Vegatopia Forum

Stickers plakken!

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Stickers plakken!
« Reactie #60 Gepost op: 11 maart 2007, 17:39:25 »
En het andere voorbeeld?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

brenda_lelie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #61 Gepost op: 11 maart 2007, 17:40:45 »
hoe kun je nou voor iemand anders bepalen wat diegene wel of niet mag als er niks over in de wet staat?

proud-veggie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #62 Gepost op: 11 maart 2007, 17:43:09 »
Omdat de wet niet altijd juist is. Hoe kan iemand die vlees eet nu bepalen dat dat dier word geslacht. Daar heb je simpelweg het recht niet toe. De wet word bepaald door mensen in de tweede en eerste kamer. Maar dat betekent niet dat die wet altijd juist is. Het zijn ook maar mensen met verschillende meningen.
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2007, 17:47:27 door proud-veggie »

proud-veggie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #63 Gepost op: 11 maart 2007, 17:46:03 »
En het andere voorbeeld?

Om zonder geloof door het leven te gaan heb jij geen last van. Om vlees te eten hebben dieren WEL last van. Ik doe niemand pijn als ik geloof of niet. Bij vlees is dat wel zo.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Stickers plakken!
« Reactie #64 Gepost op: 11 maart 2007, 17:51:52 »
En hoe weet jij dat jouw mening zo juist is dat je die aan andere mensen moet opleggen.

Ok, nog een poging: jouw moeder wordt opeens gelovig, jij krijgt een kind, jij doopt dat kind niet en voedt 't niet gelovig op. Dan heeft jouw moeder daar last van omdat haar kleinkind niet in de hemel komt. Vind je het leuk als jouw moeder om de vijf minuten gaat zeuren dat je dat kind moet laten dopen?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

proud-veggie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #65 Gepost op: 11 maart 2007, 17:55:13 »
Nee, maar nogmaals: er sterven geen levende wezens door als ik mijn kind niet doop.
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2007, 17:55:27 door proud-veggie »

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Stickers plakken!
« Reactie #66 Gepost op: 11 maart 2007, 17:57:34 »
Nee, maar nogmaals: er sterven geen levende wezens door als ik mijn kind niet doop.
Hoezo nogmaals? Je had het over pijn doen dat is iets heel anders dan sterven.
Supercalifragilisticexpialidocious!

proud-veggie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #67 Gepost op: 11 maart 2007, 17:57:39 »
Ik snap jullie ook niet. Jullie zien toch ook het liefst dat niemand meer vlees eet. Nou dan niet meer zeuren, maar er actief iets aan doen! ;)

brenda_lelie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #68 Gepost op: 11 maart 2007, 17:57:52 »
Omdat de wet niet altijd juist is. Hoe kan iemand die vlees eet nu bepalen dat dat dier word geslacht. Daar heb je simpelweg het recht niet toe. De wet word bepaald door mensen in de tweede en eerste kamer. Maar dat betekent niet dat die wet altijd juist is. Het zijn ook maar mensen met verschillende meningen.

Ja en omdat iedereen een verschillende mening heeft is het maar verstandig om elkaar niet al teveel je mening op te dringen. Als je de wet niet juist vind kun je daar via de politiek wat aan doen (partij voor de dieren) maar omdat we in een democratie wonen wordt de wet niet zomaar veranderd omdat een klein deel van de bevolking iets vind (gelukkig maar). Maar ga dan liever actie voeren voor de pvdd dan stickers te plakken op andermans eigendommen.

proud-veggie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #69 Gepost op: 11 maart 2007, 17:58:50 »
Nee, maar nogmaals: er sterven geen levende wezens door als ik mijn kind niet doop.
Hoezo nogmaals? Je had het over pijn doen dat is iets heel anders dan sterven.

Ik had het over pijn doen als dieren geslacht worden. Dat is een veel ergere vorm van pijn dan iemand die teleurgesteld is omdat zijn kleinkind niet is gedoopt.

proud-veggie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #70 Gepost op: 11 maart 2007, 18:00:13 »
Ik voer al actie onderandere bij bont voor dieren, wakker dier en bite back.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Stickers plakken!
« Reactie #71 Gepost op: 11 maart 2007, 18:03:14 »
Ik had het over pijn doen als dieren geslacht worden. Dat is een veel ergere vorm van pijn dan iemand die teleurgesteld is omdat zijn kleinkind niet is gedoopt.
Hoe weet je dat?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Harry

Re:Stickers plakken!
« Reactie #72 Gepost op: 11 maart 2007, 18:04:09 »
Trek je je wel een beetje van de zinloze mededeling van Lovelocker aan, Muil?
Hoe moeten ze anders ooit beter leren weten, hmmm?

proud-veggie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #73 Gepost op: 11 maart 2007, 18:06:25 »
Ik had het over pijn doen als dieren geslacht worden. Dat is een veel ergere vorm van pijn dan iemand die teleurgesteld is omdat zijn kleinkind niet is gedoopt.
Hoe weet je dat?

Als je logisch nadenkt dan weet je dat als een dier vermoord word pijnlijker is dat dat je kleinkind niet word gedoopt dus spaar me die onzin.

proud-veggie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #74 Gepost op: 11 maart 2007, 18:06:59 »
Ik snap jullie ook niet. Jullie zien toch ook het liefst dat niemand meer vlees eet. Nou dan niet meer zeuren, maar er actief iets aan doen!   :)

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Stickers plakken!
« Reactie #75 Gepost op: 11 maart 2007, 18:12:36 »
Ik had het over pijn doen als dieren geslacht worden. Dat is een veel ergere vorm van pijn dan iemand die teleurgesteld is omdat zijn kleinkind niet is gedoopt.
Hoe weet je dat?

Als je logisch nadenkt dan weet je dat als een dier vermoord word pijnlijker is dat dat je kleinkind niet word gedoopt dus spaar me die onzin.
Als je logisch nadenkt dan weet je dat het slachten van een dier een kwestie van minuten is en dat een ongedoopt kleinkind tientallen jaren kan duren en dat er mensen zijn die net zo heilig in God geloven als jij in je vegetarisme, dus spaar me die onzin.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

proud-veggie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #76 Gepost op: 11 maart 2007, 18:15:00 »
Het lijkt wel of jullie tegen mensen zijn die actief strijden tegen vlees.

proud-veggie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #77 Gepost op: 11 maart 2007, 18:16:21 »
Als alle activisten zo zouden zijn als jullie waren er nooit successen geboekt. De PvdD is teleurgesteld is mensen die niks doen.

Harry

Re:Stickers plakken!
« Reactie #78 Gepost op: 11 maart 2007, 18:17:55 »
Misschien is het wel eens in je opgekomen dat niet alle mensen op een website voor lekker vegetarisch eten activisten zijn.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Stickers plakken!
« Reactie #79 Gepost op: 11 maart 2007, 18:19:03 »
Misschien is het wel eens in je opgekomen dat niet alle mensen op een website voor lekker vegetarisch eten activisten zijn.
Of uberhaupt vegetarier :P
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.