Vegatopia Forum

Wat denken jullie van vaccinaties?

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #20 Gepost op: 27 november 2005, 20:47:44 »
Waarom is dat makkelijk praten volgens jou?
Omdat je al helemaal gevaccineerd bent. Je kan nu zeggen dat je er geen meer neemt omdat je daar geen enkel risico meer mee loopt. Dat is erg makkelijk gezegd.

true, maar dat ik er al heel wat heb gehad betekent niet dat ik in de toekomst er niet mee in raking meer kom.
Wat dacht je van als ik op vakantie wil naar een ver oord waar er vaccinaties moeten of verstandig zijn?
Of als de vogelgriep komt en men verplicht men wil vaccineren enzo? Om maar wat voorbeelden te noemen.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #21 Gepost op: 27 november 2005, 20:50:11 »
Waarom is dat makkelijk praten volgens jou?
Omdat je al helemaal gevaccineerd bent. Je kan nu zeggen dat je er geen meer neemt omdat je daar geen enkel risico meer mee loopt. Dat is erg makkelijk gezegd.
true, maar dat ik er al heel wat heb gehad betekent niet dat ik in de toekomst er niet mee in raking meer kom.
Wat dacht je van als ik op vakantie wil naar een ver oord waar er vaccinaties moeten of verstandig zijn?
Of als de vogelgriep komt en men verplicht men wil vaccineren enzo? Om maar wat voorbeelden te noemen.
As is verbrande turf.

En jij gaat niet vliegen, want dat is slecht voor de Natuur ;D
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #22 Gepost op: 27 november 2005, 20:51:39 »
As is verbrande turf.
En turf is gedroogd veen
Citaat
En jij gaat niet vliegen, want dat is slecht voor de Natuur ;D

Hoe eerder de aarde vervuild is des te beter... dan worden die mensen tenminste uitgeroeid!  :smeerie:
« Laatst bewerkt op: 27 november 2005, 20:52:42 door Dr@@kje »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Mysteriaaa

  • ***
  • 148
  • Geslacht: Vrouw
    • Mijn Website... nog niet helemaal vertald....
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #23 Gepost op: 27 november 2005, 22:50:20 »
sja, mijn man zeg't dat ziektes zijn een natuulijke vorm van over-populatie kontrole...

'nique

ps-ik ben ook al gevaccinnerd, ik heb het helf niet gekregen wegens een kippenei allergie, ik ga deze niet halen, ook niet de rappel, ook geen griep prik meer..
Mais je le fais par Amour... de la Vie.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #24 Gepost op: 27 november 2005, 22:53:13 »
sja, mijn man zeg't dat ziektes zijn een natuulijke vorm van over-populatie kontrole...

o.a. of om te zeggen dat er gruwelijk iets mis is... vooral de laatste ziekten zijn een gevolg van de mens. Al die dierziekten die overslaan naar de mens, maar ook hiv/aids en kanker zijn dingen die komen doordat er gewoon iets niet goed gedaan wordt.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Mysteriaaa

  • ***
  • 148
  • Geslacht: Vrouw
    • Mijn Website... nog niet helemaal vertald....
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #25 Gepost op: 27 november 2005, 23:00:38 »
Het is jammer dat er te weinig mensen kritisch zijn over vaccins.

Juist.  Het woordt gegeven als routine, zonder vragen.

Ik vind dit schikkend:

"Bij elk vaccin hoort een specifieke bijsluiter met informatie over de indicatie, samenstelling, dosering en het bijwerkingenprofiel. De meeste informatie vind u dus hierin terug. Als u geen bijsluiter heeft ontvangen, dan kunt u dit navragen bij de voorschrijvend arts, het consultatiebureau of de GGD."

Dus, eerste het prikje, en DAN pas het informatie??? schandalig!
De samenstelling van vaccins vind je NIET op deze website.

http://www.vaccinatiesvoorkinderen.nl/data/vaccins/bijsluiter.html

'nique
Mais je le fais par Amour... de la Vie.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #26 Gepost op: 27 november 2005, 23:03:48 »
Info website:

http://www.vaccine-info.org/

En zie ook info bij de vaccins over bijvoorbeeld onderzoeken die negatieve resultaten geven bij kinderen.

En http://www.vaclib.org/

Op laatste sites ook nog een heleboel links
« Laatst bewerkt op: 27 november 2005, 23:05:20 door Dr@@kje »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Mysteriaaa

  • ***
  • 148
  • Geslacht: Vrouw
    • Mijn Website... nog niet helemaal vertald....
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #27 Gepost op: 27 november 2005, 23:05:37 »
Veneringde koninkrijk doet het mooi...

