Vegatopia Forum

Bladerdeeg/Filodeeg vullingen

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Bladerdeeg vullingen
« Reactie #20 Gepost op: 05 augustus 2003, 20:48:01 »
spinazie-zongedroogde tomaat-linzen
linzen-perzik-peer (is echt lekker!)
Kan je dat wat toelichten, nu ik een oventje heb? ;)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

willem1940

Re:Bladerdeeg/Filodeeg vullingen
« Reactie #21 Gepost op: 05 augustus 2003, 20:53:10 »
Als er enige neiging bestaat om te denken aan toevoeging van knoflook en(of) basilicum, DOEN.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Bladerdeeg vullingen
« Reactie #22 Gepost op: 05 augustus 2003, 22:29:45 »
spinazie-zongedroogde tomaat-linzen
linzen-perzik-peer (is echt lekker!)
Kan je dat wat toelichten, nu ik een oventje heb? ;)

Hee een oven, goed zo! Ja filodeeg laten ontdooien als op het pak staat, rode linzen gaarkoken, gember(saus), laos, ketjap, rode peper en knoflook erdoor, een halve peer en halve perzik fijnhakken en door de linzen roeren, deze vulling op het filodeeg doen (of loempiavel) en er een flapje of rolletje (laatste is makkelijker) van maken en dan minuut of 30 in oven halverwege omkeren.
Er staat ook spinazie-zogedroogde tomaat- linzen, maar dat is fout, dat moet zonder linzen (sorry) maar de spinazie kun je gewoon gewassen en uitgelekt rauw in het flapje doen (dan wel veel spinazie erin, wat het slinkt natuurlijk enorm) met stukjes zongedroogde tomaat ook een minuut of 30, 40 in de oven ook af en toe omkeren.
,,,,فلافل

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Bladerdeeg/Filodeeg vullingen
« Reactie #23 Gepost op: 05 augustus 2003, 22:33:27 »
Temperaturen?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Bladerdeeg/Filodeeg vullingen
« Reactie #24 Gepost op: 05 augustus 2003, 22:34:56 »
je hebt electrisch he? Wel of niet hetelucht. Je moet zoiets uitproberen want dat scheelt enorm per oven. Ik zou zeggen ergens tussen 180 en 210 graden.
,,,,فلافل

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Bladerdeeg/Filodeeg vullingen
« Reactie #25 Gepost op: 05 augustus 2003, 22:37:54 »
Hetelucht is met een ventilatortje he? Ik denk het niet :)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Bladerdeeg/Filodeeg vullingen
« Reactie #26 Gepost op: 05 augustus 2003, 22:43:25 »
begin maar met een graad of 190. Goed voorverwarmen (minuut of 10) en als die dingen er 7 minuten inzitten ff kijken of het te hard of zacht gaat. Aan een oven moet je altijd even wennen. Als je er een goede quiche mee kan maken ben je er aan gewend  :) Hoewel ik jou niet zo'n quiche type vindt.
,,,,فلافل

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Bladerdeeg/Filodeeg vullingen
« Reactie #27 Gepost op: 05 augustus 2003, 22:45:37 »
Hoewel ik jou niet zo'n quiche type vindt.
Nou wordt het een erezaak ;)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

willem1940

Re:Bladerdeeg/Filodeeg vullingen
« Reactie #28 Gepost op: 05 augustus 2003, 23:10:20 »
Quiches zijn een van de weinige dingen waar ik wel graag bier bij drink: een niet-zoete Tripel (Triple). Pas op, dat zijn er maar een paar. Ik meen dat Moortgat er zo een voert.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Vega saucijzenbroodje
« Reactie #29 Gepost op: 29 december 2003, 15:17:10 »
Oftewel een seitanbroodje. Al vond ik het uiteindelijk meer naar een saucijzenbroodje smaken, dan naar een seitanbroodje uit de biowinkel.

Voor 10 broodjes:

* 10 plakjes bladerdeeg
* 1/2 pot seitan (of 1 kleine pot)
* 1 middelgrote ui
* 1 teen knoflook
* gehaktkruiden
* nootmuskaat, zout & peper
* bloem

Meng de seitan in de keukenmachine fijn met de knoflook en de ui. Doe daarbij gehaktkruiden en nootmuskaat, zout en peper naar smaak. Bedenk wel dat bladerdeeg van zichzelf een beetje flauw is. Doe er dan wat bloem en olie bij en meng het nogmaals.

