Vegatopia Forum

Maastricht

Offline Selly

• 30.783
Re:Maastricht
« Reactie #20 Gepost op: 15 januari 2006, 16:11:45 »
Wat heb je dan gegeten?? Dat moet je er wel even bijzetten dan kunnen wij ook nog een beetje meegenieten.
,,,,فلافل

Offline Sander

• 5.528
  • Geslacht: Man
« Reactie #21 Gepost op: 16 januari 2006, 22:49:52 »
Amuse van broccoli-in-tempura in gembersaus, flensje (opgerold en dan een plakje) gevuld met roomkaas en tomaatje-met-pesto. Vooraf carpaccio van rode biet met creme-fraiche/mierikswortel en 3 groene asperges in tempura, als hoofdgerecht groentetaartje van gegrilde courgette met overheerlijke vulling die ik niet heb geanalyseerd maar er zaten in ieder geval oesterzwammen in, en hemelse modder als toetje.

Allemaal niet meer zo verrassend als voorheen, maar qua smaak nog steeds erg goed, vooral dat groentetaartje!

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #22 Gepost op: 16 januari 2006, 23:01:01 »
Vooraf carpaccio van rode biet met creme-fraiche/mierikswortel en 3 groene asperges in tempura

Mooi: dat ga ik maar eens voor het dinertje maken voor mijn collega's. Nu nog het hoofd- en nagerecht verzinnen.
,,,,فلافل

Offline Gabs

• 796
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #23 Gepost op: 22 januari 2006, 13:20:45 »
er is een nieuw restaurantje in maastricht: witloof. het heeft een belgische keuken, dus ik vrees weinig vegetarische gerechten... alleen waterzooi enzo.

is iemand daar toevallig al eens geweest? kun je er wel vegetarsich krijgen? zo ja, is het lekker?
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2006, 13:21:37 door Gabs »

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #24 Gepost op: 22 januari 2006, 15:29:30 »
Volgens hun site is er vegetarisch eten aanwezig.
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2006, 15:30:35 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Gabs

• 796
« Reactie #25 Gepost op: 26 maart 2006, 16:40:17 »
ben vrijdag naar een thais restaurant geweest, sukhothai. het is een klein restaurantje, niet echt heel speciaal interieur, maar wel zeer vriendelijke sfeer.

ze hadden een stuk of tien vegetarische gerechten op de kaart staan, waaruit je er twee kan kiezen voor 16 euro. heel fijn als je, net als ik, slecht bent in het maken van keuzes, aangezien je normaal gesproken niet of nauwelijks hoeft te kiezen, omdat er maar twee vegetarische gerechten op de kaart staan. ik had twee heel verschillende gerechten gekozen: een milde gele curry met groenten en ei met een zeer pittig sausje met basilicum.

het was echt heerlijk! een nadeel was dat de muziek erg zacht stond en mijn achterbuurman erg dicht op mij zat, aangezien wij van het pittige eten een loopneus kregen.

Offline Wildflower

• 114
« Reactie #26 Gepost op: 08 mei 2006, 18:23:59 »
Iemand wel eens bij De Cuyp geweest (Tongersestraat)?
Ga er a.s. zondag eten. Ben benieuwd!
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #27 Gepost op: 08 mei 2006, 20:31:00 »
Iemand wel eens bij De Cuyp geweest (Tongersestraat)?

Yep, beide keren goed bevallen!

Offline Wildflower

• 114
« Reactie #28 Gepost op: 08 mei 2006, 21:10:04 »
Ah, gelukkig! :D Mag ik vragen wat er op het menu stond?
~Peter Singer ~

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #29 Gepost op: 08 mei 2006, 23:07:21 »
Wat er toen op het menu stond weet ik eerlijk gezegd niet meer precies, maar voor de huidige stand van zaken, zie hier.

Offline Wildflower

• 114
« Reactie #30 Gepost op: 09 mei 2006, 20:51:21 »
Dank je, had ik eigenlijk al bekeken... ;)
~Peter Singer ~

mariekelimburg

« Reactie #31 Gepost op: 15 mei 2006, 08:42:37 »
Beste mensen!
Ik weet niet waarom jullie vegetarisch zijn, maar ik ben het uit principe; dieren hoeven niet te lijden om mij lekker te laten eten.
Maar vanuit dit principe ben ik dan ook fel tegen Foie Gras, ofwel ganzelever, waarvoor ganzen onder dwang gevoederd worden en op die manier op gruwelijke manier mismaakt. Zie hiervoor ook volgende link:

http://www.wakkerdier.nl/informatie/zwartelijst.php

Restaurant Roxy's heeft dit gerecht op de kaart, en vind ik daarom absoluut geen optie om als (diervriendelijke/ principiele) vegetarier te gaan eten!!

Groeten, Marieke!

Offline Wildflower

• 114
« Reactie #32 Gepost op: 15 mei 2006, 11:25:40 »
Dit ben ik helemaal met je eens! Ik heb overwogen om bij Roxy's te gaan eten, maar de foie gras was de reden dat ik dit niet heb gedaan.

