Vegatopia Forum

Vega schoenen

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Willie Wortel

Re:Vega schoenen
« Reactie #420 Gepost op: 09 december 2007, 01:57:57 »
Hallo Allemaal,

ruim een maand geleden heb ik schoenen besteld in de webwinkel op www.vega-life.com
Ik heb toen direct het geld overgemaakt, maar tot op heden heb ik niets meer van hun gehoord. Zes dagen geleden heb ik een email gestuurd, maar daar wordt niet op gereageerd. Zodra ik tijd heb, zal ik ook gaan bellen.

Op de website staat dat ze binnen een maand moeten leveren. Wanneer dit niet lukt, zouden ze contact opnemen. Maar dit is dus niet gebeurd.


Heeft iemand ervaring met deze winkel? Goed dan wel slecht?

Alvast bedankt

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vega schoenen
« Reactie #421 Gepost op: 09 december 2007, 09:47:44 »
Heeft iemand ervaring met deze winkel? Goed dan wel slecht?

Hij levert al jaren en over de producten zelf heb ik weinig klachten gehoord, maar inderdaad weleens over de bezorging. Ik zou zeker even bellen om het op te lossen.

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Vega schoenen
« Reactie #422 Gepost op: 10 december 2007, 16:10:54 »
Zie ook Jan.
Ik pas meestal op locatie mijn schoenen en koop die dan meteen.
Je kan het beste idd even bellen.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Marit

  • **
  • 55
  • Geslacht: Vrouw
    • Marits Stekkie
Re:Vega schoenen
« Reactie #423 Gepost op: 14 december 2007, 18:09:34 »
Ik heb  tot nu goede ervaringen gelukkig.

Wat ik nog zoek is een goede schoenmaker die ook goede kunstschaatsen kan maken, dat is het enige wat ik aan leer in huis heb en ik heb er de pest in! Als ze versleten zijn, ooit, dan hoop ik een goede vega variant te hebben (plastic is geen goede optie).

Offline Nina V.

  • **
  • 51
  • Geslacht: Vrouw
    • Creatief op Commando
Re:Vega schoenen
« Reactie #424 Gepost op: 23 december 2007, 01:27:34 »
Misschien is dit niet de juiste plek om mijn vraag te plaatsen, maar ik doe het toch maar;
Is leer een restproduct van de slacht, of worden er dieren enkel en alleen gehouden voor de huid? Niet dat ik het een minder erg vind dan het ander, maar ik ben wel nieuwsgierig....

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #425 Gepost op: 28 december 2007, 15:49:17 »
Misschien is dit niet de juiste plek om mijn vraag te plaatsen, maar ik doe het toch maar;
Is leer een restproduct van de slacht, of worden er dieren enkel en alleen gehouden voor de huid? Niet dat ik het een minder erg vind dan het ander, maar ik ben wel nieuwsgierig....

Ik geloof dat het een restproduct is.

Re:Vega schoenen
« Reactie #426 Gepost op: 28 december 2007, 15:50:50 »

Laten we het een nevenprodukt noemen.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vega schoenen
« Reactie #427 Gepost op: 28 december 2007, 16:15:22 »
Het is geen restproduct. Een nevenproduct is misschien wel een betere benaming in de meeste gevallen.

In ieder geval zou leer 10%/20% van de winst opleveren.

Verder worden er dieren speciaal voor leer gehouden (waar leer dus meer een hoofdproduct is).

Er zjn geen redenen meer om schoenen met leer te kopen lijkt me :) Genoeg schoenen zonder te vinden.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Vega schoenen
« Reactie #428 Gepost op: 28 december 2007, 17:11:39 »
Er zjn geen redenen meer om schoenen met leer te kopen lijkt me :)

Goed voor je voeten.
Leer eet je niet op.
« Laatst bewerkt op: 28 december 2007, 17:11:48 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Vega schoenen
« Reactie #429 Gepost op: 28 december 2007, 17:53:35 »
Er zjn geen redenen meer om schoenen met leer te kopen lijkt me :) Genoeg schoenen zonder te vinden.

