Vegatopia Forum

NVB/Leven

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

remco

Re:NVB/Leven
« Reactie #20 Gepost op: 20 oktober 2005, 08:34:00 »
Wat zit je nou te zeiken.
Als niemand wat deed dan zat jij nu nog steeds een potje spinazie uit de magnetron te eten als je uit eten gaat.
Het is makkelijk bekritiserend te wezen op dit soort organisaties, maar we kunnen immers toch niet iedereen zijn schoonmoeder opgraven om onze zin te krijgen?
(zou niet eens weten waar Ronald zijn schoonmoeder begraven ligt ::))

Zolang de directeur nog geen 4 ton op jaarbasis verdient van mijn giften, en ik nog steeds verandering zie ter behoeve van vegetariërs/veganisten hoe klein dan ook. heb ik weinig te melden.
Het is toch net waar je interesse bij ligt, denk ik.



« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2005, 08:48:24 door Remco »

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:NVB/Leven
« Reactie #21 Gepost op: 20 oktober 2005, 09:41:36 »
Als niemand wat deed dan zat jij nu nog steeds een potje spinazie uit de magnetron te eten als je uit eten gaat.
Nou, bij de Mac smaakt het slechter. En ik kan niet zeggen dat ik omver val van enthousiasme van de groentelasagnes. Daar waar je wel goed te eten krijgt is dat omdat het niet-europese keukens zijn waar je nog wel eens een goed gerecht zonder beest op de kaart wil staan zonder dat ze er het hoofd over hebben moeten breken.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

remco

Re:NVB/Leven
« Reactie #22 Gepost op: 20 oktober 2005, 09:58:57 »
Als niemand wat deed dan zat jij nu nog steeds een potje spinazie uit de magnetron te eten als je uit eten gaat.
Nou, bij de Mac smaakt het slechter. En ik kan niet zeggen dat ik omver val van enthousiasme van de groentelasagnes. Daar waar je wel goed te eten krijgt is dat omdat het niet-europese keukens zijn waar je nog wel eens een goed gerecht zonder beest op de kaart wil staan zonder dat ze er het hoofd over hebben moeten breken.

Ik kan niet oordelen over de smaaksensatie die je bij de mac oploopt. maar als je het vergelijkt met 20 jaar terug is het in de meeste restaurants wel verbeterd.
Ik ben het met je eens dat er nog een hoop veranderen moet, maar dat zal niet binnen 3 weken gerealiseerd zijn.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:NVB/Leven
« Reactie #23 Gepost op: 20 oktober 2005, 10:19:57 »
Maar is dat de verdienste van de NVB dan?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

remco

Re:NVB/Leven
« Reactie #24 Gepost op: 20 oktober 2005, 11:23:01 »
Maar is dat de verdienste van de NVB dan?

Dat weet ik niet, dat zou je aan de NVB moeten vragen wat ze in al die jaren bereik hebben.
Loop nog niet zo lang mee, dat ik precies weet wat iedere organisatie bereikt heeft.
(Denk dat ik dat ook nooit zou kunnen onthouden  :-\)
« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2005, 11:25:20 door Remco »

blij visje

Re:NVB/Leven
« Reactie #25 Gepost op: 20 oktober 2005, 17:52:42 »
Wie is er hier lid van de NVB? Iemand goede redenen waarom ik ook lid zou moeten worden?

Staan er in 'Leven' ook regelmatig veganistische recepten? Ik heb ooit eens een keer een proefnummer aangevraagd en toen kon ik er niet veel vinden.



Ehm, niet om zieltjes (lees: donateurs) te winnen of zo, maar de VVN (vereniging voor veganisme) geven ook een blad uit (vega) en daar staan wel recepten in. Lekkere ook. Bovendien ook veel weetjes, al zullen die in Leven ook wel staan (zal het mijn vriend eens vragen, die krijgt dat blad)... daarnaast gaan ze van de vvn een actievere koers varen, en dan bedoel ik dat ze meer acties ed gaan doen... zoals een tegencampagne nav de zuivelcampagne (www.zuiveloffline.nl) etc....

dus misschien daar lid van worden? of is veganisme nog "een brug te ver"? nu ja, is iig vegetarisch, toch?  ;)

Kiwi

Re:NVB/Leven
« Reactie #26 Gepost op: 20 oktober 2005, 17:57:02 »
Bedoel je soms de NVV?

