Vegatopia Forum

Ik word onverschillig

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #60 Gepost op: 27 juni 2005, 14:03:22 »
Sommigen zien die scheidingslijn niet, of zien in ieder geval niet waar de lijn voor jou ligt.  Omdat deze lijn heel individueel is en niet iedereen een even groot inzicht heeft in de gevoelens van anderen kan je er beter niet van uit gaan of op hopen dat anderen merken dat ze jouw grens over gaan.

Dus zal je hen dat duidelijk moeten maken.  Een terug bijtende agressieve manier lijkt me dan echter niet de beste.  Je zal waarschijnlijk veel meer bereiken als je heel rustig te zeggen dat je het echt niet waardeert dat er continu zo'n opmerkingen komen en je het zou waarderen als je niet om de haverklap opmerkingen krijgt.

Het 'hou eens op' en 'doe normaal' dat werkt niet echt om het duidelijk te maken hoor. En stil zitten en geen emotie tonen of een scherpe emotie opzetten werkt ook niet. Dus vandaar dat ik zeg... dat ik misschien wat agressiever moet reageren naar mijn familie toe.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #61 Gepost op: 27 juni 2005, 14:08:38 »
Het 'hou eens op' en 'doe normaal' dat werkt niet echt om het duidelijk te maken hoor. En stil zitten en geen emotie tonen of een scherpe emotie opzetten werkt ook niet. Dus vandaar dat ik zeg... dat ik misschien wat agressiever moet reageren naar mijn familie toe.
Je moet dan ook zeggen dat je het niet leuk vindt. Als je dat op een redelijke wijze tegen ze kan zeggen en ze negeren het dan bewijzen zij dat ze onredelijk zijn. En dan kan jij met een gerust hart je er niks meer van aantrekken. Want ze demonstreren dan met elke rotopmerking hoe dom zij zijn.

Scherper reageren is overigen aggressiever.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Kiwi

Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #62 Gepost op: 27 juni 2005, 14:09:16 »
Het 'hou eens op' en 'doe normaal' dat werkt niet echt om het duidelijk te maken hoor.

Als je het op die manier zegt zou dat voor mij ook een reden zijn om nmog even door te gaan. Want dan hap je al. Je moet het gewoon in rustige bewoordingen tegen ze zeggen, misschien wel op een moment dat ze je er juist niet mee plagen. als je dan op normale toon een gesprek met ze aangaat, dat je het toch wel erg vervelend vindt lijkt me dat het toch wel door moet dringen. Als ze ke eenmaal aan het pesten zijn en jij hapt dan ook nog eens zo lekker komt de boodschap minder snel aan denk ik.

Citaat
Dus vandaar dat ik zeg... dat ik misschien wat agressiever moet reageren naar mijn familie toe.

Geweld lost niets op. :angel:

Zespri

Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #63 Gepost op: 27 juni 2005, 14:23:46 »
Het 'hou eens op' en 'doe normaal' dat werkt niet echt om het duidelijk te maken hoor. En stil zitten en geen emotie tonen of een scherpe emotie opzetten werkt ook niet. Dus vandaar dat ik zeg... dat ik misschien wat agressiever moet reageren naar mijn familie toe.
Je moet dan ook zeggen dat je het niet leuk vindt.

Ik denk dat dit in sommige gevallen nog niet eens zo'n slechte manier van opstellen is.

Maar.... is dat niet ongeveer hetzelfde als dit:

Ik denk dat het meer :( is.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #64 Gepost op: 27 juni 2005, 14:28:48 »
Geweld lost niets op. :angel:

Geen geweld ook niet  :devil:
Stem op de Partij voor de Dieren

Zespri

Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #65 Gepost op: 27 juni 2005, 14:32:34 »
Geweld lost niets op. :angel:

Geen geweld ook niet  :devil:

Voordat mensen dit wellicht belachelijk gaan maken... ik raak er steeds meer van overtuigd dat beide beweringen juist zijn...

Hoewel, wat is een oplossing en is de oplossing voor de één niet het probleem van een ander? En zijn 'niets' en 'alles' niet erg 'extreme' begrippen?  :P ;)

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #66 Gepost op: 27 juni 2005, 14:52:02 »
Het 'hou eens op' en 'doe normaal' dat werkt niet echt om het duidelijk te maken hoor. En stil zitten en geen emotie tonen of een scherpe emotie opzetten werkt ook niet. Dus vandaar dat ik zeg... dat ik misschien wat agressiever moet reageren naar mijn familie toe.

Maar een 'hou eens op' en 'doe normaal' is niet hetzelfde dan in alle rust duidelijk maken dat je de opmerkingen niet prettig vind.  Ik kan niet garanderen dat het helpt, maar een (gemeende maar niet felle) opmerking als 'weet je, ik vind zulke opmerkingen helemaal niet leuk' kan misschien veel beter uitpakken dan je je nu kan voorstellen.
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2005, 14:57:06 door Ligfietsertje »

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #67 Gepost op: 27 juni 2005, 15:00:36 »
Ghandi at zo nu en dan wel eens een lekkere paddo, vermoed ik.
Ja, want zonder kan je...

