Nou zeg, had ik vanmiddag een heel antwoord getypt, ben ik kennelijk vergeten het ook nog te verzenden. Nog maar een keertje dan.
Dat herken ik Carla, Kinderen krijg je toch gevoelsmatig. Niet op 'zakelijke' gedachte. En dus kan ik je tig dingen vertellen die het 'makkelijker' zouden maken (fietskar o.a., een must bij 3 of meer kids, zeker als je (zoals wij) geen auto hebt).
Kan ik hieruit opmaken dat jij drie of meer kinderen hebt ?
We hebben toevallig twee weken terug een fietskar gekocht, maar die is voor twee kinderen. Maar er kan er natuurlijk altijd nog eentje in het fietszitje op de bagagedrager, of doe jij het ook zo?
Ik ben nu natuurlijk wel heel benieuwd naar nog meer handige dingen, maar misschien raakt het dan wel erg off topic.
Ik heb heel veel practische 'bezwaren' of 'vragen' maar misschien zijn dat wel dezelfde soort vragen die bijna iedereen wel heeft bij 0, 1, 2 of meer kinderen en die in de practijk wel mee blijken te vallen of zich vanzelf regelen.
Ik bedoel dat je natuurlijk 'zakelijk' kunt beslissen dat je geen kinderen meer wilt. Maar dat kun je ook gevoelsmatig hebben. Maar als je gevoelsmatig erg graag nóg een kindje zou willen, dan lukt het bijna niet om dat zakelijk niet meer te willen.
(ben ik nog duidelijk? )
Nee hoor, het is me duidelijk. Als je het gevoelsmatig echt graag wilt kun je de zakelijke kanten altijd wel relativeren.
Bij mij is het meer dat ik best 3 kinderen zou willen hebben, maar dat ik erg opzie tegen weer zwanger zijn en weer een babytijd. Het lijkt me meer heel leuk voor na een paar jaar, als de kinderen groter zijn, de jongste bijvoorbeeld 3, de middelste 5 en de oudste 7, zodat ze zich aardig kunnen redden. Die eerste 3 jaar zou ik best willen overslaan.
Maar na een dag als vandaag waar alles mis gaat en de kinderen strontvervelend zijn moet ik eerlijk gezegd niet denken aan nog een erbij
\