Vegatopia Forum

Zou jij vlees klaar maken voor een ander?

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Zou jij vlees klaar maken voor een ander?
« Reactie #20 Gepost op: 24 augustus 2004, 11:40:25 »
als CJ's kinderen niet vega mee-eten, en ipv daarvan naar de McDonalds gaan, begrijp ik heel goed dat ze liever vlees voor ze maakt
t zijn wel haar kinderen, en ze wil ze natuurlijk zo gezond mogelijk de puberteit door loodsen
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Kwipsel

• 108
« Reactie #21 Gepost op: 24 augustus 2004, 21:03:04 »
Ik zet mensen ook vlees voor op feestjes. Op mijn verjaardag bijvoorbeeld. Ik woon nog bij mijn ouders dus weet niet of ik dat zou doen als ik op mezelf woon maar dan ook wel denk ik. Bij elk familie feest wordt er rekening gehouden met het feit dat ik vegetarier ben. Altijd apart eten voor mij geregeld met BBqs enzo en met dagjes uit. Doen jullie dat ook of serveren jullie geen vlees ook al wordt dat in jullie eigen huis wel gegeten?
Soep met vegetarische ballen blijft soep met ballen!

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #22 Gepost op: 25 augustus 2004, 00:28:44 »
Als je mensen (vooral pubers!) gaat dwingen iets te eten waar ze niets voor voelen, zullen ze zich gaan verzetten. De kans is dan erg groot dat CJ's kinderen als ze eenmaal voor zichzelf gaan koken nooit vega-eten zullen overwegen. Als je daarentegen de keuze geeft en met ze in gesprek blijft (uitleggen waarom je vega eet bijv.), heb je meer kans dat het blijft hangen en dat ze sympathieker tegenover je keuze zullen staan.

Denk het niet. Kinderen verzetten zich vaak genoeg tegen hun ouders. Dus dat is niet veel anders.

Ik weet nog niet de redenen waarom ze maaltijden zonder vlees niet willen. Dus kan er verder weinig over zeggen.

Ik zie echt niet waarom ze er dan sympanthieker er tegen over zouden staan. De keuze geef je ze immers nog. Ik zou iig niet willen meewerken aan zo een keuze. Immers zou het mijn keuze niet zijn.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #23 Gepost op: 25 augustus 2004, 10:10:05 »
Ik zet mensen ook vlees voor op feestjes. Op mijn verjaardag bijvoorbeeld. Ik woon nog bij mijn ouders dus weet niet of ik dat zou doen als ik op mezelf woon maar dan ook wel denk ik. Bij elk familie feest wordt er rekening gehouden met het feit dat ik vegetarier ben. Altijd apart eten voor mij geregeld met BBqs enzo en met dagjes uit. Doen jullie dat ook of serveren jullie geen vlees ook al wordt dat in jullie eigen huis wel gegeten?

Ik ben van mening dat er genoeg lekkere vega borrelhapjes te maken zijn, dus zou dan de gelegenheid grijpen om allemaal lekkers te maken.

overanalizing

« Reactie #24 Gepost op: 25 augustus 2004, 13:40:54 »
Ik heb ooit eens een lap diepvries-zalm gebakken voor m'n vader. Hij stond beteuterd met het pakje voor het fornuis, hij wist echt niet wat hij ermee moest aanvangen. Toch niet zo moeilijk, zo bleek.

Offline CJ

• 228
« Reactie #25 Gepost op: 25 augustus 2004, 21:41:42 »
Citaat
Ik weet nog niet de redenen waarom ze maaltijden zonder vlees niet willen. Dus kan er verder weinig over zeggen.