Als u mij kan vertellen waar ik kwalitatief goede leerloze mountainbikefietsschoenen kan vinden ...
Als u mij kan vertellen waar ik kwalitatief hoogwaardige leerloze waterdichte en ademende bergschoenen (liefst met goretex) kan vinden ...
Als u mij kan vertellen waar ik goede C of C/D schoenen kan vinden zonder leer die geschikt zijn voor mijn voeten ...
dan zal ik in overweging nemen of u misschien de waarheid verteld.

Hoe spijtig ook, niettegenstaande de technologische evolutie van de laatste jaren slaagt men er nog steeds niet in om de kwaliteit van bepaalde dierlijke producten te evenaren door het gebruik van plantaardige producten of kunststof.  Wat natuurlijk niet betekend dat de alternatieven in veel gevallen niet 'goed genoeg' zijn.
« Laatst bewerkt op: 28 december 2007, 17:55:58 door Ligfietsertje »

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Vega schoenen
« Reactie #430 Gepost op: 28 december 2007, 18:02:02 »
Goed voor je voeten.

Ja ... en neen.
De goede eigenschappen die leer kan hebben en vaak heeft (ademend, vochtregulerend, ...) zijn in de meeste leerloze schoenen niet terug te vinden.  Dit betekent natuurlijk niet dat het totaal onmogelijk is om wel dezelfde eigenschappen te bereiken zonder het gebruik van leer, hoewel ik op dat gebied nog niet overtuigd ben.

Maar de producten die meestal gebruikt worden bij de bewerking van het meeste leer is zonder meer rotzooi, rotzooi die nog deels aanwezig blijft in de het leer en dat is dan weer helemaal niet zo gezond (zie b.v. www.nirwana.be voor iets meer info).  Dat is ook de reden waarom sommige mensen zelf geen standaard leren schoenen kunnen verdragen.  Er zijn (hier en daar) wel winkels te vinden die leren schoenen verkopen die gemaakt zijn met natuurlijk gelooid leer.  Dat is veel beter voor het milieu en de voet.
Maar leer is dus niet sowieso 'gezond'.
« Laatst bewerkt op: 28 december 2007, 18:10:02 door Ligfietsertje »

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vega schoenen
« Reactie #431 Gepost op: 28 december 2007, 18:51:32 »
Als u mij kan vertellen waar ik kwalitatief goede leerloze mountainbikefietsschoenen kan vinden ...

Northwave Celsius GTX
BG Carbon Comp shoes

Het zegt mij verder niets, maar blijkbaar wat veganistische fietsers wel.

Citaat
Als u mij kan vertellen waar ik kwalitatief hoogwaardige leerloze waterdichte en ademende bergschoenen (liefst met goretex) kan vinden ...

bergschoenen als in echte klimschoenen of wandelschoenen?

Citaat
Hoe spijtig ook, niettegenstaande de technologische evolutie van de laatste jaren slaagt men er nog steeds niet in om de kwaliteit van bepaalde dierlijke producten te evenaren door het gebruik van plantaardige producten of kunststof.  Wat natuurlijk niet betekend dat de alternatieven in veel gevallen niet 'goed genoeg' zijn.

Ik heb enorm plezier van mijn garmont vegan hikers. Goede stevige schoenen. Heb ze drie jaar al, vertonen amper slijtage. Ook de rest van mijn schoenen niet. Ik heb ooit weleens schoenen met leer gehad, maar die waren wel altijd snel kapot. Hoewel dat ook wel goedkopere dingen waren en misschien minder kwaliteit.
Verder heb ik nog schoenen van new balance (sportschoenen/hardloopschoenen) en van vegetarian shoes. Ik vind ze echt super.

Als je goedkope prul haalt bij de schoenenreus qua plastic schoenen enzo, ja dan weet je dat het niets is. Maar dan moet je de kwaliteit kopen.

Citaat
Goed voor je voeten.
Leer eet je niet op.

