Ik ga wel eens wat eten/drinken in een rookvrij lunchcafé, op zich vind ik dat wel prettig, zeker als je daar aan het eten bent, want ze hebben echt lekkere hapjes en ik zou denk ik wat minder lekker vinden als er iemand naast me zat te stomen. Bederft dan ook mijn smaak....
Nu zat ik daar laatst dus een kopje koffie te drinken, komen er drie dames binnen met een meisje van een jaar of 10, dat meisje had een rugzakje die ze om de stoel had gehangen, ze gingen net zitten, en toen kwam een van die vrouwen, bleek later oma te zijn, er achter dat het rookvrij was, die sprong meteen paniekerig op, zo van: "hier gaan we niet zitten!!" En sprintte de deur uit, dat meisje achter zich aan trekkend aan haar arm, maar dat arme kind wilde haar rugzakje nog hebben dus die zei: " oma wacht nou even" ... maar oma had zo'n enorme haast om weg te komen dat ze maar bleef trekken ( vrij hard ook nog !!) aan die arm... op den duur resulterend in een huilend kind, omdat oma niet wilde luisteren, het kind wilde natuurlijk gewoon graag haar rugzakje pakken.... zag ik later die oma ook nog staan lachen buiten, die vond het blijkbaar nogal komisch dat huilende kind... wat een pokke-oma zeg nou ja sorry hoor.. dan denk ik ook... als je nou zoooo graag wil roken.... dan ben je echt een beetje TE verslaafd... vind het ook echt een beetje asociaal als oma om te gaan zitten stomen als je kleinkind erbij is... maar goed ik dwaal af
om een langer verhaal nog langer te maken: Alles rookvrij maken hoeft voor mij nou ook weer niet. In de kroeg bijvoorbeeld vind ik het er wel een beetje bij horen...
Agnesje