Vegatopia Forum

Proefdiervrije producten

Offline Antje

• 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Proefdiervrije producten.. wie ook?
« Reactie #260 Gepost op: 02 november 2007, 14:28:08 »
Nu gebruik ik Nivea shampoo en Zwitsal douchespul.
Zojuist heb ik op het internet gevonden dat er voor Zwitsal wel proefdieren worden gebruikt. En Nivea:
"Dierproeven. Het eindproduct is niet op dieren getest, maar of de ingrediënten door de leveranciers op dieren worden getest, wordt in het midden gelaten."
Bron

*wordt misselijk*

Het wordt dus tijd voor verandering.
Maar de Lush-winkel vind ik niet lekker ruiken (net zoals Dougles en Ici Paris) en dan ga ik er niet naar binnen. De geur in de Bodyshop vind ik beter. *zet op het lijstje voor zaterdag* Ik laat het jullie nog weten.
Groetjes, Antje

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #261 Gepost op: 06 november 2007, 13:31:44 »
Ik gebruikte gisteren de dennenzeep van Lush. Ik dacht eerst toen ik aan de zeep rook; mwah. Maar hij is erg lekker als je 'm gebruikt. Hij is ook heel mooi. Donkergroen met glittertjes. :cheer:

Ik vind hem ook tijdens gebruik 'mwah' maar hij is inderdaad wel erg mooi.

Gwennepen

« Reactie #262 Gepost op: 06 november 2007, 15:01:50 »
Ik had een stukje Karma kado gekregen bij m'n laatste bestelling, maar dat vind ik echt voor mannen.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #263 Gepost op: 06 november 2007, 15:09:01 »
Ik had een stukje Karma kado gekregen bij m'n laatste bestelling, maar dat vind ik echt voor mannen.

Ja? Ik heb geen ervaring met de Karma zeep maar wel met de shampoo en dat is een van mijn favorieten, heerlijke geur die ook lekker lang blijft hangen! Ook heb ik de Karma parfumbalsem gekocht maar nog niet uitgeprobeerd.
Het moge duidelijk zijn dat ik het dus geen mannenluchtje vind.  :P

Gwennepen

« Reactie #264 Gepost op: 07 november 2007, 09:41:50 »
Geeft niks hoor kerel. :P ;)

Gwennepen

« Reactie #265 Gepost op: 22 november 2007, 10:51:18 »
Wat ik ook nog bij die bestelling kreeg was een stukje coalface. Dat ruikt best vies(naar bedorven drop of zoiets), maar is wel een fijne zeep voor m'n gezicht. Ga ik zeker volgende keer bestellen.

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #266 Gepost op: 29 november 2007, 14:03:48 »
Ik zoek vegan concealer zonder troep (paraben enzo). Nee hoor, verder ben ik helemaal niet veeleisend. :P Heeft iemand tips waar ik kan beginnen met zoeken? Ik vind mijn Dr. Hauschka gezichtscrème erg fijn, maar die hebben geen make-uplijn dacht ik...
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #267 Gepost op: 29 november 2007, 15:36:29 »
Ik vind mijn Dr. Hauschka gezichtscrème erg fijn, maar die hebben geen make-uplijn dacht ik...

Hmmm, weet je het zeker? Ik dacht van wel namelijk!

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #268 Gepost op: 29 november 2007, 15:46:29 »
Ik zie het ja. Op zich ook wel logisch als ze Dr. Hauschka Cosmetica heten... :bloos: En ze hebben inderdaad een concealer, maar in maar drie kleuren. Hoop dat ze 'm hebben bij mijn natuurwinkel!

brenda_lelie

« Reactie #269 Gepost op: 29 november 2007, 15:53:42 »
Ik zie het ja. Op zich ook wel logisch als ze Dr. Hauschka Cosmetica heten... :bloos: En ze hebben inderdaad een concealer, maar in maar drie kleuren. Hoop dat ze 'm hebben bij mijn natuurwinkel!

Ze kunnen het in ieder geval voor je bestellen (als ze aardig zijn), want Natudis heeft het hele Hauschka assortiment.

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #270 Gepost op: 29 november 2007, 15:55:17 »
Kunnen ze dat per stuk bestellen? Want bij mijn winkel zijn ze namelijk meestal niet echt heel aardig met dat soort dingen.

brenda_lelie

« Reactie #271 Gepost op: 29 november 2007, 15:57:30 »
Ja Dr Hauschka gaat altijd per stuk bij de groothandel. Maar hier: http://www.lavendula.nl/shop.aspx kun je de concealers ook zelf bestellen!

