Vegatopia Forum

Poll

Wat is je BMI?

7 of minder
19 (7.7%)
8-19
52 (21.1%)
0-21
58 (23.5%)
2-23
46 (18.6%)
4-25
29 (11.7%)
5-26
15 (6.1%)
6-27
5 (2%)
7+
23 (9.3%)

Totaal aantal stemmen: 78

Hoeveel weeg je?

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #360 Gepost op: 13 januari 2006, 11:57:31 »
Ik weeg 100kg. Ik ga nu voor de 20kg afvallen.
En ben mijn eten aan het bijhouden op voorhethart.nl
Wat zegt die site ervan? Eet je ook te vet? Of te veel noten/pinda's/pindakaas?
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #361 Gepost op: 13 januari 2006, 12:24:30 »
Ik weeg 100kg. Ik ga nu voor de 20kg afvallen.
En ben mijn eten aan het bijhouden op voorhethart.nl
Wat zegt die site ervan? Eet je ook te vet? Of te veel noten/pinda's/pindakaas?

Nou.. ik eet 's avonds nu niets meer of tenminste dat probeer ik ;). Dus geen lekkere dingen als chipjes enzo. Geen zoute pinda's e.d. En eerst had ik steeds honger, maar nu lukt het om 's avonds geen honger te hebben.

Ik krijg nu alleen selenium niet erg binnen. En ook de b-vitaminen is lastig steeds. Dus daar moet ik nu wat op gaan letten. Rest krijg ik genoeg binnen.

Aantal calorien wat ik eerst binnen kreeg zal denk hebben gelegen op de 2500 tot 3000 per dag.. met al de lekkere dingen erbij.

Nu krijg ik +/- 1500 binnen per dag. En beweeg ook nu meer dan eerst.

Ik zit nu op de 100.1 vandaag. Hoogste van afgelopen weken was 101.1.
Ik ga voor de 1kg per week eraf. Deze week moet ik de 99 halen :D
Stem op de Partij voor de Dieren

kabir

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #362 Gepost op: 13 januari 2006, 12:35:46 »
Ik weeg 118 kilo, niet gezond eigenlijk.  :(

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.921
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #363 Gepost op: 13 januari 2006, 12:47:57 »
Draakje, doe je al fietsen naar Amsterdam?

Kabir, da's wel veel ja. Ben je bezig met afvallen?

kabir

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #364 Gepost op: 13 januari 2006, 13:43:18 »
Vorige maand woog ik 120. Ik ga nu serieus gewicht verliezen, want mijn bloeddruk wordt er ook niet beter op. Ik heb van mijn spaargeld een loopband en wat gewichtjes aangeschaft. Ik ben te lui om naar de sportschool te gaan. ;D

De veranderingen die ik aan het aanbrengen ben in mijn voeding:
-ontbijt niet overslaan
-regelmatig eten
-kleinere porties eten
-schoon eten (junkfood vermijden etc)
-meer groente en fruit eten
-meer eiwitten eten (o.a. uit biologische magere kwark)
-genoeg water drinken

Ik tel geen kcal's. Dat hou ik nooit vol. ;)

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #365 Gepost op: 13 januari 2006, 22:18:47 »
Wat is je lengte dan? Dit is ongezonde nieuwsgierigheid.
In een winkel zei trouwens vandaag een verkoper dat ik brede schouders had  :heehee: Die wilde dan ook een jas aan mij slijten. Ik houd het maar op "looiig".
de tuin: dat ben ik

kabir

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #366 Gepost op: 13 januari 2006, 23:32:13 »
Mijn lengte is 182 cm, BMI is dus 36.  :(

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #367 Gepost op: 14 januari 2006, 09:54:55 »
Dat kan niet gezond zijn, nee. Ik vroeg het ook: omdat ik zelf qua gewicht op de bovengrens zit van wat van Mevrouw Quetelet mag, met slechts een paar kilo te veel volgens Meneer Spiegel.
Wat ik zei: looiig. Stevig gebouwd, hoe je het noemt. Mijn dijbenen zijn die van Sjoukje Dijkstra. Ik weet zo gauw geen eigentijds equivalent te verzinnen.
Het kan zijn: dat je 2 m lang bent en stevig gebouwd en dat dan 120 kg nog niet zo heel ernstig is. Er lopen tegenwoordig wel wat van die reuzen rond.
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2006, 10:05:43 door Grote Kluts »
de tuin: dat ben ik

kabir

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #368 Gepost op: 14 januari 2006, 12:13:41 »
vandaag 117 kg  :)

Dee

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #369 Gepost op: 14 januari 2006, 13:09:52 »
 :cheer:

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.921
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #370 Gepost op: 14 januari 2006, 13:23:46 »
Het is vast wel ergens in deze draad gezegd dat resultaten op korte termijn niet zoveel zeggen en dat je bij afvallen naar de lange termijn moet kijken.

Dee

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #371 Gepost op: 14 januari 2006, 13:27:06 »
Ja natuurlijk, maar als je probeert af te vallen is een succes op korte termijn vaak zo aanmoedigend dat het zorgt voor succes op lange termijn.  ;D

Aiko

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #372 Gepost op: 14 januari 2006, 13:27:45 »
Ongetwijfeld door mij meer dan eens.

