Vegatopia Forum

Collecteren voor de Dierenbescherming

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Aiko

Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #20 Gepost op: 19 september 2004, 23:39:38 »
zoals Christiaan al zei, beleggen is geen gokken, het is investeren, en als je dat rationeel doet en  goed spreidt levert t op de lange termijn meer op dan een spaarrekening

Een investering of een belegging is net zo goed een gok; rationaliteit biedt geen zekerheid, er blijven risico's. Mij maakt het geen ene niets uit of ze een vijfhonderdvoudige winst kunnen behalen, mijn punt is dat ze het geld - toevertrouwsd door een ander - net zo goed ook (deels) kwijt kunnen zijn.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #21 Gepost op: 19 september 2004, 23:41:54 »
Een investering of een belegging is net zo goed een gok; rationaliteit biedt geen zekerheid, er blijven risico's.
Dat is ook zo als ze hun geld op een spaarrekening zetten.

Niets in het leven is zeker.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Aiko

Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #22 Gepost op: 19 september 2004, 23:51:43 »
Dan mag men mij uitleggen hoe men geld op een spaarrekening kwijt kan raken.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #23 Gepost op: 20 september 2004, 00:11:34 »
Dan mag men mij uitleggen hoe men geld op een spaarrekening kwijt kan raken.
Als de bank het schip in gaat, en nog een heleboel andere banken ook zodat de nationale banken niet meer garant kunnen staan.

Nogmaals, er is beleggen en er is beleggen. Het hoeft niet allemaal in dotcoms. Banken kunnen jou rente op je spaarrekening geven omdat ze zelf beleggen. Dus jouw rente komt uit beleggingen.

Net zo rechttoe-rechtaan geredeneerd als jij dat doet zou je het de Dierenbescherming zelfs kwalijk kunnen nemen dat als ze geld over hebben ze het op een spaarrekening zetten en de banken er profijt van laten trekken in plaats van de Dierenbescherming zelf. Want die banken betalen heus niet de volle winst uit beleggingen uit in de vorm van rente aan hun crediteuren.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Aiko

Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #24 Gepost op: 20 september 2004, 00:16:53 »
Maar op dat vlak ligt mijn kritiek ook niet.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #25 Gepost op: 20 september 2004, 07:47:10 »
Dan mag men mij uitleggen hoe men geld op een spaarrekening kwijt kan raken.
het gaat in dit geval om miljoenen euro's toch? als je die op een spaarrekening zet, gaat de belasting moeilijker doen dan als je ze belegd

Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #26 Gepost op: 21 september 2004, 13:03:52 »
De DB doet ook rechtstreeks nuttige dingen met 't geld dat ze ophalen.

Dat doet Wakker Dier ook, en ik heb zelfs de indruk dat die met minder middelen de afgelopen jaren meer bereikt hebben dan de DB.

In ieder geval pot de DB naar mijn mening teveel geld op. Het is inderdaad goed om wat achter de hand te houden, maar daar zijn ze mijns inziens gewoon een beetje in doorgeslagen. Ik geef mijn geld dus liever aan een wat kleindere organisatie waarbij de noodzaak om op te potten niet of nauwelijks aanwezig is.
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #27 Gepost op: 21 september 2004, 13:05:57 »
Hoe denk jij dat je spaargeld groeit? Banken beleggen het voor je en geven je een gedeelte van de winst die zij er op maken als rente.

Volgens mij vergeet je hypotheken en leningen.
“it's strange how life makes sense in time...”

Raj

Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #28 Gepost op: 29 september 2004, 00:04:58 »
Gaat een (te) groot deel van de inkomsten van de Dierenbescherming niet naar het salaris van de directeur?

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #29 Gepost op: 29 september 2004, 07:53:05 »
Gaat een (te) groot deel van de inkomsten van de Dierenbescherming niet naar het salaris van de directeur?
Welke directeur??  
Hebben ze niet meer voor zover ik weet.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #30 Gepost op: 29 september 2004, 08:15:58 »
Hoe denk jij dat je spaargeld groeit? Banken beleggen het voor je en geven je een gedeelte van de winst die zij er op maken als rente.
Volgens mij vergeet je hypotheken en leningen.
Dit is wel erg off-topic, maar tenzij er nagenoeg of helemaal niet belegd wordt gaat die redenatie nog steeds op.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

ShiN

Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #31 Gepost op: 14 oktober 2004, 13:12:46 »
mmm beetje laat,

maar ik heb ook gecollecteerd voor de DB, en argumenten als :  
- ze zijn al rijk
- Gaat een (te) groot deel van de inkomsten van de Dierenbescherming niet naar het salaris van de directeur?

tja, ik heb zoiets.. het blijft een organisatie welke toch ook bezig is met idealen zoals ze bij veel van ons ook leven, om dan maar niets te doen of niet te geven, vind ik eigenlijk een beetje .. onbegrijpelijk.

het is net als met het wereld natuur fonds.. er zijn veel dingen waar ik het niet mee eens ben, maar om dan maar niet te doneren.. dat wil ik dan ook weer niet.