Ze vinden quorn, falafel e.d. echt niet lekker. Ze vinden de smaak van vlees beter, vertrouwder waarschijnlijk. Natuurlijk zijn ze ook tegen het leed dat dieren wordt aangedaan, alleen willen ze zelf er het vlees niet voor laten. Dat doet hun moeder wel voor hun, denken ze. Indien ik ooit mijn eetgedrag zou wijzigen, zouden ze zich door mij bedrogen voelen. Allez ik denk echt dat er de kans inzit dat ze op een dag ook die stap zullen zetten.
Dus ik probeer momenteel niets te forceren. Zelf was ik ook pas klaar om vlees te laten toen ik er voor 100 % achter stond.
"spreken is zilver, zwijgen is goud"

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #26 Gepost op: 25 augustus 2004, 22:48:37 »
Nou ja ok dan... ik zou het iig niet doen.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline maud

• 373
« Reactie #27 Gepost op: 28 augustus 2004, 12:07:02 »
Ik heb pas geleden vissticks voor iemand omgedraaid  :-[

Macrobioot

« Reactie #28 Gepost op: 28 augustus 2004, 13:50:35 »
Ja ik doe het wel, zou ook flinke bonje thuis krijgen als ik het zou weigeren. Als ik op mezelf woon zou ik denk ik geen vlees halen voor visite, of op verjaardagen.
Op mijn afgelopen verjaardag aten we broodjes met frikadellen, kroketten..........en ja de jarige? oeps mijn moeder was vergeten voor mij kaassouflees te halen, gelukkig had mijn vader er aan gedacht haha

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #29 Gepost op: 29 augustus 2004, 13:10:09 »
Kijk, als je mensen niet kan overtuigen van het niet eten vlees, dan kun je misschien nog wel een poging doen om ze het dan wel biologisch te laten eten. Iedere stap is er een toch?
Daarnaast kun je ook het eten zo bereiden dat er veel minder vlees (en vooral diervriendelijker vlees) in een maaltijd kan/hoeft en dat het dan ook nog lekker kan zijn. Bij veel Nederlanders zie ik toch een lap vlees naast wat verdwaalde groentes en twee a drie aardappeltjes liggen. Bekijk voor de gein maar eens naar die magnetronmaaltijden in de super of de receptenkaartjes van de AH.

CJ, mijn moeder was ook altijd antifalafel en zeer behoudend bij vegetarisch gedoe. Nu heeft ze zelf regelmatig Quorn liggen (iets wat ik zelf weiger haha) en vroeg ze vorig jaar zelf of ze een hapje falafel mocht proeven. Ze vond het zo lekker dat ze er zelf weer om vroeg haha. Eerlijk is eerlijk, ik moest het wel leuk verpakken (zelfgemaakte salsa en salade erbij), maar toen vond ze het er dan ook aantrekkelijk uitzien dat ze er zelf omvroeg.

Sin chile, no tiene chiste!

Offline CJ

• 228
« Reactie #30 Gepost op: 29 augustus 2004, 16:13:35 »

CJ, mijn moeder was ook altijd antifalafel en zeer behoudend bij vegetarisch gedoe. Nu heeft ze zelf regelmatig Quorn liggen (iets wat ik zelf weiger haha) en vroeg ze vorig jaar zelf of ze een hapje falafel mocht proeven. Ze vond het zo lekker dat ze er zelf weer om vroeg haha. Eerlijk is eerlijk, ik moest het wel leuk verpakken (zelfgemaakte salsa en salade erbij), maar toen vond ze het er dan ook aantrekkelijk uitzien dat ze er zelf omvroeg.

Prima dat het jou lukt om je moeder te overtuigen om vegetarisch te eten.

Mijn zoon wil tenminste ook van alles eens een beetje proeven. Mijn dochter daarentegen haalt reeds op voorhand haar neus op. Maar die heeft momenteel wat anders aan haar hoofd. Het is uit met haar vriend na 1 jaar samenzijn. Momenteel krijgt die geen hap (vegetarisch of niet) door haar keel.
"spreken is zilver, zwijgen is goud"

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #31 Gepost op: 29 augustus 2004, 16:24:14 »
Oh sterkte dan voor je dochter.

Mijn mams eet soms vegetarisch hoor, maar het is wel geinig om iemand die zo antifalafel is er zelf om te horen vragen haha.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Kwipsel

• 108
« Reactie #32 Gepost op: 30 augustus 2004, 14:10:20 »
Als ik bij mijn vriendinnen eet dan koken ze vegetatisch voor mij en eten ze het zelf ook. Laatst hebben we vega balletjes gekocht en gegeten en mijn vriendin wou ze nu zelf  ook wel eens kopen en eten. Ze is nu into vis eten omdat het zo gezond is en het leek haar ook wel gezond om dan vegeatrische balletjes enzo zo te gaan eten. Vond ik natuurlijk helemaal leuk! ;D
Soep met vegetarische ballen blijft soep met ballen!

