Vegatopia Forum

Mijn vriend wil vegetarier zijn voor mij

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mijn vriend wil vegetarier zijn voor mij
« Reactie #20 Gepost op: 06 augustus 2005, 21:46:41 »
Indeed. Maar aangezien je een ontzettend schattig en klein meisje bent

 ??? :bloos: hihi

Monie

Re:Mijn vriend wil vegetarier zijn voor mij
« Reactie #21 Gepost op: 07 augustus 2005, 10:02:56 »
Mijn vriend eet 5 dagen per week vegetarisch en op de dagen dat hij patat haalt of pizza eet (ook als we uit eten gaan, wat ongv. 2 keer per jaar gebeurd) dan eet hij vlees. Aangezien hij een verstokte vleeseter was toen ik hem leerde kennen en hij gaandeweg op een meer vegetarische leefstijl is overgestapt (ook uit gemak, een vegetarische burger is sneller klaar dan bv. draadjesvlees ;) ) kan ik hier goed mee leven. Als hij 7 dagen per week vlees zou eten zou ik dat toch wel moeilijk vinden.

bienne

Re:Mijn vriend wil vegetarier zijn voor mij
« Reactie #22 Gepost op: 07 augustus 2005, 16:34:04 »
Je kan niemand dwingen tot vegetarier.
Mijn vriend is door mij vaker vegetarisch mee gaan eten. Gister gaf hij aan geen varkensvlees meer te willen. Hij eet het liefst kip en soms vis. Wel eet hij ook vaak met mij mee. Ik vind dat prima. Het zou leuk zijn als hij helemaal omgaat maar dat verwacht ik niet. Wel is hij bewuster geworden

Danielle

Re:Mijn vriend wil vegetarier zijn voor mij
« Reactie #23 Gepost op: 08 augustus 2005, 00:04:19 »
Lang geleden heb ik dat ook een keer gehad.

Hij zou stoppen met vlees eten voor mij, en ik stoppen met roken voor hem.

Daar zaten we chagrijnig te wezen tegenover elkaar  :smeerie:

Maar: ikzelf zou niet kunnen houden van en mezelf nooit volledig kunnen geven aan iemand die wezenlijk zo anders is.
En dat is iemand die, nadat hij van mij heeft gehoord wat er gebeurt in de bio-industrie, het niks kan schelen en doorgaat met het consumeren van vlees.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Mijn vriend wil vegetarier zijn voor mij
« Reactie #24 Gepost op: 08 augustus 2005, 00:10:40 »
Hij zou stoppen met vlees eten voor mij, en ik stoppen met roken voor hem.

Daar zaten we chagrijnig te wezen tegenover elkaar  :smeerie:

En nu je moeder bent, rook je nu ook nog steeds?

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mijn vriend wil vegetarier zijn voor mij
« Reactie #25 Gepost op: 08 augustus 2005, 21:57:33 »
Vanochtend weer zo'n leuke discussie:

Ik: weetje, ik heb vannacht een nachtmerrie gehad.
S:  Ojee, wattan?
Ik: Ik droomde dat je een stuk biefstuk at.
S:  Oh? Maar dat zou ik nooit doen in jouw bijzijn dat vind ik zielig.
Ik: Het varken maakt t niet uit waar je t opeet hoor, voor t varkentje is het juist zielig.
S:  Je hebt ook paardenbiestuk hoor.
Ik: huh wat? Heb je dat welis gegeten??
S: Ik heb vanalles gegeten: paard, konijn, haas..
Ik: Onee! Zou je dat nog weeris willen eten dan??
S: Nee ik denk t niet, t is niet zo LEKKER.

En toen liep ik weg  >:(

Nou, dat gaat lekker  ;)

Even later legde ik uit dat ik de gedachte gewoon echt niet kon weerstaan en dat ik niet wist of ik er wel mee om zou kunnen gaan. S zegt dat ie me niet kwijt wil en als ik er niet mee om kan gaan blijft ie vega om t makkelijker te maken voor mij. Dat vind ik superlief, maar dat hij vlees laat staan terwijl hij het wel zou willen eten maakt hem geen echte vegetarier.
Ik wil ook niet dat hij dingen doet waar hij zelf niet achter staat.

Ik heb hem gevraagd of ie naar wat video's wou kijken, dat wou ie niet. "Niet fijn om te zien". Ik zei dat ie dan teminste ziou weten wat ie deed maar hij lijkt liever net zoals zoveel vleeseters zijn kop in het zand te steken en het makkelijker te maken voor zichzelf  >:(
Ik denk dat ik er maar mee zal moeten leren leven, maar hoe  ???

