Vegatopia Forum

Mars vegetarisch?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Mars niet langer strikt vegetarisch
« Reactie #20 Gepost op: 17 mei 2007, 14:22:12 »
De vragen gaan niet allemaal over dat stremsel wat gebruikt wordt in het product. De vragen zijn vooral gericht om tot een duidelijkere etikettering te komen voor producten. Zodat mensen die geen dierlijke producten willen consumeren beter hun keuze te kunnen laten maken.

De aanleiding van de vragen is gewoon dat nieuwsbericht geweest.
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2007, 14:23:21 door Draakje [zoekt Drakelien] »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mars niet langer strikt vegetarisch
« Reactie #21 Gepost op: 17 mei 2007, 15:09:49 »
Het is wel jammer zeg dat mars zo'n stapje terug zet! Althans dat is het voor ons vegetariers en veganisten maar ik weet niet hoeveel vleeseters dit nou slecht nieuws vinden...!

Ik at die dingen toch al niet. Ik vind ze er alleen al zooo ongezond uitzien dat ik weet dat ik enorme spijt krijg als ik er eentje op eet! Niet dat ik niet van uhm 'foute chocola' kan genieten maar zo'n reep is een beetje teveel van het 'goede'.

Er zullen best Nederlanders zijn die hun wenkbrauwen regelmatig omhoog trekken bij de kamervragen die de PVDD stelt maar vragen over etiketering vind ik er goed! Dat moet allemaal veel simpeler leesbaar worden. Niet alleen voor vegetariers maar ook voor die enorme groep mensen die eeuwig aan het lijnen is!

Re:Mars niet langer strikt vegetarisch
« Reactie #22 Gepost op: 17 mei 2007, 15:19:03 »
Dat moet allemaal veel simpeler leesbaar worden. Niet alleen voor vegetariers maar ook voor die enorme groep mensen die eeuwig aan het lijnen is!

Ik ben bang dat zulks alleen maar kan ontaarden in complete tabellen in de kleinst mogelijk fine-print, waardoor de gewenste informatie nóg beter wordt verstopt. Ik kan de meeste ingredientendeclaraties nu al niet eens lezen zonder goede leesbril.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Jegroentje

Re:Mars niet langer strikt vegetarisch
« Reactie #23 Gepost op: 17 mei 2007, 15:55:32 »
Gewoon zoals in Engeland : Suitable for Vegetarians / Vegans labeltjes erop.

Re:Mars niet langer strikt vegetarisch
« Reactie #24 Gepost op: 17 mei 2007, 16:13:10 »
Dat idee zou dan nog uitsluitend de vegetarische/veganistische doelgroep dienen.
Staat ook lang niet op alle produkten, en soms ten onrechte. Je komt bijvoorbeeld beslist produkten met Gouda kaas tegen waar vrolijk 'suitable for vegetarians' op staat.
Overigens zie je dat bij het Tesco eigen merk die logo's juist verdwijnen (mogelijk omdat ze zich bewuster worden van de onjuistheid er van in zulke gevallen). Op een potje jam willen ze het nog wel een keer afdrukken, dat wel ja. :P
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2007, 16:13:43 door Snoesha@ñ »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Mars niet langer strikt vegetarisch
« Reactie #25 Gepost op: 18 mei 2007, 20:12:18 »
Bedankt voor het antwoord Jan en Willem.
Wei doet mij aan vroeger denken toen ik nog thuis woonde. (al meer dan 23 jaar geleden). Mijn vader was toen in een reformperiode en nam iedere dag een glas molkosan (wei) omdat het gezond was. Ik vond het smerig.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Mars niet langer strikt vegetarisch
« Reactie #26 Gepost op: 19 mei 2007, 22:09:02 »
Ondertussen worden er al kamervragen over gesteld.

