Vegatopia Forum

Assertiviteit

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Assertiviteit
« Reactie #40 Gepost op: 19 maart 2003, 12:42:45 »
Als ik me druk sta te maken over dierenleed, is er vaak wel één of andere leukerd die me (dankzij m'n voornaam) Anja Hermans* noemt  :-\  Weet iemand daar nog een leuk antwoord op (niet te agressief  ;) )?



*Anja Hermans = ALF-activiste, samen met Lindsay Van Keer verantwoordelijk voor brandstichting bij McDonalds- & Quickfilialen

Niet zo even snel, maar je kunt misschien iets met de voornaam van de grapjas zelf? (zal natuurlijk niet altijd werken)

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Toby

Re:Assertiviteit
« Reactie #41 Gepost op: 19 maart 2003, 18:21:36 »
Als ik me druk sta te maken over dierenleed, is er vaak wel één of andere leukerd die me (dankzij m'n voornaam) Anja Hermans* noemt  :-  Weet iemand daar nog een leuk antwoord op (niet te agressief  ;) )?



*Anja Hermans = ALF-activiste, samen met Lindsay Van Keer verantwoordelijk voor brandstichting bij McDonalds- & Quickfilialen

Is het een man die zoiets zeg zeg je gewoon iets van: come on baby light my fire, met een dikke knipoog of een opgetrokken wenkbrauw en je zwoelste blik. ;D

wendy25

Re:Assertiviteit
« Reactie #42 Gepost op: 22 maart 2003, 19:54:23 »
Ook een hele irritante opmerking:
 ,,Volkert van der G was toch ook zo gek op dieren?"

 >:(

Wat antwoord je daar nu weer op?

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Assertiviteit
« Reactie #43 Gepost op: 22 maart 2003, 20:05:23 »
"Oh, ik dacht dat ie gek was op vuurwapens?"

wendy25

Re:Assertiviteit
« Reactie #44 Gepost op: 22 maart 2003, 20:17:27 »
Dat is een goeie!
 ;D ;D ;D

Offline Kwipsel

  • ***
  • 108
  • Geslacht: Vrouw
Re:Assertiviteit
« Reactie #45 Gepost op: 24 maart 2003, 00:53:22 »
Enne wanneer ga jij nou weer vlees eten?
euh nooit.
Wanneer stop jij trouwens met vleeseten.

Oja, en als ik zeg dat ik vegetarier ben. Dan gaan mesen zich bijna altijd verontschuldigen. Ze hebben dit zelf niet eens door.

Dus jij bent vegetarier?
Ja.
Ja, zelf ik eet ik ook niet veel vlees hoor.
O
Ja, maar een paar keer per week.
O

Laatst heb ik er wat van gezegd.

Dus jij bent vegetarier?
Ja
ik eet zelf ook niet veel vlees.
Je hoeft je voor mij niet te verontschuldigen hoor. VAn mij part eet je een heel varken.
Werd helemaal rood. En zei niets mer.

En ja, tuurlijk vind ik het wel leuk om te horen dat ze er wel een beetje over na denken. Maar dan zie ik wel dat zei weer vlees op hun brood hebben. En sávonds worst eten. En bij de snackbar ook weer een kroket bestellen. Dan denk ik bij mezelf. Nee, das niet veel vlees hoor.

Een vriend in een irritante bui: Vind je dat dan niet zielig voor die plantjes?
Ik: Ja ik kan mij voorstellen dat jij zo met ze meeleeft aangezein jij zelf ook het iq hebt van een krob sla
Dan houd het meestel wel op.

Ik ben 5 maanden geleden gestopt met roken. Maar toen ik nog rookte kreeg ik deze vaak naar mijn hoofd:
En vegetarier die rookt? Nou dat kan toch echt niet?
Nee, dat klopt ik rook namelijk camel en daar zitten kleine stukjes kamelenvlees inverwerkt, zal ik ze voor je opbakken?

En als je nou verliefd wordt op een slager?
Ja, als jij nou verliefd wordt op een serie moordenaar?

Dat was het voor nu.
Soep met vegetarische ballen blijft soep met ballen!

RealFruitFlavour

Re:Assertiviteit
« Reactie #46 Gepost op: 09 april 2003, 21:20:01 »
Hoi allemaal,

Ik vertelde gisteren aan een vriend van mij dat ik er serieus over nadenk om van een vegetarisch naar een veganistisch dieet over te stappen. En wat was z'n reactie?
Hij zei: 'Zou je dat jezelf wel aandoen? Als jij straks bij de hemelpoort staat kom je met jouw karakter sowieso wel binnen'.
Ik heb heeeel hard moeten lachen ;D ;D ;D...en hem uitgelegd dat ik het niet doe om in de hemel te komen. Ik ben trouwens niet eens gelovig.

Groetjes.

wendy25

Re:Assertiviteit
« Reactie #47 Gepost op: 26 juni 2003, 09:20:25 »
Op mijn werk is zo'n type....die vindt mij hypocriet, omdat ik geen dieren eet, maar wel planten.

,,wie ben jij om dieren boven planten te stellen?''

antwoordde ik:
,,wie ben jij om mensen boven dieren te stellen?''

antwoordde hij:
,,het is wetenschappelijk bewezen dat het eten van mensen bepaalde ziektes kan opwekken''

ik stelde dat dieren pijn voelen.....

hij: ,,maar planten hebben ook gevoel. ze groeien niet voor niet naar de zon''

Zucht...............onmogelijke zaak?