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #272 Gepost op: 29 november 2007, 16:13:59 »
Wat is een concealer eigenlijk? Ik bedoel, wat moet je ermee? :bloos:

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #273 Gepost op: 29 november 2007, 16:17:33 »
Citaat
conceal(ww.) als in `blur`:
bedekken, verhullen, omhullen, maskeren, versluieren, bemantelen, inhullen, verstoppen, verbergen, achterhouden, verduisteren, verheimelijken, wegstoppen, camoufleren, in omgeving op laten gaan
conceal(ww.) als in `mantle`:
bedekken, verhullen, omhullen, maskeren, versluieren, bemantelen, inhullen, verstoppen, verbergen, achterhouden, verduisteren, verheimelijken, camoufleren, in omgeving op laten gaan
conceal(ww.) als in `veil`:
bedekken, verhullen, omhullen, maskeren, versluieren, bemantelen, inhullen, verstoppen, verbergen, achterhouden, verduisteren, verheimelijken, camoufleren, in omgeving op laten gaan, verbloemen, voile (de ~ (m))
conceal(ww.) als in `camouflage`:
bedekken, verhullen, omhullen, maskeren, versluieren, bemantelen, inhullen, verbloemen, camouflage (de ~ (v)), versluiering (de ~ (v))

Begint je zo iets te dagen? ;D

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #274 Gepost op: 29 november 2007, 16:29:02 »
Citaat
bedekken, verhullen, omhullen, maskeren, versluieren, bemantelen, inhullen, verstoppen, verbergen, achterhouden, verduisteren, verheimelijken, wegstoppen, camoufleren, in omgeving op laten gaan
bedekken, verhullen, omhullen, maskeren, versluieren, bemantelen, inhullen, verstoppen, verbergen, achterhouden, verduisteren, verheimelijken, camoufleren, in omgeving op laten gaan
bedekken, verhullen, omhullen, maskeren, versluieren, bemantelen, inhullen, verstoppen, verbergen, achterhouden, verduisteren, verheimelijken, camoufleren, in omgeving op laten gaan, verbloemen, voile (de ~ (m))
bedekken, verhullen, omhullen, maskeren, versluieren, bemantelen, inhullen, verbloemen, camouflage (de ~ (v)), versluiering (de ~ (v))

cool, een sluier dus.
leuk voor mijn trouwdag :)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #275 Gepost op: 29 november 2007, 16:30:21 »
Ik heb veel te kort geslapen  ;)
Ik begreep de betekenis van het woord 'conceal' wel maar de logische gedachte die daar uit voort had moeten komen bleef uit.

Offline Meneer de Uil

• 794
  • Geslacht: Man
« Reactie #276 Gepost op: 29 november 2007, 17:44:11 »
Citaat

cool, een sluier dus.
leuk voor mijn trouwdag :)

Ik moet ineens aan een grauwsluier denken, maar dat is niet persoonlijk bedoeld, bambi. :)
Forumkenner 2007 8)

Offline Daphne

• 438
« Reactie #277 Gepost op: 06 december 2007, 13:45:45 »
Heeft iemand wel eens spullen van Only You (eigen merk Ici Paris) geprobeerd? Ik wist niet eens dat ze dierproefvrije producten verkochten.
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #278 Gepost op: 10 december 2007, 14:00:31 »
Ik wel, ik wordt er altijd heel hebberig van. Echt kijk-winkelen, net als op Schiphol bij de See-buy-fly. En dan een nog beter gevoel krijgen als je zonder iets naar buiten loopt. Wat ben ik dan toch geweldig aan het consuminderen  ;D.
Hoor wie klopt daar kinders???

Veganfairy

« Reactie #279 Gepost op: 18 december 2007, 16:08:13 »
Hallo allemaal,

Ik gebruik alleen maar proefdiervrije cosmetica en verzorgingsproducten.
Dit koop ik o.a. bij de Hema (eigen merk), AH (eigen merk), kruidvat (eigen merk), etos (eigen merk), de tuinen en erica.
Dus mocht je je afvragen bij welke standaardwinkels je dit allemaal kunt kopen dan weet je het nu.

Succes ermee.

Groetjes,
Jade