Vegatopia Forum

Broodbeleg, zoet en hartig, ook zelfmaak.

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Fabian

Re:broodbeleg
« Reactie #20 Gepost op: 27 februari 2003, 19:00:01 »
ja dat had ik ook pas geleden voor het eerst ontdekt. Hij is nu ook in de bonusaanbieding.

Eetbaar istie wel, maar verschrikkelijk lekker vind  ik hem niet.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:broodbeleg
« Reactie #21 Gepost op: 28 februari 2003, 14:04:59 »
kom net van AH en heb wat vegaproducten gehaald.
Waarom moeten ze het nou vlakbij de echte vleeswaren leggen :(
Is dat een retorische vraag, of begrijp je het echt niet?
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:broodbeleg
« Reactie #22 Gepost op: 28 februari 2003, 14:38:06 »
kom net van AH en heb wat vegaproducten gehaald.
Waarom moeten ze het nou vlakbij de echte vleeswaren leggen :(
Is dat een retorische vraag, of begrijp je het echt niet?
Het was meer een klaag-vraag!  :)
Stem op de Partij voor de Dieren

saskia88

Re:broodbeleg
« Reactie #23 Gepost op: 01 maart 2003, 20:17:30 »
Zonnatura heeft ook een vegetarisch pasta die volgens mij ook veganistisch is ( maar daar ben ik geen expert in). Zelfs mijn dirk van de Broek heeft die af en toe in huis ( in Bos en Lommer A'dam) Ben ook gek op Toffutti, een roomkaas achtig smeersel van soja. Ze verkopen het in allerlei variaties ( met bieslook bijvoorbeeld)  bij de meeste natuurwinkels.
Saskia

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:broodbeleg
« Reactie #24 Gepost op: 24 april 2003, 16:38:00 »
pindakaas + sambal + gebakken uitjes (toko) = lekker

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:broodbeleg
« Reactie #25 Gepost op: 24 april 2003, 16:49:04 »
schuif er een paar plakjes komkommer tussen en het is een volwaardige maaltijd ;D

en lekker ook!
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Dyana

Re:broodbeleg
« Reactie #26 Gepost op: 26 april 2003, 21:55:18 »
En die verschillende soorten Heinz Sandwich spread? Of zijn die niet vegan?

Helaas zijn die niet vegan, in de ene zit melkpoeder en in de andere ei... raar hoor...  ???
Ik zal Heinz 'ns mailen dat ik dat niet zo slim van ze vind; als ze dat er niet in stoppen wordt het veel meer verkocht denk ik.  ;)

Ik heb wel een hele lekker 'sandwichspread' die wel veganistisch is: "allerlei salade" van het merk Eden! Te koop bij de natuurvoedingswinkel. Echt heerlijk!!  :D

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:broodbeleg
« Reactie #27 Gepost op: 27 april 2003, 09:18:03 »
Helaas zijn die niet vegan, in de ene zit melkpoeder en in de andere ei... raar hoor...  ???
Ik zal Heinz 'ns mailen dat ik dat niet zo slim van ze vind; als ze dat er niet in stoppen wordt het veel meer verkocht denk ik.  ;)
ik betwijfel of het de moeite waard is. zoveel veganisten zijn er niet.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:broodbeleg
« Reactie #28 Gepost op: 27 april 2003, 11:29:42 »
Helaas zijn die niet vegan, in de ene zit melkpoeder en in de andere ei... raar hoor...  ???
Ik zal Heinz 'ns mailen dat ik dat niet zo slim van ze vind; als ze dat er niet in stoppen wordt het veel meer verkocht denk ik.  ;)
ik betwijfel of het de moeite waard is. zoveel veganisten zijn er niet.

Misschien daarom de smiley?
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Dyana

Re:broodbeleg
« Reactie #29 Gepost op: 27 april 2003, 14:05:52 »
Helaas zijn die niet vegan, in de ene zit melkpoeder en in de andere ei... raar hoor...  ???
Ik zal Heinz 'ns mailen dat ik dat niet zo slim van ze vind; als ze dat er niet in stoppen wordt het veel meer verkocht denk ik.  ;)
ik betwijfel of het de moeite waard is. zoveel veganisten zijn er niet.

