Vegatopia Forum

Leve de flexitariër?

0 leden en 36 gasten bekijken dit topic.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #20 Gepost op: 22 mei 2004, 16:26:01 »
Het mag van mij best een trend worden als de vleeseters van nu dat maar worden. Wordt er weer minder vlees gegeten.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

elfjuh

Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #21 Gepost op: 26 mei 2004, 09:45:26 »
Ik vind het flexitarisme een goede ontwikkeling. Hoe minder vlees er wordt gegegeten hoe beter.

Kiwi

Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #22 Gepost op: 26 mei 2004, 10:10:24 »
De ontwikkeling op zich is goed, alleen de term is overbodig. We hadden ook al part-time vegetariër, dat dekt de lading toch.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #23 Gepost op: 26 mei 2004, 10:35:15 »
Misschien overbodig maar mooier!  ;)
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #24 Gepost op: 26 mei 2004, 19:31:44 »
Een flexitarier kan in ieder geval passender zeggen dat "alles wel flex" met 'm gaat dan een vegetarier, en daarmee z'n gezicht beter laten zien op een Extince concert.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #25 Gepost op: 26 mei 2004, 20:52:21 »
Ow, dat heb ik laatst nog gezegd, of eigenlijk gevraagd!
Ben ik dan nu ook een flexitariër? :bloos:
Ik wil vega bananenschuimpjes.

andrez

Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #26 Gepost op: 27 mei 2004, 12:46:02 »
Ben het eens met De Fabiman dat het een modeterm is en daarom behoorlijk nietszeggend. Is toch zoiets als "een beetje zwanger". Daar staat tegenover dat mensen kennelijk steeds bewuster eten en daar is dit een uitvloeisel van.

Het lijkt er op dat vegetariër zijn het streven is, dus kun je ook zoiets hebben van: 'goh, ik zit kennelijk in een benijdenswaardige positie', i.p.v. dat je, zoals gebruikelijk, bijna verantwoording moet afleggen.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #27 Gepost op: 10 juni 2004, 00:46:34 »
Ik las vandaag over een Engels onderzoek waaruit zou blijken dat meer dan de helft van de mensen die zich vegetariër noemt in werkelijkheid een flexitariër is.

The end of the salad days? (BBC)

Aiko

Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #28 Gepost op: 10 juni 2004, 12:29:09 »
Mijn pa komt met enige regelmaat in India, maar daar schijnt dus vrijwel iedereen dus veelal flexitarisch te zijn, wat ik begrepen had. Veel gerechten en hapjes die je op straat koopt zijn gewoon vegetarisch.

Koeien eten is sowieso uit den boze, en ook in India zal het biggetje wel gezien worden als onrein?

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #29 Gepost op: 10 juni 2004, 12:33:22 »
Koeien eten is sowieso uit den boze, en ook in India zal het biggetje wel gezien worden als onrein?
Door de moslim-populatie uiteraard wel. In het zuiden, waar dan geen moslims voorkomen, is het vegetarisme weer wijder verbreid.

Maar als je bijvoorbeeld vindaloo hebt (wat een portugees gerecht is wat in de kolonie Goa is aangepast), dat is wel gebaseerd op varkensvlees, meen ik.

Maar het vlees dat je het meeste tegenkomt is lamsvlees (geen koe en geen varken, dus niet aanstootgevend voor welke bevolkingsgroep dan ook) en kip.

Van wereldvoedseldag vorig jaar weet ik me nog een lijstje met de hoeveelheid voedingsmiddelen die dagelijks ter beschikking van een gemiddelde wereldburger stonden, en daar stond ook maar een paar gram vis en helemaal (!) geen vlees op.
« Laatst bewerkt op: 10 juni 2004, 12:35:02 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #30 Gepost op: 12 juni 2004, 16:45:17 »
zolang die nieuwe flexitariërs maar vleeseters waren hiervoor, dan is het iig een vooruitgang!
Mijn vriend is duidelijk een flexitariër, grappig  :O
Eet gezond & eet taartjes

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #31 Gepost op: 17 juni 2004, 18:41:44 »
Het staat er wel, bij News... Kijk hier maar

Haha, metrosexueel is het modewoord van het jaar geworden.

Fabian

Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #32 Gepost op: 19 juni 2004, 11:31:46 »
Ok, aan jou dan de volgende vraag:

Wat heeft jou ertoe besloten om flexetarier te worden en geen parttime vegetarier?

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #33 Gepost op: 19 juni 2004, 12:30:41 »
dat ik het niet kan opbrengen om volledig vegetariër te zijn. Ik vind vlees gewoon lekker (ja, echt!)

Hoe zit t dan met je onderschrift  ::) :bonk:

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #34 Gepost op: 19 juni 2004, 13:37:28 »
Het vlees is zwak?  ;)
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Aiko

Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #35 Gepost op: 19 juni 2004, 14:21:38 »
Ik vind vlees gewoon lekker (ja, echt!), evenals chips en mayonaise en bier. Maar ik ben er mij ook van bewust , dat al deze dingen niet zo gezond zijn. Evenals met mijn chips en mijn mayonaise ben ik dus ook met mijn vlees meer dan matig.

Ik kan me goed voorstellen dat je vlees lekker vind. Vond ik vroeger ook. Maar in tegenstelling dat de vleselijke lusten overheersen, vond ik het belangrijker een aandeel te leveren in diervriendelijkheid.

Het is hartstikke goed dat jij matigt. Maar het gaat jou voornamelijk om de gezondheid? Een prima argument, natuurlijk...

Aiko

Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #36 Gepost op: 22 juni 2004, 14:01:29 »
Of pseudotarier...

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #37 Gepost op: 23 juni 2004, 08:41:26 »
Misschien ook eens dit lezen?

Offline CJ

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #38 Gepost op: 24 juni 2004, 17:29:05 »
Citaat
geplaatst door: Poek  geplaatst op: Wo 23 jun 2004, 08:41:26  
Misschien ook eens dit lezen?  

Uit ondervinding weet ik dat ik zo'n artikels best niet lees. Ik let er dan steeds op om die sites dan niet te openen. Hier ben ik er toch ingetrapt.
Ongelofelijk dat zoiets blijft gebeuren! Ongelofelijk dat mensen dit blijven uitvoeren! Ongelofelijk dat ik vroeger vlees heb gegeten en mij daar geen vragen bij stelde!
"spreken is zilver, zwijgen is goud"

Quinten

Re:Leve de flexitariër?
« Reactie #39 Gepost op: 01 juli 2004, 16:51:06 »
Ik vind het geweldig, eindelijk is er een naam bedacht voor wat ik ben. Ik ben niet tegen vlees eten, volgens mij is er niets natuurlijkers dan dat (eten en gegeten worden). Ik ben echter wel fel tegen de bio industrie. Daarom heb ik een tijd lang geprobeerd alleen scharrelvlees te eten maar aangezien ik niet houd van de sterke smaak die dat vlees heeft ben ik uiteindelijk (bijna) helemaal gestopt met vlees eten. Af en toe eet ik nog wel scharrel vlees maar meestal eet ik vegetarisch, een echte flexitatiër dus!