Zoals ik eerder al zei, ik kan me niet voorstellen dat ik ooit weer vlees ga eten. Getver! Dan zou ik een dood dier opeten. Da's toch niet normaal?! (Het is helaas wel de norm, maar ik vind het niet normaal.)
Verder, met restaurants hoeft het helemaal geen probleem te zijn. Ik ken een aantal restaurants waar ik lekker kan eten. Bijvoorbeeld een wokrestaurant, daar kun je zelf de ingrediënten en de saus kiezen. En de chinees, daar hebben ze hele lekker Tofu met groenten, en heldere paddenstoelensoep. Verder is het pannenkoekenhuis vega, en bij de Japanner kun je ook voortreffelijk vega eten, en als je het vraagt kunnen ze er ook makkelijk iets vegans van maken. (Ik ben vegan maar met uit eten hou ik me soms bij vega, om anderen het niet te lastig te maken. Ik kijk wel eerst of er iets vegans is.)
Ik voel mij absoluut niet gestraft, en ik heb dan ook geen bedankjes van varkentjes nodig. Ik weet zelf dat ik iets goeds doe, daar heb ik geen anderen voor nodig.
En gelukkig reageert bijna iedereen positief op mijn keuze. En zo niet, dan niet. Ik heb ook geen zin om discussies aan te gaan.
Dusss... Ik ben een happy vegan, en ik zal never teruggaan naar het vleeseterschap.