Vegatopia Forum

Waar ligt de grens van veganisme

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Waar ligt de grens van veganisme
« Reactie #300 Gepost op: 27 augustus 2005, 19:42:51 »
Ja dat is op korte termijn.. En nu op langere termijn. Er zijn straks geen honden, katten en andere typische huisdieren meer. Kan je weer zeggen dat de mens daar weer een handje in gehad heeft om die rassen ook van deze aarbodem te laten verdwijnen.
Je kan huisdieren niet vergelijken met een uitstervend wild dier.

Citaat
Hoe zit het met die mensen die afhangkelijk zijn van dieren, die zitten straks stilletjes alleen, en dan moet jij extra belasting betalen om die mensen hulp te bieden en mobiel te houden...
Dan zijn er iig geen dieren meer die alleen bestaan omdat de mens wilt dat ze bestaan.

Citaat
Er steekt veel meer achter dan jij zo zwart/wit kan zien...

Ik zie het tenminste in kleur. Je kijkt te veel door de bril van de maatschappij.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #301 Gepost op: 27 augustus 2005, 19:43:35 »
Je bent met die uitspraak wel schuldig aan het uitmoorden van miljoenen dieren...
Kan je daar als veganist wel mee leven?

Het gaat dan over het verdwijnen van diersoorten die door de mens gecreeert zijn. Deze kunnen niet naar de natuur.
En ze bestaan ALLEEN voor de MENS. Als al die dieren weg zijn en niet meer gefokt word, dan ben ik als veganist erg blij.
Dan weet ik dat dieren niet meer uitgebuit worden ten behoeve van de mens en dat dieren niet meer lijden door de mens.

remco

« Reactie #302 Gepost op: 27 augustus 2005, 19:47:15 »

Ik zie het tenminste in kleur. Je kijkt te veel door de bril van de maatschappij.

Ik heb tenminste die bril nog... :P
Af en toe heb je uitspraken die vind ik gewoon eng zo extreem zijn ze..

We moeten streven naar iets waar iedereen tevreden mee kan zijn zowel mens als dier.
En net zoals overal in elke situatie zullen er mensen en dieren zijn die er beter of juist minder goed vanaf komen.

Aap

« Reactie #303 Gepost op: 27 augustus 2005, 19:47:30 »
Je bent met die uitspraak wel schuldig aan het uitmoorden van miljoenen dieren...

Het gaat dan over het verdwijnen van diersoorten die door de mens gecreeert zijn. Deze kunnen niet naar de natuur.
En ze bestaan ALLEEN voor de MENS. Als al die dieren weg zijn en niet meer gefokt word, dan ben ik als veganist erg blij.
Dan weet ik dat dieren niet meer uitgebuit worden ten behoeve van de mens en dat dieren niet meer lijden door de mens.

Stel je voor dat er tijdens het afschaffen van de slavernij een malloot rondliep met dezelfde gedachtengang als jij!

remco

« Reactie #304 Gepost op: 27 augustus 2005, 19:51:38 »

En dat is iets wat wel ideologisch correct is?
Een dierensoort uit laten sterven zodat ze niet meer uitgebuit kunnen worden.
Wat zeg je tegen de dieren die van nature een overlevings/paar drang hebben.
We laten jullie nu uitsterven voor jullie eigen bestwil, omdat jullie dan niet meer door de mensheid uitgebuit worden?

Beetje hypocriet in mijn ogen...
« Laatst bewerkt op: 27 augustus 2005, 19:53:02 door Remco »

Monie

« Reactie #305 Gepost op: 27 augustus 2005, 19:51:38 »

Stel je voor dat er tijdens het afschaffen van de slavernij een malloot rondliep met dezelfde gedachtengang als jij!

Ik ben het niet met Dragonfly eens maar het afschaffen van de slavernij vind ik toch wel weer heel iets anders.