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:NVB/Leven
« Reactie #27 Gepost op: 20 oktober 2005, 18:34:40 »
:D Blij visje zet de letters even andersom :D

Het mooiste zou zijn dat die NVB en NVV nou eens gewoon samen gaan. Zoiets als EVA vind ik nl. practischer... beter.. geloof dat in duitsland ook beiden in 1 organisatie vertegenwoordigt zijn.
« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2005, 18:35:00 door Dr@@kje »
Stem op de Partij voor de Dieren

Kiwi

Re:NVB/Leven
« Reactie #28 Gepost op: 20 oktober 2005, 19:13:07 »
Het mooiste zou zijn dat die NVB en NVV nou eens gewoon samen gaan.

 :yes:

blij visje

Re:NVB/Leven
« Reactie #29 Gepost op: 20 oktober 2005, 20:47:29 »
Bedoel je soms de NVV?

oeps, eh ja dus... :-[

en pro samenwerking... :)

blij visje

Re:NVB/Leven
« Reactie #30 Gepost op: 20 oktober 2005, 21:00:06 »
maar dat denk ik wel vaker... bedoel een hoop dierenrechtenorganisaties zitten elkaar soms liever in de wielen dan dat ze samenwerken, lijkt wel... en waarom?
Uiteindelijk hebben ze allemaal hetzelfde doel: betere levensomstandigheden dieren cq minder dierenleed...

vaak schijnt bij een organisatie dat groter groeit en
(enigszins) succes heeft, het menselijke de problemen te veroorzaken: machtsstrijd, al dan niet tgv meningsverschillen...
en natuurlijk valt over de wijze van aanpak te twisten....

al blijf ik van mening dat men met hetzelfde doel voor ogen toch makkelijk een compromis moet kunnen vinden en zich kunnen verenigen...: als alle vegetariers en veganisten samen zouden werken, dan zou de boodschap veel beter over komen.... bovendien: vele handen maken ligt werk - en nog meer voordelen... dus ja: pro samenwerking

eh: alle dierenliefhebbers verenigt u of zoiets?
tja, dat klinkt wel weer eng, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel....

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:NVB/Leven
« Reactie #31 Gepost op: 20 oktober 2005, 21:02:43 »
@ Blij visje: De NVV ken ik al langer hoor en ben er zelfs sinds kort maar lid van geworden. Dus nee, veganisme is geen stap te ver. ;) Maar vroeg me af of NVB/Leven er een goede aanvulling op was. Maar toch bedankt!
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline kimske

  • ***
  • 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:NVB/Leven
« Reactie #32 Gepost op: 20 oktober 2005, 23:45:59 »
Heb me trouwens aangemeld als vrijwilliger bij NVB, lijkt me harstikke leuk om me actiever in te zetten, bijv. restaurants etc op de hoogte brengen en aansporen tot een meer vega vriendelijke kaart enzo
geloven is zeker weten dat je twijfelt

blij visje

Re:NVB/Leven
« Reactie #33 Gepost op: 21 oktober 2005, 13:39:45 »
genoeg werk te verzetten, dus super dat je je hebt aangemeld!

en uit (vrijwillige) ervaring weet ik, dat het ook nog eens heel leuk is om te doen.. actievoeren e.d....

naast het prettige gevoel dat je nog iets meer probeert te doen dan alleen weigeren mee te werken aan dierenleed...

Aiko

Re:NVB/Leven
« Reactie #34 Gepost op: 21 oktober 2005, 13:45:43 »
Voor wat voor taken zoeken ze mensen om (vrijwillig) iets te doen dan?

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:NVB/Leven
« Reactie #35 Gepost op: 21 oktober 2005, 13:58:08 »
maar dat denk ik wel vaker... bedoel een hoop dierenrechtenorganisaties zitten elkaar soms liever in de wielen dan dat ze samenwerken, lijkt wel... en waarom?
Trots... enzo wellicht.. ik vind het ook maar stom. Er zit een hoop rare mensen in de dierenrechtenwereld merk ik toch ook wel. Wat boeit het als je niet helemaal goed licht met elkaar.. zet je er overheen en ga wat doen voor de dieren. Alsof die zitten te wachten over geruzie over onbelangrijkere dingen.