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Assertiviteit
« Reactie #48 Gepost op: 26 juni 2003, 09:27:28 »
Citaat
,,het is wetenschappelijk bewezen dat het eten van mensen bepaalde ziektes kan opwekken''
Zeg, dat je ook van dieren eten ziektes kan krijgen.

Citaat
Zucht...............onmogelijke zaak?

Denk het wel! :yes:
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re:Assertiviteit
« Reactie #49 Gepost op: 26 juni 2003, 11:00:04 »
Op mijn werk is zo'n type....die vindt mij hypocriet, omdat ik geen dieren eet, maar wel planten.

,,wie ben jij om dieren boven planten te stellen?''

Leg ze de eenvoudige rekensom voor: voor 1 kilo vlees is 5-10 kilo plantjes nodig. Als ik overleef op planten dood ik maar 1/5 of 1/10 van het aantal planten, dan wanneer ik overleef op vlees. Door planten te eten in plaats van vlees spaar ik heel veel plantenlevens. Simpel genoeg toch? Over de factor planten per kilo vlees valt te discussieren trouwens.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

wendy25

Re:Assertiviteit
« Reactie #50 Gepost op: 26 juni 2003, 11:27:46 »
 :D

die ga ik eens proberen!

Cheryl

Re:Assertiviteit
« Reactie #51 Gepost op: 26 juni 2003, 12:02:22 »
Ik heb al vaak gehoord "Zonder vlees kun je niet leven".
Reactie, ben ik dan dood ofzo?

Of wat kun je dan wel eten?

Alles wat veganistisch is.

En laatst kreeg iemand het voor elkaar om te denken dat aardappels van vlees ofzo gemaakt is.

Die zei dus je eet ook geen aardappels?

Heb die gewoon eens dom aangekeken want daar wist ik ff geen antwoord op en daarna gezegd jawel hoor, aardappels komen van planten.

En wat als je verliefd wordt op iemand die wel vlees eet, weet ik nog niets om op te zeggen.

Weet er zo snel geen meer.


Elsbeth

Re:Assertiviteit
« Reactie #52 Gepost op: 26 juni 2003, 12:04:56 »
Met het 'plantjes-argument' heb ik ook altijd problemen. Vaak beginnen mensen dan ook met: 'Ja, maar het is ook gebleken dat als je tegen planten praat, dat ze dan beter groeien. Planten hebben dus ook gevoel.'
ARGH!

Maar de mooiste is nog wel: 'Als ik je nou garandeer dat die kip vegetarier was..'

Stem trouwens in met Nicky: "Ik ben vegetarisch" is gewoon fout Nederlands en staat daardoor erg stom als je 't zegt..  :-\

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Assertiviteit
« Reactie #53 Gepost op: 26 juni 2003, 12:45:16 »
Met het 'plantjes-argument' heb ik ook altijd problemen. Vaak beginnen mensen dan ook met: 'Ja, maar het is ook gebleken dat als je tegen planten praat, dat ze dan beter groeien. Planten hebben dus ook gevoel.'
ARGH!

Wat bij mij wel werkt: "Ok, dus even samenvattend: ik ben wreed tegenover planten, en jij tegenover dieren. Voel je je nu beter of zo?"

janneke

Re:Assertiviteit
« Reactie #54 Gepost op: 26 juni 2003, 13:15:47 »
Nou, er is één opmerking waar ik wel wat hulp mee kan gebruiken: "Ben jij niet erg dik voor een vegetariër?"

 :'(

groeten,
Nicky

Die opmerking heb ik ook wel eens gekregen en wat bij mij altijd goed werkt is de tegenopmerking: "Liever dik en vegetarier dan vleeseter en dom"
Dan zijn ze over het algemeen uitgeluld en zeer beledigd. ;D

willem1940

Re:Assertiviteit
« Reactie #55 Gepost op: 27 juni 2003, 00:04:12 »
Citaat
{Cheryl} En wat als je verliefd wordt op iemand die wel vlees eet, weet ik nog niets om op te zeggen.

- "dat vertel ik alléén aan iemand op wie ik verliefd ben ...."

willem1940

Re:Assertiviteit
« Reactie #56 Gepost op: 27 juni 2003, 00:25:39 »
Van een vroegere chef (overigens een groot carnivoor) "geleend" en getest:
toen er herte-biefstuk werd geserveerd, gezegd:
"ha, gebakken Bambi".

Verpletterend effect, niemand vond mij meer aardig, ook/vooral mijn vrouw en kinderen boos.
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2003, 00:26:09 door willem1940 »

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Assertiviteit
« Reactie #57 Gepost op: 27 juni 2003, 15:43:00 »
Hihi, die ga ik ook zeker gebruiken...of een variant. Gebakken Stampertje, Miss Piggy enz. Al puberend riep ik wel eens "lijkenwater" tegen jus, vond ik al gauw minder geslaagd. Maar dit moet kunnen.
de tuin: dat ben ik

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Assertiviteit
« Reactie #58 Gepost op: 27 juni 2003, 16:19:56 »
Gebakken Miss Piggy enz.


 :o


HIYAAAAAAAAAA! Mep & Pets!

Hmmppffff >:(

Re:Assertiviteit
« Reactie #59 Gepost op: 27 juni 2003, 16:29:32 »
Pas maar op, straks krijg je zelf een rottrap en dan wordt het
:o PIGS IN SPACE >:(
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner