Vegatopia Forum

No-Egg

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re:No-Egg
« Reactie #20 Gepost op: 12 februari 2007, 12:28:51 »
Ik meng de no-egg met tamelijk sterke kruidenbouillon (afgekoeld) en andere kruiden, de consistentie moet een beetje dikker zijn dan losgeklopt ei. Ik gebruik het voornamelijk in kleine of dunne quiches, ik weet niet of het met een grote dikke quiche ook goed gaat. Qua hoeveelheid: ik schep de groenten om met het no-egg mengel, net genoeg om alle groente van een laag te voorzien, en ik giet het groenten/no-egg mengsel dan in de met deeg beklede vormpjes. Ik gebruik niet zo'n dikke laag als je voor een gewone quiche met ei en kaas zou doen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

samantha_love

eivervanger
« Reactie #21 Gepost op: 19 november 2007, 14:55:48 »
Hallo ik heb een vraagje, voor een klein meisje met kippenei-allergie ben ik op zoek naar de eivervanger van orgran of een ander merk. Ik had namelijk het idee om een taartje voor haar te maken als ik morgen op bezoek ga maar hoorde vlak voordat ik wilde beginnen dat ze de allergie heeft, nu heb ik diverse winkels gebeld maar niemand hier in de buurt heeft het. Nu is mijn vraag heeft er iemand in almere het product in huis en zou ik daarvan wat over mogen nemen. Ik heb voor ongeveer vier hele eieren nodig. Ik hoop dat het lukt. groetjes samantha

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:eivervanger
« Reactie #22 Gepost op: 19 november 2007, 19:15:07 »
Wat voor taart maak je dan precies?

Je kunt ei namelijk ook vervanger door yofu, 'flax-eieren', en nog veel meer, maar dat hangt van je soort taart af.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Meneer de Uil

  • ****
  • 794
  • Geslacht: Man
Re:eivervanger
« Reactie #23 Gepost op: 19 november 2007, 21:06:03 »
Ik had vandaag iemand in de winkel die het zocht, maar we vekopen het niet. Wat zijn 'flax-eieren', Sanja?
Forumkenner 2007 8)

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:eivervanger
« Reactie #24 Gepost op: 19 november 2007, 23:23:44 »
Beetje laat voor morgen om een taart te bakken.

Zelf heb ik onlangs al eivervanger No-egg gekocht op de stand van SAN0 op wereldveganismedag. Ik heb er dit weekend pannenkoeken mee gebakken. Je zal het ook kunnen gebruiken voor een taart mag ik aannemen. Als ei vervanger in cake gebruikte in geprakte bananen.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

samantha_love

Re:No-Egg
« Reactie #25 Gepost op: 20 november 2007, 08:51:41 »
Ik zou het alsnog graag willen proberen met no-egg, dus weet niet of je in de buurt woont?? Ik wil een echte banketbakkerstaart maken, de mix is hier in huis want mijn man is banketbakker en "knoeit" graag thuis wat. Wat zijn flax-eieren? Ze is over twee maanden jarig dus zou mooi zijn als we dan een "echte" taart voor haar konden maken. Ook merkt mijn man dat er steeds meer vraag naar is naar ei-loze taarten.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:No-Egg
« Reactie #26 Gepost op: 20 november 2007, 11:32:16 »
Maar als je man banketbakker is kan hij toch ook gewoon nieuwe recepten uitproberen?

Mijn broer doet de bakkersopleiding, maar hij doet dat al om voor mij koemelkvrije taarten te maken.
Supercalifragilisticexpialidocious!

samantha_love

Re:No-Egg
« Reactie #27 Gepost op: 20 november 2007, 13:33:22 »
Koemelk vrij is ook niet zo lastig, Hij wil alleen proberen of het met no-egg lukt. Hij heeft al verschillende dingetjes geprobeerd hoor maar niets wordt zo luchtig als bakkerskapsel. vandaag dat hij het daarmee wil proberen.

Re:No-Egg
« Reactie #28 Gepost op: 20 november 2007, 13:45:02 »
niets wordt zo luchtig als bakkerskapsel.

Is dat vakjargon of zet je man er een tulband bovenop? 8)
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

samantha_love

Re:No-Egg
« Reactie #29 Gepost op: 20 november 2007, 13:56:55 »
whahaha sorry zo heet de cake waar verjaardagstaart mee gemaakt wordt ;D

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:No-Egg
« Reactie #30 Gepost op: 20 november 2007, 18:21:35 »
Ehm, wat voor cake is dat dan precies? Gewoon een normale cakelaag voor taarten, fluffy of...? Aan flax-eieren (gemaakt van gemalen lijnzaad en water) heb je dan niet zo veel, want dat is donker en dan blijft de taart niet mooi licht. Zolang ik het recept niet weet (of in ieder geval, de overige ingrediënten) kan ik niet zo zeggen waarmee ik de eieren zou vervangen.

Is er misschien een Jumbo bij je in de buurt? Die zouden het kunnen bestellen, want mijn Jumbo heeft No-egg. Bij verschillende web-shops kun je ook No-egg bestellen.

Tevens zijn er op internet zoooo veel goede cakerecepten te vinden (meestal wel Amerikaanse sites, dus je moet even vertalen en eenheden omzetten). Je kunt ook no-egg zelf proberen te maken; wederom googlen en dan zijn er wel 'recepten' te vinden. Niet precies hetzelfde, maar wel iets wat er op lijkt. Maar volgens mij kun je beter gewoon op vegan cakerecepten zoeken dan no-egg, meestal veel lekkerder.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

samantha_love

Re:No-Egg
« Reactie #31 Gepost op: 21 november 2007, 09:47:46 »
Ik wil het graag proberen met de echte mix van de bakker zeg maar, moet even op een verpakking kijken wat er precies in zit. De jumbo hier had het niet maar die kunnen het dus wel bestellen? Als dat zo is ga ik ze nog eens bellen of het toch mogelijk is. Ik zal eens googlen wat er precies in no-egg zit. Alvast bedankt voor de tip

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:No-Egg
« Reactie #32 Gepost op: 21 november 2007, 13:39:46 »
Meestal willen ze bij de Jumbo wel producten bestellen als je daarom vraagt en meestal is het zo dat als de ene Jumbo het heeft, de andere het ook kan bestellen. Niet altijd trouwens, maar je kunt het altijd proberen. Je kunt zeggen dat de Jumbo Euroborg in Groningen het spul heeft.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

samantha_love

Re:No-Egg
« Reactie #33 Gepost op: 21 november 2007, 23:40:14 »
in middels heb ik het gevonden bij een natuurwinkel hier, het is wel van een ander merk maar dat maakt niets uit, van het weekend ga ik proberen ermee te bakken, laat wel even weten of het gelukt is. Bedankt alvast allemaal

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:No-Egg
« Reactie #34 Gepost op: 21 november 2007, 23:41:55 »
Welk merk?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Nina V.

  • **
  • 51
  • Geslacht: Vrouw
    • Creatief op Commando
Re:No-Egg
« Reactie #35 Gepost op: 22 november 2007, 23:05:30 »
Wow, wat een ontdekking! Ik had er nooit bij stilgestaan dat je eieren ook kunt vervangen.... Sinds ik gestopt ben met eieren eten laat ik dingen staan die ik eigenlijk heel lekker vind, zoals tiramisu.... :(
Maar nu kan ik dat alsnog maken! Ik moet maar snel naar de reform morgen.  ;D


Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:No-Egg
« Reactie #36 Gepost op: 03 december 2007, 19:51:57 »
Wow, wat een ontdekking! Ik had er nooit bij stilgestaan dat je eieren ook kunt vervangen.... Sinds ik gestopt ben met eieren eten laat ik dingen staan die ik eigenlijk heel lekker vind, zoals tiramisu.... :(
Maar nu kan ik dat alsnog maken! Ik moet maar snel naar de reform morgen.  ;D


In cake kan je bijvoorbeeld ei vervangen door een geprakte banaan.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Veganfairy

Re:No-Egg
« Reactie #37 Gepost op: 19 december 2007, 13:11:46 »
Hallo,

Ikzelf gebruik altijd citroensap.
1.5 eetlepel citroensap i.p.v. 1 ei.

Succes,
Jade

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re:No-Egg
« Reactie #38 Gepost op: 19 december 2007, 23:17:19 »
mmm... citroensap, dat had ik nooit verwacht dat je dat als eivervanger kunt gebruiken. Wel lekker makkelijk, maar wat als het ei voor de stevigheid moet zorgen (quiche, of appeltaart ofzo), kun je het dan ook makkelijk vervangen?

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:No-Egg
« Reactie #39 Gepost op: 20 december 2007, 20:27:45 »
Ik zou ook eigenlijk niet weten wat citroensap zou doen als vervanging van ei. Behalve zuur aan baking soda toevoegen.

Dame Noire, hier kun je veel vinden over vervanging van eieren.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call