Waarom zou je dat willen
Het apparaat heeft een cake programma en het lijkt me wel handig als je weinig tijd hebt.
Wij hebben het gisteren geprobeerd, maar was geen overdonderend succes. De cake was niet gerezen, en de boter was hier en daar wat klonterig gebleven, dus zaten er wat vreemde gaten in. Dat rijzen zat 'm denk ik in het feit dat we misschien wat oud zelfrijzend bakmeel hadden gebruikt. Ik zal het nog eens proberen met cakemix, en dan zoals ik altijd doe, de boter vtv even smelten.
1e kerstdag de machine kado gekregen, ik had 'm zelf nooit gekocht maar nu al het gevoel niet zonder te kunnen (ok da's misschien overdreven, maar ik ben er wel héél blij mee!)
Eerste brood meteen zondag gemaakt, even niet goed gelezen en 900 gram broodmix er in, ipv 3,5 cup voor een brood van 900 gram. Hij kwam zowat het apparaat uitzetten! Maar goed, wel een heel lekker brood. Gisteren dus een mislukte cake, en gisterenavond de timer uitgeprobeerd. Vanmorgen om half 9 werden we dus wakker met de geur van versgebakken brood, wat een feest! En het smaakt zo goed. ik had nog zo'n pakje wright 9 granen of zo staan, en het is een heerlijk brood geworden met een lekker knapperig korstje. Ik vind het met de gaten van de kneedhaken overigens wel meevallen. Zaterdag ga ik voor oud en nieuw een kaasuienbrood bakken en een italiaansbrood met zongedroogde tomaten, pesto en zwarte olijven. Jumjum!
Straks even naar de bieb om wat boeken te halen voor inspiratie, hoewel de info en recepten op internet me nu al duizelen. Leuk hoor, ik had er veel eerder één moeten hebben.
Oja nog één vraag:
Hoe houden jullie de zelfgebakken broden vers? Ik denk dat ik met een klein brood toch wel 2 dagen doe, en in m'n grote boterhamzakjes passen ze niet. In folie?