Nee zoveel veganisten zijn er niet. Maar ook alle mensen die allergisch zijn voor melkproducten en/of ei kunnen nu de Heinz sandwichspread niet eten. En als je die mensen bij de veganisten optelt zijn het er al best veel denk ik.
Misschien dat Heinz toch wel gevoelig is voor meer verkoop? En als ik tegen ze zeg dat ik het op alle vega-forums en -lijsten zal melden als ze melk en ei uit de sandwichspread weglaten??  ;)

Maar ja in de tussentijd houd ik het maar lekker bij 'Allerlei salade' van Eden! Veel beter dan Heinz. ;)

cake

Re:broodbeleg
« Reactie #30 Gepost op: 28 april 2003, 11:55:38 »
de Heinz sandwichspread

 :pukey: :pukey: :pukey:

Offline Helena

  • ***
  • 159
  • Geslacht: Vrouw
Re:broodbeleg
« Reactie #31 Gepost op: 28 april 2003, 15:43:05 »
Volgens mij zijn de producten van De Hobbit (Natuurwinkel) vegan.
Ik heb net de "Mexicano" gekocht (= exotische salade met tempeh en rode bonen) en op de verpakking staat "VEGAN". Ik heb 'm alleen nog niet geproefd. De Hummus van De Hobbit is in ieder geval ook vegan.
Van leven ga je dood

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:broodbeleg
« Reactie #32 Gepost op: 12 mei 2003, 21:44:40 »
maar je kan wel zelf komkommersalade maken met hele dunne plakjes komkommer en dille en mosterd en dat op brood doen.
een zeer geniale combinatie, mag ik wel zeggen...

ik heb bij de Turkse winkel een pot groentespread gehaald. d'r zit paprika, aubergine, tomaat en knoflook in. best wel lekker, en pittig
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:broodbeleg
« Reactie #33 Gepost op: 12 mei 2003, 22:39:51 »

maar je kan wel zelf komkommersalade maken met hele dunne plakjes komkommer en dille en mosterd en dat op brood doen.

een zeer geniale combinatie, mag ik wel zeggen...

 :D

Citaat
ik heb bij de Turkse winkel een pot groentespread gehaald. d'r zit paprika, aubergine, tomaat en knoflook in. best wel lekker, en pittig

Klinkt lekker. Hoe heet dat spul? Eens kijken of de Turk hier het ook heeft.
,,,,فلافل

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:broodbeleg
« Reactie #34 Gepost op: 12 mei 2003, 22:50:38 »
Klinkt lekker. Hoe heet dat spul? Eens kijken of de Turk hier het ook heeft.
Vitaminka Ajvar uprzeni
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:broodbeleg
« Reactie #35 Gepost op: 12 mei 2003, 23:12:25 »

vlug antwoord, bedankt! ik ga het hier ook eens opzoeken.
,,,,فلافل

Offline Helena

  • ***
  • 159
  • Geslacht: Vrouw
Re:broodbeleg
« Reactie #36 Gepost op: 13 mei 2003, 01:09:50 »
Volgens mij kun je het zelfs bij de wat grotere super krijgen. Het heet dan gewoon Ajvar. En het is heerlijk!
Van leven ga je dood

Yatta

Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #37 Gepost op: 16 mei 2003, 22:29:08 »
Mijn favoriet, de vega Filet American van Tivalli bij AH te koop onwijs lekker, pittig en ook in een lunchtrommel blijft het goed. Ook Pick Frisch [what's in a name :D ] v/d Lidl is een hele lekkere Mon Chou achtige kaas voor op brood, als laatste tip maar deze is voor liefhebbers, maak zelf eens een tappernade van knoflook olijven en smeer die op je brood [in een trommeltje wel apart verpakken hoor]  ;D

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:broodbeleg
« Reactie #38 Gepost op: 17 mei 2003, 16:32:09 »
Vitaminka Ajvar uprzeni

Ik heb het aangeschaft en het is lekker  :D
,,,,فلافل

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #39 Gepost op: 17 mei 2003, 20:53:27 »
Helaas niet in Nederland verkrijgbaar, maar een goede tip voor de Belgen: Abinda paté. De seitanpaté is niet vegan, de andere wel.