Vegatopia Forum

Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

s_k

Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #20 Gepost op: 17 mei 2005, 14:21:35 »
Nah, ik redeneer net zo, maar dan andersom:
Ik heb wel eens meegemaakt dat ik ites vermeend vegetarischs kocht om er thuis achter te komen dat er toch vlees in zit (met Quiche heb je dat nogal eens, omschrijvingen zijn altijd zeer vaag, op de verpakking).
Dus wat moet je dan... Je kunt't wel weggooien, maar dat heeft natuurlijk geen enkele zin meer. Je hebt er al voor betaald en je hebt er al voor gezorgd dat die winkel volgende keer meer vlees bestelt. Dus tja... Opeten dan maar.

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #21 Gepost op: 17 mei 2005, 14:28:59 »
Terugbrengen kan niet.

Waarom niet? :P Ik ben altijd extra duidelijk als ik bestel dus als men dan nog een fout maakt, storm ik gewoon terug naar die snackbar om dat te laten rechtzetten.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #22 Gepost op: 17 mei 2005, 14:33:29 »
Idd, hoe moeilijk is: 1 friet en een kaassoufflee?

De vorige eigenaar van de snackbar/shoarmazaak/pizzeria kwam ineens aanzetten met vega-shoarma (hij wist dat ik geen vlees at, hoewel ik er niet eens vaak kwam!), maar dat durfde ik niet aan. Hij kan me wel meer wijsmaken...
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #23 Gepost op: 17 mei 2005, 14:49:29 »
Dus wat moet je dan... Je kunt't wel weggooien, maar dat heeft natuurlijk geen enkele zin meer. Je hebt er al voor betaald en je hebt er al voor gezorgd dat die winkel volgende keer meer vlees bestelt. Dus tja... Opeten dan maar.

Echter als je naar de winkel teruggaat, dan weten ze ook waarom je het terugbrengt en geef je een statement af. Daarnaast zal een vers product wellicht weggegooid worden, maar een product wat verpakt is enzo zal gewoon teruggezet worden denk ik.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #24 Gepost op: 17 mei 2005, 15:28:54 »
't zou er bij mij meer aan liggen of ik in een hele luie bui ben of niet, of ik wel zin heb om weer helemaal (echt heel ver, zeker een halve minuut.......) naar de snackbar terug te gaan. Maar heel raar vind ik het niet. Ik heb tenslotte iets gekregen wat ik niet besteld heb. En als ik dan ook nog eens iets wat ik wel besteld heb, niet heb gekregen, dan zou ik zeker terug gaan.

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #25 Gepost op: 17 mei 2005, 16:47:17 »
als ik het om wat voor reden niet kan teruggeven en er is geen vlees-eter in de buurt, en de enige keus is tussen weggooien en opeten zou ik het opeten. Vlees is mi zonde, en eten weggooien ook, dus vleesweggooien is dubbelzonde. Als ik kon zou ik er wel wat van zeggen. Het voelt voor mij hypocriet aan om het weg te gooien.
Zo.

bienne

Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #26 Gepost op: 17 mei 2005, 17:28:43 »
Ik zal het niet zelf eten, heb ze uberhaut nooit lekker gevonden. Gelukkig eet mijn vriendje wel vlees. Als ik het op tijd ontdek dan gaat hij retour afzender...
Ennnnnnn o wat een mazzel, mijn ouders wonen zeer dichtbij. Dan mogen ze hem van mij lekker op eten ;)

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #27 Gepost op: 17 mei 2005, 20:54:42 »
Gelukkig eet mijn vriendje wel vlees.

 ???
Eet gezond & eet taartjes

ShiN

Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #28 Gepost op: 17 mei 2005, 21:51:42 »

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Eet gezond & eet taartjes

Offline bloempjuh

  • ***
  • 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #30 Gepost op: 18 mei 2005, 06:31:36 »
Ik gebruik mijn vriendje als vuilnisbak ;)
Of ga terug.

Maar opeten.. nee.
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

bienne

Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #31 Gepost op: 18 mei 2005, 16:51:23 »
 :P

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #32 Gepost op: 18 mei 2005, 21:04:21 »
als ik het om wat voor reden niet kan teruggeven en er is geen vlees-eter in de buurt, en de enige keus is tussen weggooien en opeten zou ik het opeten. Vlees is mi zonde, en eten weggooien ook, dus vleesweggooien is dubbelzonde. Als ik kon zou ik er wel wat van zeggen. Het voelt voor mij hypocriet aan om het weg te gooien.

Ja, want die koe voelt zich meteen al pakken beter als ze toch nog wordt opgegeten. Zomaar in de vuilbak gekieperd worden, stel je voor... :o :nooo:




 ;)

Sjoesjoe

Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #33 Gepost op: 03 juni 2005, 13:36:16 »
Het is inderdaad zonde om het weg te gooien.. maar ik zal het never op eten, mischien dat er een vlees eter in de buurt is, die ik er gelukkig mee kan maken...anders gaat het weg.

