Vegatopia Forum

Ik hou zo van vlees en vis...

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ineke

Re:ik hou zo van vlees en vis
« Reactie #20 Gepost op: 18 augustus 2005, 11:08:23 »
hallo allemaal,

bedankt voor de vele reacties en tips ect...

ja zuivel ga ik pas later overna denken eerst dit maar eens! en misschien blijf ik wel zuivel drinken/eten. eieren is zowieso niet zo'n probleem want we hebben zelf kippen, echt wel relaxed. Want die van ons wonen wel ruim hoor, en dan vind ik het geen probleem ben niet perce tegen het drinken van melk of eten van eieren als de dieren het maar geod hebben. (en ja een koe in de tuin is toch wat lastiger).

ik woon nog bij mijn ouders, dus dat is wel lastig. maar vaak bied ik aan om zelf te koken en boodschappen te doen. en me ma is wel bereid een vleesvervanger in de pan te gooien.

en haha ik heb ook juist wel dat ik eigenwijzer wordt van de omgeving hoor. ik stopte met vlees eten en toen zei ik 'ik stop even met vlees en vis eten om te kijken hoe het is en dan beslis ik wel verder' dus op zich als ik terug naar vlees zou gaan dan had ik wel een ontsnappingclausule, maar ik wil het nu niet meer. Ik vind dat ik best zonder vlees en vis zou moeten kunnen. en als jullie zegeen dat op den duur er gewenning optreed dan is dit dus gewoon de lastigste periode en daarmoet ik wel overheen kunnen komen.

ik hoop dit jaar op kamers te gaan dus dan kan ik lekker voor mezelf gaan koken...lekker veel experimenteren enz...want nu krijg ik meestal 1 pitje ofzo en mag ik alleen koken met de ingredienten waar me ma al mee bezig is....

groetjes, ineke


Offline kimske

  • ***
  • 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #21 Gepost op: 19 augustus 2005, 10:50:29 »
Ik was altijd gek op vlees, en mede door de vega (???) worst van de AH etc. hield ik t vol....


sterkte!!
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #22 Gepost op: 19 augustus 2005, 14:05:47 »
Wij zijn dus allemaal heel erg verschillend, he. Want alhoewel ik dus allesbehalve een stricte vegetarier ben, moet ik niets hebben van dingen die naar vlees of vis smaken...Daar krijg ik echt braakneigingen van.
de tuin: dat ben ik

ineke

Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #23 Gepost op: 02 september 2005, 17:23:20 »
Wij zijn dus allemaal heel erg verschillend, he. Want alhoewel ik dus allesbehalve een stricte vegetarier ben, moet ik niets hebben van dingen die naar vlees of vis smaken...Daar krijg ik echt braakneigingen van.

ja inderdaad! ik kan me dus niet voorstellen dat jij daar braakneigingen van krijg! pfff kan je die mij ook niet geven...zou wel lekker handig zijn.

groetjes ineke

Monie

Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #24 Gepost op: 02 september 2005, 17:25:12 »
Vaak neemt die behoefte aan/trek in vlees met de tijd wel af hoor, zo ging het bij mij tenminste wel (al ben ik nooit een grote vleeseter geweest). Het kost tijd.

Offline Mrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #25 Gepost op: 03 september 2005, 12:36:21 »
Mijn vriend was ook een echte vleeseter, vooral shoarma ging er met kilo's in in het weekend.
Hij is op een gegeven moment ook vegetarier geworden en juist door dingen zoals vega shoarma (wat echt super lekker is) en tempeh gekruid met sambal en dat soort dingen houd hij het vol. En ik ook wel

Ikzelf hield nooit van vlees dus die overgang was niet super moeilijk voor mij, maar je moet gewoon experimenteren met dingen als tofu en tempeh, of je probeert eerst de vleesvervangers dat deden wij namelijk ook de eerste week.
Maar vooral experimenteren dus niet alleen aardappels koken met groente maar lekker een wok gerecht maken dat soort dingen.

Daarna kan je atijd bewuster worden van e nummers en dergelijke, Ik ben nu twee maanden vegetarisch en ik heb totaal geen moeite meer met vleees of vis of kip, doet me niets meer als ik het iemand zie eten.
E nummers en gelatine daar letten wij nu steeds meer op, gun het wat tijd

Ik ben nu na twee maanden tempeh verslaafd moet niet meer denken aan een lap vlees
« Laatst bewerkt op: 03 september 2005, 12:38:11 door Mrie »
Wist ik het maar, dan had ik het wel geweten

Kjellyboy

Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #26 Gepost op: 10 november 2005, 14:39:49 »
Ik vind vlees en vis ook lekker, maar k eet het gewoon niet meer en ik voel me er goed bij.

Eldalote Anarion

Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #27 Gepost op: 12 november 2005, 20:49:19 »
'vohouden' vind ik niet zo een probleem. Ik mis niks namelijk.