Of kan jij... ;)

Daar weet joe helemaal niks van dus daar kan joe maar beter joe mond over houden.  8)
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #68 Gepost op: 27 juni 2005, 15:39:17 »
Als we dat argument gaan toelaten dan weet ik ook nog wel een paar discussies... :devil:
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #69 Gepost op: 27 juni 2005, 17:10:21 »
Maar stel dat DF nou eens wel van zich afmept. En dan niet verbaal, maar gewoon een stevige linkse directe? Het bestek rustig naast het bord leggen, kalm opstaan, één keer zo keihard uithalen dat het bloed tegen de muren spat  en dan weer met een serene Dragonflyse glimlach gaan zitten en verder knabbelen van zijn winterwortel-linzen-salade? Waarom niet eigenlijk?

bienne

Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #70 Gepost op: 27 juni 2005, 17:16:18 »
 ;D ;D
Ach... De meeste mensen weten van mij dat ik geen beestjes eet, de meesten houden er rekening mee en er zijn er altijd wel een stel die zich er druk over maken :-\
Dan geef ik vaak aan, maak je niet druk. Ben nog nooit van de honger omgekomen en het is echt niet zo moelijk als je zelf denkt.....
En verder maakt het me niet meer uit wat mensen denken ofzo. Dit is mijn keus en alleen als mensen oprecht geinteresseerd zijn leg ik uit waarom en hoe

Marietje

Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #71 Gepost op: 28 juni 2005, 09:16:35 »
Maar stel dat DF nou eens wel van zich afmept. En dan niet verbaal, maar gewoon een stevige linkse directe? Het bestek rustig naast het bord leggen, kalm opstaan, één keer zo keihard uithalen dat het bloed tegen de muren spat  en dan weer met een serene Dragonflyse glimlach gaan zitten en verder knabbelen van zijn winterwortel-linzen-salade? Waarom niet eigenlijk?

Ja, waarom niet eigenlijk?!! Ik denk niet dat je heel veel vrienden maakt met deze aanpak, maar je bent wel voor goed van het gezeur af. Niemand die het onderwerp "veganisme" nog durft aan te snijden......... ;)

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #72 Gepost op: 28 juni 2005, 10:06:59 »
Maar stel dat DF nou eens wel van zich afmept. En dan niet verbaal, maar gewoon een stevige linkse directe? Het bestek rustig naast het bord leggen, kalm opstaan, één keer zo keihard uithalen dat het bloed tegen de muren spat  en dan weer met een serene Dragonflyse glimlach gaan zitten en verder knabbelen van zijn winterwortel-linzen-salade? Waarom niet eigenlijk?
dan moet je wel zeker weten dat je echt hard kunt slaan, als je het bestek rustig naast het bord legt, kalm opstaat en dan iemand een tikje tegen z'n wang geeft terwijl je rood aanloopt van de inspanning, neemt niemand je ooit nog serieus natuurlijk
Supercalifragilisticexpialidocious!

Online Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Ik word onverschillig
« Reactie #73 Gepost op: 28 juni 2005, 10:56:23 »
 :angry7: al geprobeerd?

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Ik word onverschillig
« Reactie #74 Gepost op: 28 juni 2005, 11:10:59 »
:angry7: al geprobeerd?
ik weet dat ik hard sla  :P

maar ik heb nooit problemen met mensen die mijn eetgewoonten niet accepteren, niemand durft natuurlijk problemen met mij te hebben  :P
Supercalifragilisticexpialidocious!

Online Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Ik word onverschillig
« Reactie #75 Gepost op: 28 juni 2005, 11:23:36 »
 :angry7: was eigenlijk een suggestie voor DF. Tenslotte is MA ook een enorme fan van  :angry7: ;)

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Ik word onverschillig
« Reactie #76 Gepost op: 28 juni 2005, 12:08:55 »
 :whack:
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #77 Gepost op: 28 juni 2005, 20:34:10 »
dan moet je wel zeker weten dat je echt hard kunt slaan, als je het bestek rustig naast het bord legt, kalm opstaat en dan iemand een tikje tegen z'n wang geeft terwijl je rood aanloopt van de inspanning, neemt niemand je ooit nog serieus natuurlijk

Dragonfly kan natuurlijk eerst oefenen. Op een veganistische boksbal, of bij gebrek daaraan op een jutezak vol grutten. Rustig beginnen en steeds ietsje harder meppen tot het pijn doet. Na een half jaar oefenen zal hij toch wel de benodigde slagkracht ontwikkeld hebben? Maar daar weet jelui met jelui's karate-expertise vast meer van. :)

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Ik word onverschillig
« Reactie #78 Gepost op: 28 juni 2005, 20:38:15 »
he ik ben al sterk hoor :) Ik hang altijd slagers en boeren op in plaats van een boksbal. Werkt ook goed. En krijg je betere effecten. Van die bloedspetters enzo.
Stem op de Partij voor de Dieren

Monie

Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #79 Gepost op: 28 juni 2005, 22:21:21 »
Het 'hou eens op' en 'doe normaal' dat werkt niet echt om het duidelijk te maken hoor. En stil zitten en geen emotie tonen of een scherpe emotie opzetten werkt ook niet. Dus vandaar dat ik zeg... dat ik misschien wat agressiever moet reageren naar mijn familie toe.

Maar een 'hou eens op' en 'doe normaal' is niet hetzelfde dan in alle rust duidelijk maken dat je de opmerkingen niet prettig vind.  Ik kan niet garanderen dat het helpt, maar een (gemeende maar niet felle) opmerking als 'weet je, ik vind zulke opmerkingen helemaal niet leuk' kan misschien veel beter uitpakken dan je je nu kan voorstellen.


Ik denk dat je gelijk hebt. Alleen vind ik het soms moeilijk om heel rustig iets te zeggen als ik me gekwetst voel. Vaak spreekt dat gevoel dan toch mee in mijn toon, al bedoel ik iets heel rustig te zeggen. En dat geeft ook niet denk ik. Gelukkig komt dat wat dit betreft niet vaak voor bij mij.