Vegatopia Forum

De nieuwe Vegatopia-restaurantgids

Flien

Re:De nieuwe Vegatopia-restaurantgids
« Reactie #20 Gepost op: 05 februari 2006, 13:49:21 »
In turnhout (@ Belgium) is er ook eentje.. http://www.bioshop-turnhout.be/  ( op eethuis pimpernel klikken) Woensdag ga ik er langs, ik vermoed dat het er nog maar pas is, want ik had er nog niet van gehoord. Het menu ziet mij er wel lekker uit. Dus ik zal weten te vertellen of het lekker was of niet...

Groetjessss...

Flien.. :-*
« Laatst bewerkt op: 05 februari 2006, 13:50:28 door Flien »

tess

« Reactie #21 Gepost op: 21 april 2006, 17:10:08 »

"Vegatopia zou beter de 100 % (of hoofdzakelijk) vegetarische restaurants promoten, en niet de vleesfabrieken-met-enkele-vegetarische-opties. "

Het probleem is dat er niet overal vegetarische restaurants zijn... als je 50km moet reizen om lekker uiteten te gaan.. is het plezier er ook snel vanaf ;-)

Offline Superguppie

• 322
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #22 Gepost op: 21 april 2006, 18:21:35 »

"Vegatopia zou beter de 100 % (of hoofdzakelijk) vegetarische restaurants promoten, en niet de vleesfabrieken-met-enkele-vegetarische-opties. "

Ik vind het fijn om te weten waar ik met Vriend (=vleeseter) terecht kan voor lekker eten.... Maar hierover is al ergens een hele discussie gevoerd.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit

Anticarne

« Reactie #23 Gepost op: 24 juni 2006, 17:40:34 »
De restaurant gids is een geweldige resource. De mening van een mede-vegetariër over een bepaald restaurant is goud waard maar je moet natuurlijk zelf je eigen voorkeuren toepassen. Ik vind een restaurant waar voornamelijk vleesgerechten op de kaart staan maar waar ook veel zorg aan vegetariërs besteed wordt, waar de sfeer en bediening goed is het vermelden waard. Ik let gewoon niet op de tournedos en kikkerbilletjes, je gaat uit eten voor de gezelligheid, als ik 100% ethisch wil eten kook ik zelf.

Het strikt vegetarische/biologische restaurant is natuurlijk helemaal geweldig maar helaas bestaan er hiervan heden ten dage maar erg weinig en bij mij in de omgeving bestaan ze niet eens.

Anticarne

« Reactie #24 Gepost op: 02 juli 2006, 00:45:03 »
Nu heb ik meer als een week geleden twee restaurants aangemeld maar ze staan er nog niet bij.
« Laatst bewerkt op: 02 juli 2006, 00:45:15 door Anticarne »

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #25 Gepost op: 02 juli 2006, 08:44:20 »
Nu heb ik meer als een week geleden twee restaurants aangemeld maar ze staan er nog niet bij.

Ik zal eens kijken hoe of wat, maar hou rekening met het volgende:

http://restaurantgids.vegatopia.com/waarom.doc/

Ik heb nog even gekeken: bij de eerste noem je zoveel minpunten op dat ik me afvraag of we die nou moeten aanbevelen aan Vegatopia-bezoekers. De tweede is niet bij de desbetreffende redacteur terechtgekomen. Is foutje van mij.
« Laatst bewerkt op: 02 juli 2006, 16:52:02 door J@n »

Anticarne

« Reactie #26 Gepost op: 02 juli 2006, 15:02:35 »

Ik heb nog even gekeken: bij de eerste neem je zoveel minpunten op dat ik me afvraag of we die nou moeten aanbevelen aan Vegatopia-bezoekers.

Haha, ja inderdaad... maar wellicht dat andere mensen zich minder storen aan deze puntjes. Maar is inderdaad geen aanbeveling van mijn kant.

Jippia

« Reactie #27 Gepost op: 11 september 2006, 08:37:19 »
Citaat
Het strikt vegetarische/biologische restaurant is natuurlijk helemaal geweldig maar helaas bestaan er hiervan heden ten dage maar erg weinig en bij mij in de omgeving bestaan ze niet eens.

En die er zijn, serveren niet noodzakelijkerwijs smakelijk eten. Soms wel, maar soms ook niet.

