Vegatopia Forum

Poll

Welke vleesvervanger gebruik je het liefst?

Eieren en/of ei-producten
3 (2.6%)
Groenteburgers en/of vegaburgers, -worstjes en/of -ballen (op soja/seitan-basis)
34 (29.3%)
Kaas en/of kaasproducten (plakken, soufflés)
7 (6%)
Peulvruchten (droogbonen en linzen)
8 (6.9%)
Quorn
21 (18.1%)
Seitan/tarwegluten
2 (1.7%)
Tofu en/of tempeh
29 (25%)
Anders (namelijk...)
12 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 34

Je favoriete vleesvervanger

Offline Sil

• Godswonder
  • 452
  • Geslacht: Man
Re:Je favoriete vleesvervanger
« Reactie #60 Gepost op: 12 mei 2003, 17:42:23 »
Krijg nou wat! ik ben de eerste die op 'seitan' klikt. niet dat ik het vaak gebruik, maar ik had het vorige week gegeten en vond het zo lekker! dat ik het vaker ga eten. Veel lekkerder dan tofu eigenlijk.

(en ja het is een schande dat ik nog niet gestemd had ;D )
:koffie: 35, nog steeds veg@

Offline Artemis

• Superplientje
  • 395
« Reactie #61 Gepost op: 12 mei 2003, 19:05:09 »
Ben eerder op zoek naar een taaie vleesvervanger ipv knapperig, waar je eens goed op kan doorkauwen. ;D

Probeer eens of seitan je bevalt.
:witch2:

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #62 Gepost op: 12 mei 2003, 19:32:37 »
Als je tofu in kleine reepjes snijd en het dan lang genoeg doorbakt word het echt wel knapperig :kwijl:. Het deed mij terugdenken aan brosse spekzwoerdjes. Laatst at ik een portie onder het tvkijken ,maar als er geen ondertiteling is moet ik even ophouden met kauwen om alles nog te kunnen verstaan :yes:

Dat kan je ook met sneetjes tempeh doen. En dan tussen een boterham of een broodje zoals spek vroeger. Ze hebben het zelfs speciale 'tempeh bacon' hiervoor
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #63 Gepost op: 12 mei 2003, 22:41:11 »
Ze hebben het zelfs speciale 'tempeh bacon' hiervoor

Echt waar  :-\ Dat wil ik wel eens uitproberen, weet je waar je dat kan krijgen, of is dat er in NL nog niet?
,,,,فلافل

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #64 Gepost op: 12 mei 2003, 22:52:27 »
Ze hebben het zelfs speciale 'tempeh bacon' hiervoor

Echt waar  :-\ Dat wil ik wel eens uitproberen, weet je waar je dat kan krijgen, of is dat er in NL nog niet?

Heb ik jaren geleden eens zien liggen bij de natuurwinkel aan de Weteringschans in Amsterdam. Geen idee of ze het nog steeds hebben.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #65 Gepost op: 12 mei 2003, 23:11:00 »
ben benieuwd, ik ga er morgen toch lang, eens kijken of het er is. Als ze het hebben nog eens zien of ik het durf aan te schaffen, baconsmaak en tempe, nou ja, twee keer min is plus zou je zeggen, ik hou wel van het uitproberen van onbekende dingen.
,,,,فلافل

sanop001

« Reactie #66 Gepost op: 14 mei 2003, 23:06:53 »
Tofu en seitan zijn heerlijk! Verder hou ik van de veganistische diepvriesproducten van FRY's.

Corrupted

« Reactie #67 Gepost op: 16 mei 2003, 13:48:26 »
Wat da f*ck...
Een topic van 4 pagina's over vleesvervangers, en niemand noemt SOJABROKKEN?
Echt wel de lekkerste vleesvervanger die er is (samen met tempeh dan). In Oost-Europa hebben ze ook burgers van sojabrok, heerlijk zompig, en erg lekker. Hmmmm!
En tofu of tempeh moet je frituren in een pan met een dikke laag olie, en dan op het laatst shoarma kruiden en sambal en zout erbij, met vega krautersaus en ijsbergsla in turks brood, veganistische shaorma, yam!
Of tofu heftig bakken, en dan van die mierzoete chillisaus erbij, krijg je o'n knapperig caramel korstje op je tofu, smulsmul.

Offline Helena

• 159
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #68 Gepost op: 16 mei 2003, 14:14:26 »
Een topic van 4 pagina's over vleesvervangers, en niemand noemt SOJABROKKEN?

Ik heb ze nog nooit gegeten, alleen maar omdat ze er zo  :pukey: uitzien, sorry. Op de één of andere manier kunnen die brokken (de naam alleen al) mijn eetlust niet opwekken. Maar ik sta vanzelfsprekend altijd open voor een superrecept met brokjes  ;)
Van leven ga je dood

Corrupted

« Reactie #69 Gepost op: 20 mei 2003, 15:07:15 »
Ik eet vooral die kleine.
Verder doe ik nooit zo aan recepten, maar ze zijn erg lekker in:

Macaroni saus.
Met een beetje boulion en broccoli kun je er een soort saus/prut van maken, erg lekker voor op broodjes.
Met gebakken aardappeltjes.
Door linzencurry.
enz. enz.

