Vegatopia Forum

Betoog: Gezond vlees moet gegeten worden

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.918
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Overstekende padden en loslopend varken
« Reactie #20 Gepost op: 08 december 2004, 22:30:53 »
Verdiep je eens in de evolutietheorie om een indruk te krijgen dat iets niet 'zo hoort'. Lees het boekje 'Kaas en de evolutietheorie' van Bas Haring maar eens door (ongetwijfeld verkrijgbaar bij elke bieb en elk gehucht), dat leest erg prettig, is dun en biedt je een fraaie basis om nieuwe meningen op te baseren!

Ik wist gewoon dat je die gelezen hebt!

Het is een goede tip, inderdaad heel begrijpelijk, ook voor 15-jarige meisjes. Alleen moet ze het morgen inleveren geloof ik.

Toen ik haar posting voor het eerst zag dacht ik ook 'zucht, heb je weer iemand die komt stangen' maar volgens mij is dat niet haar bedoeling, maar wil ze gewoon opbouwende kritiek. Vandaar dat ik ook vrij mild ben :)

Anti-vegetarist

Re:Betoog: Gezond vlees moet gegeten worden
« Reactie #21 Gepost op: 08 december 2004, 22:33:16 »
Citaat
vrij mild
ja tnx he:P:D
Nee kga niet stange int hol van de leeuw....hmm krijg ik alleen een kutgevoel van

Anti-vegetarist

Re:Betoog: Gezond vlees moet gegeten worden
« Reactie #22 Gepost op: 08 december 2004, 22:34:27 »
btw: helaas ben ik er owk niet in verdiept... we moesten in twee weken een onderwerp hebben en een betoog af hebben.... zo te zien is dit heel actueel ;D

Fabian

Re:Overstekende padden en loslopend varken
« Reactie #23 Gepost op: 08 december 2004, 22:36:56 »
Toen ik haar posting voor het eerst zag dacht ik ook 'zucht, heb je weer iemand die komt stangen' maar volgens mij is dat niet haar bedoeling, maar wil ze gewoon opbouwende kritiek. Vandaar dat ik ook vrij mild ben :)

Typisch dat er toch weer zo agressief op wordt gereageerd door sommigen.

Maar ant-vegetarist, als je maar lang genoeg op de forum blijft word je vast ook vegetarier.  :P Moet je wel even je naam veranderen eigenlijk. ;)  
in anti-veganist of anti-vegetarier, maar het laatste is beter 8)
« Laatst bewerkt op: 08 december 2004, 22:38:17 door Fabiman »

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.918
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Overstekende padden en loslopend varken
« Reactie #24 Gepost op: 08 december 2004, 22:40:32 »
Typisch dat er toch weer zo agressief op wordt gereageerd door sommigen.

Van niet vlees eten wordt je agressief natuurlijk!

Citaat
Maar ant-vegetarist, als je maar lang genoeg op de forum blijft word je vast ook vegetarier.  

Ja, we zullen we je wel ff toch veggie bekeren en dan helpen we je volgend jaar met je werkstuk of spreekbeurt pro-vegetarisme  :laugh:

En je hebt denk ik 50 of 100 berichten nodig voor de volgende ster?
« Laatst bewerkt op: 08 december 2004, 22:41:10 door Poek »

Anti-vegetarist

Re:Betoog: Gezond vlees moet gegeten worden
« Reactie #25 Gepost op: 08 december 2004, 22:40:34 »
whahaha... miss ooit :P lijkt me niet khou van flesh :PMaar kga nu offline duws...

bye bye

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Betoog: Gezond vlees moet gegeten worden
« Reactie #26 Gepost op: 08 december 2004, 22:43:31 »
Ach ja, Fabian, ik had het eerste bericht niet gelezen...ik zag wat provocerende zinnetjes. Het valt wel mee. Maar ja: moet je ook maar niet zo'n nickname kiezen.
Ik zit tenminste nooit op een-vlees-u-weet-wel-waarom-site als Kropje Sla.
de tuin: dat ben ik