Jirko

« Reactie #28 Gepost op: 05 maart 2007, 15:49:43 »
een Vlaamse restaurantengids kan eveneens gevonden worden op http://www.vegetarisme.be/php/resto.html?s=5&ss=3&sss=0

Offline karl

• 6.375
  • Geslacht: Man
« Reactie #29 Gepost op: 16 maart 2008, 09:36:12 »
Ik heb mijn twijfels bij de goede werking van de restaurantgids. Ik zie daar toch weinig beweging in wat toevoegingen of schrappingen betreft. Commentaren blijven heel de tijd dezelfde, hoewel restaurants veranderen van uitbater of concept.
Een bewijs van de inertie vind ik dat ik al maanden geleden een restaurant met een mooie vegetarische keuzemogelijkheid en goed van prijs en sfeer opgaf, zonder dat er een vermelding kwam. Na een herinnerende E-mail vulde ik nog maar eens alles is, weer zonder resultaat tot zover. Er kan nu  in het algemeen naar de geldende regels worden verwezen (ik ben echt geen familie of zakenrelatie van de zaak.) Maar je verliest toch wel de puf om iets bij te dragen als de respons nihil is. Het spijt me dat ik het nu wat onzacht uitdruk, maar verongelijkt zwijgen draagt nog minder bij.

« Laatst bewerkt op: 16 maart 2008, 09:37:29 door karl »

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #30 Gepost op: 16 maart 2008, 09:56:38 »
Was dat voor de restaurantgids hier? Ook hiervoor geldt, dat het vrijwilligerswerk is, en we niet altijd up to date zijn met het verwerken van de aanmeldingen. Kun je me aangeven om welk restaurant het ging? Dan zal ik in ieder geval even kijken of hij bij mij in de lijst van te verwerken restaurants staat.
Jammer dat je overigens twijfelt aan de functionaliteit van de restaurantgids. We zijn er echt wel serieus mee bezig.

Offline karl

• 6.375
« Reactie #31 Gepost op: 04 mei 2008, 09:12:13 »
Bij mijn tweede bespreking van een restaurant in Lier (in "Waar aten we vandaag?") meldde ik terloops dat men het niet in de restaurant-gids van Vegatopia wenst op te nemen. Toen antwoordde Jan dat er iets moest misgelopen zijn: doe het nog eens. Dat was dan de derde keer dat ik het zond. Het is nog niet opgenomen. Als het, om wat voor reden ook, geweigerd wordt, kan ik daar mee leven. Maar als het om een duistere Internet-reden niet doorkomt, dan is het hiermee gemeld. Maar een vierde keer doe ik het niet meer.

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #32 Gepost op: 04 mei 2008, 10:03:08 »
Sorry, maar ik heb echt niks ontvangen, geen enkele keer.  :( In de afgelopen maanden heb ik wat België betreft alleen een recensie van een restaurant in Leuven ontvangen. Ik heb in ieder geval zeker niet jouw recensie geweigerd, maar kennelijk gaat er dan technisch toch iets mis.

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #33 Gepost op: 04 mei 2008, 10:35:28 »
Ik heb ook mijn mails nog even doorgekeken, en heb er ook geen een van je binnen gehad, Karl. Wellicht zit er ergens toch een kinkje in de internetkabel, en da's niet goed..

Offline greet

• 2.671
« Reactie #34 Gepost op: 04 mei 2008, 21:49:49 »
ik heb ook eens twee restaurants doorgegeven, en er is er geen een van in de gids gekomen...
ik zal het eens proberen, mss ligt het idd aan internet...

Offline greet

• 2.671
« Reactie #35 Gepost op: 04 mei 2008, 22:09:35 »
voila, ik heb juist de restaurantgids ingevult voor den boer van zoersel... ik zal het hopelijk binnenkort dan wel terugvinden, of als het niet is doorgekomen, is er mss een fout binnengeslopen? :-\

Offline karl

• 6.375
« Reactie #36 Gepost op: 05 mei 2008, 09:18:54 »
Ik denk dat een moedeloos iemand alle post uit België in de Oosterschelde gooit.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #37 Gepost op: 15 mei 2008, 13:14:02 »
tien dagen nadat ik dus het aanmeldingsformulier heb ingevuld, staat het er nog niet op...
mag ik daaruit besluiten dat er iets is misgelopen? het is trouwens ook al heel lang geleden dat er voor belgië iets nieuws is opgezet. ik check  de gids regelmatig (zo af en toe voor ideetjes op te doen, dus...) en heb nog niks nieuws gezien sinds ik hier online ben.

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #38 Gepost op: 15 mei 2008, 17:05:14 »
Er wordt op het moment gekeken waar de kink in de kabel zit.  :)

Offline greet

• 2.671
« Reactie #39 Gepost op: 16 mei 2008, 19:20:14 »
ik hoop dat het werkt... en hopelijk dat iedereen er dan een heleboel nieuwe en spannende dingen op zet :D
nammie nammie