Vegatopia Forum

Broodmachine

Offline kimske

• 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:Broodmachine
« Reactie #540 Gepost op: 12 februari 2006, 14:56:56 »
Mijn banaan / kaneel brood is een groot succes, al zeg ik het zelf. Dat wordt eens met andere dingen proberen, zoals mango en avocado.
En hij rees / rijsde goed. Kan banaan, net als ei, een extra steun zijn voor het gist bij het rijzen?

Nou ik heb em ook gemaakt, en hij rees de pan uit.... man man de hele keuken zit onder. En hij was erg droog, niet lekker. Vast de verkeerde basismix ofzo gebruikt, snif...
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #541 Gepost op: 12 februari 2006, 16:34:47 »
Onze bbm bakt heel goed, naar tevredenheid, maar de antiaanbaklaag laat al los op div. plaatsen, en wat erger is: de moter of de assen van de kneedhaken zijn niet zwaar genoeg. Als het deeg een beetje vast begint te worden bij de eerste kneedbeurt, dus na een paar minuten dan begint ie een verschrikkelijke herrie te maken. Dit deed ie in het begin niet, dus volgens mij hoort het niet. Al gecheckt of de bak goed op de machine staat, daar ligt het niet aan. Terug naar de winkel maar... (en de hele malle molen in met dat ding  >:()

Neva

« Reactie #542 Gepost op: 19 februari 2006, 12:32:44 »
Heeft iemand een recept voor suikerbrood? Zodat het ook zo lekker klef en stroperig wordt enzo?

Aiko

« Reactie #543 Gepost op: 19 februari 2006, 13:42:46 »
Ik vermoed dat er wel het een en ander op http://www.bakkerswereld.net/forum/invision/index.php gevonden kan worden.

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #544 Gepost op: 02 mei 2006, 09:18:52 »
Gisteren ook een machine gekocht! En straks als ik tijd heb deze draad doorlezen en dan recepten uitproberen.

anjo

« Reactie #545 Gepost op: 02 mei 2006, 12:42:47 »
Veel bakplezier met je nieuwe machine.
Ik heb zelf een Inventum en er veel plezier van.
Welk merk machine heb je gekocht?

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #546 Gepost op: 03 mei 2006, 08:53:38 »
Ik heb er eentje van Home Electronics, bij de Blokker gekocht. Ik heb toen ook gelijk 2 zakken broodmix bij de Appie gehaald, want ik wilde 'm natuurlijk wel gelijk proberen, en een kaas-tomaatbrood gebakken. Best lekker!
Op deze site http://broodbakken.favorietje.nl/ staan een heel stel recepten die ik wel eens uit wil proberen, een Schwartzwalderkirsch Brood bijvoorbeeld. :kwijl:

Offline bloempjuh

• 196
    • b-log
« Reactie #547 Gepost op: 08 mei 2006, 07:45:25 »
Ik heb een broodbakmachine gekregen voor mijn vjaardag! Hoera! We gaan lekker vers brood eten voortaan (ga over een paar weken al mijn spullen verhuizen om met Vriendje te gaan samenwonen..)

Machine van Vriendje gekregen met vijf grote zakken broodmix erbij :D
« Laatst bewerkt op: 08 mei 2006, 07:46:18 door bloempjuh »
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Offline Indira

• 520
« Reactie #548 Gepost op: 08 mei 2006, 19:14:27 »
Ik heb een broodbakmachine gekregen voor mijn vjaardag! Hoera! We gaan lekker vers brood eten voortaan (ga over een paar weken al mijn spullen verhuizen om met Vriendje te gaan samenwonen..)

dan is wel duidelijk wat er na de verhuizing van je verwacht wordt... als vrouw des huizes
Za Zemiata!

Offline bloempjuh

• 196
    • b-log
« Reactie #549 Gepost op: 09 mei 2006, 07:43:32 »

dan is wel duidelijk wat er na de verhuizing van je verwacht wordt... als vrouw des huizes

Het is duidelijk dat ik geen prutsbrood van de Aldi hoef te gaan eten, iets dat hij wel wil kopen en eten..
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Aiko

« Reactie #550 Gepost op: 16 mei 2006, 21:51:11 »
Ik heb nu een walnoten / olijven brood in mijn oventje staan. Ben benieuwd of dat een werkbare combinatie zal zijn. Spijtig genoeg heeft mijn vijgenleverancier op de markt geen vijgen meer voor mij. Het seizoen is voorbij. Dat wordt voorlopig geen vijgenbrood meer...

Offline Dick

• 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
« Reactie #551 Gepost op: 26 mei 2006, 19:32:28 »
Idd lekker walnotenbrood.
Mijn dochter Nikki (bij een enkeling nog wel bekend) wil nu ook graag zelf brood bakken, maar dat moet wel met walnoten.
ik smikkel wel mee.  :hungry:
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline dorinka

• 741
« Reactie #552 Gepost op: 27 mei 2006, 00:28:51 »
ze heeft er onderhand minder moeite mee dat je veganist bent?
Zo.

Aiko

« Reactie #553 Gepost op: 27 mei 2006, 00:52:42 »
Idd lekker walnotenbrood.
Mijn dochter Nikki (bij een enkeling nog wel bekend) wil nu ook graag zelf brood bakken, maar dat moet wel met walnoten.

Dat klinkt als een héél verstandig dochtertje.

Aiko

« Reactie #554 Gepost op: 07 juni 2006, 19:36:26 »
Mijn chocoladebrood is een succes.
Binnenkort eens avocadobrood proberen. De avocado is reeds in huis.

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #555 Gepost op: 19 juli 2006, 15:39:53 »
Na de mislukte planken van vorige week waag ik nu toch weer een poging om focaccia te bakken. Ik heb andere gist gebruikt dan de vorige keer (en ook wat meer). Het deegje ziet er dit keer in ieder geval stukken beter uit en is al flink gerezen. Maar dat wil ook wel met deze warmte.  ;D Ik ga ze (twee stuks) straks afbakken met olijven, rozemarijn en zout.

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #556 Gepost op: 27 juli 2006, 00:13:31 »

Recept?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #557 Gepost op: 27 juli 2006, 08:58:54 »
Na de mislukte planken van vorige week waag ik nu toch weer een poging om focaccia te bakken. Ik heb andere gist gebruikt dan de vorige keer (en ook wat meer). Het deegje ziet er dit keer in ieder geval stukken beter uit en is al flink gerezen. Maar dat wil ook wel met deze warmte.  ;D Ik ga ze (twee stuks) straks afbakken met olijven, rozemarijn en zout.

Ik heb in een aantal italiaanse broodbakrecepten gelezen dat je eerst een soort voor-deeg (biga) maken moet... misschien is dat ook het geval bij foccacia?

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #558 Gepost op: 27 juli 2006, 14:33:43 »
De tweede poging was gelukkig wel errug geslaagd!  :)

Ik meende me ook zoeist te herinneren, dat focaccia en ciabatta iig heel bewerkelijk zijn (24 uur rijzen en dan nogmaals van alles toevoegen) maar volgens het Tip Broodbakboek van de bieb hoefde dat voor deze focaccia niet. Hij smaakte ook niet heel authentiek maar wel lekker.

Aiko

« Reactie #559 Gepost op: 27 juli 2006, 20:25:00 »

Recept?

Men pleure wat cacao in de broodmix.
Klaar.