Aiko

Re:Overstekende padden en loslopend varken
« Reactie #27 Gepost op: 08 december 2004, 22:48:28 »
Verdiep je eens in de evolutietheorie om een indruk te krijgen dat iets niet 'zo hoort'. Lees het boekje 'Kaas en de evolutietheorie' van Bas Haring maar eens door (ongetwijfeld verkrijgbaar bij elke bieb en elk gehucht), dat leest erg prettig, is dun en biedt je een fraaie basis om nieuwe meningen op te baseren!

Ik wist gewoon dat je die gelezen hebt!

Ha ha, ik heb 'm (en gelezen) omdat die Bas Haring een docent is bij mijn opleiding. Ik had ook een verwijzing kunnen maken naar het wonderprachtige Origin of species van mijnheer Charles Darwin hemzelf die ik ook heb, maar is wat volmondiger en minder eenvoudig. Kaas en de evolutietheorie is ook een half kinderboekje natuurlijk...!

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Betoog: Gezond vlees moet gegeten worden
« Reactie #28 Gepost op: 08 december 2004, 22:50:18 »
Toch vind ik het jammer dat ze d'r alweer vandoor is. Ik wed dat we in een uurtje met z'n allen een briljant betoog tegen vegetarisme hadden kunnen schrijven. Weliswaar niet geheel steekhoudend, maar daar prikt een klas of een leraar nooit doorheen.

Dat onnatuurlijke zou ik wel noemen. Maak je goede sier mee en een niet-ingewijde ziet dat als een indrukwekkend argument. Het is niet voor niks dat veganisten er ook nog heel vaak mee komen aanzetten ("Wist je dat de mens de enige diersoort is die melk drinkt na de babytijd? En dan nog wel de melk van een ander zoogdier!").

IJzer zou ik noemen. Ijzer uit plantaardige bron wordt minder goed opgenomen.

En B12, daar kun je vast ook goed mee scoren ("De enige vitamine die absoluut niet in plantaardig materiaal te vinden is. Veel vegetariërs slikken zelf pillen om het aan te vullen!")

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Betoog: Gezond vlees moet gegeten worden
« Reactie #29 Gepost op: 08 december 2004, 22:53:43 »
Hehe.

Niet verassend dat Poek weer lief doet. Elk nieuw jong meisje dat zich aanmeldt, ziet ie als een nieuw slachtoffer om zijn charmes op los te laten.
 ;)

Fabian

Re:Betoog: Gezond vlees moet gegeten worden
« Reactie #30 Gepost op: 08 december 2004, 22:58:10 »
En B12, daar kun je vast ook goed mee scoren ("De enige vitamine die absoluut niet in plantaardig materiaal te vinden is. Veel vegetariërs slikken zelf pillen om het aan te vullen!")


Toevallig las ik dit vandaag op de site van EVA:
Citaat
Wat vitamine B12 betreft is het vermeldenswaard dat volgens een recent onderzoek bijna 40% van de onderzochte mensen (uit alle leeftijdsgroepen en met een normale westerse voeding) een relatief laag B12-gehalte hebben, waarvan 17% met een B12-tekort

Of het waar is....? Want je weet het maar nooit met vegetariers. Of ze hebben het fout vanwege een intelligentieprobleem, of ze liegen gewoon dat ze barsten.
« Laatst bewerkt op: 08 december 2004, 22:58:27 door Fabiman »

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Betoog: Gezond vlees moet gegeten worden
« Reactie #31 Gepost op: 08 december 2004, 22:59:30 »
Ben wel benieuwd wat voor cijfer ze nou gaat krijgen. Iemand van 15 hoeft natuurlijk nog niet zo heel veel te kunnen, maar ik zie ook niet echt een poging tot het opzetten van een betoog. In twee weken tijd moet je toch wel wat beters kunnen maken? Met internet en bibliotheken binnen handbereik? Is het gebrek aan talent of gewoon luiigheid?

