Vegatopia Forum

Mensen in de supermarktrij

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Tamara

Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #20 Gepost op: 19 november 2005, 19:15:01 »
Flyers over vegetarisme meenemen de supermarkt in.. en dan stiekem in het karretje/mandje erbij stoppen :D

 :heehee:

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #21 Gepost op: 19 november 2005, 21:29:15 »
Laatst was er iemand die zelfs een verjaardagstaart daar kocht. Misschien vooroordelen, maar ik kan me niet voorstellen dat dat kwaliteit is.

Die was misschien voor de schoonfamilie...
Dat is het lastige van de Aldi: het kan zomaar zijn dat er iets tussen zit wat echt goed is. Maar dan moet je dat dus eerst proberen. Ik herinner mij nog van jaren terug krentenbiscuits die zo ongeveer naar papier maché smaakten. Meen ook wel eens aanvaardbaar gebak gegeten te hebben van de Aldi bij iemand. Maar ik weet niet meer welke iemand en welk gebak. Zo lekker was het iig dus ook niet.
de tuin: dat ben ik

Flien

Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #22 Gepost op: 20 november 2005, 01:21:00 »
Bij de kassa werd ik erg raar aangekeken..

Aah.. no worries.. doe gewoon stoer en alsof jij het beter weet.. ;) mischien vond de persoon achter jou je gewoon wel een beetje knap.. ;)

Knuf..

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #23 Gepost op: 20 november 2005, 14:02:19 »
volgens mij beeld je je dat in, in ben toch vaak in een supermarkt te vinden en ik heb nog nooit meegemaakt dat mensen zich bewust zijn van wat andere mensen kopen. Wel krijg ik soms commentaar over hoe andere klanten zich gedragen/ruiken/whatever, maar nog nooit meegemaakt dat er dan een link werd gelegd tussen de liters ES-bier die werden gekocht en het vreemde gedrag.

Ik let zelf (als cassiere) wel op atypische boodschappen, maar dat is dan meer een fles cola die opeens achter de chips staat (gebeurt nog al eens dat die daar door de volgende klant is neergezet, en dus niet bij deze groep boodschappen hoort) of 20 blikken kattenvoer en 1 blik hondenvoer. Vleesvervangers vind ik nooit raar.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #24 Gepost op: 20 november 2005, 14:13:43 »
Ik let toch ook wel een beetje op wat anderen kopen.  Zeker als mensen er erg ongezond uitzien of zeer zwaarlijvig zijn dan trek ik ook mijn wenkbrauwen wel even op als ik zie dat hun karretje vol staat met snoep, chips, grote hoeveelheden vlees, frisdrank, ... en fruit en groenten onvindbaar zijn.
Of als mensen hun karretje vol met gezonde of biologische voeding vullen valt me dat ook ook.
Of als ik zie dat mensen typische vleesvervangers bijhebben dan kijk ik eens goed in hun karretje of ze iets bij hebben dat er op wijst dat ze nog wel vlees eten of dat het vegetariërs zouden zijn.

En wat me, na 8 jaar in een supermarkt te hebben gewerkt, ook heel erg opvalt is het groot aantal mensen met een zwaar drankprobleem.  Het is ongelofelijk hoeveel mensen er elke dag wel hun dagelijkse flessen wijn, blikjes goedkoop bier, flessen jenever, ... komen kopen maar zo goed als niets eten.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #25 Gepost op: 20 november 2005, 14:23:40 »
Ja, ongelooflijk. En dat ze allemaal ook denken dat niemand dat doorheeft.

Wij hebben zelfscanning, dus in principe wordt er niet meer naar de boodschappen gekeken, en mogen ze direct in de winkel ingepakt worden, maar als iemand 5 keer per dag een fles wijn komt kopen, valt dat heus wel op.