Citaat
vaak schijnt bij een organisatie dat groter groeit en
(enigszins) succes heeft, het menselijke de problemen te veroorzaken: machtsstrijd, al dan niet tgv meningsverschillen...
en natuurlijk valt over de wijze van aanpak te twisten....
De ene is bang voor dat die leden verliezen of dat ze een slechte naam krijgen. Zie de dierenbescherming die nu wat domme mensen hebben in de top.. afdelingen zijn echter nog wel slimmer en gaan gewoon andere kant op. De juiste kan op dus :)

Citaat
al blijf ik van mening dat men met hetzelfde doel voor ogen toch makkelijk een compromis moet kunnen vinden en zich kunnen verenigen...: als alle vegetariers en veganisten samen zouden werken, dan zou de boodschap veel beter over komen.... bovendien: vele handen maken ligt werk - en nog meer voordelen... dus ja: pro samenwerking
700.000 vegetariers in NL (wellicht veel meer dus), maar waar blijven die mensen nou? Ok sommige doen het misschien vanwege gezondheid, maar merendeel toch voor de dieren. Die zitten ook gewoon op hun luie donder met gedachten dat hun stem niet veel verandert... ja logisch als je de stem niet laat horen, dan gebeurd er inderdaad niets.
Hup vegetariers/veganisten... klim in de pen en schrijven, meld je aan als vrijwilliger, steun de NVB/NVV, ga de straat op en ACTIE! Verander de wereld! Samen kunnen we het!

Citaat
eh: alle dierenliefhebbers verenigt u of zoiets?
tja, dat klinkt wel weer eng, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel....
Niks te eng.. men moet dat gewoon doen. Als al die vegetariers nou gewoon iets doen, dan zou er heel wat kunnen veranderen. Maar ja.. vegetariers/vegans zijn wellicht niet veel anders dan sommige vleeseters... pas echt actie voeren enzo als het hun zelf schaad ofzo.

Als alleen die 700.000 een paar euro afstaan aan nvb ofzo, dan zou deze organisatie al een hoop meer kunnen doen.
Stem op de Partij voor de Dieren

Re:NVB/Leven
« Reactie #36 Gepost op: 21 oktober 2005, 14:05:00 »
Wat boeit het als je niet helemaal goed licht met elkaar.. zet je er overheen en ga wat doen voor de dieren. Alsof die zitten te wachten over geruzie over onbelangrijkere dingen.

Was het maar zo simpel.
Zolang je bij hoog en bij laag volhoudt dat je willens en wetens door rood licht blijft rijden, kom ik echt niet bij je in de auto zitten.
(Bedoel ik niet persoonlijk, je begrijpt de strekking wel neem ik aan)
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

blij visje

Re:NVB/Leven
« Reactie #37 Gepost op: 21 oktober 2005, 14:32:17 »
ehm, leg eens uit?

want volgens mij is het wel zo simpel... je kunt toch best tot een compromis komen samen cq je over het verschil in mening heenzetten? inderdaad hebben dieren totaal niets aan ruzie over wat nu meest zinvolle aanpak is, doe wat, iets, zelfs als het niet lukt om tot een tussenoplossing te komen...altijd beter dan langs de zijlijn blijven kijven, toch?

ik vermoed dat je met het "door het rode licht rijden" bedoelt dat sommige acties het grote publiek eerder tegen de activisten inneemt dan begript bij hen kweekt, maar ondertussen heb je wel iets gedaan.. m.i. ook niet snugger, maar zelfs de meest publieksvriendelijke subtiele aanpak, lijkt soms niet te werken - je blijft altijd tegen sceptici, tegendraadse lui aanlopen.... Soms lijkt alleen het schokeffect nog effectief...

Re:NVB/Leven
« Reactie #38 Gepost op: 21 oktober 2005, 14:36:53 »
Uitleggen?
Vervang 'door rood licht rijden' door 'lijken opgraven', 'nertsen bevrijden', 'mensen met de dood bedreigen' enz. en je begrijpt wat ik bedoel.
Ik verwacht overigens dat noch de partijen die zich aan grove wetsovertredingen schuldig maken, noch de partijen die uitsluitend de democratische weg willen bewandelen, tot een compromis in staat zijn om met elkaar samen te werken.
« Laatst bewerkt op: 21 oktober 2005, 14:37:17 door @ñta flu »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Kiwi

Re:NVB/Leven
« Reactie #39 Gepost op: 21 oktober 2005, 14:40:58 »
Volgens mij rijdt nocht de NVB noch de NVV door rood licht, hooguit wat aanhangers, maar dat gebeurt dan zeker niet uit naam van de vereniging!