Best grappig zo hier bij die vegetariers, denkt Pietje.
Prikje hier en een prikje daar, maar... het ging over dierenrechten vs dierenwelzijn.
Nou, wat het verschil hiertussen is al beantwoordt door iemand voor mij, rest mij nog slechts enige prikkeling...
Ik vind dierenwelzijnsorganisaties hypocriete verraders van hen, daar waar zij voor op, zeggen te komen.
Het erge is in mijn ogen dat door dierenwelzijnsorganisaties zand wordt gestrooid in de ogen van de consument die denkt een diervriendelijk produkt te kopen. Bijvoorbeeld een scharrelkip. Of..... ja, ja, een..... jawel, biologisch dynamische kip. Dieren die iets minder, maar OOK gemarteld worden en vermoord. Vaak in hetzelfde slachthuis, door dezelfde slachters!
Zolang goedbedoelende vegetariers/veganisten zich laten lenen voor promotiecampagnes van dierenwelzijnsorganisaties of partijen om vooral een biologisch lijk te kopen heb ik een hard hoofd in verandering.
De basis, daar moet aan gewerkt worden. (Biologisch) vlees eten/ is fout! Toch? Vegetarische superrrforummers? Waarom nog meepraten over scharrelkippen als de Albert Heijn grote schappen heeft met lekkere vegetarische vleesvervangers.
Welzijnsorganisaties als de Dierenbescherming, Wakker Dier, Varkens in Nood etc zijn blijven hangen in de prehistorie.
Ik denk dat het tijd is voor verandering! En... inderdaad kleine beetjes verandering zijn beter dan geen verandering. Maar een dooie mus blijft dood, zelfs als tie een biologische dynamiek heeft.
Met andere woorden, als er al 30 jaar geleden was begonnen te werken vanuit de basis, namelijk vegetarisme prediken ipv scharrelvlees, dan had zelfs Balkenende wellicht nu vegetarisch geweest. Dat hadie dan wel in de kerk geleerd. En dan had Bite Back in Belgie verleden week ook niet met een vegetarisch heilig man op de proppen hoeven komen bij een heus slachthuis.
Een dierenbescherming(welzijns)sorganisatie, dient zijn clienten te beschermen en dus niet het biologisch dynamische slachthuis in te promoten.
Mooi en daarom moeten er dus meer foldertjes uitgedeeld worden van belangenorganisaties voor vegetariers en veganisten en dierenrechtenorganisaties.
En de dierenwelzijnsorganisaties, verplicht op cursus.