Vegatopia Forum

Broodbeleg, zoet en hartig, ook zelfmaak.

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #60 Gepost op: 16 augustus 2003, 18:15:49 »
Xag bij AH dat de vegetarische boterhamworst (die dus tevens vegan was), voortaan ei bevat :(
Niet dat ik hem vaak kocht maar toch...
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #61 Gepost op: 16 augustus 2003, 18:17:51 »
Xag bij AH dat de vegetarische boterhamworst (die dus tevens vegan was), voortaan ei bevat :(
Niet dat ik hem vaak kocht maar toch...

Maar.. ze hebben wel een nieuw merk hummus bij de AH, staat bij de olijven en dolma's e.d.
,,,,فلافل

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #62 Gepost op: 16 augustus 2003, 18:36:22 »
Dàt was het dus wat ik nog wou doen: hummus maken. Ik dacht al de hele tijd. wat is er toch??
Ze hebben trouwens hele lekkere hummus in de bolhoed.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Johanna88

Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #63 Gepost op: 16 augustus 2003, 20:30:17 »
Boterhamworst van Healthy Planet vind ik lekker, hebben ze alleen maar bij sommige natuurwinkels, bij de meeste hebben ze die van Vetara namenlijk die is wel vegetarisch maar niet vegan.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #64 Gepost op: 16 augustus 2003, 21:23:58 »
Xag bij AH dat de vegetarische boterhamworst (die dus tevens vegan was), voortaan ei bevat :(
Niet dat ik hem vaak kocht maar toch...
Maar.. ze hebben wel een nieuw merk hummus bij de AH, staat bij de olijven en dolma's e.d.
Die hummus staat al klaar in mijn keukenkastje. Is hij lekker? Hij ziet er niet zo lekker uit. Zelf kan ik het heerlijk maken maar das veel werk ;D
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #65 Gepost op: 16 augustus 2003, 22:31:27 »
Maar.. ze hebben wel een nieuw merk hummus bij de AH, staat bij de olijven en dolma's e.d.
Die hummus staat al klaar in mijn keukenkastje. Is hij lekker? Hij ziet er niet zo lekker uit. Zelf kan ik het heerlijk maken maar das veel werk ;D

Ik weet niet hoe die smaakt! Als ik het koop haal ik het bij het schattige turkse winkeltje tegenover mij van het merk Mazaa. Als ik het zelf maak verpruts ik het heel vaak omdat ik er niet goed over nadenk.
,,,,فلافل

Fabian

Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #66 Gepost op: 20 augustus 2003, 16:24:54 »
kweet er ook nog eentje:

Zongedroogde tomtatentapenade (appie eigenmerk is ok) en dan met komkommer (en tomaat en sla ofzo) en dan ehmmm... gewoon een beetje peper ofzo.

marieketje

Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #67 Gepost op: 24 augustus 2003, 17:08:39 »
of gewoon beetje pesto (voor vegan wel zorgen dat er geen parmezaanse kaas in de pesto zit ) en een tomaatje erbovenop.
snjammienjam, met een beetje fantasie smaakt het naar supersnelle pizza ;-)

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #68 Gepost op: 12 september 2003, 12:05:18 »
Gisteren in de biologische winkel een Yakso kaas gekocht. De Yakso kaas is nu biologisch en heeft een andere vorm gekregen.
Moet nog proeven of ook de smaak anders is.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #69 Gepost op: 12 september 2003, 14:43:11 »
Ja! En ontzettend goor Ruil nu het nog kan!
Er zit GEEN smaak aan. Dat is dus de biologische variant. Die ander niet. Nou, wat een mistake van ze zeg, blegh.

