Vegatopia Forum

Poll

Wat is je BMI?

7 of minder
19 (7.7%)
8-19
52 (21.1%)
0-21
58 (23.5%)
2-23
46 (18.6%)
4-25
29 (11.7%)
5-26
15 (6.1%)
6-27
5 (2%)
7+
23 (9.3%)

Totaal aantal stemmen: 78

Hoeveel weeg je?

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline Jacqueline

  • ***
  • 309
  • Geslacht: Vrouw
    • Lifecoach
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #380 Gepost op: 16 januari 2006, 11:14:20 »
Ik ben van fietsen ook afgevallen. Niet dat ik dat wilde, maar het gebeurde wel. Woog altijd rond 54/55 kilo, fiets nu ruim een jaar 3x per week 26 km heen en terug naar mn werk en weeg nog maar 50/51. Voel me wel lekker fit en energieker. Maar meer afvallen wil ik toch echt niet hoor  :-\

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.921
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #381 Gepost op: 16 januari 2006, 11:16:38 »
???
Zou je dat artikel aan mij op willen sturen of is het online te zien, zonder dat je abonnee bent?

Nee en nee. Het stond geloof ik in de gezondheidsbijlage, maar die heb ik in de trein laten liggen. De bieb zal 'm nog wel hebben.

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #382 Gepost op: 16 januari 2006, 11:20:03 »
Ik ben van fietsen ook afgevallen. Niet dat ik dat wilde, maar het gebeurde wel.

Dat heb ik ook een keer meegemaakt.
Precies in een bocht was er een verraderlijk gladde plek op de weg die dag.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #383 Gepost op: 16 januari 2006, 12:06:41 »
 :O
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Dee

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #384 Gepost op: 16 januari 2006, 15:32:35 »
Ik las overigens in de Volkskrant van zaterdag dat fitness, joggen e.d. niet goed is voor de lijn. Fietsen en wandelen wel, of althans, activiteiten waar je niet moe van wordt.
Ik zie niet in waarom je van sporten waar je moe van wordt niet zou afvallen? Te veel doen is nooit goed, maar dat heb je met alle te's.
Trouwens elke sport waar je alleen maar spieren mee kweekt, vb. het soort fitness waar je alleen maar met gewichtjes in de weer bent, is niet geschikt om af te vallen.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #385 Gepost op: 16 januari 2006, 16:03:02 »
Dat is niet waar: spierweefsel is actief weefsel en heeft dus ook energie nodig als je rustig op de bank hangt. Hoe meer spieren, hoe meer energie er voor nodig is om die spieren in stand te houden.
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2006, 16:03:22 door Sanja »
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #386 Gepost op: 16 januari 2006, 16:06:38 »

Hmm, dat zou ook verklaren dat ik al moe ben als ik 's ochtends wakker word.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Dee

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #387 Gepost op: 16 januari 2006, 16:07:32 »
Ja, natuurlijk, maar om af te vallen moet je toch wat meer doen dan alleen spieren kweken. Daar komt nog bovenop dat bewegen gezond is, wat van hele dagen gewichtjes slepen niet gezegd kan worden.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #388 Gepost op: 16 januari 2006, 16:23:45 »
Alleen met gewichten bezig zijn is net zo gezond (of eenzijdig) als alleen maar cardio doen.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Dee

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #389 Gepost op: 16 januari 2006, 16:27:28 »
Alleen met gewichten bezig zijn is net zo gezond (of eenzijdig) als alleen maar cardio doen.
Alleen met gewichten bezig zijn is helemaal niet gezond, zeker niet als het zware gewichten zijn.

Trouwens, met cardio kweek je ook spieren hoor!

Aiko

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #390 Gepost op: 16 januari 2006, 16:29:11 »
Hoe meer spieren, hoe meer energie er voor nodig is om die spieren in stand te houden.

Je ontwikkelt alleen niet méér spieren, volgens mij wordt de celgrootte van de betreffende spieren vergroot / -sterkt. Welk punt er verder valt te maken weet ik ook niet.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #391 Gepost op: 17 januari 2006, 11:07:38 »
Alleen met gewichten bezig zijn is net zo gezond (of eenzijdig) als alleen maar cardio doen.
Alleen met gewichten bezig zijn is helemaal niet gezond, zeker niet als het zware gewichten zijn.

Dat bedoelde ik dus.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Sam

  • ******
  • 7.166
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #392 Gepost op: 17 januari 2006, 18:31:50 »
Ik val echt van mijn stoel als ik lees dat er mensen zijn die zich elke dag wegen... ??? Alleen al het feit dat je er iedere dag mee bezig bent hoeveel je weegt vind ik een beetje angstaanjagend. Ik weet wel dat dietistes, Weight Watchers etc. het allemaal op hooguit 1 x per week wegen houden. Maar goed, ik geloof ook niet in dieeten (een korte tijd minder eten dan je lijf nodig heeft), wel in gezond eten (niet meer eten dan je lijf nodig heeft) en genoeg bewegen. Ik wens de mensen die af willen vallen wel heel veel sterkte natuurlijk, hardstikke goed en hoop dat jullie echt een eet/bewegingspatroon vinden waarbij je een gezond en stabiel gewicht bereiken  :thumbsup:
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Dee

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #393 Gepost op: 17 januari 2006, 19:05:37 »
Ik ben niet op dieet maar probeer gezond te eten en ik beweeg heel veel. Maar ik weeg me wel elke dag. Dat is een routine: voor ik in de douche spring weeg ik me. Ik ben er dus in dat opzicht alle dagen met bezig. Maar ik ken eigenlijk veel mensen die dat doen dus ik vind het niet raar.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #394 Gepost op: 17 januari 2006, 21:39:31 »
Zolang het maar niet obsessief wordt. Ik wil de spiegel promoten, geen weegschaal nodig. Kan ook obessief worden natuurlijk. En ik begrijp dat mensen wat anders kunnen zien dan ze zien.
Ergens tussen topsport bedrijven en niet uit stoel of auto komen, zal het het meest gezond zijn. Zowel voor wat betreft "kracht-" als "duur-". Dat ik nooit rugklachten heb in mijn beroep, dank ik volgens mij bijv. aan buikspieren die enigszins getraind zijn. Ook handig als iemand je daar een enorme stomp geeft, trouwens, zoals gisterenavond.
de tuin: dat ben ik

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #395 Gepost op: 17 januari 2006, 21:54:24 »
Ik sta af en toe op de weegschaal, maar ik let gewoon op mijn kleding. Zolang dat niet raar gaat zitten, maar ik me geen druk.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #396 Gepost op: 17 januari 2006, 22:47:22 »
Ik val echt van mijn stoel als ik lees dat er mensen zijn die zich elke dag wegen... ??? Alleen al het feit dat je er iedere dag mee bezig bent hoeveel je weegt vind ik een beetje angstaanjagend.

Dat je je iedere dag weegt (ik vergeet het de helft vd tijd) wil niet zeggen dat je er obsessief mee bezig bent. Het is maar een half minuutje hoor en dan ben je weer klaar. Tis ongetwijfeld niet geschikt voor mensen met een eetstoornis(verleden), maar voor sommige anderen, zoals ik, is het juist wel handiger.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #397 Gepost op: 18 januari 2006, 09:33:44 »
Ik las ooit eens dat je je ieder halfjaar moet wegen om je gewicht in de gaten te houden. Is dat echt zo? Ik weeg me eens in de 3 of 4 jaar ofzo en let eigenlijk alleen maar op of mijn buikje niet een buik wordt.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Dee

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #398 Gepost op: 18 januari 2006, 10:20:06 »
Ik denk dat het op zich niet veel uitmaakt of je je nu vaak weegt of let dat je nog in je kleding past (tenminste als je kleding niet louter bestaat uit stretchstofjes  ;)). Als je jezelf realistisch ziet dan is het zo ook goed, denk ik.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #399 Gepost op: 19 januari 2006, 20:33:30 »
Dat is zeer gaiaistisch gedacht.
Maar ik moet toegeven: dat die n plaatsen - al dan niet -mij de nodige hoofdbrekens heeft gekost, heer Aiko. Ik heb hem edoch in opperste vertwijfeling toch maar geplaatst. Die n moet nu toch overal tussen van de nieuw nieuwste spellingcommissie? Afhankelijk van welke spelling je bent, bevindt dit land zich in opperste verwarring betreffende de tussennn. In een pan kan toch ook maar 1 koek. Anders zijn het al gauw dikkerdjes(drie-in-de-pan) of poffertjes.
de tuin: dat ben ik