ik denk dat er qua boodschappen niet zo heeel veel aanpassingen nodig zijn, lijkt me? ik bedoel groenten en aardappels kun je gewoon zonder vlees mee-eten lijkt me, daar is geen aanpassing voor nodig. maar stel nou dat er pasta ofzoiets gekookt wordt dan kun je zelf aanbieden om wat van de ingredienten apart te houden in een kleiner pannetje ernaast koken. In het begin keurde mijn ouders het ook heel erg af en verklaarde mij praktisch voor gek. Als ik nu mee-eet dan bak ik meestal of een vleesvervanger of een kaasplak erbij. Mijn moeder zag in dat het maar een kleine moeite was om een beetje van de ingredienten apart te houden zonder vlees, en dit doet ze bijvoorbeeld ook bij indisch. Daarnaast zul je het een en ander zelf moeten koken, je ouders moeten zich natuurlijk niet geheel aan jou eetstijl aanpassen. als je liever biologische spullen wilt, zul je die of zelf moeten kopen, of je haalt je ouders over om bijvoorbeeld in plaats van gewone kaas bio kaas te kopen. Je kunt langzaam vegetarier worden door bijvoorbeeld eerst het slechtse of vetste vlees uit je eetpatroon te halen (rood vlees? en daarna hamburgers bv) en dan langzamerhand steeds minder vlees gaan eten, je kunt ook direct stoppen met vlees te eten, maar aangezien je zegt dat je het best vaak eet zal dit (denk ik) veel moeilijker zijn. Toen ik zelf gestopt was met vlees eten, ben ik veel meer gezond gaan eten, groenten en fruit at ik amper toen ik nog wel vlees at, dus dit kan alleen maar positief werken. Kijk eens rond in de supermarkten voor vegetarische snacks voor tussendoor of bij het eten, zodat je wel steeds genoeg eet en dus niet gaat "zoeken" naar vlees. Zoek voor lekkere vleesvervangers. Neem ijzer en B12 vitaminen in (Sunwell heeft een vitamine pil voor huid, haar en nagels waarin veel vitamines zitten die voor vegetariers ook goed zijn) met sinaasappelsap (anders neemt het geen ijzer op) en let erop dat je van iedere voedingsschijf wat binnen krijgt. Succes ermee!