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.918
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Betoog: Gezond vlees moet gegeten worden
« Reactie #32 Gepost op: 08 december 2004, 23:10:31 »
Hehe.

Niet verassend dat Poek weer lief doet. Elk nieuw jong meisje dat zich aanmeldt, ziet ie als een nieuw slachtoffer om zijn charmes op los te laten.
 ;)

Charmant ben ik he!

En J@n, je weet toch hoe het gaat. Je hebt twee weken de tijd, maar op een gegeven moment heb je nog maar een paar dagen en dan heb je nog niks gedaan...
« Laatst bewerkt op: 08 december 2004, 23:11:37 door Poek »

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Betoog: Gezond vlees moet gegeten worden
« Reactie #33 Gepost op: 08 december 2004, 23:18:35 »
En J@n, je weet toch hoe het gaat. Je hebt twee weken de tijd, maar op een gegeven moment heb je nog maar een paar dagen en dan heb je nog niks gedaan...

Maar met internet binnen handbereik moet je zelfs in een avondje wel een betoogje kunnen maken, lijkt me. Hoewel... Het zijn natuurlijk allemaal van die onderwerpen waar de kids niks van weten en waar het toch wel best lastig is om feiten bij te vinden. Op zich wel een goede oefening die je niet alleen veel leert over argumentatie, maar ook over de valkuilen van internet.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Betoog: Gezond vlees moet gegeten worden
« Reactie #34 Gepost op: 08 december 2004, 23:49:13 »
Hier mijn betoog voor Nederlands :P

Nou, laat ik het zo zeggen: op zo'n manier kan je ook wel gaan betogen dat de maan van kaas is gemaakt, dat de aarde plat is, dat Mabel zich door zowel Charlie da Silva als Bruinsma heeft laten buffelen, dat de harries van Georgina met tofu zijn gevuld, dat David Beckham nog nooit vreemd is gegaan, dat je van teveel koffie drinken sproeten krijgt, dat je van rukken doof wordt, enzovoorts.

En dan nog denken dat je ermee wegkomt ook. :)

“it's strange how life makes sense in time...”

Fabian

Re:Betoog: Gezond vlees moet gegeten worden
« Reactie #35 Gepost op: 08 december 2004, 23:55:05 »
....dat je van rukken doof wordt, enzovoorts.

Nou, 't is vast geen toeval dat zo'n vies oud mannetje uit Bassie en Adriaan de hele tijd liep te roepen 'wat zeggie baas?'.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Betoog: Gezond vlees moet gegeten worden
« Reactie #36 Gepost op: 08 december 2004, 23:55:58 »
 :yes:
Tis een fabeltje dat dat komt door te luide muziek.

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Betoog: Gezond vlees moet gegeten worden
« Reactie #37 Gepost op: 09 december 2004, 11:19:35 »
Beetje sneu ook dat het opstel begint met een opmerking die gewoon aantoonbaar onjuist is: er wordt alleen maar meer vlees gegeten, zeker wereldwijd. Zou ik als leraar in het Google-tijdperk genadeloos afstraffen.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Betoog: Gezond vlees moet gegeten worden
« Reactie #38 Gepost op: 09 december 2004, 11:53:16 »
In deze vorm, wordt het ben ik bang een vette onvoldoende, dat zou zelfs al gelden als dit om een MAVO1-brugger ging.

Brugger, dat is zeker een achterhaald woord?

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Betoog: Gezond vlees moet gegeten worden
« Reactie #39 Gepost op: 09 december 2004, 11:54:51 »
In deze vorm, wordt het ben ik bang een vette onvoldoende, dat zou zelfs al gelden als dit om een MAVO1-brugger ging.

Brugger, dat is zeker een achterhaald woord?

Mavo is achterhaald
Eet gezond & eet taartjes