Vegatopia Forum

Poll

Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?

Ja, ik kan me niet voorstellen dat ik weer vlees of vis ga eten!
56 (77.8%)
Misschien dat ik in de toekomst toch wat vlees of vis ga eten, af en toe.
8 (11.1%)
Ik weet het echt niet
6 (8.3%)
Ik denk van niet
2 (2.8%)

Totaal aantal stemmen: 40

Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Chantal

  • ***
  • 127
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #20 Gepost op: 07 juni 2008, 13:54:05 »
Ik kan het mij niet voorstellen, want mijn lichaam voelt zich niet lekker bij de vertering van vlees, maar als mijn leven ervan af zou hangen, zou ik een uitzondering maken, maar dan wel op de meest diervriendelijk mogelijke manier.

momo

Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #21 Gepost op: 15 juli 2008, 21:22:57 »
kan me erg moeilijk voorstellen ooit weer vlees te gaan eten. na 15 jaar is het niet alleen overtuiging maar is het ook een gewoonte geworden en heeft mijn smaak zich er aan aangepast.
liever nog zou ik het veganisme weer op willen pakken, iets wat ik nadat ik weer vegetarier ben geworden slechts halfslachtig heb gedaan. de wilskracht ontbreekt een beetje, wat ik eigenlijk als een slap excuus zie...

Zannub

Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #22 Gepost op: 18 juli 2008, 13:41:11 »
Waarschijnlijk niet, ik ga binnenkort nl beginnen met alleen veganistisch eten :P.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #23 Gepost op: 18 juli 2008, 19:41:59 »

Vanzelfsprekend is het afhankelijk van de redenen waarom je vegetariër bent geworden.

Als je het bijvoorbeeld vanwege gezondheidsredenen bent geworden, en het heeft naar jouw gevoel niet het verwachte (gewenste) effect, dan zal je er sneller vanaf stappen. Daarnaast zal je dan ook makkelijker "zondigen".

En na een paar keer zondigen en de lastige vragen beu, denk je: "Wat maakt het eigenlijk ook uit".


Er zijn ook mensen, die vinden het vlees te duur. Maar dan win je vijfentwintig miljoen Euro .....

« Laatst bewerkt op: 18 juli 2008, 19:43:32 door @rno »
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

LF

Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #24 Gepost op: 18 juli 2008, 21:44:07 »
Ik ben van het een op het andere moment zo'n 6/7 jaar geleden vegetariër geworden en kan me niet voorstellen dat ik ooit nog vlees/vis zal eten.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #25 Gepost op: 01 september 2008, 22:39:57 »
Ja die kans zit er 99% in (zeg nooit nooit). Ik word onpasselijk bij de gedachte weer vlees en vis te eten. Na bijna 8 jaar weet ik niet eens meer hoe het voor die tijd was.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Aiko

Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #26 Gepost op: 01 september 2008, 23:20:22 »
Na zeventieneneenhalf jaar weet ik het nog steeds. Dichterbij hoeft van mij niet.

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #27 Gepost op: 02 september 2008, 18:22:16 »
...
Maar ik heb toch "misschien" geantwoord, want mijn allergieën worden nog steeds erger en het worden er nog steeds meer, misschien komt er een dag dat ik over ga op flexitarisme, omdat het anders gewoon niet meer gaat.
Bij is dat vonnis vandaag gevallen: pinda en soja moeten misschien ook geheel vermeden gaan worden. Ik heb zelf nooit vlees klaargemaakt, maar voor mijn gezondheid moet het maar gaan gebeuren, het is niet anders denk ik.
Tot nu toe at ik alleen in restaurants wel eens vlees, maar zonder pinda, noot, soja, fabrieksproducten zie ik het lastig worden. Ik blijf zeker de meeste dagen vego eten, maar ik kom niet meer aan de voedingsstoffen, en er moet juist om nieuwe allergieën te voorkomen meer afgewisseld worden.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #28 Gepost op: 03 september 2008, 17:49:39 »
Wat rot voor je Bambi! :(

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #29 Gepost op: 03 september 2008, 17:53:52 »
...
Maar ik heb toch "misschien" geantwoord, want mijn allergieën worden nog steeds erger en het worden er nog steeds meer, misschien komt er een dag dat ik over ga op flexitarisme, omdat het anders gewoon niet meer gaat.
Bij is dat vonnis vandaag gevallen: pinda en soja moeten misschien ook geheel vermeden gaan worden. Ik heb zelf nooit vlees klaargemaakt, maar voor mijn gezondheid moet het maar gaan gebeuren, het is niet anders denk ik.
Tot nu toe at ik alleen in restaurants wel eens vlees, maar zonder pinda, noot, soja, fabrieksproducten zie ik het lastig worden. Ik blijf zeker de meeste dagen vego eten, maar ik kom niet meer aan de voedingsstoffen, en er moet juist om nieuwe allergieën te voorkomen meer afgewisseld worden.
Naar, met melk en ei kun je misschien nog wel wat opvangen, maar ik kan me voorstellen dat je nu thuis ook vlees en vis gaat eten. Mogen die wel nog allemaal? Want visallergie is natuurlijk redelijk algemeen, en voor bepaalde soorten vlees schijnt ook vaak voor te komen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #30 Gepost op: 03 september 2008, 18:06:46 »
Melk drinken doe ik niet, vanwege het hoesterige gevoel, karnemelk zou wel kunnen. Ik vraag me af of je met ei en kaas/melk genoeg binnenkrijgt, daarnaast is afwisselen wel wijs om geen nieuwe allergieën te ontwikkelen.
Het is naar, maar ik denk dat het noodzaak is.
Ik ga in elk geval de eetmeter oid invullen, en dan heb ik er meer zicht op.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #31 Gepost op: 03 september 2008, 18:44:56 »
Melk drinken doe ik niet, vanwege het hoesterige gevoel, karnemelk zou wel kunnen. Ik vraag me af of je met ei en kaas/melk genoeg binnenkrijgt, daarnaast is afwisselen wel wijs om geen nieuwe allergieën te ontwikkelen.
Het is naar, maar ik denk dat het noodzaak is.
Ik ga in elk geval de eetmeter oid invullen, en dan heb ik er meer zicht op.