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #33 Gepost op: 07 september 2004, 09:41:39 »
Ik moet in het ziekenhuis op zaal ook wel eens de oudere mensen helpen met het snijden van hun middageten. 9 van de 10x is dat vlees.....
Tja, het hoort bij m'n werk denk ik dan.
Als ik ze voorlichting geef over voeding zeg ik stiekem dat vis of een vegetarische burger ook heel lekker is en minder zwaar te verteren ;D
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline dorinka

• 741
« Reactie #34 Gepost op: 13 september 2004, 22:43:24 »
Ik zie er geen reden toe iemand zelf zijn vlees te laten omdraaien als ik toch al in de keuken sta, en hij het andres zelf zou klaarmaken, er wordt geen dier minder om gedood. (en ik vind vlees ook geen smerig idee ofzo, niet smeriger dan bv tauge)
Zo.

choekiewoekie

« Reactie #35 Gepost op: 25 november 2004, 22:30:55 »
Neee! Ik zou zeker geen vlees klaar maken bij het avond eten. Sterker nog, ik wil het helemaal mijn huis niet in hebben!
Voor je werk een boterham met worst doorsnijden gaat nog wel, maar dat is ook wel het randje. Ik moest van het jaar mee met schoolkamp (tweedeklassers) en daar hielp ik ook mee met broodpakketjes smeren, maar ik heb de pindakaasboterhammen gemaakt. No way dat ik dan boterhammen worst ga smeren, jakkie! Dan moet het wel een héle erge noodzaak zijn! En dat komt in mijn geval echt zelden voor....

Offline Apraxia

• 992
« Reactie #36 Gepost op: 25 november 2004, 23:04:40 »
Ik maak het alleen klaar als het nodig is op mijn werk (sporadisch) en ik viel zaterdag in bij een wat jongere club gastjes waarvoor de begeleiding in het weekend kookt.
Er waren al boodschappen gedaan en ik 'moest' gehakt braden voor de saus. Ik moet zeggen dat ik daar echt geen moeite mee heb. Totaal geen last van vervelende gedachten/gevoelens. Heb er niet eens bij stilgestaan. Wel zo prettig eigenlijk :)
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #37 Gepost op: 26 november 2004, 11:50:13 »
Jak, nee. Ik heb echt een soort smetvrees voor vlees. Bah bah bah. No way dat ik dat voor iemand klaar ga maken, kopen, aanraken of wat dan ook. Zoals iemand eerder in deze draad al zei, ik ga er niet aan meewerken. En mijn huisje is lekker geheel vleesvrij  :D En als ik een verjaardag bij mijn ouders vier, dan komt er (heeft een paar jaar gekost voor ik dat voor elkaar kreeg) geen vlees op tafel, maar bakt mijn moeder (heeft ze zelf bedacht) vegaballetjes. En zelfs mijn opa's vinden dat lekker. (Tenminste, dat zeggen ze. Weet nooit of het gemeend is als mensen dat soort dingen zeggen.) Mijn ene opa had het eerst zelfs niet eens door, totdat ie bedacht dat het toch wel raar was dat ik met een schaal met vlees zou lopen...
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #38 Gepost op: 26 november 2004, 11:53:20 »
ha ha, nee hoor, dat doe ik niet. Ik word al panisch als het in mijn pan bereid moet worden! (zie andere draad)
Voor mijn sinterklaasfeestje van volgende week ga ik samen met een ander over de organisatie van de soepen. Hij maakt erwtensoep met vlees en ik vegasoep. Ik moet ook voor brood en smeersels zorgen, en hij vroeg of ik katenspek wilde kopen: NEE, daar werk ik dus NIET aan mee...
Eet gezond & eet taartjes

ShiN

« Reactie #39 Gepost op: 28 november 2004, 20:22:19 »
nope ook zeker niet!

ik vind het ook een ideale kans om aan mijn sociale omgeving te laten zien dat vleesvervangers lekker kunnen zijn!

(ookal kan ik wel een heel slechte kok)