Dit zou Nederland ook moeten doen ipv een website die alleen één kant laat zien!!

'nique
Mais je le fais par Amour... de la Vie.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #28 Gepost op: 28 november 2005, 08:27:37 »
sja, mijn man zeg't dat ziektes zijn een natuulijke vorm van over-populatie kontrole...
o.a. of om te zeggen dat er gruwelijk iets mis is... vooral de laatste ziekten zijn een gevolg van de mens. Al die dierziekten die overslaan naar de mens, maar ook hiv/aids en kanker zijn dingen die komen doordat er gewoon iets niet goed gedaan wordt.
:shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup:

etc., enz.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #29 Gepost op: 28 november 2005, 09:38:51 »
Ik heb alle vertrouwen in het Nldse vaccinatiebeleid, met 1 punt van wantrouwen: namelijk het gedram en geclaim van mensen (met name: ouders), wat we zagen bij kinkhoest. De nieuwe vaccinatie is waarschijnlijk maar een fractie van een fractie beter als de vorige, wat ik begrepen heb. En dat heeft erg veel gemeenschapsgeld gekost. Als die ouders hun kinderen niet met de auto naar school brengen, levert dat waarschijnlijk meer gezondheidswinst op.
Ja, o.a. reactie op de man van Monique: de mensheid als geheel zal degenereren...er is immers nauwelijks natuurlijke selectie. Maar het alternatief is nazi-Duitsland. M.a.w.: er is geen alternatief. Daarentegen is er wel de ontwikkeling om kinderen met ernstige handicaps niet geboren te laten worden. Maar die grens is ook vaag en die moeten wij met zijn allen goed bewaken. Nooit iemand met Down-syndroom ontmoet, waarvan ik denk: "zou niet geboren moeten zijn". Van mensen zonder denk ik dat regelmatig.
Dragonfly zou ik aanraden je bijv. eens te verdiepen in de discussie tijden de laatste polio-epidemie en wat de gevolgen zijn geweest voor sommige kinderen uit zwaar-gereformeerde gezinnen die niet gevaccineerd zijn. Tel uit je winst  :-\
Gingen mensen maar alleen "eenvoudig dood"...maar mensen gaan ook verder het leven door als chronisch ziek, in rolstoelen of debiel.

Anderzijds: 24 brieven gingen onlangs uit naar de zaakwaarnemers van onze bewoners. Als men geen griepinjectie wilde, diende men dat te melden. Meldingen: 0
Voor zeker 10 mensen met geen of weinig kwaliteit van leven zou een flinke griep "old mens friend" zijn. Maar ga dat maar uitleggen. En degene die zegt: "niet voor mijn moeder" krijgt zussen en broers, tantes en ooms en de halve maatschappij op zijn nek. Omdat liefde en egoisme innig verweven zijn.
« Laatst bewerkt op: 28 november 2005, 09:53:49 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #30 Gepost op: 28 november 2005, 10:16:42 »
Wees kritisch.

Jazeker.
Ik meld het nog maar een keer: Zonder vaccinaties was ik waarschijnlijk zolang ik me kan herinneren aan een rolstoel gekluisterd geweest.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Mysteriaaa

  • ***
  • 148
  • Geslacht: Vrouw
    • Mijn Website... nog niet helemaal vertald....
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #31 Gepost op: 28 november 2005, 10:58:48 »
Wees kritisch.

Jazeker.
Ik meld het nog maar een keer: Zonder vaccinaties was ik waarschijnlijk zolang ik me kan herinneren aan een rolstoel gekluisterd geweest.


Mijn ome had de polio vaccinatie gehad rondom 1950.  Hij is bijna nu in een rolstoel!...  En geen andere broers of zusjes van mijn vader hadden de polio vaccin gehad!

'nique
Mais je le fais par Amour... de la Vie.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #32 Gepost op: 28 november 2005, 11:03:07 »
Mijn kettingrokende opa is 128 geworden.

Offline Mysteriaaa

  • ***
  • 148
  • Geslacht: Vrouw
    • Mijn Website... nog niet helemaal vertald....
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #33 Gepost op: 28 november 2005, 11:07:07 »
 :o.... écht waar??????

'nique
Mais je le fais par Amour... de la Vie.

Aiko

Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #34 Gepost op: 28 november 2005, 11:12:29 »
Ha ha, neen.
Hij bedoelt dat je een uitspraak hebt gedaan op basis van één voorgeval.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #35 Gepost op: 28 november 2005, 11:14:53 »
:o.... écht waar??????

