Vegatopia Forum

"Maar ik ben geen vegetariër, hoor!"

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:"Maar ik ben geen vegetariër, hoor!"
« Reactie #20 Gepost op: 21 februari 2005, 08:21:08 »
Nou ja, het enige dat ik bedoel, de Pvdd heeft geen toegevoegde waarde aan de SP. Ik vind het maar een stel labbekakken bij de Pvdd. In mijn ogen voegen ze niet veel toe aan het huidige politieke bestel.

De SP heeft geschiedenis-technisch in het verleden eenzelfde lijn als alle dingen waar de Pvdd ook oren naar heeft.

en.... trouwens de politiek bestaat niet alleen uit dierenonderwerpen. Soms hebben ze het ook over mensen... of de NS.

De PvdD is de partij als je dierenonderwerpen op de agenda wil brengen. De SP doet niks voor dieren. Alleen Krista doet af en toe wat inbrengen. Maar ook alleen bij populaire onderwerpen heb ik het idee. Net als Groenlinks, waar het gewoon om de stemmers gaat. Maar het gaat neit alleen om de SP en GL. Ook de andere partijen moeten leren om dierenwelzijn aan te kaarten en op te nemen. Kijk een zetel van de PvdD zou al genoeg zijn om intern bij de partijen een discussie op gang te brengen.

Citaat
En een dierenpartij zou beslist bestaan uit mensen met hun hart op de juiste plaats. En niet uit ´SUKKELS´. En als je vlees eet ben je gewoon een sukkel.

Simpel.

Dus ja... zo is het.

Ja en ei-eters zijn sukkels. En melkdrinkers zijn sukkels. En leer dragers zijn sukkels. Woldragers zijn sukkels. En zelfs als je niet eens biologisch en fair trade gebruikt ben je ook een sukkel.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:"Maar ik ben geen vegetariër, hoor!"
« Reactie #21 Gepost op: 21 februari 2005, 08:23:13 »
Nu gewoon nog accepteren dat de mens van oorsprong vegetarisch is

Dat is dus niet zo, mensen aten van oorsprong insecten en dergelijke. En ik ga niet weer die hele discussie aan, als je zoekt op dit forum kom je vast wel argumenten tegen die deze bewering staven.
De oorsprong van de mens is onbekend. Of het vegetarisch is of vleeseter is onbekend. We zijn gewoon vroeger gevarieerd geweest :)

Een kennis vertelde gisteren over een mensensoort van vroeger die zaden en noten at en rondliep met een enorme kaak om de noten te kraken,
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:"Maar ik ben geen vegetariër, hoor!"
« Reactie #22 Gepost op: 21 februari 2005, 09:56:07 »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.920
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:"Maar ik ben geen vegetariër, hoor!"
« Reactie #23 Gepost op: 21 februari 2005, 09:58:56 »
En een dierenpartij zou beslist bestaan uit mensen met hun hart op de juiste plaats. En niet uit ´SUKKELS´. En als je vlees eet ben je gewoon een sukkel.

Simpel.

Dus ja... zo is het.

En jij geeft je stem dus aan een partij die grotendeels uit sukkels bestaat?

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:"Maar ik ben geen vegetariër, hoor!"
« Reactie #24 Gepost op: 21 februari 2005, 10:09:17 »
Net als Groenlinks, waar het gewoon om de stemmers gaat.

Je bent wel opvallend mild als het over de PvdD gaat. En gaat er stevig tegen aan als het SP of GroenLinks betreft. Een vraagje: is het debat over het opnemen in de grondwet ook bedoeld voor de stemmers of voor de dieren. Hieronder de tekst uit een persbericht van GroenLinks.
De rechten van dieren moeten worden verankerd in de Grondwet. GroenLinks wil dat de overheid de plicht krijgt om zich in te spannen voor bescherming en verbetering van het welzijn van dieren. Femke Halsema zal dit voorstellen in het debat over grondrechten, dat aanstaande dinsdag plaatsvindt.
« Laatst bewerkt op: 21 februari 2005, 13:48:08 door Sånde® »
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Re:"Maar ik ben geen vegetariër, hoor!"
« Reactie #25 Gepost op: 21 februari 2005, 10:13:16 »
En een dierenpartij zou beslist bestaan uit mensen met hun hart op de juiste plaats. En niet uit ´SUKKELS´. En als je vlees eet ben je gewoon een sukkel.

Simpel.

Dus ja... zo is het.

En jij geeft je stem dus aan een partij die grotendeels uit sukkels bestaat?

Het lijkt me sowieso erg vervelend om me staande te moeten houden in een omgeving die voor een slordige 95% uit sukkels bestaat.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:"Maar ik ben geen vegetariër, hoor!"
« Reactie #26 Gepost op: 21 februari 2005, 10:15:03 »
Je bent wel opvallend mild als het over de PvdD gaat. En gaat er stevig tegen aan als het SP of GroenLinks betreft.
Goh. Was ons Draakje dan ook niet webmaster van Nutopia en deelde Nutopia dan ook niet een aantal hoge piefen met de PvdD?

Het is dat spekkoek niet vegan is... :P
« Laatst bewerkt op: 21 februari 2005, 10:16:36 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Kiwi

Re:"Maar ik ben geen vegetariër, hoor!"
« Reactie #27 Gepost op: 21 februari 2005, 10:15:08 »
De SP doet niks voor dieren.

En dit noem jij niks?

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:"Maar ik ben geen vegetariër, hoor!"
« Reactie #28 Gepost op: 21 februari 2005, 10:18:52 »
Je bent wel opvallend mild als het over de PvdD gaat. En gaat er stevig tegen aan als het SP of GroenLinks betreft. Een vraagje: is het debat over het opnemen in de grondwet ook bedoeld voor de stemmers of voor de dieren. Hieronder de tekst uit een persbericht van GroenLinks.
De rechten van dieren moeten worden verankerd in de Grondwet. GroenLinks wil dat de overheid de plicht krijgt om zich in te spannen voor bescherming en verbetering van het welzijn van dieren. Femke Halsema zal dit voorstellen in het debat over grondrechten, dat aanstaande dinsdag plaatsvindt.

Nou natuurlijk kan er ook wel kritiek geuit worden op de PvdD. En kan daar ook wel over spreken.
Maar het gaat nu over GroenLinks, die nu opeens komt met dierenrechten in de grondwet, maar al tijden niet meer echt daarover sprak. Waarom nu? Vraag ik me af.
Niet dat het verkeerd is ofzo dat ze er mee komen, maar ik vind dat partijen niet alleen bij vlagen en populaire onderwerpen moet gaan gooien met termen over dierenwelzijn of rechten. Ik mis een beetje een constante stroom om zulke onderwerpen te bespreken.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:"Maar ik ben geen vegetariër, hoor!"
« Reactie #29 Gepost op: 21 februari 2005, 10:21:29 »
De SP doet niks voor dieren.

En dit noem jij niks?

Nou niks.. was natuurlijk een verkeerd woord. Daarnaast heb je het hier over het programma. SP heeft dan nog wel eens dingen dat je zegt 'goed hoor'. Maar toch betrap ik ze ook wel op dat ze vooral in de publiciteit komen met populaire onderwerpen. Worden andere dierenonderwerpen van hun genegeert of hebben ze zelf niet prioriteit om dat in de publiciteit te brengen of meer aandacht aan te geven?
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:"Maar ik ben geen vegetariër, hoor!"
« Reactie #30 Gepost op: 21 februari 2005, 10:23:04 »
Je bent wel opvallend mild als het over de PvdD gaat. En gaat er stevig tegen aan als het SP of GroenLinks betreft. Een vraagje: is het debat over het opnemen in de grondwet ook bedoeld voor de stemmers of voor de dieren. Hieronder de tekst uit een persbericht van GroenLinks.
De rechten van dieren moeten worden verankerd in de Grondwet. GroenLinks wil dat de overheid de plicht krijgt om zich in te spannen voor bescherming en verbetering van het welzijn van dieren. Femke Halsema zal dit voorstellen in het debat over grondrechten, dat aanstaande dinsdag plaatsvindt.

Nou natuurlijk kan er ook wel kritiek geuit worden op de PvdD. En kan daar ook wel over spreken.
Maar het gaat nu over GroenLinks, die nu opeens komt met dierenrechten in de grondwet, maar al tijden niet meer echt daarover sprak. Waarom nu? Vraag ik me af.
Niet dat het verkeerd is ofzo dat ze er mee komen, maar ik vind dat partijen niet alleen bij vlagen en populaire onderwerpen moet gaan gooien met termen over dierenwelzijn of rechten. Ik mis een beetje een constante stroom om zulke onderwerpen te bespreken.
Is het je niet opgevallen dat de aandacht van de media vooral uitgaan naar wie aan de macht zijn? Doordat ik er gemakkelijk toegang tot heb weet ik dat in de laatste maanden diverse (echt heel vaak) keren geprobeerd is om meer aandacht te krijgen voor dierenrechten vanuit GroenLinks. Pas het laatste bericht over de grondwet kreeg respons. En dan ook nog alleen voor Radio 1.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:"Maar ik ben geen vegetariër, hoor!"
« Reactie #31 Gepost op: 21 februari 2005, 10:23:06 »
Je bent wel opvallend mild als het over de PvdD gaat. En gaat er stevig tegen aan als het SP of GroenLinks betreft.
Goh. Was ons Draakje dan ook niet webmaster van Nutopia en deelde Nutopia dan ook niet een aantal hoge piefen met de PvdD?

Ik ben ook lid van de PvdD en zit in werkgroep Utrecht van de PvdD. Oh en ik heb ook nog wat geholpen met de website van de PvdD. En nutopia en DNO. en en... o dat was het eigenlijk.
Stem op de Partij voor de Dieren

Kiwi

Re:"Maar ik ben geen vegetariër, hoor!"
« Reactie #32 Gepost op: 21 februari 2005, 10:24:53 »
Daarnaast heb je het hier over het programma.

Ja, duh? ??? Het pogramma is toch wel datgene waar je een partij op mag beoordelen hoop ik! Het is in ieder geval iets waar ze structureel achter staan, en niet iets dat wordt geroepen in de waan van de dag.

of hebben ze zelf niet prioriteit om dat in de publiciteit te brengen of meer aandacht aan te geven?

Nee, de SP denkt gelukkig niet alleen aan het welzijn van dieren, maar ook aan dat van mensen.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:"Maar ik ben geen vegetariër, hoor!"
« Reactie #33 Gepost op: 21 februari 2005, 10:27:14 »
Pas het laatste bericht over de grondwet kreeg respons. En dan ook nog alleen voor Radio 1.
Wel vreemd dat het bericht gisteren (op zondag!) vrijkwam voor het debat morgen. Er zal wel heftig over gediscussieerd zijn binnen GroenLinks.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:"Maar ik ben geen vegetariër, hoor!"
« Reactie #34 Gepost op: 21 februari 2005, 10:28:40 »
en en... o dat was het eigenlijk.
Je wou nog iets zeggen over de website van ALF-SG maar je bedacht je net op tijd? ;)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:"Maar ik ben geen vegetariër, hoor!"
« Reactie #35 Gepost op: 21 februari 2005, 10:34:18 »
Pas het laatste bericht over de grondwet kreeg respons. En dan ook nog alleen voor Radio 1.
Wel vreemd dat het bericht gisteren (op zondag!) vrijkwam voor het debat morgen. Er zal wel heftig over gediscussieerd zijn binnen GroenLinks.
Geen principiële bezwaren tegen werk op zondag. Voor de geïnteresseerden: http://www.groenlinks.nl/standpunten/dierenwelzijn
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:"Maar ik ben geen vegetariër, hoor!"
« Reactie #36 Gepost op: 21 februari 2005, 10:36:28 »
Geen principiële bezwaren tegen werk op zondag.
Ik ook niet. Maar het lijkt me wel uitzonderlijk dat er op zondag een persbericht vrijkomt. Dat duidt op haastwerk. En dan ga ik me afvragen waarom, en het meest voor de hand liggende antwoord is dat het een controversiele kwestie waar pas op het laatst over is beslist.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:"Maar ik ben geen vegetariër, hoor!"
« Reactie #37 Gepost op: 21 februari 2005, 12:06:54 »
Daarnaast heb je het hier over het programma.

Ja, duh? ??? Het pogramma is toch wel datgene waar je een partij op mag beoordelen hoop ik! Het is in ieder geval iets waar ze structureel achter staan, en niet iets dat wordt geroepen in de waan van de dag.
Nou ik hoop dat je ook verder kijkt dan het partijprogramma. Een partijprogramma zegt alleen maar iets over wat ze bedacht hebben om achter te staan (natuurlijk wel waar ze ook echt achter staan). Maar het gaat meer over hoe een partij zich gedraagd lijkt mij binnen de politiek.

Nee, de SP denkt gelukkig niet alleen aan het welzijn van dieren, maar ook aan dat van mensen.

Ook belangrijk, maar van vele 'themas' zijn er belangrijke dingen. Als er alleen maar de populaire dingen worden behandeld vind ik dat niet goed van een partij. Ik zou het beter vinden als ze met onderwerpen komen die ondergeschoven worden doordat er belangstelling is voor een ander populair onderwerp.

Maar goed dat is wat ik dan van een partij wel verwacht.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:"Maar ik ben geen vegetariër, hoor!"
« Reactie #38 Gepost op: 21 februari 2005, 12:07:34 »
en en... o dat was het eigenlijk.
Je wou nog iets zeggen over de website van ALF-SG maar je bedacht je net op tijd? ;)

:) Nou als ik die had gemaakt zou ik dat wel zeggen hoor.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.920
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:"Maar ik ben geen vegetariër, hoor!"
« Reactie #39 Gepost op: 21 februari 2005, 12:08:20 »
Maar waar haal je dan vandaan waar een partij aandacht aan besteed? Uit de pers?
En uit de pers haal je natuurlijk wat populair is?