 :o Kan Gerdi Verbeet daar niet wat aan doen.
,,,,فلافل

Harry

« Laatst bewerkt op: 20 mei 2007, 11:43:21 door Meneer de Uil »

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mars niet langer strikt vegetarisch
« Reactie #28 Gepost op: 21 mei 2007, 11:26:30 »
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Re:Mars niet langer strikt vegetarisch
« Reactie #29 Gepost op: 21 mei 2007, 11:37:34 »
Nieuw Daily Mail artikel; gaat inderdaad ook niet in op de situatie buiten de UK.
Mag je verwachten dat een bedrijf als Masterfoods wereldwijd dezelfde ingrediënten en normen voor die ingrediënten hanteert?
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2007, 11:37:54 door Snoesha@ñ »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Harry

Re:Mars niet langer strikt vegetarisch
« Reactie #30 Gepost op: 21 mei 2007, 11:51:40 »
Nou ja, als niemand anders 'm maakt dan ik maar: tijd voor een protestmars?

Re:Mars niet langer strikt vegetarisch
« Reactie #31 Gepost op: 21 mei 2007, 11:56:06 »
Je bent Nuts!
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Harry

Re:Mars niet langer strikt vegetarisch
« Reactie #32 Gepost op: 21 mei 2007, 12:04:04 »
Mars is van al die snoeprepen wel het minst slecht voor de de gezondheid  bleek uit onderzoek van de consumentenbond.

Mloes

Re:Mars niet langer strikt vegetarisch
« Reactie #33 Gepost op: 21 mei 2007, 16:10:13 »
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2007, 16:10:46 door Mloes »

Flowertje0

Re:Mars niet langer strikt vegetarisch
« Reactie #34 Gepost op: 21 mei 2007, 21:44:11 »
Ik vind het echt niet kunnen dat ze zulke dingen toevogen... Ik eet al een tijdje geen chocolade-dingen meer ofzo, en ik let er ook altijd op wat er in de producten zit die ik eet, maar ik vind wel dat er ook vegetarische marsen moeten blijven....

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Mars niet langer strikt vegetarisch
« Reactie #35 Gepost op: 22 mei 2007, 22:44:47 »
Ik hoorde dat het in NL gewoon sowieso al niet-vegetarisch is (qua stremsel)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Mars niet langer strikt vegetarisch
« Reactie #36 Gepost op: 23 mei 2007, 08:09:22 »
Het stelt/stelde allemaal niet zoveel voor: het gaat om wei (dat ook in veel andere producten gebruikt wordt) en dat bevat een hoeveelheid dierlijk stremsel die alleen onder een microscoop kan worden waargenomen. Wie weleens ademhaalt in een cirkel van 10 kilometer rond een boerderij, krijgt bij wijze van spreken al meer dierlijks binnen.

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mars niet langer strikt vegetarisch
« Reactie #37 Gepost op: 23 mei 2007, 10:20:03 »
Het stelt/stelde allemaal niet zoveel voor: het gaat om wei (dat ook in veel andere producten gebruikt wordt) en dat bevat een hoeveelheid dierlijk stremsel die alleen onder een microscoop kan worden waargenomen. Wie weleens ademhaalt in een cirkel van 10 kilometer rond een boerderij, krijgt bij wijze van spreken al meer dierlijks binnen.


maar het gaat toch ook voor een groot deel om het principe. Het is niet nodig
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Mars niet langer strikt vegetarisch
« Reactie #38 Gepost op: 23 mei 2007, 14:24:31 »
Nou ja, het is kennelijk goedkoper, dat lijkt me op zich niet raar dat zo'n fabrikant daar interesse in heeft.
« Laatst bewerkt op: 24 mei 2007, 22:05:53 door Selly »
,,,,فلافل

Erai

Re:Mars niet langer strikt vegetarisch
« Reactie #39 Gepost op: 24 mei 2007, 16:28:14 »
Meesterlijk ;D

T was dus eigenlijk gewoon een storm in een borrelglaasje stremsel? En ik was al helemaal door mijn war! Zat al te piekeren en te peinzen hoe je nou een Mars zou moeten stremmen...

Maar het stomme is- bij kaas wéét ik dat er iets van een dood kalf in zit maar dan koop ik het toch tenzij er me héél pontificaal een stuk vego-kaas naast aan ligt te kijken tot mijn schuldgevoel zich bijkans een weg door mijn traanbuizen naar buiten perst... maar Marsen zou ik er tóch om laten liggen.

Naja, een van mijn lijfspreuken is "Een hypocriet pretendéért tenminste nog dat-ie principes heeft". Dat zal het dan wel wezen  ;)
« Laatst bewerkt op: 24 mei 2007, 16:28:55 door Erai »