Er zijn in nederland een paar miljoen honden, en ik moet jou uitleggen over "welke overlevingskansen"?
Ja, want overleven betekent vrijheid. En aanwezigheid. De honden in NL kunnen elk moment ingeslapen worden en worden constant gebruikt voor de menselijke doeleinden.
En op een dag kan de mens uitgekeken zijn op de dieren. En dan verdwijnen ze van het toneel.
Dat is geen overleving. Dat is gewoon pech hebben dat je zo misbruikt word.
In evolutie heeft niemand iets te kiezen, honden niet en mensen niet. De tijd zal het leren (wat het met hond en koe en kip gedaan heeft).
De hond bij de mens vind ik geen evolutie. Gewoon misbruik van de mens van de natuur. Het begin van iets waar geen eind aan lijkt te zitten.
Worden mensen die bij de bakker werken "misbruikt" door de bakker?
Ik denk dat jij een te grote voorstelling hebt van keuzevrijheid. Keuzevrijheid is ALTIJD relatief.
Keuzevrijheid heb je als je weet dat je dat kan hebben.
Had ik gedaan, jij vind het van een leeuw "anders" hoezo?
De leeuw gaat geen dieren fokken om zijn eten te behalen. Deze probeert een dier te vangen.
De mens doet al dat gefok af alsof de mens toestemming heeft gekregen van de dieren om dat zo te doen. Om ze zo te misbruiken. Dat is gewoon erg fout om dat aan te nemen. De industrie en al het diergebruik is gewoon optimale misbruik van de mens en toonaangevend voor hoe de mens is en omgaat met de natuur en zijn omgeving.