Heb het vorige week op het vliegveld gekocht en binnen een uur of drie uit, met overslaan van het enge hoofdstuk.
Het taalgebruik vind ik wel grappig. Het is verder heel basic: je moet geen rotzooi eten. Suiker is rotzooi. Zoetstoffen zijn rotzooi. Zuivel is rotzooi. Cafeine is rotzooi. Alcohol is rotzooi, met uitzondering van sommige rode wijn. Als je dit allemaal vermijdt ben je er al bijna.
Verse onbewerkte producten zijn over het algemeen geen rotzooi, maar mijn struikelpunt: ze verwijzen heel erg veel naar processed foods (wat is nu een goed nederlands woord daarvoor?), en dat vind ik typisch amerikaans. Geen maaltijden zonder kant-en-klaar elementen, en hele lijsten met verantwoorde kant en klaar dingen, in plaats van gewoon vanaf de basis vers koken met verse ingredienten. Op zich zien de menu's er wel OK uit.
Dit boek brengt geen nieuwe informatie, het brengt die informatie misschien wel op een manier die een nieuwe doelgroep aanspreekt. Een keer lezen is wel genoeg, dus bij de volgende boekenruilmeeting heb ik 'm in de aanbieding!