Maare als ik eten bestel  bij een snackbar, dan vraag ik standaard of ze mijn vega kroket bij de patat willen bakken... want in de meeste snackbars, bakken ze het gewoon in de frituur waar ook frikandellen en de rest in gebakken wordt, en daar moeten we dus ook op letten..

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #34 Gepost op: 06 juni 2005, 16:21:01 »
Afgelopen weekend had ik een feestje van mijn 'schoon'familie met buffet. Daarbij waren ze even (voor het gemak?) vergeten dat M. en ik vegetari�rs zijn. Op het buffet stonden alleen maar gerechten met vlees en vis. Dat vond ik sowieso knap, want  meestal zit er toch wel een vegasalade bij (ookal is er niet overnagedacht). Ik denk dat men er van uit ging dat M. en ik w�l vis aten. Nou uhm.. niet dus. Ik heb vervolgens zelf nog een beetje wat in elkaar geflanst. Het brood was best lekker  :P, maar genant was het wel.
Eet gezond & eet taartjes

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #35 Gepost op: 13 juni 2005, 12:27:08 »
er springen echt geen frikadelmoleculen op je groentekroket hoor... en of je het nou in het vet van de frieten of van de snacks bakt, er is geen extra dier voor gestorven.

Offline Di.

  • ***
  • 177
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #36 Gepost op: 15 juni 2005, 22:04:16 »
Weggooien.
laatst had ik vegetarische bami besteld en toen zat er ham in, dus ik melden natuurlijk. Die chick: nee joh, dat is geen ham. Alsof ik niet weet hoe ham eruit ziet.
Daarna kreeg ik een extra toetje aangeboden, maar daar zat gelatine in dus dat hoefde ik ook niet... argh. (wil je dan extra ei? nee dank je ik houd niet zo van ei...) Ik ga nooit meer eten bij studentenverenigingen (behalve de mijne natuurlijk :P)
Just know that when you see me cringe sometimes
I'm trying to rid the poison from my mind

Marietje

Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #37 Gepost op: 21 juni 2005, 09:27:55 »
Afgelopen weekend had ik een feestje van mijn 'schoon'familie met buffet. Daarbij waren ze even (voor het gemak?) vergeten dat M. en ik vegetari�rs zijn. Op het buffet stonden alleen maar gerechten met vlees en vis. Dat vond ik sowieso knap, want  meestal zit er toch wel een vegasalade bij (ookal is er niet overnagedacht). Ik denk dat men er van uit ging dat M. en ik w�l vis aten. Nou uhm.. niet dus. Ik heb vervolgens zelf nog een beetje wat in elkaar geflanst. Het brood was best lekker  :P, maar genant was het wel.

Ja, dat klinkt bekend! M'n schoonmoeder: "Oh, zit er vlees in huzarensalade??" En misschien ben ik wel een verwend kreng hoor, maar ik ben zo gewend dat er rekening mee wordt gehouden. Mijn moeder houdt altijd rekening met m'n vegetarisme bijvoorbeeld. Die zorgt altijd dat er lekkere dingen zijn voor iedereen, dus ook voor mij en mijn man. Maar ja, mijn schoonmoeder is sowieso raar, die kwam een keer aan mij vragen of ik wel vis eet. Niet dus, dat vond ze wel jammer want anders kon ze een keertje een of ander visgerecht maken. M'n man zat naast me, "ik lust ook geen vis hoor mam". Nou dat was helemaal nieuw voor haar. En weer, ik ben vast gewoon heel erg verwend met mijn moeder, die weet precies wat ik wel en niet eet/lekker vind.

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #38 Gepost op: 21 juni 2005, 10:13:10 »
Het rare is dat mijn 'schoonouders' normaal gesproken heel erg hun best doen. Het zijn absoluut geen bekrompen mensen, ze zijn juist heel ruimdenkend en vinden koken voor vega's normaal gesproken juist erg leuk/uitdaging etc. Daarom was de schok zo enorm toen op dat feestje er helemaal niets vegetarisch was. Sowieso verbaasde het me omdat bij een buffet toch altijd wel (zelfs zonder opzet) vegetarisch is.
Het werd ook heel pijnlijk duidelijk:
toen het buffet 'werd geopend' vroeg ik aan mijn schoonm. wat er vegetarisch was. Toen noemde ze alle schotels op en hun ingredi�nten en bleek dat er in alles wel iets van vis/vlees zat. Toen ze klaar was met haar lijstje, keek ik haar blijkbaar nog vragend aan... en toen zei ze: uhm en er is brood... misschien moet je het vis/vlees maar uit de andere schotels vissen.
:pukey:
Ik ben dus lekker recalcitrant NIET gaan vissen.
Ik vind het extra erg omdat ik ze wel heel erg mag en ze normaal heel erg hun best doen. Als ik er nu aan terugdenk (vooral dat moment dat ik vroeg 'wat is er vegetarisch') oooh man, wat was dat genant.
Eet gezond & eet taartjes

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #39 Gepost op: 21 juni 2005, 11:12:31 »
Ach, foutje kan weleens gebeuren toch?