Vegatopia Forum

DBF

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

proud-veggie

Re:DBF
« Reactie #60 Gepost op: 16 maart 2007, 14:27:26 »
Ja sorry hoor, verwacht je nu echt dat wij je continu ooit serieus nemen als je dit soort dingen post?



Wat voor soort dingen? Je mag toch zeker wel zeggen dat vlees moord is. Is toch de waarheid.

proud-veggie

Re:DBF
« Reactie #61 Gepost op: 16 maart 2007, 14:28:51 »
Right. Minister Veerman denkt dat vlees duurder gaat worden, maar die heeft het wel vaker bij het verkeerde eind, dus vlees wordt helemaal niet duurder?

Ik heb het over de welvaart, die word niet hoger, want zo hard is de economie toch niet gegroeid. Was op het nieuws. Dat vlees heeft ie gelijk in. Dat word duurder.
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2007, 14:30:28 door proud-veggie »

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:DBF
« Reactie #62 Gepost op: 16 maart 2007, 14:34:11 »
In tegenstelling tot jij, volg ik tegenwoordig lessen macro-economie. Daarin zien we dat -pak hem beet- na de Tweede Wereldoorlog de welvaart in veel werelddelen gegroeid is.

Dat wordt bijv. geillustreerd door het feit dat mijn ouders vroeger nauwelijks vlees kregen omdat het zo duur was. Nu kan bijna iedereen elke dag vlees eten, als die dat zou willen.

Als ook de Afrikaanse economieen heel snel groeien (en dus de hele wereld evenveel vlees wil eten) vind ik Veermans idee nog niet zo gek, maar fem fatale heeft ook een punt.

Maar inderdaad, het is niet bewezen. En het is ook geen een-op-een relatie.

Dat de welvaart iets minder groeit, betekent natuurlijk ook niet dat er geen groei is. Schommelingen zijn normaal, maar de trend is nog steeds omhoog.
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2007, 14:36:57 door LL »

proud-veggie

Re:DBF
« Reactie #63 Gepost op: 16 maart 2007, 14:34:13 »
Quote : Nevyn op vandaag om 14:08:23
Right. Minister Veerman denkt dat vlees duurder gaat worden, maar die heeft het wel vaker bij het verkeerde eind, dus vlees wordt helemaal niet duurder?
 
 



Trouwens, ik zei: Hij heeft het wel VAKER bij het verkeerder eind. Ik zeg niet dat hij het ALTIJD bij het verkeerde eind heeft!
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2007, 14:36:08 door proud-veggie »

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:DBF
« Reactie #64 Gepost op: 16 maart 2007, 14:53:27 »
Ik kan prima lezen hoor.Maar ik begrijp nog steeds niet wat je nou probeert te zeggen. En ik begrijp ook nog steeds niet wat dit allemaal met het DBF te maken heeft.

proud-veggie

Re:DBF
« Reactie #65 Gepost op: 16 maart 2007, 14:56:17 »
Ik kan prima lezen hoor.Maar ik begrijp nog steeds niet wat je nou probeert te zeggen. En ik begrijp ook nog steeds niet wat dit allemaal met het DBF te maken heeft.

Dat vlees duurder word en dat de welvaart eigenlijk niet omhoog schiet. Dat was op het nieuws. Iedereen denkt dat de welvaart omhoog gaat, maar het verschil tussen arm en rijk word gewoon groter.

Offline moonflower

  • ***
  • 147
  • Geslacht: Man
Re:DBF
« Reactie #66 Gepost op: 16 maart 2007, 15:33:11 »
Je mag toch zeker wel zeggen dat vlees moord is. Is toch de waarheid.
Nee, dat is niet altijd de waarheid. Vlees is een keuze die jij en ik niet meer maken. Voor een slager is het een vak, waar hij/zij enkele jaren voor geleerd heeft. Voor veel mensen is het een deel van hun voedsel, omdat ze niet beter weten. Als je iets wilt veranderen zet je dan in voor goede voorlichting, geef gratis kookcursussen, ga de politiek in, etc. Daar hebben de mensen echt meer aan.
Het is goed om onrechtvaardigheid te bestrijden, maar niet elke bestrijdingswijze is altijd even passend. Wat het DBF doet is angst zaaien en stof opwaaien. Het raakt niet de kern van het probleem.
You can never solve a problem on the level on which it was created. (Albert Einstein)

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:DBF
« Reactie #67 Gepost op: 16 maart 2007, 17:55:17 »
Mooi gezegd Moonflower :thumbsup:
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:DBF
« Reactie #68 Gepost op: 17 maart 2007, 01:30:04 »
Ja sorry hoor, verwacht je nu echt dat wij je continu ooit serieus nemen als je dit soort dingen post?



Wat voor soort dingen? Je mag toch zeker wel zeggen dat vlees moord is. Is toch de waarheid.
Ehm, dat was een ander topic hoor.

Ik bedoelde dat als jij je standpunt wilt verduidelijken aan hand van een artikel waarin staat dat iemand denkt dat door een toename van welvaart de vleesconsumptie gaat toenemen en vlees daardoor duurder wordt, je onmogelijk nog serieus genomen kan worden als je eerst beweert dat de welvaart helemaal niet toeneemt en vervolgens dat we de persoon die dat allemaal zegt niet moeten geloven. Want als we die persoon niet mogen geloven en moeten geloven dat zijn belangrijkste voorwaarde niet klopt, dan is de rest van dat artikel niet meer relevant.
Als je dan toch dat artikel kiest om hier te zetten, kunnen wij je moeilijk serieus nemen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:DBF
« Reactie #69 Gepost op: 17 maart 2007, 15:18:38 »
Proud-Veggie: hoe zou jij het vinden als een streng gelovige moslim of christen jou om de haverklap aansprak op je gedrag of jou probeerde te bekeren? Een preek bij elke alcoholische versnapering of kritiek als je niet op zondag 3x naar de kerk gaat. En als dat niet helpt: grof geweld, intimidatie, de voet tussen de deur en een bommetje hier en daar.