Yum, ik krijg honger...

Dave

« Reactie #70 Gepost op: 30 november 2004, 22:08:02 »
Heeft iemand deze producten ergens gezien bij een winkel?

http://www.gardenburger.com/products/index.html

Offline Wup

• 138
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #71 Gepost op: 24 januari 2005, 00:05:02 »
Sinds wij vaak vegetarische producten krijgen eten we nog vaker vegetarisch (logisch  ;), sponsored by .... :D).  Wat is er veel op de markt, maar wat een smaakverschil! Van ontzettend lekker tot echt niet te vreten.
- Zo heb ik van BioSmile 3 verschillende soorten 'vlees'waren (naturel, broccoli en peper) tot nu gebruikt in de pastasaus, echt heerlijk, als broodbeleg is de naturel nogal flauw.
-Vanavond gegeten: vegetarische worstjes van Vegideli (redwood), niet lekker, alles ging na 1 hap weg. (vind ik ook zonde hoor)
-Ook van Redwood, Making Waves, fish free Tuna. Zelf nog niet uitgeprobeerd, maar de katten van mijn broer moesten het niet hebben. Ik vrees het ergste  :-X (En dat heeft niets met die katten te maken, het vegetarische broodbeleg van BioSmile jatten ze van zijn brood af als ze de kans krijgen  ;D!)
-Paté (tomaat) van Zonnatura. Erg lekker
-Vegetarische kroketten van Goodbite, erg lekker
- Van Soto, Oosterse rolletjes (loempiaatjes) Ontzettend lekker! Aanrader!
- Ook van Soto, Rollini met spinazie en Feta. Ook al zo lekker (Ik vermoed dat die producten ook in de hogere prijsklasse liggen)
- Mora loempias voor in de magnetron (de vegetarische natuurlijk) Lekker én makkelijk
- Quorn lasagna, ook heel erg lekker, sowieso bijna alles van Quorn is lekker. Oudste is dol op de Maaslander kaassticks, maar ik hou niet van kaas dus die eet ik niet, bovendien is het goedkoper om zelf zo'n kaasstick te maken. (al bakkend in de pan loopt de boel toch uit.)
- En we hadden ook een pepperoni broodbeleg maar ik weet niet meer van welk merk. Was ook geen succes.

Hoe zit het met de prijs-kwaliteit verhouding? Is het hoe duurder hoe beter? Ik heb het maar in dit draadje gezet omdat ik geen toepasselijker draadje vond.  
Wup
Dit jaar wil ik helderheid!

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #72 Gepost op: 24 januari 2005, 10:06:31 »
sowieso bijna alles van Quorn is lekker.

Hmmm, nou hecht ik ineens véél minder waarde aan jouw lovende uitingen over Dr. Oetker pizza's... ;)

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #73 Gepost op: 01 februari 2005, 18:32:59 »
Net bij EditieNL op RTL4 een stuk over vleesvervangers. Ze deden een test met 4 soorten burgers.

Volgens mij zijn dat geen lekkere burgers die ze hadden.
Stem op de Partij voor de Dieren

Monique

« Reactie #74 Gepost op: 01 februari 2005, 18:43:49 »
Net bij EditieNL op RTL4 een stuk over vleesvervangers. Ze deden een test met 4 soorten burgers.

Volgens mij zijn dat geen lekkere burgers die ze hadden.

Ja dat stukje heb ik ook net gezien ja.

Ze hadden inderdaad niet de lekkerste burgers uitgekozen om te laten proeven, maar sommige mensen reageerden ook vreselijk verwend hoor vond ik.

Offline Dick

• 517
    • plenty food
« Reactie #75 Gepost op: 01 februari 2005, 21:39:15 »
Sinds kort neem ik de veganistische burgers van Abinda.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

JanK

« Reactie #76 Gepost op: 15 april 2005, 15:55:33 »
Tivall vind ik lekker. Elke keer dat ik bij AH ben scan ik de schappen voor afprijzingen en die gaan dan de vriezer in. Ja, er zitten wel eiprodukten in en die wil ik eigenlijk niet, maar soms kan je het niet ontlopen.
Verder koop ik wel eens tofu. Marineren en aanbakken, dat maakt een best wel te pruimen alternatief.

Jan

wilfred1967

« Reactie #77 Gepost op: 26 mei 2006, 01:49:04 »
Eigenlijk bonen, ook gezien de eiwitten / B12. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik ze niet altijd even goed vind smaken. Dus ik gebruik ook wel eieren / kaas, seitan of tofu. Zolang het maar wat gevarieerd is.

Wilfred

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #78 Gepost op: 26 mei 2006, 08:42:47 »
Eigenlijk bonen, ook gezien de B12.

???
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Toni

« Reactie #79 Gepost op: 05 juni 2006, 22:01:54 »
Ik heb gestemd voor de Quorn, yammie  :yummie:
Je kunt er alle kanten mee op, alleen jammer dat het
zo pittig is in de prijs. Maar ja, je moet er wat voor over
hebben nietwaar.
Verders, linzen uiteraard. Kikkererwten wat minder.
En tofu, lekker marineren.
De kant en klaar gehaktballetjes van tivall.Hmmmm. :P

Veel liefs Toni  :)