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #70 Gepost op: 15 september 2003, 12:19:27 »
Het is even wennen, maar vond het daarna wel lekker. Smaakt lijkt niet op de oude.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
nieuwe biologische spread van De Nieuwe Band
« Reactie #71 Gepost op: 15 september 2003, 12:21:05 »
De Nieuwe Band heeft een nieuwe biologische spread in verschillende smaken, o.a. daslook en basilicum. Ik vind het zelf bijzonder lekker.
Zit in een potje van 180 gram en kost ongeveer € 2,65.
Lekker voor op brood of op een toastje.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #72 Gepost op: 23 september 2003, 23:09:43 »
Maar.. ze hebben wel een nieuw merk hummus bij de AH, staat bij de olijven en dolma's e.d.
Die hummus staat al klaar in mijn keukenkastje. Is hij lekker? Hij ziet er niet zo lekker uit. Zelf kan ik het heerlijk maken maar das veel werk ;D

Hoe vond jij em? Ik heb hem van de week gekocht (die van het merk Merza dus) en hij smaakt mega naar komijn. Nou hou ik wel van komijn maar dit is wel mega komijnerig. Morgen maar weer zelf maken.
,,,,فلافل

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #73 Gepost op: 23 september 2003, 23:17:57 »

Ik weet niet hoe die smaakt! Als ik het koop haal ik het bij het schattige turkse winkeltje tegenover mij van het merk Mazaa. Als ik het zelf maak verpruts ik het heel vaak omdat ik er niet goed over nadenk.

Selly, jij woonde toch in Bussum? Welke winkeltje bedoel je als ik vragen mag? Ik ben dan wel verhuisd, maar af en toe kom ik nog wel in de buurt. En moeders is nu al om voor falafel, dus hummus etc moet ze ook maar eens leren waarderen:)
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #74 Gepost op: 23 september 2003, 23:20:56 »
Ik vond 'm voornamelijk erg knoflookerig!

Maar.. ze hebben wel een nieuw merk hummus bij de AH, staat bij de olijven en dolma's e.d.
Die hummus staat al klaar in mijn keukenkastje. Is hij lekker? Hij ziet er niet zo lekker uit. Zelf kan ik het heerlijk maken maar das veel werk ;D

Hoe vond jij em? Ik heb hem van de week gekocht (die van het merk Merza dus) en hij smaakt mega naar komijn. Nou hou ik wel van komijn maar dit is wel mega komijnerig. Morgen maar weer zelf maken.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #75 Gepost op: 24 september 2003, 15:56:31 »

Ik weet niet hoe die smaakt! Als ik het koop haal ik het bij het schattige turkse winkeltje tegenover mij van het merk Mazaa. Als ik het zelf maak verpruts ik het heel vaak omdat ik er niet goed over nadenk.

Selly, jij woonde toch in Bussum? Welke winkeltje bedoel je als ik vragen mag? Ik ben dan wel verhuisd, maar af en toe kom ik nog wel in de buurt. En moeders is nu al om voor falafel, dus hummus etc moet ze ook maar eens leren waarderen:)

Ik praat dan wel met een bekakte 'r', maar ik woon in Amsterdam! Helena weet veel van Bussum geloof ik, hoewel ook zij daar geloof ik niet woont, maar ik heb haar hier op vegatopia al een tijdje niet gezien.
,,,,فلافل

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #76 Gepost op: 25 september 2003, 10:06:26 »
Oh sorry, dan was ik weer eens in de war haha.
Mijn Gooische R is kennelijk niet herkenbaar, wordt eigenlijk wel te vaak van buitenlandse afkomst verdacht. "Goh, mevrouw wat spreekt u prachtig/goed NL, maar ik meen accent te horen". Haha en dan een raadspelletje naar mijn herkomst haha.
Maar in A'dam kom ik ook nog weleens (lang leve het ovpasje), dus als je een leuk adresje hebt ;D.....
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #77 Gepost op: 25 september 2003, 10:16:43 »
In de lokale bio-winkel heb ik een portie imitatie-salami gekocht, dat is prima te eten. Maar tevens reteduur, en daar worden mijn smaakpapillen toch erg kritisch van. De kwaliteit/prijs verhouding ligt denk ik toch net teveel aan de verkeerde kant om in de herhaling te gaan.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #78 Gepost op: 25 september 2003, 12:28:04 »
Had je plakjes of een worst?

NNXIII

Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #79 Gepost op: 25 september 2003, 12:52:17 »
Linzensoep (uiteraard iets ingedikt zodat het niet van je brood af stroomt). :vork: