Vegatopia Forum

Poll

Wat is je BMI?

7 of minder
19 (7.7%)
8-19
52 (21.1%)
0-21
58 (23.5%)
2-23
46 (18.6%)
4-25
29 (11.7%)
5-26
15 (6.1%)
6-27
5 (2%)
7+
23 (9.3%)

Totaal aantal stemmen: 78

Hoeveel weeg je?

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #320 Gepost op: 06 november 2005, 11:43:29 »
Ach ja, er zal vaak wel afgunst achter zitten (al dan niet onterecht - mij zal je nooit horen beweren dat mollig niet mooi kan zijn). Ik heb dan ook nog eens het lef (!) om mezelf best mooi te vinden en daar kleed ik me ook naar; dat kunnen sommige dames al helemaal niet verdragen van een erg slank persoon.

't Is idd een beetje jaloezie. Ik betrap mezelf er ook wel eens op, hoewel ik helemaal niet ontevreden ben met mezelf en ik ook aan die kant heb gestaan dat mensen vragen of je wel goed eet.
Maar in twee gevallen is het bij mij ook bezorgdheid. Ik heb een vriendin die niet zo heel makkelijk met eten omgaat, en dat vind ik vervelend om te zien. En nu heb ik een nieuw huisgenootje die werkelijk broodmager is (dus niet slank, maar echt eng mager) en die ik nog nooit wat heb zien eten. En bij haar vraag ik me dus echt wel af of ze niet heel raar bezig is... Maar ja, ik ken haar niet goed genoeg om er naar te vragen, verder dan 'hoi' en 'doei' zijn we nog nooit gekomen.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #321 Gepost op: 06 november 2005, 12:59:39 »
Er is een duidelijk verschil tussen bemoeizucht en bezorgdheid. Dat vind ik dan weer lief. :)

Het is inderdaad pijnlijk om te zien als iemand heel moeilijk met eten omgaat; dat herken ik uit mijn middelbare-schooltijd. En wat dat huisgenootje betreft: ik vind er niets mis mee om het wat in het oog te houden en er misschien later eens over te beginnen, nadat je eens over andere dingen met haar gebabbeld hebt.

Bemoeizuchtige types die opmerkingen als hierboven beschreven maken, zijn meestal ook mensen die je nog niet in een situatie hebben gezien waar eten aan te pas komt. Die menen dan te weten dat je de lunch zou overslaan of alleen twee blaadjes sla zou eten, maar die hebben je nog nooit gezien rond lunchtijd. Bij collega's gaat het bv. eerder van "Mag ik jouw stofwisseling eens een weekje lenen?" Ik ga hier niet lopen beweren dat ik gigantisch veel eet (en ik val ook heel snel af als ik ziek ben) maar ik eet ruim genoeg.

Ik kan me trouwens wel ergeren aan mensen met mijn bouw die alle dames met een kilootje meer even jaloers gaan maken met uitspraken als "Ik eet zóóó veel en er komt maar niets bij!" en die dan bij de lunch één minibroodje of één koffiekoekje zitten weg te werken... Dat vind ik zo onnozel.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #322 Gepost op: 06 november 2005, 13:10:38 »
En wat dat huisgenootje betreft: ik vind er niets mis mee om het wat in het oog te houden en er misschien later eens over te beginnen, nadat je eens over andere dingen met haar gebabbeld hebt.

Ik kan haar niet verstaan :-[
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #323 Gepost op: 06 november 2005, 13:12:43 »
 :heehee: Oeps.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #324 Gepost op: 06 november 2005, 14:51:13 »
En wat dat huisgenootje betreft: ik vind er niets mis mee om het wat in het oog te houden en er misschien later eens over te beginnen, nadat je eens over andere dingen met haar gebabbeld hebt.

Ik kan haar niet verstaan :-[

Spreekt ze vlaamsch?
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #325 Gepost op: 06 november 2005, 16:24:13 »
Nee. Ze komt ergens uit Nederland, maar we hebben geen idee uit welke regio.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #326 Gepost op: 06 november 2005, 16:31:40 »
Ze had een keer een treinkaartje Alkmaar-Nijmegen in haar portemonnee. Maar goed: dit heeft niks met gewicht te maken ???
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #327 Gepost op: 06 november 2005, 20:15:54 »
Kijk als mensen echt bezorgd zijn en oprecht denken dat er wat aan de hand is en mij dan zouden benaderen dat is totaal iets anders dan de opmerkingen die ik krijg! Maar voordat iemand bezorgd is dan moet hij/zij je een tijdje kennen. En de opmerkingen komen vooral van mensen die je net ontmoet hebt, of een aantal keer gezien/gesproken hebt! Ik noem mijzelf slank maar er zullen best mensen zijn die mij mager noemen. Zolang ik goed eet moet er geen probleem zijn! Heb ook nooit problemen met eten gehad of ziets dergelijks.

Mijn bmi zegt ook dat ik ondergewicht heb, maar dat bmi wordt volgens mij berekend naar de gemmidelde maatstaven die op dit moment in Nederland gelden. Ik bedoel: iedereen word steeds dikker en ik niet, dus tjaah over een aantal jaar zal ik wel helemaal afwijken van die statistieken!

Het is behoorlijk vervelend die opmerkingen maar ik hoor ze niet dagelijks hoor. Zo erg is het niet. Zo blijkt er maar weer, jullie vehalen lezend, dat iedereen wel ergens commentaar op kan krijgen! Lang, klein, dik en dun. Mensen moeten eens nadenken voordat ze wat zeggen!

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #328 Gepost op: 06 november 2005, 20:19:26 »
Mensen moeten eens nadenken voordat ze wat zeggen!

Nou vraag je wel heel veel hoor!

 ;)
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #329 Gepost op: 06 november 2005, 20:50:45 »
Mensen moeten eens nadenken voordat ze wat zeggen!

Nou vraag je wel heel veel hoor!

 ;)


Ja, ben bang dat je gelijk hebt!  :-\

Xinramski

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #330 Gepost op: 19 november 2005, 03:15:47 »
ben 182 en 68 kilo en ik vind mezelf echt wel mager, maar een BMI van 20,5 is kennelijk niet zo gek.


woei ik blij :P


smikkeltje

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #331 Gepost op: 23 december 2005, 18:35:18 »
ben wel een beetje te mager met 48 kilo bij 1m64. maar ja, regelmatig eten en vier tussendoortjes per dag is nou eenmaal niet aan mij besteed. als ik minder ga stressen komt het vast vanzelf goed :)

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #332 Gepost op: 03 januari 2006, 19:28:38 »
Ik weeg 100kg. Ik ga nu voor de 20kg afvallen.
En ben mijn eten aan het bijhouden op voorhethart.nl
Vandaag alleen veel calorien binnen gekregen.
Ik ga zo nog even half uur met gewichten bezig en met buikspieroefeningen.
Stem op de Partij voor de Dieren

Aiko

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #333 Gepost op: 03 januari 2006, 20:24:29 »
Ik ga zo nog even half uur met gewichten bezig en met buikspieroefeningen.

Ach jongen toch, wil je je scharnieren in de vernieling hebben? Zeker buikspieroefeningen lijken mij een verschrikking voor je rug. Dan kun je nog beter gaan hardlopen als je je lijf wil tergen... Neem van mij aan, je doet er beter en makkelijker aan door met regelmaat wandelend naar / door de stad te gaan. Zo maak je er makkelijk je uren beweging in een week.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #334 Gepost op: 03 januari 2006, 20:28:33 »
Buikspieroefeningen zijn toch juist goed voor je rug?

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #335 Gepost op: 03 januari 2006, 20:37:54 »
Buikspieroefeningen zijn toch juist goed voor je rug?
Ja, maar niet volgens Aiko's persoonlijke logica :puh2:
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #336 Gepost op: 03 januari 2006, 20:43:55 »
Ach jongen toch, wil je je scharnieren in de vernieling hebben? Zeker buikspieroefeningen lijken mij een verschrikking voor je rug. Dan kun je nog beter gaan hardlopen als je je lijf wil tergen... Neem van mij aan, je doet er beter en makkelijker aan door met regelmaat wandelend naar / door de stad te gaan. Zo maak je er makkelijk je uren beweging in een week.

Hardlopen, joggen en wandelen is niet goed. Ik heb overgewicht. Dus krijg veel druk op mijn voeten. Daarom heb ik daar last van denk ik als ik intensief loop.
Stem op de Partij voor de Dieren

Aiko

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #337 Gepost op: 03 januari 2006, 20:53:35 »
Buikspieroefeningen zijn toch juist goed voor je rug?
Ja, maar niet volgens Aiko's persoonlijke logica :puh2:

Met de beste wil van de wereld en ervaring als iemand met rugpijnen kan ik mij dit werkelijk niet voorstellen. Zwemmen als preventie, ja. Zelfs fietsen is een goede manier om met rugpijn om te gaan; fietsen kan bij pijn erg zalvend werken. Wandelen ook in sommige gevallen, maar ligt eraan welke rugpijn. Wandelen is overigens zo'n beetje de beste lichaamsbeweging die je maar krijgen kan, Alex. Euh, er zijn wel bronnen te vinden die mijn hierin ondersteunen. In ieder geval weinig frictie van je lichaam maar wel een relatief hoge verkwisting van energie vergeleken met de moeite die je er in moet stoppen [weinig].

Wat mij het onverstandigst lijkt is je gewrichten onder druk zetten met gekke bewegingen zoals die voor buikspieroefeningen (waarbij je je ook kunt afvragen wat je er voor terugkrijgt aan spierweefsel). Toegegeven, dat is bij hardlopen ook aanwezig, maar daar heb je niet alleen een hoge energieverbranding, je ontwikkelt ook een algehele conditie die je niet krijgt bij buikspieroefeningen en haltertillen. Daarbij maak je minder gekke bewegingen met je rug.

Van wandelen en fietsen krijg je beenspieren. Die helpen je bij ontlasting van je kniegewrichten door een deel van je lichaamsgewicht 'te dragen'. Wat je met een stevig buikje moet buiten een cosmetisch strenge blik is mij niet duidelijk. Misschien een nut bij het tillen? Hoewel daar je je beenspieren met buiging door knieën voor moet gebruiken, uiteraard!

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #338 Gepost op: 03 januari 2006, 20:59:20 »
Sterkere buikspieren helpen wel degelijk tegen rugklachten. Meer dan sterkere benen, want je benen kunnen de last wel dragen als je gewoon kan wandelen.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #339 Gepost op: 03 januari 2006, 21:00:46 »
Fietsen is ook wat ik ga doen. Net als andere oefeningen.
Qua gewichten.. dat is voor spierontwikkelingen. Daar krijg je actief spierweefsel door. En dat is goed als je wilt afvallen.
Stem op de Partij voor de Dieren