Ik at eerst alleen doordeweek geen vlees, wel vis.
Toen trok ik het niet meer en at helemaal geen vlees.
nu eet ik ook geen vis meer en geen gelatine etc meer hoewel ik me minder druk kan maken over welke stremsel er nou precies in mijn kaas zit. Ook insectenoverblijfselen eten vind ik geen probleem (e120, karmijn) ik vind insecten niet bepaald gewervelden.
Eerst leefde ik op vleesvervagners, nu ben ik de vega keuken stukhje voor beetje aan het ontdekken.

detaalfilosofe

Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #28 Gepost op: 16 november 2005, 17:43:40 »
Vergeet vooral niet dat je het voor jezelf doet. Jij besluit dat je geen vlees meer wilt eten. Voel je trots als je kunt vasthouden aan dat principe.

En geloof me, op kamers wonen is een stuk makkelijker. Ik ben gestopt met vlees eten toen ik nog thuis woonde. Mijn familie probeerde het te begrijpen, maar dat kwam toch niet helemaal uit de verf. Vaak vroegen ze 'of ik niet toch een stukje kip wilde,' 'of ik die rookworst niet heel lekker vond ruiken.' Dat soort dingen.

Nu woon ik op mezelf en kook ik alleen dingen waar ik op dat moment heel veel zin in heb. Dat is vrij makkelijk in je eentje. Bovendien is dat een hele goede manier om 'het vol te houden'. Er zijn genoeg dingen die heel lekker zijn en gewoon vegetarisch.

Kun je niet uitleggen aan je familie dat je graag vega wilt eten, maar dat je daarvoor meer nodig hebt dan alleen de dingen die zij al gebruiken met koken? Misschien zijn ze wel bereid iets extra voor jou in huis te halen.

Xinramski

Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #29 Gepost op: 16 november 2005, 21:08:19 »
Ik was echt een erge vleesadept, ik hield helemaal niet zo van groente op het moment dat ik vegetarier werd, ik was 15/16.

ik had toen tijdens een maaltijd een discussie met mijn zus en heb toen besloten om mijn slavinkje toch maar niet meer op te eten, en sindsdien ook geen vlees meer gegeten. Maar in het begin was het echt wel moeilijk, ik was bijvoorbeeld dol op Whoppers van de Burger King en als je dan iemand in de trein zo'n ding ziet eten :o
in het begin droomde ik zelfs wel eens dat ik vlees at, echt wel bizar om te merken hoe je hersenen daar dan mee omgaan.

maar nu (7/8 jaar later) is dat echt over, het gebeurt me vrijwel nooit meer dat ik zin heb om vlees te eten.

dus het went vanzelf wel. zorg dat je gewoon lekkere alternatieven hebt en als je echt achter je beslissing staat hou je wel vol.
« Laatst bewerkt op: 16 november 2005, 21:09:48 door Xinramski »

Marizzie

Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #30 Gepost op: 16 november 2005, 21:50:07 »
dat dromen heb ik ook wel eens! heel maf, omdat ik eigenlijk voor mijn gevoel vlees niet mis. Maar mijn dromen vinden van wel ofzo  ::)

Ik vind zelf dat gevarieerd eten ook helpt om het vol te houden. Dus niet elke dag zo'n saaie vleesvervanger maar beetje experimenteren. En op een gegeven moment weet je niet eens meer hoe vlees smaakt  ;)

Faina

Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #31 Gepost op: 22 maart 2006, 09:58:17 »
Ik heb de afgelopen 2/3 dagen al gedroomd van vlees/vis, al zit in mijn hoofd wél duidelijk het niet-willen-eten haha...

Vannacht droomde ik dat ik naar de supermarkt geweest was en vlees had meegenomen, best veel ook, maar toen ik thuiskwam bleek alles over datum (wel een jaar,iew  ::)) maar in de winkel had ik écht gekeken of het nog goed was. En toch een gedeelte opgegeten, ook al wilde ik niet (juist ja?  ???).

Ook droomde ik dat ik op vakantie was met mijn moeder en ze had iets gemaakt met gehakt erin, en ik at eerst 2/3 happen nadat mn mam me had gevraagd of ik niet gewoon mee kon eten, daarna zei ik alsnog "Ik weiger, ik ga écht geen vlees meer eten."  :O haha

Maar ik vind het wel vervelend dat ik zo droom, want ik werd vanochtend wakker met het idee dat ik dus wel vlees had gegeten  ::)

Faina

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #32 Gepost op: 22 maart 2006, 10:06:11 »
Ik weet niet zo veel van droomuitleggen, maar hier zie ik toch duidelijke symboliek in, met dat over datum en zo... als je geinteresseerd bent in droomuitleg kan ik je een link geven waar je dromen verklaard kan krijgen. Of ik kan het zelf vragen, ik ben er wel benieuwd naar.
« Laatst bewerkt op: 22 maart 2006, 10:06:46 door Poek »

Faina

Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #33 Gepost op: 22 maart 2006, 11:56:28 »
Ik weet niet of dat "over de datum" gebeuren echt iets van symboliek bevat, want in dromen komt het heel vaak voor dat cijfers (of alles wat geschreven/getypt is) veranderd... (Ik had eigenlijk daardoor moeten beseffen dat het een droom was lol, maar deed dat weer eens niet.) Maar ik zou het kunnen vragen of er enige -andere- betekenis aan vast zit.