Nee, maar dat zeggen mensen vaak. Maar dat er kettingrokende opa's zijn die heel oud worden betekent niet dat kettingroken gezond is natuurlijk en zegt het individuele geval niets, zeker als er geen causaal verband is (bij een kettingrokende persoon die overlijdt aan longkanker kun je wel een causaal verband aannemen).
« Laatst bewerkt op: 28 november 2005, 11:15:19 door Poek »

Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #36 Gepost op: 28 november 2005, 11:19:19 »
zeggen mensen vaak.


Ben benieuwd wat de gemiddelde leeftijd is waarop al die opa's overlijden.
Statistisch gezien moet kettingroken dan toch wel heel gezond zijn, want het zijn best wel een boel opa's.
« Laatst bewerkt op: 28 november 2005, 11:56:30 door Gal@ñt »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #37 Gepost op: 28 november 2005, 11:39:07 »
Ik sta kritisch tegen over vaccineren! Dit komt in eerste instantie door mijn ouders die mij nooit hebben ingeent tegen bmr, en de dktp prik verlaat hebben gegeven. Ze beginnen daar normaal al na 2 maanden mee en bij ons (mijn broertjes en mij) zijn ze ermee begonnen rond 9/10 maanden. Dit heeft best nog wat voeten in de aarde nodig gehad, omdat ze daar op het consultatie bureau niet houden van goed geinformeerde en kritische ouders!

De bmr prik heb ik alsnog op mijn 15e gehad, dit op eigen initiatief. (Mijn ouders hadden gehoopt dat ik die ziektes via de natuurlijk weg zou krijgen maar helaas, ze komen nauwelijks nog voor!) Ik heb geen van die ziektes zelf gehad en mocht ik in verwachting raken en het dan alsnog krijgen dan kan je ongeboren kind ernstig letsel krijgen!

Ik schrik van de hoeveelheid mensen, die gewoon maar doet wat ze opgedragen krijgen, die een oproepkaart van het consultatiebureau in de bus krijgen en dan gewoon braaf, elke prik gaan halen. Kudde gedrag is het. Ik vind dat het je plicht als ouder is om beide kanten van het prikken goed te kennen. Dat je van de pro kant en de tegen kant info hebt gelezen...dan alleen kan je een goede keus maken!

Je hoort naar mijn idee te vaak over kinderen die half verlamd raken, die spasme ontwikkelen, astma overhouden na een prik! Bovendien is de werking van veel van die prikken niet duidelijk. In hoeverre zijn kinderen voor de jaren na een prik echt beschermd!

Ik snap ook wel dat als niemand zich laat enten je nare situaties van vroeger terug kan krijgen (kinderen die dood gaan aan simpele ziektes) maar toch denk ik dat we anders moeten gaan prikken! Wat en hoe precies ben ik niet uit, daarvoor weet ik te weinig. Maar wat ik wel weet is dat wanneer ik kinderen krijg ik uitermate veel info ga lezen en dan mijn beslissing neem!
« Laatst bewerkt op: 28 november 2005, 12:14:54 door Anna »

Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #38 Gepost op: 28 november 2005, 11:46:37 »

Toen mijn neefje werd geboren, heb ik mijn zus geadviseerd om zo lang mogelijk te wachten met de eerste inentingen. Dat advies heeft ze uiteindelijk ook ter harte genomen.

Ik kan mij van vroeger ook herinneren dat mijn oudste zus en ik gewoon de kinderziektes kregen.
Mijn moeder wilde dat mijn jongste zus (nakomertje) ook op die manier haar antistoffen opbouwde, maar gewone mazelen en waterpokken waren al weg-gevaccineerd. Ze kreeg ze gewoon nooit. Op latere leeftijd is ze alsnog tegen die ziektes ingeënt. Ik ben er ook niet zo zeker van of je al op zo jonge leeftijd tegen de 'gewone' kinderziektes als mazelen en waterpokken moet vaccineren.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #39 Gepost op: 28 november 2005, 11:56:44 »
:shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup:

Als je nou gewoon inhoudelijk reageert  en met argumenten tegen komt, dan lever je een veel zinvollere bijdrage aan dit forum. Wat ik noem is gewoon iets wat aangenomen wordt. De dierziekten ontstaan in de bioindustrie (dat is feit), hiv/aids is waarschijnlijk ontstaan door wat foute dierexperimenten in een of ander afrikaans land, en kanker komt door de mens zelf is iets van bron PCRM/kankerinstituut gehaald.
« Laatst bewerkt op: 28 november 2005, 12:02:20 door Dr@@kje »
Stem op de Partij voor de Dieren