Aap

« Reactie #306 Gepost op: 27 augustus 2005, 19:56:31 »
Het is niet fout gegaan, dieren die niet in een hok willen worden in een hok doodongelukkig. Kippen kan je in een hok + ren houden, fazanten niet, nee ook niet uit een ei (dat weet ik van mijn oma). Kippen zijn naar de mens toegegroeid, evolutieonair dan.
Daar verschillen we dus van mening over. Jij vind het maar goed als dieren gehouden worden. Ik vind het onjuist.
Men snapt het punt namelijk niet zo erg. De mens heeft ze genomen in gevangenschap. De dieren zijn niet de 'cel' ingesprongen. Dat de dieren in de buurt rondliepen van de mens is nl. niet belangrijk voor de vraag of jet juist is om dan de dieren te vangen en in een kooi te stoppen etc.

Van kinderen vind je toch ook niet dat ze in gevangenschap leven?

remco

« Reactie #307 Gepost op: 27 augustus 2005, 19:59:14 »
Het is niet fout gegaan, dieren die niet in een hok willen worden in een hok doodongelukkig. Kippen kan je in een hok + ren houden, fazanten niet, nee ook niet uit een ei (dat weet ik van mijn oma). Kippen zijn naar de mens toegegroeid, evolutieonair dan.
Daar verschillen we dus van mening over. Jij vind het maar goed als dieren gehouden worden. Ik vind het onjuist.
Men snapt het punt namelijk niet zo erg. De mens heeft ze genomen in gevangenschap. De dieren zijn niet de 'cel' ingesprongen. Dat de dieren in de buurt rondliepen van de mens is nl. niet belangrijk voor de vraag of jet juist is om dan de dieren te vangen en in een kooi te stoppen etc.

Er zijn zat kinderen die het zo slecht hebben dat het net lijkt dat ze in gevangenschap leven...
En het gebeurt dichterbij dan je denkt..
« Laatst bewerkt op: 27 augustus 2005, 20:00:39 door Remco »

Kiwi

« Reactie #308 Gepost op: 27 augustus 2005, 20:01:53 »
Volgens mij sla je de plank een beetje mis.
Zag namelijk laatst op tv een kippenhouder zeggen dat wanneer zijn kippen naar binnen moesten vanwege die ophokplicht, ze elkaar doodpikken van verveling, daarom worden de snavels ook gekapt in een ren of een hok...

Dus als jij dat volmondig staat te verkondigen dat het niet erg is dat kippen worden opgesloten dan heb je het toch fout vriend..

Dat geldt alleen voor kippen die in een te klein hok zitten. Als ze ruimte genoeg hebben zullen ze elkaar echt niet doodpikken. Maar het kost veel geld en ruimte om zulke grote hokken te maken dat die kippen er gelukkig zullen zijn met z'n allen, dus vandaar dat het voor die boeren niet rendabel is. En daarom was er ook een biologische kippenhouder die zijn kippen liever naar de slacht bracht dan ze met z'n alleen in een te kleine ruimte op te sluiten. Maar dat wil niet zeggen dat kippen nooit met elkaar in een hok kunnen zitten, als ze maar genoeg ruimte krijgen is dat geen enkel probleem!

Aap

« Reactie #309 Gepost op: 27 augustus 2005, 20:11:05 »
Volgens mij sla je de plank een beetje mis.
Zag namelijk laatst op tv een kippenhouder zeggen dat wanneer zijn kippen naar binnen moesten vanwege die ophokplicht, ze elkaar doodpikken van verveling, daarom worden de snavels ook gekapt in een ren of een hok...

Dus als jij dat volmondig staat te verkondigen dat het niet erg is dat kippen worden opgesloten dan heb je het toch fout vriend..

Dat geldt alleen voor kippen die in een te klein hok zitten. Als ze ruimte genoeg hebben zullen ze elkaar echt niet doodpikken. Maar het kost veel geld en ruimte om zulke grote hokken te maken dat die kippen er gelukkig zullen zijn met z'n allen, dus vandaar dat het voor die boeren niet rendabel is.

Rendabel? tov de buurman dan, als het niet meer mag, is er ruimte genoeg voor elke kip. Tegen minimale meerprijs.

Aap

« Reactie #310 Gepost op: 27 augustus 2005, 20:12:11 »

Er zijn zat kinderen die het zo slecht hebben dat het net lijkt dat ze in gevangenschap leven...

