Vegatopia Forum

Wat bereiken we ermee?

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #20 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:12:11 »
Jep omdat hij er al duizenden jaren is ja, en ons van voedsel en kleding heeft voorzien. En dan is daar pietje vegetarisch die zegt mwa, weet je wat, sterf nu maar uit, eigenlijk is het zielig dat we je eerst verzorgen, voeren, en van een lekker lui leventje voorzien en dat we je daarna op eten en je melk drinken..... Duzzzz, sterf maar uit!?!!
Sorry, maat, je logica ontgaat me.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #21 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:14:09 »
Ja, want het is toch een levend wezen wat voor mijn plezier moest sterven, en daar wil ik niet verantwoordelijk voor zijn.


En kinderen dan? Die neem je toch ook niet voor hun plezier? Of een kat?

Kiwi

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #22 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:15:28 »
Duzzzz, sterf maar uit!?!!

Waarom denk je dat al die koeien er zijn? Omdat ze gefokt zijn door de mens hoor!

Kiwi

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #23 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:16:55 »
En kinderen dan? Die neem je toch ook niet voor hun plezier? Of een kat?

Afgezien van het feit dat ik geen kinderen of een kat heb: als ik ze wel zou hebben zouden ze niet voor mijn plezier hoeven te sterven, maar dan zou ik er alles aan doen om ze een zo gelukkig mogelijk leven te bezorgen.
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2005, 21:17:11 door Kiwi »

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #24 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:17:25 »
Citaat
Sorry, maat, je logica ontgaat me.

Dat is het hele punt met vegetariers, zolang niet iedereen denkt & doet zoals hun, werkt het niet (er zijn dan altijd dieren die onverantwoord gefokt worden, voor de mensen die wel vlees eten).

Stel dan dat iedereen dan vegetarier zou zijn, dan zouden de koeien, kippen, varkens, schapen enz. allemaal uitsterven.
Citaat
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2005, 21:18:15 door Aap »

Kiwi

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #25 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:19:14 »
Stel dan dat iedereen dan vegetarier zou zijn, dan zouden de koeien, kippen, varkens, schapen enz. allemaal uitsterven.

Want er bestaan nu ook alleen dieren die door mensen gegeten worden bedoel je? ???

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #26 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:20:04 »
Citaat
Waarom denk je dat al die koeien er zijn? Omdat ze gefokt zijn door de mens hoor!

En denk je dat die voor jan doedel gefokt zijn? Wij zijn wie we zijn mede dankzij de koe, beetje meer respect dan "sterf maar uit, je ben zielig" is toch wel op zijn plaats.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #27 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:21:21 »
Dat is het hele punt met vegetariers, zolang niet iedereen denkt & doet zoals hun, werkt het niet (er zijn dan altijd dieren die onverantwoord gefokt worden, voor de mensen die wel vlees eten).
Ja, zo kan je van alle eigen keuzevrijheid wel zeggen dat het er niets toe doet ::)

Citaat
Stel dan dat iedereen dan vegetarier zou zijn, dan zouden de koeien, kippen, varkens, schapen enz. allemaal uitsterven.
Ach, dan houden we een paar kinderboerderijen aan ofzo.

En, trouwens, heb je het niet over het geval dat iedereen veganist wordt?
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2005, 21:23:02 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Kiwi

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #28 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:22:39 »
En denk je dat die voor jan doedel gefokt zijn? Wij zijn wie we zijn mede dankzij de koe, beetje meer respect dan "sterf maar uit, je ben zielig" is toch wel op zijn plaats.

Dat heb je mij niet horen zeggen hoor! Maar dat we zijn wie we zijn door de koe vind ik ook wel een beetje kort door de bocht hoor. Er lopen hier genoeg mensen rond die er het levende bewijs van zijn dat we prima kunnen overleven zonder gebruik te maken van dierlijke producten.

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #29 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:25:41 »
Citaat
Er lopen hier genoeg mensen rond die er het levende bewijs van zijn dat we prima kunnen overleven zonder gebruik te maken van dierlijke producten.

Dat er mensen een paar jaar vegetarisch zijn en dan maar concluderen dat we makkelijk zonder koeien kunnen vind ik weer een beetje kort door de bocht.

Maar het klopt dus dat mensen die (oppervlakkig) het beste voor hebben met de koeien, ze het liefste zouden zien uitsterven?

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #30 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:27:49 »
Waarom ben jij eigenlijk op dit forum?

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #31 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:27:51 »
Citaat
En, trouwens, heb je het niet over het geval dat iedereen veganist wordt?