Voor de geinteresseerden: heb gisteren gegeten bij De Cuyp in Maastricht en dit was echt prima!
Vooraf: amuse en tomatensoep (veggie, was soep vd dag);
Hoofdgerecht: 'Vlees noch vis': vegetarische risotto, en die was echt subliem, zelfs voor een kritisch eter zoals ik.  ;D
Nagerecht: Kahlua parfait (huisgemaakt ijs met butterscotch saus).

Ook de vis/vlees gerechten van mijn tafelgenoten vielen heel goed in de smaak.  

Dus veggies van Nederland: zeker een aanrader! En dat voor een schappelijke prijs!  
~Peter Singer ~

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #33 Gepost op: 15 mei 2006, 14:16:45 »
Restaurant Roxy's heeft dit gerecht op de kaart, en vind ik daarom absoluut geen optie om als (diervriendelijke/ principiele) vegetarier te gaan eten!!

Ik wel, ze maakten daar de keer dat ik er was echt heerlijk veggie eten. Aardige bediening ook. Als ik weer es in Maastricht ben, ga ik er weer eten.
,,,,فلافل

Offline Gabs

• 796
« Reactie #34 Gepost op: 28 mei 2006, 11:40:27 »
ik heb donderdag bij Djerba, een Tunesisch restaurant op de Grote Gracht, gegeten en het beviel me prima! aardige, maar langzame bediening, gezellige sfeer en lekker eten. Ik had vooraf een gegrilde salade, het was eigenlijk een soort tapanade met rauwkost en brood: heerlijk! en als hoofdgerecht chackchouka: een ovenschotel van aubergine, courgette en aardappel in een tomatensaus met in het midden een eitje, ook weer met het lekkere komijnbrood: ook erg lekker!

ze hebben ook vegetarische couscous, maar als er tafelgenoten een couscous bestellen, dan zou ik dat niet doen, want die groentetajine wordt bij elke couscous besteld, ook als je eentje met vlees hebt (het vlees wordt op aparte schaaltjes geserveerd). dus dan kun je er altijd van proeven.

een echte aanrader dus.

Offline Wildflower

• 114
« Reactie #35 Gepost op: 05 augustus 2006, 15:25:01 »
Afgelopen woensdag bij 't Orgelke gegeten. En alhoewel ik daar vroeger als vleeseter nog wel eens voor een goede sateh kwam  :-[ was het vegetarisch eten minder goed. Ik had een stoofpotje Vegamax besteld, waar tomaat, courgette, aubergine, venkel, olijven en parmezaanse kaas in zouden moeten zitten. Helaas kwam het ene stuk venkel na het andere te voorschijn, niks geen aubergine, courgette of olijven! Nou heb ik niks tegen venkel, maar om nou alleen maar zo'n ui-achtig ding te eten gaat mij voor 14,25 euro toch te ver.
De geserveerde rijst was lekker maar te weinig, en het nut van het losse bakje mais met doperwten is mij geheel ontgaan, net als het losse bakje sla.

Kortom, het was te eten, maar als de groenten op blijken te zijn, geef dat dan even door aan de klant en vraag deze om iets anders te bestellen. Slechte beurt voor deze in Maastricht bekende tent, die vegetariers dus kennelijk niet serieus neemt.
Ga liever eten bij de buurman, De Cuyp (zie hierboven in dit topic)
~Peter Singer ~

Offline Gabs

• 796
« Reactie #36 Gepost op: 05 februari 2007, 19:13:11 »
gisteren gegeten bij de het indonesische restaurant de branding. het is een beetje een muffe tent, maar het eten is heerlijk. ook de vegetarische gerechten zijn smaakvol en goed verzorgd en er is genoeg keuze. echt een aanrader dus!

Offline karl

• 6.375
« Reactie #37 Gepost op: 09 februari 2007, 16:59:08 »
Zijn net voor Kerstmis Indonesisch gaan eten bij Gadjah Mas in de Rechtstraat. Mooie vegetarische rijsttafel. Wel wat duurdere, betere klasse.
Op de avond van 24 december ging er heel veel dicht (in Nederland schijnt men dan heel veel in familiekring te zijn en pas een dag later weer  de horeca te frequenteren.) We konden gelukkig
aanspoelen in La Gepetto tegenover het stadhuis,
waar de zoldering, op een wat ouderwets-gezellige wijze, vol chianti-flessen hing. Vegetarische pizza en vegetarische pasta, het was daar nog best genoeglijk, ook aardige bediening.

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #38 Gepost op: 09 februari 2007, 17:18:12 »
Da Gepetto rules!

Offline Wildflower

• 114
« Reactie #39 Gepost op: 27 maart 2007, 20:49:51 »
Afgelopen weekend toch maar weer bij 't Orgelke gaan eten (zie mijn  -slechte- ervaring eerder in dit topic). Hoewel het stoofpotje dus geen aanrader is, moet ik zeggen dat de vegetarische roerbakschotel prima in orde is! Behoorlijk grote portie gewokte groenten (sugar snaps, paprika, champignons, taugé, wortel etc.) met stukken gemarineerde quorn met een ketjap-achtige saus, geserveerd met basmati-rijst. Kostte 15 euro, wat het waard was gezien de kwaliteit en de hoeveelheid. Chapeau dus voor 't Orgelke!  :cheer:
~Peter Singer ~