Jep, maar als je zoals draako denkt dan leeft elk kind in gevangenschap, en dat heeft "niet zo moeten zijn"...

remco

« Reactie #311 Gepost op: 27 augustus 2005, 20:14:18 »

Jep, maar als je zoals draako denkt dan leeft elk kind in gevangenschap, en dat heeft "niet zo moeten zijn"...

Nou dat zie ik er niet bij staan dat hij dat gezegt heeft?
Hij had het over dieren en niet over kinderen van mensen

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #312 Gepost op: 28 augustus 2005, 00:24:07 »

Je lijkt opeens te weten wat ik denk... knap hoor..

Er zit een heel verschil in kinderen van de mens en wezens van een ander soort vast te houden voor eigen behoefte.

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #313 Gepost op: 28 augustus 2005, 00:25:22 »

Stel je voor dat er vele malloten rond liepen die dezelfde gedachtengang erop nahouden als de mensen die slavernij starten etc... oh wacht... daar lopen er genoeg van rond...

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #314 Gepost op: 28 augustus 2005, 09:14:42 »
Dat is misschien niet kortzichtig, maar ik VIND het wel kortzichtig.

Ja, en dat komt omdat je zelf echt enorm kortzichtig bent op bepaalde gebieden, en wel zo kortzichtig dat je dat zelf niet of nauwelijks in zal kunnen zien en dus verder elke discussie met jou hier totaal zinloos is, tenzij je van zinlose discussies houdt natuurlijk. :)

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #315 Gepost op: 28 augustus 2005, 09:16:45 »
Is er sprake van echte diersoorten? Honden zijn in de menselijke wereld nou niet echt een dier te noemen, maar meer een object wat gebruikt is door de mens voor de behoeften van de mens.

Je beledigt me nu persoonlijk, Draakje.  >:(

Wanneer kom je weer terug in de echt wereld?

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #316 Gepost op: 28 augustus 2005, 09:33:35 »
Er steekt veel meer achter dan jij zo zwart/wit kan zien...
::)

Hou eens op met dat soort non-opmerkingen! Die zijn hartstikke stom. En waarom? Omdat het eigenlijk gewoon welles-nietes is. Er komen amper onderbouwingen aan te pas. En daarmee geef je niet bepaald aan open te staan voor wat een ander zegt. Nee, jij hebt gelijk en het is nu alleen nog een kwestie de wereld te overtuigen. Jij discussieert niet, jij preekt vanuit de rotsvaste overtuiging dat jij (als enige) objectief bent. En als jij dan eens de les gelezen wordt (zoals nu) dan is opeens alles subjectief.

Bah.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #317 Gepost op: 28 augustus 2005, 09:35:44 »
Is er sprake van echte diersoorten? Honden zijn in de menselijke wereld nou niet echt een dier te noemen, maar meer een object wat gebruikt is door de mens voor de behoeften van de mens.
Je beledigt me nu persoonlijk, Draakje.  >:(
Hebben jullie een hond, Sander? :o Toch geen Labrador hè? Want dan moet je nog 0,6 kind en dan heb je het burgermansideaal! ;)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #318 Gepost op: 28 augustus 2005, 09:51:00 »
Nee, dat is een stomme theorie.
Zo kun je alles wat niet in jouw straatje past wel afdoen als een stomme theorie, dan heeft het nog weinig zin om verder te discussiëren. :shutup:

Maar als het goed is wist je toch al veel langer dat ook discussieren met Draakje weinig tot geen nut heeft?  ;D Draakje is in feite net zo onverzettelijk in zijn dogma'sgedachten als Aapje, alleen valt er voor Draakjes ideeen meestal wat meer te zeggen, maar verder is er dus niet zo heel veel verschil. Ja, ik denk dat Draakje IRL een liever persoon is, trouwens.

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #319 Gepost op: 28 augustus 2005, 09:53:18 »
alleen valt er voor Draakjes ideeen meestal wat meer te zeggen,
Wees eerlijk en zeg gewoon dat je Draakjes ideeën vaker deelt ;)