Dat ga je vast heel irritant en eng vinden! Maar net als jij zijn zij er ook van overtuigd dat zij het juiste doen en dat alleen zij de waarheid in pacht hebben.  
Je zult moeten proberen een beetje de gulden midenweg te vinden. Daar kom je uiteindelijk veel verder mee in het leven.
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2007, 15:20:58 door Hizikigrrrl »

Aiko

Re:DBF
« Reactie #70 Gepost op: 17 maart 2007, 16:08:24 »
Laten we ter test hem gewoon wijsneuzen op al zijn gemaakte typefouten. Er is kritiek genoeg te maken ter lering en bekering...

proud-veggie

Re:DBF
« Reactie #71 Gepost op: 17 maart 2007, 19:44:45 »
Proud-Veggie: hoe zou jij het vinden als een streng gelovige moslim of christen jou om de haverklap aansprak op je gedrag of jou probeerde te bekeren? Een preek bij elke alcoholische versnapering of kritiek als je niet op zondag 3x naar de kerk gaat. En als dat niet helpt: grof geweld, intimidatie, de voet tussen de deur en een bommetje hier en daar.

Dat ga je vast heel irritant en eng vinden! Maar net als jij zijn zij er ook van overtuigd dat zij het juiste doen en dat alleen zij de waarheid in pacht hebben.  
Je zult moeten proberen een beetje de gulden midenweg te vinden. Daar kom je uiteindelijk veel verder mee in het leven.

Geloof is niet belangrijk. Het stoppen met moorden wel!

brenda_lelie

Re:DBF
« Reactie #72 Gepost op: 17 maart 2007, 19:48:05 »
Geloof is niet belangrijk.

Voor JOU misschien niet nee, maar voor veel mensen zijn de toestanden in de vleesindustrie ook niet belangrijk. Snap je niet welke vergelijking Hizzikigirl wil maken? Ze vraagt hoe jij het zou vinden als een gelovige zich de hele tijd met jouw zaken zat te bemoeien. Maar als jouw reactie dan zou zijn tegen die gelovige dat geloof niet belangrijk is dan moet je er ook wel in kunnen komen dat een ander de toestanden in de vleesindustrie niet belangrijk vind.

proud-veggie

Re:DBF
« Reactie #73 Gepost op: 17 maart 2007, 19:50:40 »
Geloof is niet belangrijk.

Voor JOU misschien niet nee, maar voor veel mensen zijn de toestanden in de vleesindustrie ook niet belangrijk. Snap je niet welke vergelijking Hizzikigirl wil maken? Ze vraagt hoe jij het zou vinden als een gelovige zich de hele tijd met jouw zaken zat te bemoeien. Maar als jouw reactie dan zou zijn tegen die gelovige dat geloof niet belangrijk is dan moet je er ook wel in kunnen komen dat een ander de toestanden in de vleesindustrie niet belangrijk vind.

Ik snap die vergelijking wel, maar het is ook veel belangrijker om moorden te stoppen. Geloof is iets anders dat de dagelijkse massamoorden in de slachthuizen. Geloof is een persoonlijke keuze. Het eten van vlees is dat niet, want die dieren hebben niet de keuze. Die worden gwn vermoord.

brenda_lelie

Re:DBF
« Reactie #74 Gepost op: 17 maart 2007, 19:53:58 »
Geloof is een persoonlijke keuze.

Het eten van vlees ook, en het wel of niet je druk maken om misstanden in de vleesindustrie ook. Maar goed, ik vind het gewoon zwaar irritant als mensen iemand ergens van proberen te overtuigen, of het nou vegetarisch eten of geloven of geld geven aan een goed doel is.

Aiko

Re:DBF
« Reactie #75 Gepost op: 17 maart 2007, 20:24:20 »
Laten we ter test hem gewoon wijsneuzen op al zijn gemaakte typefouten. Er is kritiek genoeg te maken ter lering en bekering...

gwn

Foei!

Harry

Re:DBF
« Reactie #76 Gepost op: 17 maart 2007, 20:52:11 »
Laten we ter test hem gewoon wijsneuzen op al zijn gemaakte typefouten.
Typefouten. :heehee: Wat ben je weer bewonderenswaardig mild voor je medemensch, Aiko.
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2007, 20:54:16 door Meneer de Uil »

Aiko

Re:DBF
« Reactie #77 Gepost op: 17 maart 2007, 20:53:53 »
Goed, jij je zin; spelfouten dan. Ik was nog coulant.

proud-veggie

Re:DBF
« Reactie #78 Gepost op: 17 maart 2007, 23:10:06 »
Laten we ter test hem gewoon wijsneuzen op al zijn gemaakte typefouten. Er is kritiek genoeg te maken ter lering en bekering...

gwn

Foei!

Dat zijn afkortingen. We leven in de 21ste eeuw.

brenda_lelie

Re:DBF
« Reactie #79 Gepost op: 17 maart 2007, 23:14:19 »
Niet iedereen  :P