(haha, kben nog niet helemaal lekker wakker, vandaar dat ik niet zo goed uit mijn woorden kom trouwens)

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #32 Gepost op: 14 oktober 2004, 13:35:32 »
tja, ik heb zoiets.. het blijft een organisatie welke toch ook bezig is met idealen zoals ze bij veel van ons ook leven, om dan maar niets te doen of niet te geven, vind ik eigenlijk een beetje .. onbegrijpelijk.

Snap je dan ook niet dat je dat geld beter aan andere organisaties geven die iets voor dieren doen? :)

“it's strange how life makes sense in time...”

ShiN

Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #33 Gepost op: 14 oktober 2004, 13:39:14 »
euhm... ja zeker,
en dat is ook iets wat ik zelf ook zeker doe.. maar uhm..
ik heb het gevoel dat de dierenbescherming best veel kan bereiken door haar naamsbekendheid e.d.

Aiko

Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #34 Gepost op: 14 oktober 2004, 14:10:19 »
Ik heb een beetje de waan dat die naamsbekendheid ietwat negatief is in de buitenwereld. Volgens mij is Wakker Dier, Anti Stierenvechtersstichting, Stichting Aap (of heette die juist anders na een fusie?) of Bond voor dieren een meer neutrale / geliefde organisatie in de ogen van zij die er onbevooroordeeld tegenoverstaan.

ShiN

Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #35 Gepost op: 14 oktober 2004, 14:58:01 »
dat heb ik in ieder geval nooit zo ervaren, ook tijdens het collecteren waren de mensen erg gul, dat vond ik heel erg goed om te merken

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #36 Gepost op: 14 oktober 2004, 20:59:47 »
Ik geef wel aan de dierenbescherming maar niet aan het WWF want daar sta ik niet achter. Maar vorige week kwamen er twee schattige tienermeisjes aan de deur van de WWF rangers, of ik een machtiging wilde geven om bepaalde beesten te redden (kunnen het cheetah's geweest zijn?) en ik heb gewoon gezegd dat ik niet aan het WWF geef. Zonder ze verder iets uit te leggen, zonder een compliment te geven voor hun inzet voor de dieren of wat dan ook. Ik loop er al een week van te balen. Ookal is het WWF niet mijn kopje thee, die meiden hadden best een steuntje in de rug kunnen krijgen voor hoe ze zich inzetten voor dieren :-[
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

sanop001

Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #37 Gepost op: 15 oktober 2004, 07:18:25 »
Zolang er asielen zijn die gezonde dieren laten inslapen (vermoorden) krijgt de DB geen cent van mij. Ik vind de DB trouwens nogal zelfingenomen en ze vinden zichzelf "de enigste organisatie die opkomt voor alle dieren". Daar moet je bij mij niet aankomen. Zelf geef ik liever aan kleine organisaties met weinig overheadkosten.

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #38 Gepost op: 15 oktober 2004, 09:13:25 »
Zolang er asielen zijn die gezonde dieren laten inslapen (vermoorden) krijgt de DB geen cent van mij.
Hoe zit het met de link tussen de dierenbescherming en de asiels? Asiels zijn toch geen onderdeel van de dierenbescherming, maar zelfstandig? De asiels die ik ken zweren bij hoog en bij laag dat dit laten inslapen van gezonde dieren een broodje aap verhaal is en het bij hen niet voorkomt... en die steun ik ook wel.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Kiwi

Re:Collecteren voor de Dierenbescherming
« Reactie #39 Gepost op: 15 oktober 2004, 09:24:42 »
Ik geef wel aan de dierenbescherming maar niet aan het WWF want daar sta ik niet achter.

Inderdaad, zolang (de op olifanten jagende  >:() Prins Bernhard nog beschermheer is krijgen ze van mij geen cent!