Maar peulvruchten mogen nog wel toch? Daar heb je er ook een boel van. En gluten.
Maar wat een lastige situatie! Kan me best voorstellen dat als je meer moet afwisselen omdat je anders meer kans hebt ook nog meer allergien, dat je dan vlees en vis gaat eten.
« Laatst bewerkt op: 03 september 2008, 18:45:35 door Selly »
,,,,فلافل

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #32 Gepost op: 03 september 2008, 19:13:22 »
Melk drinken doe ik niet, vanwege het hoesterige gevoel, karnemelk zou wel kunnen. Ik vraag me af of je met ei en kaas/melk genoeg binnenkrijgt, daarnaast is afwisselen wel wijs om geen nieuwe allergieën te ontwikkelen.
Het is naar, maar ik denk dat het noodzaak is.
Ik ga in elk geval de eetmeter oid invullen, en dan heb ik er meer zicht op.

Maar peulvruchten mogen nog wel toch? Daar heb je er ook een boel van. En gluten.
Maar wat een lastige situatie! Kan me best voorstellen dat als je meer moet afwisselen omdat je anders meer kans hebt ook nog meer allergien, dat je dan vlees en vis gaat eten.
peulvruchten? ik denk het, maar pinda niet, dus dat is nogal verwarrend... Koken met gluten? Klinkt ingewikkeld?
Volgende week hoor ik meer. Misschien mag ik aardappel gaan eten, dat zou leuk zijn!
En voordat mensen gaan bidden voor me, ik blijf zeker de meeste dagen vego eten hoor!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #33 Gepost op: 03 september 2008, 19:21:08 »
Gluten is vooral seitan, maar die uit een pot mag jij natuurlijk niet, dus dan zou je het zelf moeten gaan maken.
Supercalifragilisticexpialidocious!

versekokosnoot

Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #34 Gepost op: 16 september 2008, 23:12:20 »
Moeilijke situatie, veel sterkte in ieder geval!

Offline CJ

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #35 Gepost op: 04 oktober 2008, 21:41:47 »
'k Heb ook op het eerste gestemd.
Na 7 jaar acht ik het heel onwaarschijnlijk om ooit nog vlees te gaan eten.
Mijn keuze is heel laat gekomen, maar juist daarom veel bewuster.

"spreken is zilver, zwijgen is goud"

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #36 Gepost op: 15 november 2008, 21:33:52 »
Mijn schoonvader is onverwacht opgenomen in een soort hotel voor bejaarden.
Vanzelfsprekend voelt hij zich niet thuis tussen al die oude mensjes, sommigen zijn de zeventig al gepasseerd.
Zijn geheugen is ook niet meer optimaal en herhaalt vaak zaken, die al eerder zijn besproken en afgerond.

's Avonds kreeg hij te eten. Aardappelen, spruitjes en ......biefstuk in heerlijke saus.

Hij weigerde dit laatste pertinent.

Hij is inmiddels 93 en al meer dan dertig jaar vegetariër.  ;D.

Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #37 Gepost op: 16 november 2008, 15:12:44 »
respect!
houden ze daar dan geen rekening mee?

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #38 Gepost op: 16 november 2008, 23:51:29 »
Als het zover dreigt te komen en ik heb de tijd nog om te bedenken dat communiceren moeilijk zal worden, hoop ik in het vegetarisch verzorgingshuis terecht te kunnen. Ik heb het fout zien gaan bij de oudjes-vegetariers... In het verleden zelf volledig in de war in een crisiscentrum ook aan het vlees gegaan en vervolgens de heleboel ondergekotst. Is ook een flinke hint  ;) Mijn ouders waren in de consternatie het vergeten te melden.
de tuin: dat ben ik

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Blijf jij de rest van je leven vegetarisch eten?
« Reactie #39 Gepost op: 17 november 2008, 00:48:36 »
Mijn schoonmoeder is dus in een ziekenhuis opgenomen. Keurig vegetarisch menu.
Ach, zij is pas 89 en ook 30 jaar vegetariër.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!