En waarom kopen zoveel mensen steeds maar 1 fles per keer? Is dat omdat ze zelf niet doorhebben dat ze verslaafd zijn en er zeker 5 nodig gaan hebben op een dag? Of zouden ze van iedere fles denken dat dit de laatste keer is dat ze zoveel drinken?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #26 Gepost op: 20 november 2005, 14:33:34 »
Ik vraag me inderdaad ook af waarom ze dat doen.  Ik weet van minstens één klant dat hij dat deed omdat hij zijn vrouw niet rechtstreeks met zijn alcoholprobleem wilde confronteren.  Niet dat zijn vrouw het niet door had, maar het hem zien drinken leidde blijkbaar altijd tot ruzie.

De ene fles die hij telkens kocht was natuurlijk steeds op voor zijn vrouw thuis aankwam (of zelf voor hij zelf weer thuis was).  Een 'voorraad' aanleggen was echter geen optie.

Een andere klant die dagelijks zijn 24 blikjes pils kwam halen vertelde er elke keer bij dat het niet voor hem was maar voor een vriend.  Mijn antwoord: "Natuurlijk" (en in gedachte: 'en ik ben Sinterklaas'.)

In de supermarkt waar ik werkte stond er ook altijd wijn om te proeven, koffie om te proeven en meestal ook wel koekjes, fruit, kaas, ...  Als we sommige mensen zagen binnenkomen dan werden de flessen wijn tijdelijk weggenomen, anders werden de koffiebekertjes gebruikt om in enkele minuten die fles wijn leeg te drinken.  En sommige mensen doen dus niet anders dan heel de dag van de ene naar de andere supermarkt gaan om daar te eten en te drinken.

« Laatst bewerkt op: 20 november 2005, 14:35:06 door Ligfietsertje »

sjors

Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #27 Gepost op: 20 november 2005, 15:31:54 »
Bij de kassa werd ik erg raar aangekeken door andere mensen die in de rij stonden, door de 'vreemde' producten die ik uitgekozen had.

Volgens mij beeld je je dat inderdaad zelf in, hoewel ik een keer samen met een vriend door de supermarkt reed met biologisch vlees (voor hem) in mijn karretje en opeens dacht: 'ojee, straks denken mensen dat ik vlees eet'.
Gelukkig schrok ik er dusdanig van dat ik nu weer zeker weet dat het me echt niks interesseert wat andere mensen er van vinden. Edit als ze er al iets van vinden.
« Laatst bewerkt op: 20 november 2005, 15:37:46 door sjors »

sjors

Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #28 Gepost op: 20 november 2005, 15:36:34 »
Flyers over vegetarisme meenemen de supermarkt in.. en dan stiekem in het karretje/mandje erbij stoppen :D

Leuker, maar minder vriendelijk, is natuurlijk om stickers te maken met zo'n sigarettenwaarschuwings-layout met als tekst: 'schaad de gezondheid' of 'dit dier is mishandeld' en die snel op de vleesverpakkingen in de supermarkt te plakken  ;)

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #29 Gepost op: 20 november 2005, 22:20:39 »
Ik verbaas me er soms echt over...

Ik stond recentelijk achter een jongedame die voor 50% uit kont leek te bestaan en met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid voor haarzelf wat avondeten ging halen. Die had dus een kipfileetje, een pak witte rijst, een zakje diepvriesboontjes, een bak Ben&Jerry's en dan nog een halve liter cola light erbij.

Alsof die cola light dan nog zin heeft, dacht ik dus.



