Vegatopia Forum

Roken!

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Hubert

Re:Roken!
« Reactie #20 Gepost op: 24 november 2005, 16:13:28 »
Ha, ha, ik ben een rokende dierenaktivist! Shoot me! :-*

Roken is gewoon lekker, vooral bij de koffie en natuurlijk, niet te vergeten een alcoholische versnapering. Bijvoorbeeld een lekker glas goeie whiskey -- Nog beter een lekkere sigaar!


Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Roken!
« Reactie #21 Gepost op: 24 november 2005, 16:36:56 »
Citaat
Roken is gewoon lekker

Vlees schijnt ook lekker te zijn...
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Roken!
« Reactie #22 Gepost op: 25 november 2005, 08:00:34 »
Ha, ha, ik ben een rokende dierenaktivist! Shoot me! :-*

Maar jullie protesteren dag in dag uit tegen proefdierlaboratoria. Je hebt vast weleens die foto van de rokende kip gezien? Hoe kan het dan dat je nog rookt? Van mij mag het hoor, maar het maakt me wel nieuwsgierig hoe je daar mee omgaat.

Hubert

Re:Roken!
« Reactie #23 Gepost op: 25 november 2005, 17:37:46 »
Hmmm... net als iedereen met hypocriete gewoontes... gewoon doorgaan... ook al weet je dat het niet goed is. (zelfs beter dan anderen in mijn geval)

Ik troost me met de gedachte dat ik slachtoffer ben van een verslaving. Ook denk ik dat ieder z'n grens heeft met het impliceren van dierenrechten in zijn leven.

Heb ooit weleens geprobeerd te stoppen, die dag stond ik net met een standje voor dierenrechten op het Plein t.o. het Binnenhof, ik kwam niet meer uit m'n woorden, begon te trillen en spontaan te springen.

In plaats van mensen, lopende, netjes een folder aan te bieden. Kreeg ik de hele tijd de behoefte om te rennen. Ook heb ik drie keer m'n hoofd gestoten aan de metalen dakranden aan de zijkant...

Ik dacht, das voorlopig weer genoeg, deze poging om te stoppen.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Roken!
« Reactie #24 Gepost op: 25 november 2005, 18:06:47 »
Hmmm... net als iedereen met hypocriete gewoontes... gewoon doorgaan... ook al weet je dat het niet goed is. (zelfs beter dan anderen in mijn geval)
Ik denk dat er een verschil is tussen de gedachte 'gewoon doorgaan met hypocriete gedrag omdat iedereen wel hypocriet is' of 'He ik ben hypocriet laat ik in ieder geval proberen minder hypocriet te zijn. Laat ik daar naar streven'.

Citaat
Ik troost me met de gedachte dat ik slachtoffer ben van een verslaving. Ook denk ik dat ieder z'n grens heeft met het impliceren van dierenrechten in zijn leven.
Tuurlijk heeft iedereen zijn grens, maar er is lijkt me ook een startpunt. Roken vind ik erg jammer bij dierenactivisten (zie er jammer genoeg meer). Vooral als diegene niet streeft tot het stoppen ervan. Een verslaving is natuurlijk niet leuk en dan is het lastig om te stoppen, maar waar een wil is is een weg...

Citaat
Ik dacht, das voorlopig weer genoeg, deze poging om te stoppen.
Beter dan nicotine pleisters nemen ofzo? Ok.. ook getest op dieren, maar als je daarmee roken kan stoppen... dan heb je wat dat betreft geen dierproefdingen meer nodig. En als je rookt.. neem dan op zijn minst American Spirit oid. Marlboro e.d. dat zijn wel erg foute merken.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Roken!
« Reactie #25 Gepost op: 26 november 2005, 02:14:32 »
Ik troost me met de gedachte dat ik slachtoffer ben van een verslaving. Ook denk ik dat ieder z'n grens heeft met het impliceren van dierenrechten in zijn leven.


Ik vind het wel een geweldig voorbeeld van hoe ernstig een nicotineverslaving is: het laat je dingen doen die eigenlijk tegen je diepste wezen indruisen. En je vindt altijd wel een manier om dat voor jezelf goed te praten. Been there, done that, bought the T-shirt. Ik pafte er in restaurants lustig op los, gewoon tussen de gangen door, of m'n tafelgenoten er nou last van hadden of niet. En als ze dan zeiden dat ze dat niet prettig vonden, antwoordde ik doodleuk dat ik het op mijn beurt niet prettig vond dat ze in mijn bijzijn dode beesten aan het eten waren. Wat zo verschrikkelijk on-mij is, dat ik er nog steeds een gevoel van schaamte van krijg.


Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Roken!
« Reactie #26 Gepost op: 26 november 2005, 09:59:22 »
Been there, done that, bought the T-shirt.
"My father went to Marlboro County and all I got was this lousy T-shirt"? ;)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Roken!
« Reactie #27 Gepost op: 29 november 2005, 19:22:23 »
Mini-reportage: n.a.v. dat G-B Ierland wil volgen met rook-verbod ook in kroegen en andere horeca. Verslaggeefster ging naar een pub. Er waren 15 mensen aanwezig. Alle - rokers en niet-rokers - zijn het eens met het niet-roken in de pub. De lucht weer schoon. De kroegbaas meldde zelfs een omzetverhoging, omdat er nieuwe gasten (niet-rokers) bijgekomen waren. Twee mensen gaven ook aan dat eten en roken voor hun niet samen ging. Grappig detail: de terrasverwarmers zijn in Ierland niet aan te slepen.
Het is maar 1 pub, het is Ierland, maar toch hoopgevend. Ik vermoed dat Ieren gemiddeld positiever mensen zijn. Maar dat dient even gevraagd te worden aan @n.
Ik merk zelf wel in bepaalde gebieden (bijv. Leidseplein) dat ik op zoek ga naar een tent waar het wat minder blauw staat.
« Laatst bewerkt op: 29 november 2005, 19:24:01 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Re:Roken!
« Reactie #28 Gepost op: 29 november 2005, 19:32:17 »
Ik vermoed dat Ieren gemiddeld positiever mensen zijn. Maar dat dient even gevraagd te worden aan @n.

Minder verwend, zou ik zeggen. Zolang dat nog duurt, dat is wel hard aan het veranderen. Meer gelaten, op het onverschillige af vaak. (Nog) gewend aan een elf-en-dertigste-mentaliteit. In ieder geval staat hier niet bij het minste of geringste het hele land op zijn achterste poten. Wat in Nederland wel iets minder mag, kan er hier wel bij.
Ik wacht na (even tellen - negen!) maanden nog steeds op mijn telefoonaansluiting bijvoorbeeld. Dat kan hier zomaar. Betalingsverkeer gaat hier nog met cheques in plaats van (accept-)giro. Op mijn klacht bij Aer Lingus is tot op heden niet gereageerd, zelfs nog geen ontvangstbevestiging gezien. Zo uit de losse pols een paar dingen die in Nederland onbestaanbaar zijn. Een andere mentaliteit, dat zeker. Maar of je aan e.e.a. het label 'positiever' moet hangen...

En o ja, ik heb het nu niet over de regio Dublin. En ook niet over Galway, dat hier ten lande ook wel met goede reden wordt aangeduid als 'little Germany'.
« Laatst bewerkt op: 29 november 2005, 19:48:54 door Gal@ñt »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Re:Roken!
« Reactie #29 Gepost op: 29 november 2005, 19:38:28 »
Overigens had ik hier al iets gemeld over de naleving van dat rookverbod, komt in grote lijnen overeen dus met wat jouw verslaggeefster aangeeft.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Re:Roken!
« Reactie #30 Gepost op: 29 november 2005, 19:41:56 »
Grappig detail: de terrasverwarmers zijn in Ierland niet aan te slepen.

Een goeie Sock vindt dat helemaal niet grappig!

Patio-heaters, gewoon in de winkel te koop ook nog eens.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

smikkeltje

Re:Roken!
« Reactie #31 Gepost op: 12 december 2005, 17:01:02 »
jaja, roken is slecht voor je, en voor de mensen om je heen, en voor het milieu en de diertjes en je pasgewitte muren.
maar roken is ook heel fijn en gezellig. roken is echt een hele prettig verslaving. ik ben nu vier dagen gestopt en ik mis het heel erg, niet fysiek (gelukkig), maar gewoon al die momenten dat m'n sigaretje m'n vriend was en we gezellige tijden doorbrachten samen op de bank... oh, die eerste sigaret 's ochtends na het hardlopen...
okee, ik ben een hele zielige stakker... maar ik denk inderdaad dat mensen die nooit gerookt hebben ook echt niet kunnen begrijpen hoe het is. en stoppen is echt niet makkelijk. het stoppen op zich vind ik echt niet moeilijk, maar ik ben al een paar keer weer begonnen met roken nadat ik meer dan een jaar gestopt was geweest. waarom? dat vraag ik me zelf ook af. je weet, als roker, dat het echt heel slecht is voor alles en iedereen, maar toch voelt het gewoon goed als je een peuk in je bek steekt. ook al word je tegenwoordig behandeld als een paria.