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mijn vriend wil vegetarier zijn voor mij
« Reactie #26 Gepost op: 08 augustus 2005, 21:58:25 »
Ik: weetje, ik heb vannacht een nachtmerrie gehad.
S:  Ojee, wattan?
Ik: Ik droomde dat je een stuk biefstuk at.

Die heb ik trouwens bijna elke nacht, tegenwoordig  :O  :(

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Mijn vriend wil vegetarier zijn voor mij
« Reactie #27 Gepost op: 08 augustus 2005, 22:47:26 »
Klinkt als een obsessie maud...

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mijn vriend wil vegetarier zijn voor mij
« Reactie #28 Gepost op: 08 augustus 2005, 22:52:03 »
Klinkt als een obsessie maud...

Nouja, ik kan gewoon heel erg slecht tegen onrecht en vind t erg als mensen vlees eten terwijl ze zelf eigelijk geen dier pijn zouden kunnen doen. En nu gebeurt het allemaal wel erg dichtbij..  :'(

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Mijn vriend wil vegetarier zijn voor mij
« Reactie #29 Gepost op: 08 augustus 2005, 22:56:26 »
Maar leven is nou eenmaal concessies doen. Zou je het hem ook kwalijk nemen als hij chocola zou eten?

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mijn vriend wil vegetarier zijn voor mij
« Reactie #30 Gepost op: 08 augustus 2005, 23:00:24 »
Maar leven is nou eenmaal concessies doen. Zou je het hem ook kwalijk nemen als hij chocola zou eten?

Nee hoor, ik eet zelf ook welis chocola  :P
En ik neem het hem ook niet kwalijk als hij melk drinkt, kaas eet etc etc.
Maar het idee dat iemand werkelijk in staat is om een dood dier op te eten vind ik toch wat anders hoor  :-\ Dat gaat me toch net iets te ver.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Mijn vriend wil vegetarier zijn voor mij
« Reactie #31 Gepost op: 08 augustus 2005, 23:14:36 »
Maar leven is nou eenmaal concessies doen. Zou je het hem ook kwalijk nemen als hij chocola zou eten?

Nee hoor, ik eet zelf ook welis chocola  :P

Maar stel dat hij geen chocola zou eten om mensenrechtredenen(*), en hij vindt het niet leuk als jij chocola eet, zou je er dan mee stoppen? En dan ook helemaal?


(*) Er is ongetwijfeld wel koosjere chocola, maar stel even dat hij vindt van niet.

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mijn vriend wil vegetarier zijn voor mij
« Reactie #32 Gepost op: 08 augustus 2005, 23:33:22 »
Maar stel dat hij geen chocola zou eten om mensenrechtredenen(*), en hij vindt het niet leuk als jij chocola eet, zou je er dan mee stoppen?

Nu hou ik zelf niet zo van chocola (eet het alleen met hem mee eigelijk ;) ) dus zou ik geen probleem hebben het te stoppen. Maar ik begrijp je punt.
Als ik chocolade at, ik wist weinig van de afkomst en hij kwam met vreselijke video-beelden waardoor duidelijk werd dat door mijn chocolade-consumptie mensen werden mishandeld.. zou ik daar denk ik wel mee stoppen ja. Ik zou me bij elke hap de beelden voor me zien en zou het niet meer kunnen eten.
Probleem is dat mn vriend dieren bij lange na niet gelijk stelt aan mensen. En dat een vergelijking als "stel je vriend eet niks dat de kleur groen heeft en kan het niet aanzien als jij t eet" misschien bijna ook wel op zou kunnen gaan..daarbij kan ik me inderdaad voorstellen dat hij het probleem er niet zo van in ziet.
Het is zo ingewikkeld allemaal, ik trek me dingen gewoon veel te snel aan, denk ik  :-\

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Mijn vriend wil vegetarier zijn voor mij
« Reactie #33 Gepost op: 08 augustus 2005, 23:36:18 »
En dat een vergelijking als "stel je vriend eet niks dat de kleur groen heeft en kan het niet aanzien als jij t eet" misschien bijna ook wel op zou kunnen gaan..

Het gekke is dat dat voorbeeld niet eens zo belachelijk is. Ik ken namelijk iemand die niets eet wat rood is (al vermoed ik dat hij er geen problemen mee heeft als anderen dat wel doen).