Nee, dat eet je niet op nee. Hoewel.. ik iig niet ;)

Maar als je de keuze hebt tussen een schoen die met leer is of zonder... voor de vegetariers die vanuit ethische overwegingen vegetarier zijn geworden lijkt me dat toch goed als je de keuze hebt.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #432 Gepost op: 28 december 2007, 21:50:06 »
Ik moest echt winterschoenen hebben, wat een dilemma, maar... heb vandaag soort laarzen/schoenen van jute of hoe je t noemt, met rubber maar wel warm gekocht bij Bever.. finally eens geen leer ... en ter verrassing met mijn Bever card nog eens 20 Euro korting!
Za Zemiata!

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vega schoenen
« Reactie #433 Gepost op: 28 december 2007, 23:07:09 »

Ikzelf draag donkerblauwe spijkerstofachtige schoenen, Celtics gekocht bij Scapino (25 Euro). Het zijn geen "nette" schoenen, maar lekker sportief, dikke zolen. Lopen lekker in zomer en winter.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #434 Gepost op: 29 december 2007, 21:35:54 »

Ikzelf draag donkerblauwe spijkerstofachtige schoenen, Celtics gekocht bij Scapino (25 Euro). Het zijn geen "nette" schoenen, maar lekker sportief, dikke zolen. Lopen lekker in zomer en winter.

je bedoelt als reactie op mijn post?> probleem in my case dat het een beetje net moest zijn. in DL wordt toch wel van je verwacht dat je representatief op je werk verschijnt..
Za Zemiata!

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Vega schoenen
« Reactie #435 Gepost op: 29 december 2007, 21:41:43 »
In Duitsland heb je er natuurlijk niet veel aan, maar bij de Schuurman hebben ze geregeld niet-leren schoenen en laarzen. En verder hebben ze bij veel 'echte' schoenenwinkels* ook altijd wel een paar niet-leren. Je moet alleen goed zoeken...


*Bristol etc is natuurlijk helemaal geen probleem...
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #436 Gepost op: 30 december 2007, 21:57:58 »
Ja, ikweet dat ze bij goedkopere winkels vaak wel niet-leren schoenen verkopen, maar het is dan wel mindere kwaliteit volgens mij... en je ziet het idd niet dus navragen. Ik ben gewend zeker een paar jaar met schoenen te doen (mijn laatste winterschoenen waren Dr. Martens (ja leer dus nog) van 11 jaar oud...  die nu dus echt niks meer zijn, en een paar die ook al 8 jaar staat maar die ik niet zo vaak draag.  Heb ook nog Garmont Vg Hikers, maar die doe je toch neit overal bij aan..
IN DL nog niet eens gekeken naar schoenen, maar in Groningen geweest deze week om daar te kijken dus.
Za Zemiata!

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Vega schoenen
« Reactie #437 Gepost op: 30 december 2007, 22:02:18 »
Ja, ik weet dat ze bij goedkopere winkels vaak wel niet-leren schoenen verkopen, maar het is dan wel mindere kwaliteit volgens mij... en je ziet het idd niet dus navragen.
Maar dat bedoelde ik dus juist, dat ik in duurdere winkels dan de Bristol enzo ook vaak wel wat vind. En hoezo vragen dan? Bijna altijd zit er gewoon een sticker op.
« Laatst bewerkt op: 30 december 2007, 22:02:45 door Sanja »
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Willie Wortel

Re:Vega schoenen
« Reactie #438 Gepost op: 31 december 2007, 17:03:26 »
Heeft iemand ervaring met deze winkel? Goed dan wel slecht?

Hij levert al jaren en over de producten zelf heb ik weinig klachten gehoord, maar inderdaad weleens over de bezorging. Ik zou zeker even bellen om het op te lossen.
Om hier nog even op terug te komen.
Ik heb inmiddels contact gehad en alles is opgelost. De schoenen worden later bezorgd.

:)

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #439 Gepost op: 04 januari 2008, 19:06:34 »
www.simpleshoes.com!!

helemaal blij dat mijn schoenen eko blijken te zijn! en met mn Bever card kreeg ik ook nog korting..
Za Zemiata!