Aiko

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #373 Gepost op: 14 januari 2006, 13:33:16 »
Ja natuurlijk, maar als je probeert af te vallen is een succes op korte termijn vaak zo aanmoedigend dat het zorgt voor succes op lange termijn.  ;D

Er is ook een andere kant aan deze medaille; een op het oog ongunstige waarde op de weegschaal kan motivatieproblemen veroorzaken. Dit terwijl die ongunstige waarde geen ongunstige waarde hoeft te zijn, zelfs totaal geen waarde. Men schommelt nu eenmaal met het gewicht. Een halve liter water meer of minder in het systeem levert automatisch een halve kilo meer op. Zelfs sta je nuchter en leeg op die weegschaal telkens, dan nog zijn er verschillen op de korte termijn, niet in de laatste plaats veroorzaakt door de locatieverandering en kanteling van de weegschaal en door temperatuurverschillen die invloed hebben op de meting (van in ieder geval mechanische schalen). Eenmaal per maand wegen is meer dan genoeg voor een indicatie. Heb je na een maand geen zichtbaar resultaat, dan weet je óók gelijk dat de verhouding voedselinname / energieverbranding onjuist is. Dat lijkt mij waardevoller te weten dan een potentieel duwtje in de rug om de zoveel dagen.

Dee

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #374 Gepost op: 14 januari 2006, 13:38:02 »

Er is ook een andere kant aan deze medaille; een op het oog ongunstige waarde op de weegschaal kan motivatieproblemen veroorzaken. Dit terwijl die ongunstige waarde geen ongunstige waarde hoeft te zijn, zelfs totaal geen waarde. Men schommelt nu eenmaal met het gewicht. Een halve liter water meer of minder in het systeem levert automatisch een halve kilo meer op. Zelfs sta je nuchter en leeg op die weegschaal telkens, dan nog zijn er verschillen op de korte termijn, niet in de laatste plaats veroorzaakt door de locatieverandering en kanteling van de weegschaal en door temperatuurverschillen die invloed hebben op de meting (van in ieder geval mechanische schalen). Eenmaal per maand wegen is meer dan genoeg voor een indicatie. Heb je na een maand geen zichtbaar resultaat, dan weet je óók gelijk dat de verhouding voedselinname / energieverbranding onjuist is. Dat lijkt mij waardevoller te weten dan een potentieel duwtje in de rug om de zoveel dagen.
Je hebt gelijk, maar toch is het belangrijk om positief te blijven. Ik weeg mezelf iedere dag, en ik schrijf het dan ook op. Gewicht schommelt maar je kan er wel een beter idee over hebben als je je vaak weegt en terug kunt kijken op een maandbalans . Zo weet ik op welk moment van de maand ik meer weeg, en dan zit ik er ook niet mee in. Als ik dit niet zou weten dan zou ik meteen denken dat ik teveel heb gegeten ofzo. jezelf steeds op het zelfde ogenblik van de dag wegen zorgt ook voor minder schommelingen.

kabir

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #375 Gepost op: 14 januari 2006, 14:47:22 »
Bij schommelingen is het juist beter om vaker te meten. In een grafiekje kun je zien welke metingen sterk afwijken van de trend.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #376 Gepost op: 14 januari 2006, 15:30:59 »
Elke dag wegen heeft ook het voordeel dat je je eetgewoonten/beweging meteen kan corrigeren als je ziet dat je gewicht iets teveel naar boven gaat.
Een paar ons is minder ontmoedigend dan dat je ziet dat je ineens enkele kilo's bent aangekomen als je je maar af en toe weegt.


veertje

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #377 Gepost op: 15 januari 2006, 13:24:49 »
Ja dat is een goeie stap denk ik om naar een diëtist te gaan.  :)

En wat betreft een vetvrij-dieet...Ik vraag me af of zoeits goed is. Je lichaam heeft toch ook wel wat vet nodig? En bovendien...als je stopt met zo'n dieet vliegen de pondjes er wel weer aan volgens mij...
Hier stond dat: http://www.goednieuws.com/vetvrij/
Iets van drie weken zonder en dan weer gewoon eten ofzo.


heb dit dieet al eens gevolgd en het hielp niks!!geen gram eraf!
mijn bmi is nu 26,mijn gewicht schommelt altijd tussen 68 en 72 kg,terwijl ik 1.64 lang ben.

ik ben nu gewoon gezond aan het eten,en ben van plan om om de dag te gaan fietsen.een uur per keer.maar eerst maar is rustig opbouwen met dagelijks 10 minuten en dan steeds wat langer.

ik heb 3 jaar lang alleen maar thuis gezeten door ziekte , kon echt helemaal niks meer.voor die tijd had ik een super goede conditie,maar nu...na 5 minuten op de fiets begin ik hevig te zweten en hyperventileren...pff doozetten dus!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.921
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #378 Gepost op: 16 januari 2006, 10:52:43 »
Ik las overigens in de Volkskrant van zaterdag dat fitness, joggen e.d. niet goed is voor de lijn. Fietsen en wandelen wel, of althans, activiteiten waar je niet moe van wordt.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #379 Gepost op: 16 januari 2006, 11:13:11 »
 ???
Zou je dat artikel aan mij op willen sturen of is het online te zien, zonder dat je abonnee bent?
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2006, 11:13:51 door Grote Kluts »
de tuin: dat ben ik