“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Sæna

  • ***
  • 294
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #30 Gepost op: 20 november 2005, 23:37:40 »
 ::)
Godallemachtig. Als jullie, stelletje gluurders ...  ;D, een dwarsdoorsnede zijn van het winkelend publiek, dan is Daxe's conclusie niet onterecht.
Ik kijk werkelijk nooit in andermans karretje, behalve dan als ik de rijen beoordeel en wil beslissen waar ik het best achter kan staan.
Ik moet ook zeggen dat ik het afschuwelijk vind te constateren dat er kennelijk zoveel mensen rondlopen die kijken, beoordelen en invullend oordelen. Alsof je met overgewicht of ongezonde gelaatskleur vraagt om een veroordeling met opgetrokken wenkbrauwen.
Ik ben niet boos, alleen verdrietig  ;)

Monique

Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #31 Gepost op: 21 november 2005, 09:23:48 »
In de supermarkt heb ik er persoonlijk geen of weinig last van, maar wel op straat of in het openbaar vervoer bijvoorbeeld....het gevoel dat iemand me nakijkt ofzo, maar weet niet of dat nu meer mijn eigen gevoel/verbeelding is of dat dat echt zo is :-\

Aiko

Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #32 Gepost op: 21 november 2005, 09:31:58 »
Loop je dan langs een groep kerels? Dan is het vast geen verbeelding...

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #33 Gepost op: 21 november 2005, 09:34:43 »
Maar dan is het waarschijnlijk wel positieve aandacht (althans, als je 'Daar zou ik wel eens mee...." positief noemt).

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #34 Gepost op: 21 november 2005, 09:54:52 »
Ik kijk eigenlijk ook nooit naar anderen hun booschappen. Hooguit misschien als ik achter ze sta in de rij en iets opvallends over de band zie gaan (nieuw product ofzo, of iets waarvan ik denk 'hé, hebben ze dat ook hier').
En ik heb ook nooit het idee dat mensen raar naar de inhoud van mijn karretje kijken.

Wel heb ik wel eens als ik in de bushalte zit te wachten het idee dat iedereen naar me kijkt, dat iedereen die langsfietst raar kijkt naar me. Heel onzeker wordt ik daarvan, loopt er fluoriserend groen snot uit m'n neus, loopt er bloed uit m'n mond, is m'n haar opeens een rare kleur geworden, waar kijken ze toch naar???!!

Monique

Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #35 Gepost op: 21 november 2005, 09:59:09 »
Loop je dan langs een groep kerels? Dan is het vast geen verbeelding...

:heehee:
Maar even serieus...de ene keer inderdaad wel langs jongens/mannen, maar de andere keer bijvoorbeeld langs meisjes/vrouwen die me voor mijn gevoel heel krengerig nakijken.
« Laatst bewerkt op: 21 november 2005, 10:01:34 door Monique »

Aiko

Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #36 Gepost op: 21 november 2005, 10:00:08 »
Ik heb juist het idee dat men mij juist nooit ziet staan, afgaand aan de talrijke keren dat mensen maar wat tegen mij aanlopen als ikzelf niet van mijn lijn afwijk en een hoofdroute volg, of zelfs wanneer ik uit de weg stil aan het staan ben op een perron bijvoorbeeld. En nou ben ik verre van klein en minitieus.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #37 Gepost op: 21 november 2005, 10:05:09 »
maar de andere keer bijvoorbeeld langs meisjes/vrouwen die me voor mijn gevoel heel krengerig nakijken.

Waren we in een andere draad niet tot de conclusie gekomen dat dat jaloezie is?

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #38 Gepost op: 21 november 2005, 14:39:18 »
Ik moet ook bekennen dat ik zelf ook kijk naar de boodschappen van de mensen voor en achter mij in de rij voor de kassa! Ik word altijd helemaal blij als ik mensen biologishe producten zie kopen of mensen die ook eens tofu of een of andere vlees vervanger proberen/kopen!  :D

Ik weet niet of mensen ook letten op wat ik koop?? Dat heb ik misschien niet zo door omdat ik zelf druk ben met om mij heen kijken  ;)


Monique

Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #39 Gepost op: 21 november 2005, 14:44:02 »
maar de andere keer bijvoorbeeld langs meisjes/vrouwen die me voor mijn gevoel heel krengerig nakijken.

Waren we in een andere draad niet tot de conclusie gekomen dat dat jaloezie is?

Ja, dat is waar....