Al kan ik zelf wel een uitleg "bedenken". Dat ik het gewoon helemaal gehad heb met vlees eten en dat "over de datum" betekent dat het (=vlees eten) (misschien) iets van het verleden is...

Maar zou het best wel eens kunnen vragen, ken iemand die dromen uitlegt dus...

Laat ik het zo zeggen, misschien dat ik mijn dromen weer eens op ga schrijven, en als ik iets met meer details herinner kan ik het eens voorleggen aan iemand die dromen uitlegt :)

Faina

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #34 Gepost op: 04 april 2007, 11:55:37 »
Ik moet zeggen dat ik dus inderdaad meer van het "langzaam afbouwen " ben. Eerst gewoon vlees laten staan ( eerste weken wel wat moeite gehad), in een van die 1ste maanden nog wel eens gezondigd met een biologisch stukje vlees maar merkte dat ik er gewoon niet meer zo'n behoefte aan had. Vis at ik nog wel, maar daarvan merk ik nu ook dat ik het begin meer vis at, en nu steeds minder vis. De volgende fase is waarschijnlijk dat ik gewoon zo veel mogelijk vegetarisch eet en alleen bij uitzondering vis, en dan op een gegeven moment helemaal geen vis meer. maar daar ben ik nu nog niet aan toe. Merkte ook in het begin dat mensen dachten dat het een bevlieging van me was, maar dat ze het nu wel accepteren. alleen mijn schoonmoeder bakt standaard kip als we komen eten, maar die laat ik dan gewoon staan en eet alleen gebakken aardappelen en sla.... ook niet erg voor een keertje. maar goed, ik merk dus dan mijn afkeer van vlees steeds groter wordt en daar ben ik wel blij mee, want ik dacht echt dat ik van speklappen e.d. zou gaan dromen dat valt me dus 100% meem en ik ben echt blij dat ik die stap genomen heb vorig jaar !

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #35 Gepost op: 14 april 2007, 21:14:44 »
Tja, vlees eten omdat het zo lekker is. Maar feitelijk eten we alleen om in leven te blijven. Er zijn zoveel redenen om minder lekker te eten, maar daarbij toch je eigen bijdrage te leveren aan een betere wereld.
Natuurlijk, je kan je geweten sussen door geld te geven aan een instelling die een diersoort behoedt voor uitsterven (een deel van dat geld gaat naar de directeur).
Je eigen bijdrage is groter als dieren niet voor jouw genoegen hoeven te sterven.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline braam

  • ***
  • 460
Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #36 Gepost op: 15 april 2007, 07:16:48 »
Ik  zie het verband tussen geen vlees en minder lekker eten niet. Sinds ik vegetarisch eet vind ik het eten lekkerder.

viv

Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #37 Gepost op: 15 april 2007, 11:54:27 »
Vanaf mijn 17e eet ik geen vlees meer (ben nu 23)
vanaf mijn 20e eet ik ook geen vis meer
bij mij dus ook afgebouwd!
op stremsel en e-nummers en gelatine let ik niet
woon nog thuis en wil het niet te moeilijk maken
wie weet komt dat later nog!

Enne.. die visvervangers pfffff af en toe mis ik nog weleens
een visstick of een mootje zalm hoor
kom eigenlijk nooit in de biowinkel toch maar eens
even langswippen!

Offline Roodbaard

  • ***
  • 260
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #38 Gepost op: 16 april 2007, 11:04:04 »
Ik  zie het verband tussen geen vlees en minder lekker eten niet. Sinds ik vegetarisch eet vind ik het eten lekkerder.

Ik ben juist minder vlees gaan eten omdat ik vlees niet noodzakelijk vond voor een lekkere maaltijd!
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

Nicknickcool

Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #39 Gepost op: 17 april 2007, 21:13:46 »
Weet je, toen ik in het begin vege werd, heb ik stiekem 2 keer vlees gestolen. Je moet ook wennen aan vegetarisch eten,aangezien het een andere structuur heeft dan vlees. Maar ik zou beginnen (zoals ik, maar ik hield het bij een dag) met bv maandag geen vlees te eten en na een tijdje nog en dag erbij enzoverder. Hoesnel dat je het doet moet jezelf weten

suc6