Vind ik in principe het zelfde, allebij aan één kant iets hypocrieter dan de ander, maar in principe het zelfde.

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #32 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:28:46 »
Citaat
Waarom ben jij eigenlijk op dit forum?

Ik ben zelf geen vegetarier en begrijp ook niet goed wat een vegetarier nou echt wil bereiken door geen vlees te eten?

Kan iemand mij dat uitleggen??

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #33 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:29:42 »
ik krijg niet de indruk dat jij zowiezo openstaat voor de mening van anderen

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #34 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:29:49 »
Maar het klopt dus dat mensen die (oppervlakkig) het beste voor hebben met de koeien, ze het liefste zouden zien uitsterven?
Willem zou nu iets mompelen over zindelijk denken. Jij zegt koeien, maar bedoelt twee dingen. De vegetarier wil niet dat individuele koeien om zijn biefstukje lijden. Of koeien als soort blijven voortbestaan is een hele andere kwestie, die bovendien niet eens noodzakelijk verbonden is met het houden van koeien voor vlees. De consumptie van koeienmelk (vegetariers drinken melk, eten kaas!) is ook een goeie reden voor het houden van koeien. En je zou ze altijd nog als soort in stand kunnen houden zonder economisch nut er aan te onttrekken.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #35 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:40:52 »
Citaat
Willem zou nu iets mompelen over zindelijk denken. Jij zegt koeien, maar bedoelt twee dingen. De vegetarier wil niet dat individuele koeien om zijn biefstukje lijden. Of koeien als soort blijven voortbestaan is een hele andere kwestie, die bovendien niet eens noodzakelijk verbonden is met het houden van koeien voor vlees. De consumptie van koeienmelk (vegetariers drinken melk, eten kaas!) is ook een goeie reden voor het houden van koeien. En je zou ze altijd nog als soort in stand kunnen houden zonder economisch nut er aan te onttrekken.

Er spelen dus twee dingen de ene vegetarier is vegetarisch omdat ie het niet eens is met de levensomstandigheden van vee. De andere vegetarier is het omdat ie het zielig vind dieren te doden om op te eten. MMmm

In geval één moet je dan of veganist worden of gewoon verantwoordt vlees kopen.

De tweede is niet helemaal van deze wereld denk ik, leeft een beetje in een ivoren toren hoe leg ik dat nou uit een beetje in de trant van "het volk heeft geen brood, laat het dan koekjes eten.."

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #36 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:43:35 »
Jep omdat hij er al duizenden jaren is ja, en ons van voedsel en kleding heeft voorzien. En dan is daar pietje vegetarisch die zegt mwa, weet je wat, sterf nu maar uit, eigenlijk is het zielig dat we je eerst verzorgen, voeren, en van een lekker lui leventje voorzien en dat we je daarna op eten en je melk drinken..... Duzzzz, sterf maar uit!?!!

Hoeveel koeien denk jij dat er zo'n leventje hebben dan? En jij eet dus zelf alleen maar biologisch vlees, als 'ware' koeienliefhebber met zoveel respect?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #37 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:44:31 »
In geval één moet
Van wie? Van jou? :laugh:

Citaat
De tweede is niet helemaal van deze wereld denk ik, leeft een beetje in een ivoren toren hoe leg ik dat nou uit een beetje in de trant van "het volk heeft geen brood, laat het dan koekjes eten.."
Weer mis, maat. Vlees is het luxeartikel, de cake van Marie-Antoinette.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Kiwi

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #38 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:48:10 »
Er spelen dus twee dingen de ene vegetarier is vegetarisch omdat ie het niet eens is met de levensomstandigheden van vee. De andere vegetarier is het omdat ie het zielig vind dieren te doden om op te eten. MMmm

En een combinatie van die twee is niet mogelijk denk je?
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2005, 21:48:31 door Kiwi »

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #39 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:48:13 »
Jep omdat hij er al duizenden jaren is ja, en ons van voedsel en kleding heeft voorzien. En dan is daar pietje vegetarisch die zegt mwa, weet je wat, sterf nu maar uit, eigenlijk is het zielig dat we je eerst verzorgen, voeren, en van een lekker lui leventje voorzien en dat we je daarna op eten en je melk drinken..... Duzzzz, sterf maar uit!?!!

Hoeveel koeien denk jij dat er zo'n leventje hebben dan? En jij eet dus zelf alleen maar biologisch vlees, als 'ware' koeienliefhebber met zoveel respect?

In ieder geval alle melkkoeien (die ik ken dan) Ik woon in agrarisch gebied en heb daar wel eens wat ervaring mee. Ten tweede al het rundvlees van de albert hein.