okee, dat waren mijn frustraties voor vandaag ;)

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Roken!
« Reactie #32 Gepost op: 12 december 2005, 17:20:33 »
Ik wens je toch veel succes met het stoppen, Smikkeltje. Het is toch fijner als je er definitief vanaf bent. Blijven volhouden, en wie weet ben je binnen een jaar wel één van die ex-rokers die absoluut geen rokerige ruimte meer binnen willen, "want het is toch zo'n smerige gewoonte" ;)

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Roken!
« Reactie #33 Gepost op: 13 december 2005, 12:22:01 »
okee, ik ben een hele zielige stakker... maar ik denk inderdaad dat mensen die nooit gerookt hebben ook echt niet kunnen begrijpen hoe het is. en stoppen is echt niet makkelijk.

Stoppen is godskolere moeilijk. Maar moet je eens bedenken wat een boost voor je zelfvertrouwen of je ego het is als je dat lukt. Ik vond het een ervaring die zich laat vergelijken met het beklimmen van een hele hoge berg. De triomf dat je het hebt gehaald!

Mijn valkuil was: 'Ah, toe, hè, kom, gezellig, eentje opsteken, dat moet toch wel kunnen?' Wat mij geholpen heeft, is steeds als een soort mantra herhalen: "Ik kàn er wel eentje opsteken, maar ik dóe het niet!" Want goedbeschouwd levert ééntje opsteken nooit op wat je wilt. Er kunnen namelijk twee dingen gebeuren: 1) Je vindt het vies - en dan had je 'm dus beter niet kunnen opsteken 2) Je vindt het lekker - en daaruit volgt automatisch dat je een tweede wilt (en een derde, en een vierde, en een vijfde...). En dat was nou net niet de bedoeling, want je wilde er immers maar ééntje. Dus: eentje opsteken is zinloos, steek dan gelijk een heel pakje op.

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Roken!
« Reactie #34 Gepost op: 13 december 2005, 12:32:51 »
Ach, hou op Heb 1 serieuze poging en een aantal minder serieuze pogingen achter de rug........ 't Is ook niet uit te leggen aan iemand die nog nooit een verslaving heeft gehad hoe moeilijk dit is.
De fysieke verslaving is voor mij ook niet zo het probleem, daar ben ik zo overheen, maar die geestelijke verslaving!

Smikkeltje, is het forum van ikstop.nl misschien nog iets voor jou? Misschien dat je daar wat extra steun kunt vinden. Kijk maar eens of het wat voor je is.
« Laatst bewerkt op: 13 december 2005, 12:33:12 door Nevyn »

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Roken!
« Reactie #35 Gepost op: 13 december 2005, 13:38:05 »
Toen ik doodziek in het ziekenhuis lag ben ik in 1x gestopt moet roken. Ik zal nooit meer een sigaret opsteken, het is vergif voor m'n lichaam en mijn lichaam is me veel te kostbaar geworden.
Ze zeggen wel eens dat een gestopte roker nog veel erger is dan mensen die nooit gerookt hebben. Idd, ik heb er een pleurishekel aan!
Ik erger me ook mateloos aan het feit dat het nog steeds maatschappeijk geaccepteerd is om in horeca gelegenheden te roken. Zit ik lekker van een romantisch dineetje te genieten, steekt er weer iemand een sigaret (of nog erger: sigaar!) op om vervolgens mijn smaak weg te nemen met die lucht.
Bovendien zit ik alsnog mee te roken en m'n longen te verkloten....
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Roken!
« Reactie #36 Gepost op: 13 december 2005, 13:39:55 »
Maar.....tóen ik nog rookte heb ik ook meerdere keren geprobeert te stoppen en dat lukte niet. Je zal me dus niet horen zeggen dat het niet moeilijk is en dat het een stomme gewoonte is ;)
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Roken!
« Reactie #37 Gepost op: 13 december 2005, 13:42:55 »
Wie wil stoppen (het is de periode binnenkort, met al die Nieuwjaarsvoornemens) heeft misschien iets aan deze draad.

Ellen was toen trouwens zéér hilarisch :schater:

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.918
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Roken!
« Reactie #38 Gepost op: 13 december 2005, 13:52:31 »
Op de eerste pagina van die draad staat wellicht een interessant onderwerp voor een poll in de vrouwendraad? ;)

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Roken!
« Reactie #39 Gepost op: 13 december 2005, 14:05:24 »
Jaaa! Ik ben benieuwd...