijn vlees-verwerkverhalen kwijt wil), ik mijn vingers in mijn oren stop en hard ga schreeuwen dan wel zingen.
Ik ga juist altijd lekker meelullen dan. Dat verwachten ze niet en dat is echt heel leuk :) ...KNIP... Heerlijk als je mensen helemaal in de war ziet raken van je tegengestelde reaxie  :D

Heeft in dit specifieke geval geen nut... En daar heb ik ondertussen ook geen zin meer in. Deze persoon is ontzettend negatief over mijn vegetarier-zijn en vindt het nodig daar vaak nadruk op te leggen. En aangezien ik nu bezig ben aan een assertiviteits-aanval in zijn richting ga ik in tegen alles wat hij zegt.
Waarschijnlijk wil hij dat ook alleen maar.

Pas de techniek die hij op vlees toepast dan eens vervaarlijk toe op een krop sla. Zing luid mee met bombastische muziek, afgewisseld met een manisch lachje en gemompel over dat de sla dit verdient, terwijl je de sla te lijf gaat met een flink mes. Als het puur om je te irriteren was, dan zal hij er nu iets minder snel over beginnen denk ik.

Geef je liever een koekje van eigen deeg, dan kun je vertellen over je laatste bezoekje aan de gynaecoloog, die bloederige aflevering van "De Bevalling" of als je echt ruig wil doen de boekbespreking van Nadal el Sadawhi (oid) "The hidden face of Eve" met gedetailleerde beschrijvingen van een gemiddelde Afrikaanse besnijdenis.  
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Assertiviteit
« Reactie #76 Gepost op: 20 december 2004, 13:00:14 »
Geef je liever een koekje van eigen deeg, dan kun je vertellen over je laatste bezoekje aan de gynaecoloog, die bloederige aflevering van "De Bevalling" of als je echt ruig wil doen de boekbespreking van Nadal el Sadawhi (oid) "The hidden face of Eve" met gedetailleerde beschrijvingen van een gemiddelde Afrikaanse besnijdenis.  

Of je laat 'm tijdens het eten een bebloede tampon zien, het liefst nog met sliertjes en stukjes eraan.
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Assertiviteit
« Reactie #77 Gepost op: 20 december 2004, 13:12:38 »
Maandverband is groter. Kun je gelijk vragen of menselijk weefsel lijkt op dat van dieren.
« Laatst bewerkt op: 20 december 2004, 13:13:11 door Bast »
Sin chile, no tiene chiste!

Aiko

Re:Assertiviteit
« Reactie #78 Gepost op: 20 december 2004, 13:32:42 »
Of je laat 'm tijdens het eten een bebloede tampon zien, het liefst nog met sliertjes en stukjes eraan.


Ah gedver, zitten er ook nog zichtbare stukjes aan? Waarom vertel je dit (en waarom ook weet je dit eigenlijk?), wil ik helemaal niet weten...

Kiwi

Re:Assertiviteit
« Reactie #79 Gepost op: 20 december 2004, 13:45:53 »
Wat dacht je dan, dat dat baarmoederslijmvlies onzichtbaar oplost? :P