Leg een rolletje op een vierkant plakje bladerdeeg en sla de 2 flapjes beurtelings om het rolletje. Leg het omgekeerd op een bakblik en prik er wat gaatjes in. Ongeveer 20 minuten op 200 graden.
« Laatst bewerkt op: 29 december 2003, 20:17:02 door Annemieke »

alexis

Re:Bladerdeeg/Filodeeg vullingen
« Reactie #30 Gepost op: 04 januari 2004, 21:36:48 »
Is bladerdeeg vullen als een "groentetaart" wa hetzelde als wa ik op een pizza kan smijten?

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Bladerdeeg/Filodeeg vullingen
« Reactie #31 Gepost op: 04 januari 2004, 21:39:48 »
Bij de eerste "wa" raak ik je kwijt...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

alexis

Re:Bladerdeeg/Filodeeg vullingen
« Reactie #32 Gepost op: 04 januari 2004, 22:34:39 »
Bij de eerste "wa" raak ik je kwijt...

is nie (lees: niet) moeilijk hoor, wa is "wat"  ;D
ik ga hier wa meer moeten posten dan ga je wa meer vlaams leren, moest je daar dan al behoefte aan hebben ...

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Bladerdeeg/Filodeeg vullingen
« Reactie #33 Gepost op: 04 januari 2004, 22:39:41 »
Bij de eerste "wa" raak ik je kwijt...

is nie (lees: niet) moeilijk hoor, wa is "wat"  ;D
ik ga hier wa meer moeten posten dan ga je wa meer vlaams leren, moest je daar dan al behoefte aan hebben ...
Goed, dat "wa" "wat " moest zijn, okee. Maar dan snap ik nog steeds niet wat je bedoelt.

Maar goed, wat weet ik nou van gevulde bladerdeeg pakketjes, pizza's en vooral van quiche?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Bladerdeeg/Filodeeg vullingen
« Reactie #34 Gepost op: 04 januari 2004, 23:07:45 »
Niks!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Bladerdeeg/Filodeeg vullingen
« Reactie #35 Gepost op: 04 januari 2004, 23:21:29 »
maar wat wordt er nou bedoeld? Of je in quiche hetzelfde kan doen als op de pizza?
,,,,فلافل

Offline cornflake

  • ***
  • 127
  • Geslacht: Man
    • muzieklijstjes enzo
Re:Bladerdeeg/Filodeeg vullingen
« Reactie #36 Gepost op: 04 januari 2004, 23:32:43 »
maar wat wordt er nou bedoeld? Of je in quiche hetzelfde kan doen als op de pizza?

volgens mij wordt dat bedoeld ja
...just follow the day and reach for the sun. (The Polyphonic Spree)

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Bladerdeeg/Filodeeg vullingen
« Reactie #37 Gepost op: 04 januari 2004, 23:35:38 »
maar wat wordt er nou bedoeld? Of je in quiche hetzelfde kan doen als op de pizza?

volgens mij wordt dat bedoeld ja

aha. Nou ik zou in de quiche iets anders doen dan op de pizza hier staat er iets over.
« Laatst bewerkt op: 04 januari 2004, 23:36:58 door Selly »
,,,,فلافل

alexis

Re:Bladerdeeg/Filodeeg vullingen
« Reactie #38 Gepost op: 05 januari 2004, 21:05:22 »
Oké bedankt voor de url! Ik zal er proberen op te letten om wat meer Nederlands te schrijven in het vervolg (en anders vertaalt cornflake guy me maar   ;))

alexis

Re:Bladerdeeg/Filodeeg vullingen
« Reactie #39 Gepost op: 23 januari 2004, 16:18:53 »
Vorige week iets superlekkers mee gemaakt (week ervoor was het eerste poging met prei en olijven en zongedroogde tomaten maar vond ik wa te zout).

Wat dus WEL lekker is:
bladerdeeg
daarop een lading gebakken verse champignons
daarop een lading gebakken tomaten
daarop gekookte broccoli
tussen de stukken broccoli slierten gele paprika leggen
en dan zo'n half potje soyaroom erover gieten en wat chapelure opstrooien, 25 minuten in de (voorverwarmde op 180°C) oven en klaar
=
ZALIG