Citaat
Het is zo ingewikkeld allemaal, ik trek me dingen gewoon veel te snel aan, denk ik

Dat zou goed kunnen ja...

Online Sam

  • ******
  • 7.149
Re:Mijn vriend wil vegetarier zijn voor mij
« Reactie #34 Gepost op: 09 augustus 2005, 08:07:06 »
Ik kan me wel voorstellen dat het een probleem is hoor Maud. Je moet eerlijk zijn tegenover jezelf, en wat je van hem wilt. Als hij niet uit zichzelf vegetarier is, maar alleen om jou een plezier te doen, wat voor waarde hecht jij daar dan aan? Gaat het je om het verminderen van dierenleed, dan is voldoende als hij voor jou vegetarier is, het resultaat is namelijk OK. Als je echter problemen hebt met het hebben van een relatie met iemand die eigenlijk wel graag vlees zou willen eten, en de gedachte daaraan niet kunt verdragen, is het eigenlijk geen oplossing dat hij voor jou geen vlees eet.
Let wel op: als je het wel wilt accepteren maar echt niet kunt en je hem er keer op keer over aanspreekt, wordt het op de lange duur wel degelijk een punt van wrijving in jullie relatie.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Monie

Re:Mijn vriend wil vegetarier zijn voor mij
« Reactie #35 Gepost op: 09 augustus 2005, 09:50:42 »
Ik kan me je probleem ook goed voorstellen. Alleen is het altijd consessies doen in een relatie, op allerlei gebieden. Je vriend kan niet helemaal zijn zoals jij wilt dat hij is, ook op dit gebied niet. Hou je genoeg van hem om, ondanks dit, toch met hem door te willen gaan?
Of is het dermate onacceptabel voor je dat je niet met de relatie door kunt gaan? Ik vind het al heel lief als hij voor jou vegetarier wil zijn en in jouw bijzijn geen vlees eet. De kans is ook groot dat hij met de tijd, door met jou samen te zijn, wel meer compassie voor dieren ontwikkelt. Maar dat lukt niet door dwang. Zo werkt dat niet. Je kunt je vriend m.i. zeggen hoe het voor jou voelt en dan zou ik het weer zoveel mogelijk loslaten. Wie weet wat er met de tijd dan nog gebeurt. Succes!

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Mijn vriend wil vegetarier zijn voor mij
« Reactie #36 Gepost op: 09 augustus 2005, 11:01:41 »
En nu gebeurt het allemaal wel erg dichtbij..  :'(

Onthoud wel dat je daar zelf voor kiest.
« Laatst bewerkt op: 09 augustus 2005, 11:01:52 door Annemieke »

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Mijn vriend wil vegetarier zijn voor mij
« Reactie #37 Gepost op: 09 augustus 2005, 11:13:47 »
Dat vind ik superlief, maar dat hij vlees laat staan terwijl hij het wel zou willen eten maakt hem geen echte vegetarier.

Het kan toch ook gewoon iemand zijn die geen vlees eet? Da's toch voldoende?

Citaat
Ik wil ook niet dat hij dingen doet waar hij zelf niet achter staat.

Daar heb je dan weer helemaal gelijk in.   :)

Citaat
Ik denk dat ik er maar mee zal moeten leren leven, maar hoe  ???

Gewoon, ouder worden. ;)

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mijn vriend wil vegetarier zijn voor mij
« Reactie #38 Gepost op: 09 augustus 2005, 16:37:21 »
Gewoon, ouder worden. ;)

Hahaha! nog ouder?  ;) Nou ik ben benieuwd of het ooit went.. Mijn zus heeft een vleesetende vriend en heeft de hoop dat ie vega wordt intussen opgegeven. Het is wel wat gewend zegt ze, maar ik ben altijd wat fanatieker geweest dan zij. Nouja, de tijd zal het leren  :P

En nu gebeurt het allemaal wel erg dichtbij..  :'(
Onthoud wel dat je daar zelf voor kiest.

Jaja dat weet ik! Ik baal gewoon dat ie waarschijnlijk toch weer vlees zal willen eten, maar om daarvoor de relatie te verbreken? Nee hoor dat gaat niet.. hij is misschien dan niet zo lief naar de dieren toe, maar gek genoeg des te liever voor mij.  :)

Re:Mijn vriend wil vegetarier zijn voor mij
« Reactie #39 Gepost op: 09 augustus 2005, 16:40:19 »

Och, met deze lijdzaamheid red je meer dieren dan wanneer je een relatie met een vegetariër/veganist zou hebben, toch?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner