IK heb ook die link gelezen en daar gaan ze zel uit van goudvissen van 15 tot 20 cm!! Ik heb het wel over goudvissen die zo'n centimeter of 4 zijn als ze volwassen zijn . Pfff dan ben ik toch niet zo'n dierenbeul
Ehhhh.... je hebt het niet zo door geloof ik. Goudvissen groeien. Als ze niet kunnen groeien in een te kleine bak gaan ze dood, zoals bij de meeste mensen gebeurt. Weet je dat goudvissen 20 jaar oud kunnen worden en inderdaad 30 cm? Het is onzin dat ze 4 cm zouden blijven als ze volwassen zijn. Ze groeien heel erg langzaam maar groeien gewoon door. De mijne zijn nu 4 jaar oud en groeien nog steeds, waren 2 cm toen een collega ze kocht en zijn nu al 12 cm lang!
Ik vind het echt niet verstandig wat je doet, visjes kopen zonder er goed over na te denken. Kun je alsjeblieft even wachten met kopen, er nog even over nadenken, wat informatie verzamelen en dan een besluit nemen? Alsjeblieft? Voor de vissen?
Edit: je kunt het aquarium vast nog wel terugbrengen naar de dierenwinkel en je geld (of een tegoedbon) terugkrijgen. Kun je voor Mops echt leuke hondse speeltjes voor kopen