Zelfs peta zegt dat door het DBF dingen uit zijn gekomen die anders verborgen waren gehouden. De acties van het DBF zijn gewoon minder erg dat het slachten van miljoenen dieren. Mensen die geconfronteerd worden met het DBF hebben het aan zichzelf te danken door o.a. het uitbuiten en het vermoorden van dieren.
Je hebt wel een punt dat in vergelijking met het doden van zoveel dieren, dat die enkele acties van het DBF in verhouding wel minder erg zijn. Echter is in de huidige samenleving volgens de wet de ene wel ok en de andere niet. Dus dat staat een beetje raar.
Maar als je dan balkenende hoort over normen en waarden. Dan is het weer gek dat het onze regering en al die partijen niets kan schelen dat zelfs de medemens de dupe is van onze consumptie en dat het totaal niet erg is dat producten geimporteert worden waarvoor mensen zijn gemarteld, misbruikt en vermoord. Gek eigenlijk... we leven in een rare wereld.
Wat de acties van het DBF. Ik snap het waarom van de acties, en ik denk dat velen dat wel snappen, maar punt is dat diverse acties op weinig sympathie rekenen. Ook worden acties geclaimd als DBF actie terwijl het vooral gedaan is door wat relschoppers. Zoals ik geloof eerder gezegd heb helpt een zo een bivakmuts ook niet echt bij het beeld.
DBF heeft verder wel beeldmateriaal gemaakt vroeger waardoor dingen naar buiten kwamen wat eerst niet zo naar buiten kwam. Maar men doet tegenwoordig nog slimmer door mensen undercover in dienst te laten gaan en beelden te maken, dus dat is niet iets waar je perse het DBF voor nodig hebt natuurlijk.